Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 september 2009, 10:33   #101
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Ik pleit voor een naamsverandering: De Rode Druiven...
Of Dode Duivels
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2009, 10:35   #102
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
1-1 thuis tegen Roemenië is voor Frankrijk gewoon slecht. ze zijn nog niet zeker of ze naar het WK mogen gaan, het ziet er zelfs niet al te best uit.
Nederland-Frankrijk (3-1) tijdens het EK was een prachtige wedstrijd. Dat doelpunt van Arjan Robben nog tijdens de Franse vreugdedans voor Franse doelpunt net ervoor ...

Ja, toen was duidelijk dat de Franse voetbalploeg geen schim meer was van wat zij ooit was geweest, de gouden tijden waarin Zinedine Zidane speelde.
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2009, 11:30   #103
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Het is een feit dat niemand van de duivels zichzelf in vraag stelt!! les excuses sont faits pour s'en servir;;;;

Ze verdienen schatten en dat alleen telt ! In plaats van een bonus voor goed spel, zouden ze beter een malus krijgen voor slecht spel!!

Een normale wedde, ( normaal belast )geen extraatjes, geen sportcar, geen grote villa als ze slecht spelen: enkel goede resultaten kunnen extra's opleveren en hun.inkomen rianter maken!! Wedden dat dat iets zal opleveren??
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2009, 12:11   #104
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Dick Advocaat, een Nederlander (!), zal proberen een team neer te zetten, en te laten spelen vooral, dat een wedstrijd winnend kan afsluiten. Maar ja, die samenwerking met de 'vermaledijde Hollanders', he ...
ga je nu nog volhouden dat vlamingen rabiate racistische antihollanders zijn?

Citaat:
Dat is zeker zo. Hoe is dat gekomen, denkt u? In ieder geval leidt de staatkundige impasse in België met alles wat daarbij komt kijken, tot een nefaste inspiratieloosheid en tot moedeloos defaitisme bij de voetballers. Het een is een gevolg van het ander.

slechte coach, verwende voetballers en totale onkunde in de top vd bond is echt niet het gevolg van pakweg BHV.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2009, 12:40   #105
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Ha, die 1207. Terug van vakantie?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
ga je nu nog volhouden dat vlamingen rabiate racistische antihollanders zijn?
Nee, dat hou ik uiteraard niet vol. Ik wil(de) hiermee alleen aangeven dat er nog steeds Vlamingen zijn - alhoewel dit kleine groepje gelukkig snel uitdunt -
die iets hebben tegen 'de Hollander(s)'. Dit is Hollanderhaat. Ter relativering heb ik in mijn posting aanhalingstekens geplaatst.

Citaat:
slechte coach, verwende voetballers en totale onkunde in de top vd bond is echt niet het gevolg van pakweg BHV.
Misschien toch nadere bestudering waard. Een kwestie van psychologie.

Laatst gewijzigd door Ernst Niessen : 11 september 2009 om 12:40.
Oud 11 september 2009, 13:23   #106
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

Nee, precies, wel het gevolg van zakkenvullerij, onkunde aan de top, desinteresse voor jeugdvoetbal, omkoperij door makelaars met hun Afrikaanse tweederangsvoetballers, en gebrek aan kwaliteit en karakter.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2009, 14:16   #107
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Nee, precies, wel het gevolg van zakkenvullerij, onkunde aan de top, desinteresse voor jeugdvoetbal, omkoperij door makelaars met hun Afrikaanse tweederangsvoetballers, en gebrek aan kwaliteit en karakter.
Ik ben bang dat een goede coach dat niet allemaal kan verhelpen.

al zal het wel een beetje helpen. Meestal krijgt zo'n coach vanzelf ruzie met de bondstop (op het pluche) en vertrekt weer, waarna alles bij het oude blijft.

Succes met de hand in de eigen boezem, Belgische voetbalbond....
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2009, 15:26   #108
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Ik ben bang dat een goede coach dat niet allemaal kan verhelpen.
al zal het wel een beetje helpen. Meestal krijgt zo'n coach vanzelf ruzie met de bondstop (op het pluche) en vertrekt weer, waarna alles bij het oude blijft.
Succes met de hand in de eigen boezem, Belgische voetbalbond....
ik vrees hetzelfde

Dickie gaat met de bulldozer over deze groep, zet gazetten, bond en spelers een keertje goe op hun plaats en daarna is iedereen kwaad op hem.

Nu al beginnen belgische kranten en bond te janken omdat hij niet direct ja zegt. dat hij misschien hier en daar nog iets moet regelen is al te moeilijk voor veel belgen
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2009, 15:40   #109
Europese Vlaming
Provinciaal Gedeputeerde

Europese Vlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nee, dat hou ik uiteraard niet vol. Ik wil(de) hiermee alleen aangeven dat er nog steeds Vlamingen zijn - alhoewel dit kleine groepje gelukkig snel uitdunt -
die iets hebben tegen 'de Hollander(s)'. Dit is Hollanderhaat. Ter relativering heb ik in mijn posting aanhalingstekens geplaatst.

)
Ja het is immers zo dat het volkje dat zich vlamingen noemt grote afkeer heeft van alles dat hen in het verleden onderdrukt heeft (Walen, Fransen, Duitsers, Nederlanders, Oostenrijkers, Spanjaarden, Italianen, ...), zo komt dit volkje nu het best overeen met deze die hen nu het langst geleden onderdrukt hebben. Zo komt het ook dat dit volkje een "natuurlijke" afkeer heeft van de monarchie, zeker al als deze dan niet de vlaamsge taal beheerst.

Misschien is het ook zo dat wij nog altijd onze intellectuelen terug zouden willen hebben die ons ten tijde van de spaanse bezetters zijn ontvlucht, deze zijn vandaag vooral nodig in ons intellectueel armoedige politieke bestuur .

Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 11 september 2009 om 15:49.
Europese Vlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2009, 15:43   #110
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Europese Vlaming Bekijk bericht
Ja het is immers zo dat het volkje dat zich vlamingen noemt grote afkeer heeft van alles dat hen in het verleden onderdrukt heeft (Walen, Fransen, Duitsers, Nederlanders, Oostenrijkers, Spanjaarden, Italianen, ...), zo komt dit volkje nu het best overeen met deze die hen nu het langst geleden onderdrukt hebben. Zo komt het ook dat dit volkje een "natuurlijke" afkeer heeft van de monarchie, zeker al als deze dan niet de vlaamsge taal beheerst.
leve de Europese "unie"
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2009, 15:45   #111
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik stel voor dat je als Vlaming 's gaat onderhandelen met Barclays Bank in London, Deutsche Bank of BNP in Parijs. Dat zal je een goed beeld geven hoe daar gedacht worden over wat 'anders' is.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2009, 15:53   #112
Europese Vlaming
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Ik stel voor dat je als Vlaming 's gaat onderhandelen met Barclays Bank in London, Deutsche Bank of BNP in Parijs. Dat zal je een goed beeld geven hoe daar gedacht worden over wat 'anders' is.
Sorry, ik ben een beetje uit mijn lood geslagen door deze opmerking. Ik zie niet direct in wat je hiermee wil zeggen, kan je miss eens wat verduidelijken?

Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 11 september 2009 om 15:54.
Oud 11 september 2009, 15:54   #113
MORPHEUS
Minister-President

MORPHEUS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Ja, we hebben gezien hoeveel Olympische medailles we halen sedert de onzalige regionalisering van sport. Vergelijk dat met de resultaten van het unitaire, Nederlandse sportbeleid.
------------------------------------------------------------
U moet de cijfers juist bekijken.

Vergelijking Nederland / Belgie,
Op gebied van inwoners en behaalde medailles EK,WK,OS
Daar scoort België ondermaats tov Nederland.

Vergelijking Wallonie/Vlaanderen
Vlaanderen behaald 80% van de “Belgische” medailles

Vergelijking Nederland/Vlaanderen
Vlaanderen houd gelijk trend met Nederland.

Stom vraag. Noem mij een Waal in cyclocross, judo, turnen, triathlon, zwemmen, ……. Tennis die internationaal scoort anno 2009?

U kan zeggen Justin Henin . Prachtige atlete die een uitzondering is die de regel bevestigd.
In het vrouwen tennis zitten we nu met 3 Vlaamse toppers en geen Waalse.

Nu, om over het oude Belgische systeem te spreken. Indertijd mocht Ingrid Bergmans niet naar het EK van de “Belgische judo bond “ en BOIC. Het numeriek evenwicht zou verstoord worden tussen het aantal Vlaamse en Waalse deelnemers.
JM Dedecker was toen nationale trainer en nam de beslissing. Geen communitaire afspraakjes op de kap van hard werkende atleten. De besten gaan en Ingrid gaat, punt uit.
JM Dedecker was plots vijand nr1 in Wallonie………. En verstoorde het Belgische sportmodel.
Ingrid werd wel één van de grootste judaka ter wereld en JM D oogste in zijn tijd meer medailles of de gehele geschiedenis van de Rode duivels.

Had JM D moeten kiezen voor het Belgisch model ( 60 %-40%). Dan zouden wellicht Ulla, Gella, Inge, ……. Moeten thuis blijven voor een Waalse.

Trouwens, noem mij één topsportschool in Wallonië. Die bestaan niet !!!!!!!!!!!!!
Minister van sport in wallonie “ Zatlap Daerden “van de PS wilde daarvoor geen geld voor uitgeven. Best dat sport gesplitst is in België. Anders hadden we hem ook hier voor sport.

Maar hij mag nu zorgen voor ons pensioen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
MORPHEUS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2009, 17:26   #114
Europese Vlaming
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Citaat:
Sorry, ik ben een beetje uit mijn lood geslagen door deze opmerking. Ik zie niet direct in wat je hiermee wil zeggen, kan je miss eens wat verduidelijken?
Bedoel je dat BNP paribas Fortis heeft overgenomen? En dat de Franse staat daardoor van België bijna een kolonie kan maken (de grootste Belgische Bank in handen: Fortis, de grootste Belgische electriciteitsmaatschappij in handen, inclusief kerncentrales: electrabel).

Of bedoel je dat alles veel internationaler is geworden? En dat nationaliteit en identiteit weinig rol meer spelen en dat enkel geld de dingen van elkaar onderscheidt?

Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 11 september 2009 om 17:29.
Oud 12 september 2009, 14:03   #115
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Misschien is het ook zo dat wij nog altijd onze intellectuelen terug zouden willen hebben die ons ten tijde van de spaanse bezetters zijn ontvlucht, deze zijn vandaag vooral nodig in ons intellectueel armoedige politieke bestuur .
De nazaten van deze intellectuelen komen thans meer en meer tot het prangende besef dat samenwerking tussen Nederland en Vlaanderen met een op termijn staatkundig samengaan wel een hét antwoord zou kunnen zijn op de politieke crisis in België en de ontwikkelingen in Europees en mondiaal verband.
Oud 13 september 2009, 00:51   #116
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Het is een feit dat niemand van de duivels zichzelf in vraag stelt!! les excuses sont faits pour s'en servir;;;;

Ze verdienen schatten en dat alleen telt ! In plaats van een bonus voor goed spel, zouden ze beter een malus krijgen voor slecht spel!!

Een normale wedde, ( normaal belast )geen extraatjes, geen sportcar, geen grote villa als ze slecht spelen: enkel goede resultaten kunnen extra's opleveren en hun.inkomen rianter maken!! Wedden dat dat iets zal opleveren??
Dat zou dan vrij a-typisch zijn; in Engeland, Duitsland, Nederland en Frankrijk, leidt niet selecteren van een international meestal tot een rel; ze zijn in hun eer aangetast(daarbij is een goed internationaal toernooi goed voor transferwaarde). Ik vermoed dat het een harde dobber wordt voor Advocaat, maar iedereen moet op een lijn zitten. Qua aanleg kunnen ze op het komend EK zitten, maar dan moeten ze er zelf ook als ploeg voor willen gaan (nationaal geneuzel zoals Standard/Anderlecht gaat niet op, nu zijn ze één ploeg). Kortom het is vooral de taak voor Advocaat een ploeg te smeden, en als de Belgische profvoetballers een knip voor hun neus waard zijn, dan willen ze dat zelf ook.... (Misschien dat een aantal eerst buiten de nationale ploeg moeten, om op hangende pootjes terug te komen?)
Oud 13 september 2009, 00:55   #117
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, we hebben gezien hoeveel Olympische medailles we halen sedert de onzalige regionalisering van sport. Vergelijk dat met de resultaten van het unitaire, Nederlandse sportbeleid.
olympische medailles kunnen aan mijn reet roesten
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2009, 00:56   #118
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
6 keer zelfs (1982, 1986, 1990, 1994, 1998, 2002). En als je dan - op één keer na (1998) - telkens minstens de achtste finale haalt, tel je echt wel mee op internationaal niveau.
nobody knew, nobody knows, nobody cares

Nederlands voetbal. dat kent men. Met reden.
Oud 13 september 2009, 00:57   #119
born2bewild
Banneling

Standaard

moge de belgen nog dikwijls klop krijgen op het voetbal terrein.
Oud 16 september 2009, 00:11   #120
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Resultaten behaald in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. En dan rest er voor de Belgicisten niets anders dan weemoedig terug te blikken. Iets wat de laatste tijd overigens systematisch begint te worden voor dit land, dat men zich bij gebrek aan hedendaagse verwezenlijkingen waar men trots op kan zijn moet optrekken aan prestaties of gebeurtenissen uit lang vervlogen tijden. Denk bijvoorbeeld maar aan de manier hoe men Expo 58 of de eerste Tourzege van Merckx in 1969 in de media uitgebreid herdacht. Geen kat echter die je daar anno 2009 nog mee imponeert...
Een Belgische heeft wel net enkele dagen geleden haar tweede US Open gewonnen (als eerste wildcard op een Grandslam bij de vrouwen ooit)
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be