Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 september 2009, 21:49   #101
Tejokus
Minister-President
 
Tejokus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 april 2006
Locatie: Puerto de la Cruz
Berichten: 4.487
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Vroeger had iedereen zo'n soort autootje.
Maar iedereen heeft die dan laten staan voor groter en zwaarder, niet goedkoper trouwens.
Klopt.
De benzineprijs was toen ook maar een fractie van nu.
Kopen op afbetaling heeft er ook geen goed aan gedaan...
Jaren terug zou men zich schamen en nu moet de auto groter zijn
dan die van de buren.
Veel huisgezinnen hebben 2 auto's.
(en 2 kinderen en een hondje (?) )
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2009, 22:13   #102
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Fiat heeft wel intussen de retro van zijn 500 uitgebracht.
Een moderne versie van de VW-kever is al langer op de markt.
En de kleinere wagens van de Franse merken doen het niet slecht.
De nieuwe eend komt er ook terug aan, de mini cooper is er al, Chevy heeft terug een Camaro die op die van vroeger lijkt en er is terug een Dodge challenger.

Ik vind al die autos best leuk, maar het zijn stuk voor stuk luxe uitvoeringen van de vorige wagens, volgestouwd met dingen die ge 1 keer om de twintig jaar gebruikt.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2009, 06:24   #103
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Vroeger had iedereen zo'n soort autootje.
Maar iedereen heeft die dan laten staan voor groter en zwaarder, niet goedkoper trouwens.
Klopt, maar niet omdat men wilde.
Er rijden namelijk nog vele eendjes en bollekes rond, evenals koekendozen.

En deze rijden vaak nog met gewone nummerplaten en worden nog dagelijks gebruikt,ook al zijn ze vaak meer dan 30 jaar oud.
Men koopt de duurdere auto's omdat de goedkopere modellen niet meer te verkrijgen zijn.
Hun productie is nooit gestopt wegens gebrek aan vraag, doch steeds wegens het vervangen door modellen met meer technologie en elektronica en dus duurder.
Toen Cardoens de Chinese wagens introduceerde in België en Nederland, was de vraag ernaar enorm. Als men deze wagens een goedkeuring had gegeven, was de crisis in de autosector er reeds veel vroeger geweest.
Wat zelfs in 2006, in volle economische bloei, was de vraag naar deze eenvoudige en goedkope wagens enorm.
Zij zouden gewoon de Volga's, Lada's, FSO's en andere USSR merken van de jaren 80 en 90 vervangen hebben.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2009, 13:18   #104
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.369
Standaard

Eindelijk horen we ook iets over de Opel-vestigingen in Spanje en Hongarije. Alleen over de Engelse (vauxhall) fabriek wordt zedig gezwegen.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2009, 14:56   #105
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
De huidige westerse autofabrieken kunnen enkel nog blijven bestaan, omdat men weigert de concurrenten een goedkeuringsattest te geven voor hun goedkopere modellen.
U wéét toch hoop ik waarin die goedkopere modellen verschillen op het gebied van veiligheid vergeleken met de europese modellen...

Bekijk dit eens,de chinese landwind crashtest....

outside vieuw...
http://www.youtube.com/watch?v=J9OlxjkInWg

cabine vieuw...
http://www.youtube.com/watch?v=sVwmu...eature=related

Mijn veiligheid is mij héél wat meer waard wat betreft de rijhulpsystemen die zich er in mijn wagen bevinden en waar ik hoe dan ook graag een pak méér voor betaal...
Dan te moeten rondrijden in een weliswaar mooi ogende,maar tegelijk goedkope chinese doodskist...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2009, 15:46   #106
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.671
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
U wéét toch hoop ik waarin die goedkopere modellen verschillen op het gebied van veiligheid vergeleken met de europese modellen...

Bekijk dit eens,de chinese landwind crashtest....

outside vieuw...
http://www.youtube.com/watch?v=J9OlxjkInWg

cabine vieuw...
http://www.youtube.com/watch?v=sVwmu...eature=related

Mijn veiligheid is mij héél wat meer waard wat betreft de rijhulpsystemen die zich er in mijn wagen bevinden en waar ik hoe dan ook graag een pak méér voor betaal...
Dan te moeten rondrijden in een weliswaar mooi ogende,maar tegelijk goedkope chinese doodskist...
Dat is natuurlijk een goed voorbeeld, maar anderzijds onderschat de marketing niet van de europese-amerikaanse firma's om die fout wat extra in de verf te zetten. Ik bedoel daar mee, ze gaan die fout natuurlijk tot in het oneindige gebruiken om daarmee een mythe te creeren, net zoals fiat de mythe van roestbakken had, gaan zij de mythe van plooibakken zolang mogelijk in stand houden.
Dit laat niet weg dat op termijn de chinezen daar gaan zijn. En dan mijne heren gaat onze autoindustrie echt zijn zwanezang zingen.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2009, 16:10   #107
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Waar is de tijd

http://images.google.be/imgres?imgur...a%3DN%26um%3D1
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2009, 17:00   #108
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Dat is natuurlijk een goed voorbeeld, maar anderzijds onderschat de marketing niet van de europese-amerikaanse firma's om die fout wat extra in de verf te zetten. .
Ik wéét wat U bedoeld ,ik werk namelijk zélf voor een autofrabikant....
Het is immers hun goed recht nietwaar, aangezien toen véél mensen verleid werden door die lage prijs van die landwind....

Over hun veiligheid dachten ze géén seconde na....
Iets wat overigens nog voor véél automobilisten geldt die hoogst persoonlijk menen dat al die veiligheidsitems voor hun niet hoeven aangezien ze allemaal uitstekende chauffeurs zijn....

Tot ze grandioos in de fout gaan natuurlijk...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
net zoals fiat de mythe van roestbakken had, gaan zij de mythe van plooibakken zolang mogelijk in stand houden.
Tja, dat sloeg eerder op alfa romeo,en wéét U dat zijzelf die mythe jarenlang in stand hebben gehouden door auto's te leveren die na 4 jaar al waren doorgeroest...

Véél geld destijds voor een qualitatief ondermaatse wagen met méér gebreken dan kwaliteiten...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
van plooibakken zolang mogelijk in stand houden.
Dit laat niet weg dat op termijn de chinezen daar gaan zijn.
Daar is de automobilist die heden een nieuwe wagen nodig heeft helaas niets mee vooruit...

Laatst gewijzigd door Svennies : 14 september 2009 om 17:03.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2009, 18:36   #109
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Magma: "wij gaan Antwerpen sluiten"
socialistische vakbond: "Er zijn geen Oostenrijkers in Wenen"

Laatst gewijzigd door born2bewild : 14 september 2009 om 18:36.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2009, 18:54   #110
Tejokus
Minister-President
 
Tejokus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 april 2006
Locatie: Puerto de la Cruz
Berichten: 4.487
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Magma: "wij gaan Antwerpen sluiten"
socialistische vakbond: "Er zijn geen Oostenrijkers in Wenen"
Hahaha, goed gezien.

Er zullen wel "weners" binnenkort in Antwerpen te zien zijn...
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2009, 19:23   #111
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Hahaha, goed gezien.

Er zullen wel "weners" binnenkort in Antwerpen te zien zijn...
We kunnen er ambtenaren van maken. We hebben er nog niet genoeg naar het schijnt.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2009, 19:23   #112
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Klopt, maar niet omdat men wilde.
Er rijden namelijk nog vele eendjes en bollekes rond, evenals koekendozen.

En deze rijden vaak nog met gewone nummerplaten en worden nog dagelijks gebruikt,ook al zijn ze vaak meer dan 30 jaar oud.
Men koopt de duurdere auto's omdat de goedkopere modellen niet meer te verkrijgen zijn.
Hun productie is nooit gestopt wegens gebrek aan vraag, doch steeds wegens het vervangen door modellen met meer technologie en elektronica en dus duurder.
Toen Cardoens de Chinese wagens introduceerde in België en Nederland, was de vraag ernaar enorm. Als men deze wagens een goedkeuring had gegeven, was de crisis in de autosector er reeds veel vroeger geweest.
Wat zelfs in 2006, in volle economische bloei, was de vraag naar deze eenvoudige en goedkope wagens enorm.
Zij zouden gewoon de Volga's, Lada's, FSO's en andere USSR merken van de jaren 80 en 90 vervangen hebben.
Ik denk dat je u hier toch wel wat aan het vergissen bent.
De lada's , volga's, skoda's en what ever dat we als goedkope wagen kunnen beschouwen hebben een verkoopcijfer alles in totaal ergens tussen de 12 en 20 stuks in ons land. Skoda doet het lichtjes beter maar koopt niet eens zijn eigen rommel terug bij overnames. Kwestie dat je ze aan de straatstenen niet meer kwijt zal geraken.

