Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 september 2009, 12:44   #261
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Een antwoord naast de kwestie. Ik had het over de Engelstalige taalvervuiling. Daar hoor ik kornuiten zoals u nooit tegen protesteren.

Ik wist niet dat Engelstaligen ook al territoriale claims op Nederlandstalig grondgebied legden. Fill me in.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2009, 13:07   #262
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Ik wist niet dat Engelstaligen ook al territoriale claims op Nederlandstalig grondgebied legden. Fill me in.
Dit is nu éénmaal de stijl van system, Eberhard, ook al is je opmerking zeer pertinent. Noteer ook dat hij niet antwoordt op mijn andere argumentatie. Voor iemand die meer dan 20 dagelijkse posts nodig heeft om zijn gram te halen toch een miserabele prestatie.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2009, 20:18   #263
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom vinden we het superras dan nauwelijks terug bij de populairste Nederlandstalige platen?
Omdat het superras moet gaan werken verdomme, in plaat van de hele dag op youtube te surfen. Diggy Dex / Eva de Roovere staat op 5 in Olland, Nick & Simon op 7, Jeroen van der Boom net binnen op 29 met zijn nieuwe.
En op 1 staat Anouk in het engels.
Jouw favorietjes vind ik niet terug!

Laatst gewijzigd door fonne : 15 september 2009 om 20:21.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2009, 20:20   #264
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk dat is een interessante opmerking.

Over rapmuziek (zo'n 50 % aandeel in de populairste muziek in Duitsland momenteeel, zo'n 70 % in Nederland) durf ik te zeggen dat deze sector in Nederland kwalitatief beter is, dieper is, en breder dan de Duitse rap.

Maar dat is subjectief.
Heel subjectief. Maar ik ben sowieso geen voorstander van rapmuziek. Peter Fox kan nog net, maar is dat nog rap?
Oud 15 september 2009, 20:23   #265
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lio (Liege)

Inmiddels woonachtig in Parijs, en zes kinderen.
Oh sorry, naast de Italianen en de Vlamingen had ik natuurlijk ook de Portugezen moeten vermelden. Dom van mij

Citaat:
Lio is a Belgian singer and actress, born as Wanda Ribeiro de Vasconcelos in 1962 in Mangualde, Portugal. In 1968, she and her family moved to Belgium.
Oud 15 september 2009, 20:38   #266
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gaarne.

Downloadsites (zoals YouTube of 101Barz):

-Noteren ook platen die niet aangesloten zijn bij grote majors.
-Noteren zelfs platen die niet eens te koop zijn.
-Hebben weinig te maken met het Angelsaksische doorgeefluik die de zenders in de Lage Landen nu eenmaal zijn.
-Trekken zich niets aan van de smaak van de links leunende dj van dienst bij de Staatsomroep.
-Noteren ook artiesten die al dan niet systematisch door de media geboycot worden.

Yep, de hitlijsten zoals we die kennen in vlaanderen zijn gewoon marketing lijstjes van de grote platenlabels.

Een hitparade is nog altijd gebaseerd op verkoop van platen (inclusief online verkoop), 't is te zeggen: als het in de hitparade staat zijn er mensen die er geld hebben voor willen uitgeven. Als je iets gratis kunt krijgen is het moeilijk om de kwaliteit ervan te beoordelen, kwantiteit van 'clicks' is niet een meting die mij kan overtuigen en nog veel meer te manpuleren (bv. via kettingmails) dan de hitparades.
De hoeveelheid vlaamse platen (spijtig genoeg nog veel te vaak in het engels) die je in de vlaamse hitparade terugvindt bewijst dat de almacht van de angelsaksische grote platenmerken toch al wat voorbij is.
Oud 15 september 2009, 20:52   #267
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik had het over taalvervuiling en u komt af met territoriale claims. Waarom protesteren mensen van u gezindheid nooit tegen de Engelstalige opschriften in Knokke, De Panne, Blankenberge of De Haan, enz? Waarom organiseert u niet eens een Vlaams-nationalistische betoging tegen de verengelsing? Of tegen de steeds groter wordende taalververvuiling van het Nederlands in de dagelijkse omgangstaal door het Engels? Ik hoor u daar nooit over. U vindt dit dus perfect normaal en aanvaardbaar dat u uw taal zo vervuild wordt vermits u zich daar nooit tegen verzet. Mooi zo, dat hebben we dan genoteerd: objectiviteit in uw protesten mogen we dus niet van u verwachten. En zo zijn ze vaak, de rabiate Vlaams-nationalisten: schijnheilig tot en met!

