Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 september 2009, 11:23   #81
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

werkelijk een straf idee van de spa think-tank: de wagen van "de toekomst" bouwen.
Daar moet behoorlijk wat over gebrainstormd zijn geweest in de spa automotive task-force.

Al die andere partijen die de wagen van het verleden willen bouwen, daar staan ze nu.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 12 september 2009 om 11:34.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2009, 11:31   #82
Tejokus
Minister-President
 
Tejokus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 april 2006
Locatie: Puerto de la Cruz
Berichten: 4.487
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Er zijn veel andere oosterse merken die goed draaien zonder dat ze 1 voertuig in de westerse wereld verkopen en zelfs betere kwaliteit afleveren dan de westerse fabrieken.

Het is enkel de westerse auto-industrie die op zijn gat ligt.
En dit enkel omdat er een overproductie is binnen de westerse maatschappij en deze hun voertuigen te veel extra's als standaard hebben.
Als men bij Opel Antwerpen terug auto's zonder extra's zoals het automatisch aangaan van lichten en ruitenwissers. Of een computer die alles controleert.
Zouden zij ook wagens tegen betaalbare prijzen kunnen afleveren.
Jantje,

Dit was net het probleem bij Ford destijds.
Iedereen was het hierover eens behalve het management...
De wagens werden TE KAAL gemaakt en afgeleverd.
Géén gratis opties bij de Ford-wagens.
Het personeel heeft zich daaraan "kapot" geërgerd.

Het was o.a. Toyota die met gratis extra's is begonnen.

Maar het geeft niet Jantje: je hebt vandaag en nu méér gepresteerd
met jouw opmerking dan menig politici
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2009, 11:34   #83
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Géén gratis opties bij de Ford-wagens.

Het was o.a. Toyota die met gratis extra's is begonnen.
gratis bestaat niet, behalve voor volksmenners

Laatst gewijzigd door born2bewild : 12 september 2009 om 11:35.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2009, 11:37   #84
Tejokus
Minister-President
 
Tejokus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 april 2006
Locatie: Puerto de la Cruz
Berichten: 4.487
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forzaflandria Bekijk bericht
Nu maar hopen voor de arbeiders, toeleveranciers enz dat er een leefbare oplossing uit de bus komt. Niet zomaar een fabriek die een paar jaar open blijft tot de volgende crisis.
Er staan idd. meer dan 5000 jobs op de tocht.

En net in de auto-sector vallen de klappen.
Tot zo ver ook de innovatie of de nieuwe industrieën.
Men heeft zich jaren aan een stuk vastgeklampt aan die auto.
We zijn veel te veel afhankelijk geworden van de werkgelegenheid rond de auto.

De laatste jaren kloppen China en ook India aan ons deur met hun auto's
en aan aankoopprijzen die wij hier nooit kunnen leveren of produceren.
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2009, 11:39   #85
Tejokus
Minister-President
 
Tejokus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 april 2006
Locatie: Puerto de la Cruz
Berichten: 4.487
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
gratis bestaat niet, behalve voor volksmenners
Jij bedoelt iets totaal anders....
Drink een koffietje en denk nog eens na
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2009, 11:40   #86
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Jij bedoelt iets totaal anders....
Drink een koffietje en denk nog eens na
maw gij gelooft dat al die prullen "gratis" zijn?

Laatst gewijzigd door born2bewild : 12 september 2009 om 11:40.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2009, 11:56   #87
Tejokus
Minister-President
 
Tejokus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 april 2006
Locatie: Puerto de la Cruz
Berichten: 4.487
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
maw gij gelooft dat al die prullen "gratis" zijn?
Neen, natuurlijk niet.
Dat kost grondstoffen, energie en arbeidskosten enz.

Punt was destijds dat geen enkele Westerse constructeur
een auto kon leveren in dezelfde prijsklasse en met dezelfde extra's.
Extra zaken dienden hier ook extra (lees apart) betaald te worden.

Al die extra's bij Toyota bijv. waren inbegrepen in de totaalprijs.

En dan is het toch vrij normaal dat ZELFS EEN ARBEIDER op Ford bijv.
zich luidop afvroeg: "Waarom kunnen wij dat niet?"

Praat eens met een paar oudgedienden van bijv. Ford, als je de kans krijgt.
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2009, 16:11   #88
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Jantje,

Dit was net het probleem bij Ford destijds.
Iedereen was het hierover eens behalve het management...
De wagens werden TE KAAL gemaakt en afgeleverd.
Géén gratis opties bij de Ford-wagens.
Het personeel heeft zich daaraan "kapot" geërgerd.