Men heeft destijds ervaren dat een wat zwaardere wagen een stuk langere levensduur had en ook nog eens stukken beter kan rijden.
Wat zien we de laatste jaren?
Omwille van de fiscale co2 heeft iedere constructeur terug kleinere motors gestoken al dan niet vergezelt van een turbotje op om toch maar wat te presteren.
Getest in de meest optimale fabriek omstandigheden een gunstig fiscaal rapportje; getest door de koper in het dagelijks verkeer, een veel minder gunstig rapportje.
En men merkt het nu al, de meeste zijn na 2 �* 3 jaar al versleten.

En de eendjes, de bollekes en zo verder is oldtimer liefhebberij...iets dat ook snel aan het verdwijnen is tegenwoordig trouwens.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2009, 19:40   #113
Tejokus
Minister-President
 
Tejokus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 april 2006
Locatie: Puerto de la Cruz
Berichten: 4.487
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
We kunnen er ambtenaren van maken. We hebben er nog niet genoeg naar het schijnt.
Lijkt een makkelijk onderwerp Pericles maar dat is het niet.
Wat is er gebeurd met de Bijzonder Belastinginspectie?

Alle ambtenaren die gelinkt zijn met centen hebben NOOIT de middelen gehad
om hun werk te doen.

20 jaar geleden bedroeg de fraude ong. 430 miljard frank.
Dit cijfer werd meegedeeld door een vakbond.
Die vakbond vergat wel om te vertellen dat ze zelf een kapitaal op een buitenlandse rekening had staan.
(ook de ziekenkassen...)

Moderne informatica is een goede zaak maar die bolt niet vanzelf he.
En er moeten ook mensen op straat, op het terrein.
Minder ambtenaren = minder inkomsten voor de staat en zeker als
het over financiën gaat.

Laatst gewijzigd door Tejokus : 14 september 2009 om 19:42.
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2009, 19:59   #114
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.369
Standaard Ambtenaren...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
We kunnen er ambtenaren van maken. We hebben er nog niet genoeg naar het schijnt.
Om belastigfraudeurs te ambeteren.
Massive bijvoorbeeld,...
82.000.000 € gerecupereerd. Méér van dat !
Wij betalen belastingen dat het aan onze oren uitkomt en die dieven worden na lang speurwerk in de kraag gevat. Met meer ambetanteriken zal dat wel een paar jaartjes schelen.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2009, 20:47   #115
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Om belastigfraudeurs te ambeteren.
Massive bijvoorbeeld,...
82.000.000 € gerecupereerd. Méér van dat !
Wij betalen belastingen dat het aan onze oren uitkomt en die dieven worden na lang speurwerk in de kraag gevat. Met meer ambetanteriken zal dat wel een paar jaartjes schelen.
In Nederland worden de fraudeurs ook opgespoord , maar met de helft minder volk.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2009, 21:23   #116
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.369
Standaard Nederland

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
In Nederland worden de fraudeurs ook opgespoord , maar met de helft minder volk.

Zuinigheid is een grote bron van inkomsten (Cicero).
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2009, 15:35   #117
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.369
Standaard

Magna CEO Wolf verklaarde dat dat er 10.500 banen bij Opel en Vauxhall vallen: 4.000 in Duitsland zelf en 6.500 buiten Duitsland.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2009, 15:37   #118
Tejokus
Minister-President
 
Tejokus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 april 2006
Locatie: Puerto de la Cruz
Berichten: 4.487
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Magna CEO Wolf verklaarde dat dat er 10.500 banen bij Opel en Vauxhall vallen: 4.000 in Duitsland zelf en 6.500 buiten Duitsland.
Je kan je afvragen wat Magna eigenlijk heeft overgenomen?
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2009, 16:09   #119
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Je kan je afvragen wat Magna eigenlijk heeft overgenomen?
De staatspremies?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2009, 16:11   #120
Tejokus
Minister-President
 
Tejokus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 april 2006
Locatie: Puerto de la Cruz
Berichten: 4.487
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
De staatspremies?
Ja ik denk dat ook Mambo.
En met een deel word de Russen gesubsidieerd....
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be