![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#262 |
Europees Commissaris
|
![]() Dit is nu éénmaal de stijl van system, Eberhard, ook al is je opmerking zeer pertinent. Noteer ook dat hij niet antwoordt op mijn andere argumentatie. Voor iemand die meer dan 20 dagelijkse posts nodig heeft om zijn gram te halen toch een miserabele prestatie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En op 1 staat Anouk in het engels. Jouw favorietjes vind ik niet terug! Laatst gewijzigd door fonne : 15 september 2009 om 20:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een hitparade is nog altijd gebaseerd op verkoop van platen (inclusief online verkoop), 't is te zeggen: als het in de hitparade staat zijn er mensen die er geld hebben voor willen uitgeven. Als je iets gratis kunt krijgen is het moeilijk om de kwaliteit ervan te beoordelen, kwantiteit van 'clicks' is niet een meting die mij kan overtuigen en nog veel meer te manpuleren (bv. via kettingmails) dan de hitparades. De hoeveelheid vlaamse platen (spijtig genoeg nog veel te vaak in het engels) die je in de vlaamse hitparade terugvindt bewijst dat de almacht van de angelsaksische grote platenmerken toch al wat voorbij is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 |
Banneling
|
![]() Ik had het over taalvervuiling en u komt af met territoriale claims. Waarom protesteren mensen van u gezindheid nooit tegen de Engelstalige opschriften in Knokke, De Panne, Blankenberge of De Haan, enz? Waarom organiseert u niet eens een Vlaams-nationalistische betoging tegen de verengelsing? Of tegen de steeds groter wordende taalververvuiling van het Nederlands in de dagelijkse omgangstaal door het Engels? Ik hoor u daar nooit over. U vindt dit dus perfect normaal en aanvaardbaar dat u uw taal zo vervuild wordt vermits u zich daar nooit tegen verzet. Mooi zo, dat hebben we dan genoteerd: objectiviteit in uw protesten mogen we dus niet van u verwachten. En zo zijn ze vaak, de rabiate Vlaams-nationalisten: schijnheilig tot en met!
Laatst gewijzigd door system : 15 september 2009 om 21:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En Anouk, die heeft de kansen zelf laten liggen om in de states door te breken. Ook hier weer: niets met de muzikale kwaliteit te maken, meer met een teveel aan karakter... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote="robert t"] Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Ik kan er ook niets aan doen dat het 'wij-gevoelen' in Limburg vrij sterk is. Dat dit in de streek van Kraainem niet zo sterk is, daar vermag ik niets tegen. Je ego van hier tot ginder verandert niks aan het feit dat ook Limburgers tot Vlaanderen behoren, op alle gebied, staatkundig, maatschappelijk enz... Limburg is een Vlaamse provincie. Wie dat ontkent is een inciviek. Citaat: En zich steeds afzetten tegen het Frans, terwijl heel veel winkels in Vlaanderen Engelse opschriften dragen (een totale verloedering in Vlaanderen op dit vlak) vind ik inderdaad zeer kleingeestig. Meer nog, ik vind het getuigen van weinig consequentie op dat vlak. Zeer veel horecazaken hebben een Frans opschrift, vooral aan de kust. Het is daar zodanig erg dat de Vlaamse regering een campagne moest lanceren om deze taalverloedering in te dijken. Overigens zonder veel succes. Jarenlange onderdrukking van de belgische staat verdwijnt niet zo vlug. Citaat: Maar dat wisten we al van bepaalde Vlaams nationalisten. Zo schreeuwen ze de hele tijd van 'eigen volk eerst, eigen volk eerst!!', maar als de Duitsers dat principe eens toepassen mbt de Opel-fabrieken in Duitsland, dan schreeuwen diezelfde Vlaams-nationalisten moord en brand. Hypocrieten zijn het ja. Hoe de toestand van Opel-Antwoorden zal evolueren weten we niet. Ik hoor daar tegenstrijdige berichten over. Dat het VB als grootste Vlaamse oppositiepartij ijvert voor behoud is niet meer dan normaal. Je vriendje B-Warrior, die al lang de grenzen van de aanvaarbare discussie heeft overschreden bakt het nog bruiner dan jij. In een andere draad zegt hij dat de eventuele sluiting de fout is van het VB, je reinste waanzin dus. Je treedt hem trouwens bij in deze draad, hetgeen betekent dat je medeplichtig bent aan zeer ernstige forumbevuiling.[quote] B]2.[/b] ![]() Laatst gewijzigd door quercus : 15 september 2009 om 21:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De weerzin van veel Nederlandstaligen tegen alles dat met Franstaligen en hun taal te maken heeft , is een direct gevolg van het feit dat hun politieke partijen ongestraft en ongegeneerd Nederlandstalig grondgebied denken te kunnen claimen. Prutsen willen aan de grenzen heeft zijn consequenties. Jammer voor de zeer vele goedwillende en aardige Franstaligen, en jammer voor hun taal in Vlaanderen. Zoals ik al eens eerder heb uitgelegd: De dag dat Angela Merkel Vaals (Nederlandse gemeente met zeer veel Duitse inwoners) opeist, is er geen Duitser meer veilig in heel Nederland. Al is het de aardigste Duitser van de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#274 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#275 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#276 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik neem aan dat je hier de populairste platen bedoelt.
En veel daarvan ga jij niet terugvinden op de marketinglijstjes van de grote platenmaatschappijen inderdaad. He, maar als jij helemaal tevreden bent met wat je aan Engelstalige rotzooi (of Clouseau natuurlijk) door het strotje geramd krijgt door de door de overheid goedgekeurde en gesubsidieerde media......be my guest. De rest van de wereld heeft de zegeningen van het internet, zoals we het nu kennen althans, allang ontdekt, en maakt zelf wel uit wat ze willen horen. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 15 september 2009 om 22:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#277 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Grotere Vlaamse acts zitten vaak bij grote mediabedrijven (of hun subsidiaries).
Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 15 september 2009 om 23:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De lijsten worden uitsluitend samengesteld met een commercieel oogmerk. Dus geen artiesten die: - niet aangesloten zijn bij grote majors (of subsidiaries). - platen maken die niet te koop zijn. - die al dan niet systematisch door de media geboycot worden. Een traditionele hitlijst meet slechts het verlangen van de platenmaatschappij en is dan ook een onnodig en waardeloos instrument voor de consument die gewoon van muziek houdt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | |