![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
//Hakim Bey |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maakbare samenleving: neen. Ik geloof meer in kristalstructuren. Een wolfram-monokristal kan men niet kneden, maar wel bepaalde vormen laten aannemen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() That's a bingo!
![]() |
#204 | ||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
|
![]() Citaat:
Is dat met elkaar in tegenspraak? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#208 |
|
![]() Geloven in de maakbaarheid van de mens is geloven dat men van lood goud zou kunnen maken. Geloven in de kneedbaarheid van de mens is geloven dat men van klei bakstenen kan maken en zo een huis kan bouwen.
![]() |
#209 |
Banneling
|
![]() Eigenlijk wel.
Klei, of andere materie, kan elke vorm aannemen die toegelaten wordt door het productieproces en de macroscopische eigenschappen van het materiaal. Een kristalstructuur is de enige mogelijke configuratie van een materiaal, eentje die steeds wederkeert ongeacht de hoeveelheid materiaal, eentje die inherent is aan de microscopische eigenschappen van een materiaal. |
![]() |
![]() |
![]() |
#210 |
|
![]() Ah ja, jongens, maar ik had het juist over de ''maakbaarheid'' van de samenleving, niet over die van de mens. Dat is nu juist wat �*k vind: dat je uit moet gaan van het individu en dat je die niet van bovenaf kunt veranderen. Het is nu juist ook mijn kritiek op het solidarisme omdat het in de praktijk mensen in één eenheidworst wil proppen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
|
![]() Citaat:
Solidarisme is niet individualistisch, niet collectivistisch, maar personalistisch. En ik begrijp je kritiek zelf goed, want ik kom zelf uit dezelfde visie op de maatschappij als jij (al had ik een groter volksnationaal besef). Maar je moet de klik maken dat de ideologieën niet zijn onder te verdelen in "individualisme" vs "collectivisme".
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Metternich : 14 september 2009 om 23:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#213 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bij staalbouw hou je rekening met de atoomstructuur die de eigenschappen aan de balk geeft, doch zijn het de eigenschappen van de balk die tellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 |
|
![]()
![]() |
#215 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() die ken je onderhand wel, ik (samen met het grootste deel vd bevolking) weiger mijn vrijheid op te geven voor een van bovenaf opgelegde mono-etnische maatschappijvisie. Diegene die een solidaristische staat wil stichten, zal dus een staatsgreep moeten plegen.
Laatst gewijzigd door Pietje : 14 september 2009 om 23:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
Gouverneur
|
![]() Die conservatieve allergie voor maakbaarheid is nonsens. Maakbaarheid is er steeds en altijd tot op zekere hoogte. De enige uitzondering is de libertaire chaos, maar dit is door elk normaal mens ongewenst en de facto onmogelijk uit te voeren omdat het onmiddelijk een veralgemeend geweld zou betekenen waarbij de sterksten alles naar zich toe halen. Zelfs in een liberale minimale nachtwakersstaat is er een zekere maakbaarheid aanwezig. Die allergie voor maakbaarheid gaat samen met het fervent verdedigen van het "pluralisme", wat in feite niks anders is dan de overheersing van het liberalisme. Pluralisme in de echte betekenis van het woord kan niet bestaan.
![]() |
#217 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Indien hetgeen je zegt waar zou zijn, zouden diverse school"projecten" en visies niet nodig zijn en zouden we allen naar één en hetzelfde onderwijs kunnen gaan. Je kan wel degelijk mensen tot op zekere hoogte (iets wat marxisten bijvoorbeeld niet zo goed begrepen hebben) wel degelijk in een bepaalde richting opvoeden. Zowel ouders als scholen geven hun waarden en basisopvattingen mee aan de kinderen. Kinderen kunnen zich daar later misschien tegen afzetten, maar er is wel degelijk een serieuze invloed.
![]() |
![]() |
#218 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zijn jullie van plan dat te behouden of denkt u dat de meerderheid van de bevolking nood heeft aan een nieuwe slavenmoraal? Laatst gewijzigd door Another Jack : 15 september 2009 om 15:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |
|
![]() Als het aan mij ligt, zal de christelijke religie terug véél prominenter worden in het onderwijs en de opvoeding. Maar ik weet dat anderen daar compleet anders over denken.
![]() |
#220 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |