Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 13 september 2009, 12:48   #201
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Dan is het het beste om deze "trolls" te negeren in plaats van hen aandacht te geven, dan moedig je hen gewoon aan.
Je hebt een punt.

Citaat:
Kallikles je hebt me blijkbaar verkeerd begrepen, ik zeg niet dat eenieder die een religieus symbool draagt een "wij tegen hen" gevoel hebben. Ik zeg dat bvb de mensen die inbreken op de school in Hoboken, die de directrice bedreigen, die de namen noteren van leerlingen die het reglement aanvaardan dat deze dit gevoel hebben.
Ja uiteraard, maar deze politiek maakt het deze idioten wel heel gemakkelijk.

Citaat:
Natuurlijk zal een deel een tijd een slecht gevoel hierover hebben maar de meerderheid hiervan heeft zowiezo dit gevoel, het zijn vooral de radicalen die de daden uitvoeren die ik opnoemde die zowiezo al dit gevoel hebben, dit verbod op religieuze symbolen is gewoon een excuus voor hen.
Ja, maar de hele situatie veroorzaakt wel een polarisatie, natuurlijk.

Citaat:
En als het over opjutten gaat, ga dan eerst eens met imam Taouil (zo geschreven denk ik) en aanverwanten dragen die schrewen om de kinderen van school te houden als ze geen hoofddoek mogen dragen en eenderd wek compromis weigeren. Het moet hun wil zijn of niets.
Uiteraard, maar wie geeft er onnozelaars als Taouil een forum? Dit communautarisme moet bestreden worden, willen wij de cohesie in onze maatschappij vrijwaren.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 13 september 2009 om 12:48.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2009, 12:48   #202
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniempje Bekijk bericht
Ja, ik dacht wel dat je zo een simpel excuus ging gebruiken.

Dus zoals ik al zei: het is altijd een éénzijdige beslissing geweest.
Wat een logica "ik heb de artikels niet gelezen en de interviews niet bekeken dus de andere is een leugenaar", perfecte logica. Kzal eens zien op HLn in het archief. Niet echt het artikel dat ik zocht maar ik heb weinig zin om alle filmpjes te gaan bekijken en alle artikels op te graven (zijn er intussen al en hoop). Hier is er een ontkenning door de moslims dat het besproken is maar haalt wel al aand at er tussenmaatregels waren die men continu negeerde dus dat ontkracht je "het is zondermeer gebeurd" al.

http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...cleID=UF2BNNNJ

Laatst gewijzigd door Gwyndion : 13 september 2009 om 12:52.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2009, 12:51   #203
anoniempje
Gouverneur

anoniempje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een logica "ik heb de artikels niet gelezen en de interviews niet bekeken dus de andere is een leugenaar", perfecte logica. Kzal eens zien op HLn in het archief.
Er zijn geen artikels over besprekingen tussen de school en de vertegenwoordigers van de hoofddoekendraagsters. De school heeft nu een éénzijdige beslissing genomen, en was te laf deze te communiceren met de leerlingen. En dat is waarover de discussie gaat.

In Mechelen is er al lange tijd zulk een hoofddoekenverbod op gemeenschapsscholen. De meisjes daar hebben er geen probleem mee, en houden zich er aan.
anoniempje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2009, 12:53   #204
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Je moet ook op de 'linkjes' willen klikken en het 'willen' lezen eh!
Die link werd niet gegeven in deze draad; maar in één van de vele andere draden over het hoofddoekverbod in de 2 athenea in Antwerpen.

Deze draad gaat over het hoofddoekverbod (eigenlijk verbod op het dragen van levensbeschouwelijke kentekens) in alle instellingen van het Gemeenschapsonderwijs.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2009, 12:57   #205
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Misschien had in die Koran beter geschreven gestaan dat mannen ten allen tijde aan de ketting moeten.

Dan zouden de vrouwen wèrkelijk kunnen rondlopen zoals ze willen.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2009, 12:58   #206
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Misschien had in die Koran beter geschreven gestaan dat mannen ten allen tijde aan de ketting moeten.

Dan zouden de vrouwen wèrkelijk kunnen rondlopen zoals ze willen.
En dat ze met die hoofddoek willen rondlopen, dat kan er bij jou niet in, he? Ziekelijk gewoon!
Oud 13 september 2009, 12:59   #207
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Je hebt een punt.

Ja uiteraard, maar deze politiek maakt het deze idioten wel heel gemakkelijk.

Ja, maar de hele situatie veroorzaakt wel een polarisatie, natuurlijk.

Uiteraard, maar wie geeft er onnozelaars als Taouil een forum? Dit communautarisme moet bestreden worden, willen wij de cohesie in onze maatschappij vrijwaren.
Taouil kreeg weer zijn forum deze morgen in "Wakker op Zondag" op ATV.
Het debat ging natuurlijk over hoofddoeken en hij beweerde weer voor de hele moslimgemeenschap te spreken. Gelukkig werd hij nogal stevig van antwoord gediend door Van Wymeersch (heb ik die naam juist?) die in een verhelderende uitleg verduidelijkte hoe de vrijheid van godsdienst in onze streken gegroeid is en waar die voor staat. Op een gegeven moment begon Taouil dan maar weer stevig te roepen want op die manier krijgt hij alle aandacht, gewoon omdat niemand er nog een verstaanbaar woord tussen krijgt.
Discussiëren met zo iemand is werkelijk onmogelijk.
Oud 13 september 2009, 12:59   #208
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Kallikles natuurlijk dat dit onaangenaam is, ik kan me inbeelden dat het niet leuk is (ben zelf geen fan van de hoofddoek, vind het sexistisch t.a.v de man zowel als de vrouw) maar je moet wel toegeven dat dit verbod het maatschappelijk debat heeft aangezwengeld. Het zou al possitief zijn moesten degene die zo hard een hoofddoek nodig hebben eens uitleggen waarom dat dit nodig is, staat dit in de koran? Zoja, in welke vers? Waarom is dit in de hedendaagse maatschappij nog nodig (geboden raken verouderd tenslotte),...
Oud 13 september 2009, 13:00   #209
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruggeman Bekijk bericht
U zult deze opmerking wel goed menen maar, .... als eens aan gedacht met wiens zaken U zich bezig houd???
Isslam heeft niet het recht om een gemeenschapsschool tot moslimschool om te toveren. Want dat was wat er stilaan aan het gebeuren was.

Citaat:
Deze 'Moslim' gemeenschap werd 'Democratisch' herkent, .
Welke idioot heeft isslam zitten erkennen ? (Gevaarlijke sektes dienen trouwens op de lijst van gevaarlijke sektes te worden geplaatst) Dat was helemaal niet democratisch. De mening van de bevolking werd niet gevraagd. Net zomin als dat die bij het doordrukken van het migrantenstemrecht, bij regularisering van illegalen, bij snel Belg wet en noem maar op, werd gevraagd. De erkenning van isslam, die een vergissing was, kan terug ongedaan worden gemaakt en de straten onveilig makende jihadis (zoals onlangs nog in Anderlecht en molenbeek) tesamen met hun oproerkraaiende imams die kan men eenvoudigweg de Belgische nationaliteit afnemen en die sturen naar het moslimland dat op hun 2de paspoort staat. Zij zulen daar veeeeeel gelukkiger zijn dan in dit niet-islamitisch land.

Erkenning was een stommiteit

"We hebben in 1975 een HELE grote fout gemaakt. Koning Boudewijn had de politieke wereld er beter niet toe aangezet om de islam als vijfde godsdienst in België te erkennen."

URBAIN VERMEULEN OVER DE ISLAMISERING VAN ONZE SAMENLEVING
http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...php?f=24&t=798

Laatst gewijzigd door smiley : 13 september 2009 om 13:10.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2009, 13:07   #210
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kallikles natuurlijk dat dit onaangenaam is, ik kan me inbeelden dat het niet leuk is (ben zelf geen fan van de hoofddoek, vind het sexistisch t.a.v de man zowel als de vrouw) maar je moet wel toegeven dat dit verbod het maatschappelijk debat heeft aangezwengeld.
Debat? Met onnozelaars als Taouil? Weer onnodige polarisatie in onze samenleving? Weer een imago van Vlaanderen in de wereld sturen van intolerante racisten? Weer een imago van moslims naar de modale Vlaming sturen van barbaarse fanatiekelingen die zijn tuin gaan komen afbranden?

Citaat:
Het zou al possitief zijn moesten degene die zo hard een hoofddoek nodig hebben eens uitleggen waarom dat dit nodig is, staat dit in de koran? Zoja, in welke vers? Waarom is dit in de hedendaagse maatschappij nog nodig (geboden raken verouderd tenslotte),...
Het staat niet in de Koran en er is geen enkel bewijs dat dit werkelijk ten tijde van de profeet werd gedragen. Is dat een argument tegen de vrijheid van haartooi?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 13 september 2009, 13:08   #211
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dat ze met die hoofddoek willen rondlopen, dat kan er bij jou niet in, he? Ziekelijk gewoon!
Zeg ik dat 'ze' NIET met die hoofddoek WILLEN rondlopen?

Als alle mannen aan de ketting liggen, zullen alleen 'zusters' hen dat nog kunnen opleggen, toelaten, of verbieden.

En als de vrouwen elk�*�*r de duvel beginnen aan te doen, krijgen de aangelijnde mannen ook nog wat te zien.

Iederéén content.

Laatst gewijzigd door djimi : 13 september 2009 om 13:08.
Oud 13 september 2009, 13:10   #212
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
En als de vrouwen elk�*�*r de duvel beginnen aan te doen, krijgen de aangelijnde mannen ook nog wat te zien.
Vrouwen zijn wreed voor elkaar, zeker als er geen man bij is om het slachtoffer te beschermen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 13 september 2009, 13:13   #213
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Vrouwen zijn wreed voor elkaar, zeker als er geen man bij is om het slachtoffer te beschermen.
Allez, dat Y-chromosoom heeft blijkbaar toch nog z'n nut

Oud 13 september 2009, 13:14   #214
smiley

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Taouil kreeg weer zijn forum deze morgen in "Wakker op Zondag" op ATV.
Het debat ging natuurlijk over hoofddoeken en hij beweerde weer voor de hele moslimgemeenschap te spreken. Gelukkig werd hij nogal stevig van antwoord gediend door Van Wymeersch (heb ik die naam juist?) die in een verhelderende uitleg verduidelijkte hoe de vrijheid van godsdienst in onze streken gegroeid is en waar die voor staat. Op een gegeven moment begon Taouil dan maar weer stevig te roepen want op die manier krijgt hij alle aandacht, gewoon omdat niemand er nog een verstaanbaar woord tussen krijgt.
Discussiëren met zo iemand is werkelijk onmogelijk.
Met iSSlam valt niet te discussieren. Met iSSlam vallen er geen compromissen te sluiten.

Vlaams Comité voor Ex-moslims waarschuwt: Moslimextremisme in Belgie
http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...p?f=24&t=15173

Laatst gewijzigd door smiley : 13 september 2009 om 13:26.
Oud 13 september 2009, 13:41   #215
smiley

Standaard

Citaat:

Smileytjes ... Sterk argument ...

Djavann: Islam can exist without the veil, but the Islamist system cannot because "the veil is the symbol, the flag and the keystone of the Islamic system.

Islamists claim that the veil is being rejected due to racism, and they call for respect for freedom of worship. However, Djavann points out, when Islamists threatened France because of the ban on the veil in public schools, what was at stake was not the girls' hair, or religion - but political power. While denying the State the right to interfere in what they term religious affairs, the Islamists are striving to impose their laws on schools, including physical education classes, and on higher education and public services.

Islamists take advantage of the difficulties encountered by many Muslims in integrating into French society - difficulties intensified by the veil. He says: "The veil is not the attractive symbol of identity, but the expression of estrangement and isolation "

Islamists seek to enroll the children of immigrants into the Islamist system in order to gain political power

Muslim Women Are Told They Can Swim at Specific Hours - But If They Swim During Mixed Hours, They Are Called Whores

Djavann believes that there must be no compromise with Islamism in state-managed institutions, since any compromise will lead to more oppression.