Laatst gewijzigd door system : 15 september 2009 om 21:12.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2009, 20:54   #268
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Missschien kan je dan even uitleggen waarom Anouk en Ilse de Lange , door de Nederlandse media geduwd, gepromoot en gepusht, helemaal niets voorstellen in de Engelstalige wereld. Sorry blijkbaar geen kwaliteit.
Op country-zangeressen zitten ze in de states niet echt te wachten, die hebben ze zelf wel genoeg. Maar dat doet niets af aan het niveau van Ilse Delange ('k wil dat ook niet overdrijven hoor, heel goed voor Nederland, maar geen echte wereldklasse).
En Anouk, die heeft de kansen zelf laten liggen om in de states door te breken. Ook hier weer: niets met de muzikale kwaliteit te maken, meer met een teveel aan karakter...
Oud 15 september 2009, 21:16   #269
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke
is dit je persoonlijke overtuiging of draag je hier de Groot-Nederlandse gedachte uit?

En is dit gebaseerd op je persoonlijke, verheven superioriteitsgevoel of probeer je gewoon iets te compenseren? Een klein pietje misschien?
Mijn pietje zal er wel niet zoveel anders uitzien als jouw "pieke". Wat ik daar geschreven had is helemaal niet geïnspireerd op een verheven superioriteitsgevoel van mijnentwege. Het was wel een reactie op de onvoorstelbaar arrogante aanmatiging van de zijde van System in zijn antwoord op de boodschap van Stropke. Ik heb hoegenaamd niets tegen Limburg en al evenmin tegen zijn inwoners. Ik kom er heel graag en ben er steeds uitermate vriendelijk ontvangen geweest. Maar de vrijwel racistische manier van optreden van de kant van System was mij te gortig. En meer hoef je er ook niet achter te zoeken.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2009, 21:22   #270
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

[quote="robert t"] Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system
Ik kan er ook niets aan doen dat het 'wij-gevoelen' in Limburg vrij sterk is. Dat dit in de streek van Kraainem niet zo sterk is, daar vermag ik niets tegen.

Je ego van hier tot ginder verandert niks aan het feit dat ook Limburgers tot Vlaanderen behoren, op alle gebied, staatkundig, maatschappelijk enz... Limburg is een Vlaamse provincie. Wie dat ontkent is een inciviek.

Citaat:
En zich steeds afzetten tegen het Frans, terwijl heel veel winkels in Vlaanderen Engelse opschriften dragen (een totale verloedering in Vlaanderen op dit vlak) vind ik inderdaad zeer kleingeestig. Meer nog, ik vind het getuigen van weinig consequentie op dat vlak.

Zeer veel horecazaken hebben een Frans opschrift, vooral aan de kust. Het is daar zodanig erg dat de Vlaamse regering een campagne moest lanceren om deze taalverloedering in te dijken. Overigens zonder veel succes. Jarenlange onderdrukking van de belgische staat verdwijnt niet zo vlug.

Citaat:
Maar dat wisten we al van bepaalde Vlaams nationalisten. Zo schreeuwen ze de hele tijd van 'eigen volk eerst, eigen volk eerst!!', maar als de Duitsers dat principe eens toepassen mbt de Opel-fabrieken in Duitsland, dan schreeuwen diezelfde Vlaams-nationalisten moord en brand. Hypocrieten zijn het ja.