Het was o.a. Toyota die met gratis extra's is begonnen.

Maar het geeft niet Jantje: je hebt vandaag en nu méér gepresteerd
met jouw opmerking dan menig politici







Er staan idd. meer dan 5000 jobs op de tocht.

En net in de auto-sector vallen de klappen.
Tot zo ver ook de innovatie of de nieuwe industrieën.
Men heeft zich jaren aan een stuk vastgeklampt aan die auto.
We zijn veel te veel afhankelijk geworden van de werkgelegenheid rond de auto.

De laatste jaren kloppen China en ook India aan ons deur met hun auto's
en aan aankoopprijzen die wij hier nooit kunnen leveren of produceren.
Vandaar het succes verhaal van Logan, van Tata, van Jin Lun, en alle andere niet Europees verkochte wagens.
De Europese en Amerikaanse markt zijn verzadigd en dure wagens met overdreven standaard opties kunnen dus niet meer op tegen de goedkopere modellen.

De huidige westerse autofabrieken kunnen enkel nog blijven bestaan, omdat men weigert de concurrenten een goedkeuringsattest te geven voor hun goedkopere modellen.

Als de Europese autofabrikanten terug met modellen zoals de 2pk, de fiat500, de escort 1100, de peugeot 304( 1000cc motor) en de kever op de markt komen, dan heeft GM zelfs geen enkel antwoord meer.
Want wat 20 jaar geleden was, is nu lang verleden tijd.
Wie wil overleven in de autosector moet terug met de goedkope modellen komen, terug wagens voor het volk maken. Want de tijd van luxe ( overdreven duur) is lang voorbij.
Men wil terug goedkope, zuinige, propere wagens.
Zelfs veiligheid is naar de achtergrond verhuist, juist omdat men zuinige en eenvoudige, dus tragere voertuigen wil.
Veel mensen zijn het ook beu dat ze zelf niets meer kunnen doen aan hun wagen door de vele elektronica. Waardoor ze naar de garage moeten.


Leer de autowereld eerst kennen, voor je "Maar het geeft niet Jantje: je hebt vandaag en nu méér gepresteerd met jouw opmerking dan menig politici " dergelijke dwaze opmerkingen post.

Laatst gewijzigd door Jantje : 12 september 2009 om 16:13.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2009, 17:33   #89
Tejokus
Minister-President
 
Tejokus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 april 2006
Locatie: Puerto de la Cruz
Berichten: 4.487
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Vandaar het succes verhaal van Logan, van Tata, van Jin Lun, en alle andere niet Europees verkochte wagens.
De Europese en Amerikaanse markt zijn verzadigd en dure wagens met overdreven standaard opties kunnen dus niet meer op tegen de goedkopere modellen.

De huidige westerse autofabrieken kunnen enkel nog blijven bestaan, omdat men weigert de concurrenten een goedkeuringsattest te geven voor hun goedkopere modellen.

Als de Europese autofabrikanten terug met modellen zoals de 2pk, de fiat500, de escort 1100, de peugeot 304( 1000cc motor) en de kever op de markt komen, dan heeft GM zelfs geen enkel antwoord meer.
Want wat 20 jaar geleden was, is nu lang verleden tijd.
Wie wil overleven in de autosector moet terug met de goedkope modellen komen, terug wagens voor het volk maken. Want de tijd van luxe ( overdreven duur) is lang voorbij.
Men wil terug goedkope, zuinige, propere wagens.
Zelfs veiligheid is naar de achtergrond verhuist, juist omdat men zuinige en eenvoudige, dus tragere voertuigen wil.
Veel mensen zijn het ook beu dat ze zelf niets meer kunnen doen aan hun wagen door de vele elektronica. Waardoor ze naar de garage moeten.


Leer de autowereld eerst kennen, voor je "Maar het geeft niet Jantje: je hebt vandaag en nu méér gepresteerd met jouw opmerking dan menig politici " dergelijke dwaze opmerkingen post.
Mag ik veronderstellen dat je mijn opmerking verkeerd begrepen hebt
Dat is nu juist het probleem van elk forum: we kennen elkaar niet,
we zien elkaar niet zoals bij een normaal gesprek waar je iemand in de
ogen kunt kijken.

Ik ben het wel eens met jouw argumentatie in dit bericht.

Fiat heeft wel intussen de retro van zijn 500 uitgebracht.
Een moderne versie van de VW-kever is al langer op de markt.
En de kleinere wagens van de Franse merken doen het niet slecht.

Wat mensen willen weet ik niet 100%.
Wat ze niet willen zijn veranderingen. Eerder hangen ze aan houden wat ze
hebben en dit zo lang als het mogelijk is.
Mensen kunnen zich wel goed aanpassen.
Een verandering van mentaliteit zie ik voorlopig ook niet.
Dit kan wel omslaan naargelang een treffende gebeurtenis of als hun
portemonnee in gevaar komt
Misschien heeft de crisis een impact op dit alles, als een soort van katalysator.
Maar dan heeft het nog steeds te maken met centen en niet echt met mentaliteit.
Omdat de auto-industrie in het slop zit moeten ze wel met andere producten
op de markt komen. En die hebben de constructeurs, al langer dan vandaag.
Maar wie kon die wagens kopen?
Mensen met genoeg geld ja.
Ik heb het dus over zuinige en milieu-vriendelijke auto's.
Willen we gezond en proper door het leven gaan dan is er weinig keuze.
Maar je weet zo goed als ik dat economie (industrie), gezondheid en milieu
blijkbaar moeilijk te verenigen zijn.
Dit verhaal is beslist nog niet af.
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2009, 00:45   #90
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
dure wagens met overdreven standaard opties kunnen dus niet meer op tegen de goedkopere modellen.
maw
wees op uw hoede voor de gratis-profeten
(aka leugenaers)
't zijn dezelfden die ons nu met hun "auto van de toekomst" een rad voor de ogen proberen te draaien

Laatst gewijzigd door born2bewild : 13 september 2009 om 00:46.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2009, 00:59   #91
Tejokus
Minister-President
 
Tejokus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 april 2006
Locatie: Puerto de la Cruz
Berichten: 4.487
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
maw
wees op uw hoede voor de gratis-profeten
(aka leugenaers)
't zijn dezelfden die ons nu met hun "auto van de toekomst" een rad voor de ogen proberen te draaien
Ik geloof dat het hier al lang niet meer over Opel gaat

Die auto van de toekomst is er al hoor.
Elk merk heeft zijn voorbeeld, proto-type, vertel het mij maar.
We gaan een afspraak maken als je wilt.
We komen binnen 100 jaar eens kijken hoe de toestand is
Gewoon een kwestie van volhouden en blijven eten
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2009, 01:03   #92
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Ik geloof dat het hier al lang niet meer over Opel gaat
:
waar heeft u het over?
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2009, 01:20   #93
Tejokus
Minister-President
 
Tejokus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 april 2006
Locatie: Puerto de la Cruz
Berichten: 4.487
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
waar heeft u het over?
Niet over:

"wees op uw hoede voor de gratis-profeten
(aka leugenaers)
't zijn dezelfden die ons nu met hun "auto van de toekomst" een rad voor de ogen proberen te draaien"

Die wagens zullen er zeker komen en ook voor de grote massa.
Of die ook in België zullen geproduceerd worden is een andere vraag.
Misschien dat je dat bedoelt?
Toch zou het goed kunnen en zeker in Antwerpen.
(moderne en flexibele plant)
Heel wat anders dan die brakke boel in Duitsland.

Verder ben ik jou zeer erkentelijk dat je "u" tegen me zegt
Ik twijfel, niet dikwijls, of ik dat wel verdien

Vanaf nu zeg ik ook "u" tegen u
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2009, 08:39   #94
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.234
Standaard Gratis

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
gratis bestaat niet, behalve voor volksmenners
Het idee dat achter "gratis" steekt, is: laat de méér begoeden betalen voor de minder begoeden.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2009, 09:08   #95
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.543
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
werkelijk een straf idee van de spa think-tank: de wagen van "de toekomst" bouwen.
Daar moet behoorlijk wat over gebrainstormd zijn geweest in de spa automotive task-force.

Al die andere partijen die de wagen van het verleden willen bouwen, daar staan ze nu.
ik dacht om een auto te maken dat je volgende dingen nodig hebt
- een ploeg ingenieurs met knowhow van productie dus
- een design team om de auto te ontwerpen ja.
- een goeie chassis van 5miljard
- een efficiente fabriek
- een pak toeleveranciers, logistieke bedrijven.
- en dan als laatste stukje, een pak arbeiders die het ding in elkaar zetten.
- dan een goed marketing team
- dan een sales netwerk

je ziet met een thinkthank kun je jaren zitten lullen, ik heb nog nooit de politiek zien een auto maken.. die kunnen dat echt niet. Die auto vol compromissen zou zelfs niet rijden.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2009, 10:55   #96
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Mag ik veronderstellen dat je mijn opmerking verkeerd begrepen hebt
Dat is nu juist het probleem van elk forum: we kennen elkaar niet,
we zien elkaar niet zoals bij een normaal gesprek waar je iemand in de
ogen kunt kijken.

Ik ben het wel eens met jouw argumentatie in dit bericht.

Fiat heeft wel intussen de retro van zijn 500 uitgebracht.
Een moderne versie van de VW-kever is al langer op de markt.
En de kleinere wagens van de Franse merken doen het niet slecht.

Wat mensen willen weet ik niet 100%.
Wat ze niet willen zijn veranderingen. Eerder hangen ze aan houden wat ze
hebben en dit zo lang als het mogelijk is.
Mensen kunnen zich wel goed aanpassen.
Een verandering van mentaliteit zie ik voorlopig ook niet.
Dit kan wel omslaan naargelang een treffende gebeurtenis of als hun
portemonnee in gevaar komt
Misschien heeft de crisis een impact op dit alles, als een soort van katalysator.
Maar dan heeft het nog steeds te maken met centen en niet echt met mentaliteit.
Omdat de auto-industrie in het slop zit moeten ze wel met andere producten
op de markt komen. En die hebben de constructeurs, al langer dan vandaag.
Maar wie kon die wagens kopen?
Mensen met genoeg geld ja.
Ik heb het dus over zuinige en milieu-vriendelijke auto's.
Willen we gezond en proper door het leven gaan dan is er weinig keuze.
Maar je weet zo goed als ik dat economie (industrie), gezondheid en milieu
blijkbaar moeilijk te verenigen zijn.
Dit verhaal is beslist nog niet af.
Het gaat dus niet over de retro van de oude modellen, maar over de modellen zelf.

Als men morgen terug voertuigen met motors van max 1000cc op markt brengt, blijven de andere gewoon staan.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2009, 14:54   #97
Tejokus
Minister-President
 
Tejokus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 april 2006
Locatie: Puerto de la Cruz
Berichten: 4.487
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Het gaat dus niet over de retro van de oude modellen, maar over de modellen zelf.

Als men morgen terug voertuigen met motors van max 1000cc op markt brengt, blijven de andere gewoon staan.
Aaah , ja ja, ben ik het mee eens.
Vooral nu: omwille van de centen.

Het zijn wel en vooral de Amerikanen die graag reden met alles boven de 1000cc.

Tussen door: als je graag de allerlaatste en nieuwe modellen wil zien
dan moet je bij ons in België zijn.
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2009, 17:29   #98
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Denkt u echt dat het management van GM of Magna een fuck geven om wie in de Vlaamse regering zit???
Neen, die kijken naar de bottom line. Het is echter verkeerd van Duitsland om die bottom line te beïnvloeden met een pak belastingsgeld.

En de EU zou toch wel moeten geven om de Vlaamse/Belgische regering, omdat alle landen kleiner als Duitsland zich op dezelfde manier in het kruis gegrepen moeten voelen.

Het is alleen te hopen dat dat geen mastodontenprocedure wordt, maar concrete maatregelen, onmiddellijk van kracht. De Vlaamse politiekers kennende echter, hebben ze niet de ballen aan hun lijf om meer te doen dan eens op tafel te kloppen.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2009, 18:48   #99
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.543
Standaard

Der spiegel geeft een goed beeld

1) de som van de subsidies mag normaal niet groter zijn dan de loonmassa, blijkbaar is het hier groter, dus normaal niet 'kooser'

2) de meest efficienste fabriek wordt normaal niet gesloten, zoals blijkt is antwerpen efficienter dan duitsland ???


als der spiegel het al durft zeggen, vlamingen doe julle mond open bij europa gvd
verhofstad wat doe je daar , doe uw mond open

Laatst gewijzigd door brother paul : 13 september 2009 om 18:48.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2009, 21:29   #100
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Het gaat dus niet over de retro van de oude modellen, maar over de modellen zelf.

Als men morgen terug voertuigen met motors van max 1000cc op markt brengt, blijven de andere gewoon staan.
Vroeger had iedereen zo'n soort autootje.
Maar iedereen heeft die dan laten staan voor groter en zwaarder, niet goedkoper trouwens.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be