Those intellectuals who oppose expelling students from school because they are veiled, on the premise that this exclusion will only worsen their situation whereas school will teach them freedom, [are mistaken]. Allowing veil-wearing in schools will only encourage it in France. Allowing girls to wear the veil at school places those teens living in [immigrant] suburbs under the yoke of Islamic dogma, and makes it even more difficult for them to attain emancipation. Some of them have already been called whores because they refused to wear the veil."

The Hijab, a Political Weapon and Form of Sexual Abuse
http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...=14892&start=0

Laatst gewijzigd door smiley : 13 september 2009 om 13:43.
Oud 13 september 2009, 15:48   #216
schwungman
Burger

Standaard

Citaat:
Geen enkel gevonden. Praatjesmaker.
Dit is letterlijk bevestigd door een moslima vorige week op tv (ik denk in terzake). Zij vond het jammer dat de directrice na de zovele goede initiatieven nu toch de handdoek gooit.

Waarop baseer jij je om die directrice niet te geloven eigenlijk?
schwungman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2009, 15:57   #217
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn geen artikels over besprekingen tussen de school en de vertegenwoordigers van de hoofddoekendraagsters. De school heeft nu een éénzijdige beslissing genomen, en was te laf deze te communiceren met de leerlingen. En dat is waarover de discussie gaat.
Ik moet deze link intussen al een keer of vier gepost hebben. Dat weet je goed genoeg, maar het is natuurlijk fijner de discussie te verzieken door steeds te zeggen dat je niet weet waarover het gaat. Dus nog maar eens:

http://www.pvda.be/nieuws/artikel/ho...antwerpen.html

Nu clicky-clicky en dan zal je zien dat er al 9 (negen!!) jaar gediscussieerd werd tussen directie en ouderraden en dergelijke.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2009, 20:08   #218
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schwungman Bekijk bericht
Dit is letterlijk bevestigd door een moslima vorige week op tv (ik denk in terzake). Zij vond het jammer dat de directrice na de zovele goede initiatieven nu toch de handdoek gooit.

Waarop baseer jij je om die directrice niet te geloven eigenlijk?
Op leden van de ouderraad die zeggen dat er nooit met een woord gerept is over de hoofddoek, laat staan over een verbod.

Best een onafhankelijke bron aanhalen!
Oud 13 september 2009, 20:11   #219
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ik moet deze link intussen al een keer of vier gepost hebben. Dat weet je goed genoeg, maar het is natuurlijk fijner de discussie te verzieken door steeds te zeggen dat je niet weet waarover het gaat. Dus nog maar eens:

http://www.pvda.be/nieuws/artikel/ho...antwerpen.html

Nu clicky-clicky en dan zal je zien dat er al 9 (negen!!) jaar gediscussieerd werd tussen directie en ouderraden en dergelijke.
Hou die belachelijke toon voor je spiegel.

Je haalt hier een interview met de directrice tevoorschijn, die beweert al 9 jaar een hoofddoekendebat te voeren met de dames in kwestie. Waarom is zij geloofwaardiger dan een moeder die lid is van de ouderraad en die zegt dat er nooit over is gesproken? Natuurlijk gaat die directrice zich verdedigen.

Haal eens een onafhankelijke bron aan!

Laatst gewijzigd door anoniempje : 13 september 2009 om 20:11.
Oud 13 september 2009, 20:15   #220
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Citaat:
Hou die belachelijke toon voor je spiegel.

Je haalt hier een interview met de directrice tevoorschijn, die beweert al 9 jaar een hoofddoekendebat te voeren met de dames in kwestie. Waarom is zij geloofwaardiger dan een moeder die lid is van de ouderraad en die zegt dat er nooit over is gesproken? Natuurlijk gaat die directrice zich verdedigen.

Haal eens een onafhankelijke bron aan!
En blijven draaien en draaien, eerst zijn er geen artikels,d an is het niet objectief genoeg (newsflash, iedereen die informatie terzake zou kunnen brengen is ofwel een werknemer in de school ofwel een ouder!)
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be