Hoe de toestand van Opel-Antwoorden zal evolueren weten we niet. Ik hoor daar tegenstrijdige berichten over. Dat het VB als grootste Vlaamse oppositiepartij ijvert voor behoud is niet meer dan normaal. Je vriendje B-Warrior, die al lang de grenzen van de aanvaarbare discussie heeft overschreden bakt het nog bruiner dan jij. In een andere draad
zegt hij dat de eventuele sluiting de fout is van het VB, je reinste waanzin dus. Je treedt hem trouwens bij in deze draad, hetgeen betekent dat je medeplichtig bent aan zeer ernstige forumbevuiling.[quote]

B]2.[/b]

Laatst gewijzigd door quercus : 15 september 2009 om 21:30.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2009, 22:02   #271
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Mijn pietje zal er wel niet zoveel anders uitzien als jouw "pieke". Wat ik daar geschreven had is helemaal niet geïnspireerd op een verheven superioriteitsgevoel van mijnentwege. Het was wel een reactie op de onvoorstelbaar arrogante aanmatiging van de zijde van System in zijn antwoord op de boodschap van Stropke. Ik heb hoegenaamd niets tegen Limburg en al evenmin tegen zijn inwoners. Ik kom er heel graag en ben er steeds uitermate vriendelijk ontvangen geweest. Maar de vrijwel racistische manier van optreden van de kant van System was mij te gortig. En meer hoef je er ook niet achter te zoeken.
genoteerd.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2009, 22:34   #272
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Waarom protesteren mensen van u gezindheid nooit tegen de Engelstalige opschriften in Knokke, De Panne, Blankenberge of De Haan, enz? Waarom organiseert u niet eens een Vlaams-nationalistische betoging tegen de verengelsing? Of tegen de steeds groter wordende taalververvuiling van het Nederlands in de dagelijkse omgangstaal door het Engels?

De weerzin van veel Nederlandstaligen tegen alles dat met Franstaligen en hun taal te maken heeft , is een direct gevolg van het feit dat hun politieke partijen ongestraft en ongegeneerd Nederlandstalig grondgebied denken te kunnen claimen.

Prutsen willen aan de grenzen heeft zijn consequenties. Jammer voor de zeer vele goedwillende en aardige Franstaligen, en jammer voor hun taal in Vlaanderen.

Zoals ik al eens eerder heb uitgelegd: De dag dat Angela Merkel Vaals (Nederlandse gemeente met zeer veel Duitse inwoners) opeist, is er geen Duitser meer veilig in heel Nederland. Al is het de aardigste Duitser van de wereld.
Oud 15 september 2009, 22:36   #273
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Omdat het superras moet gaan werken verdomme, in plaat van de hele dag op youtube te surfen.
En het superras heeft wel tijd om plaatjes te kopen?
Oud 15 september 2009, 22:41   #274
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En op 1 staat Anouk in het engels.
Angelsaksische doorgeefluik idd

Onderstaand kaartje geeft het verspreidingsgebied van het populairste plaatje van Anouk..............oops...........in het Engels, maar alleen in Nederland interesse....

Oud 15 september 2009, 22:42   #275
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oh sorry, naast de Italianen en de Vlamingen had ik natuurlijk ook de Portugezen moeten vermelden. Dom van mij
O ja, Marco Borsato, die in het Nederlands zingt , is een Italiaan toch.
Oud 15 september 2009, 22:48   #276
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jouw favorietjes vind ik niet terug!
Ik neem aan dat je hier de populairste platen bedoelt.

En veel daarvan ga jij niet terugvinden op de marketinglijstjes van de grote platenmaatschappijen inderdaad.

He, maar als jij helemaal tevreden bent met wat je aan Engelstalige rotzooi (of Clouseau natuurlijk) door het strotje geramd krijgt door de door de overheid goedgekeurde en gesubsidieerde media......be my guest.

De rest van de wereld heeft de zegeningen van het internet, zoals we het nu kennen althans, allang ontdekt, en maakt zelf wel uit wat ze willen horen.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 15 september 2009 om 22:49.
Oud 15 september 2009, 22:51   #277
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De hoeveelheid vlaamse platen (spijtig genoeg nog veel te vaak in het engels) die je in de vlaamse hitparade terugvindt bewijst dat de almacht van de angelsaksische grote platenmerken toch al wat voorbij is.
Grotere Vlaamse acts zitten vaak bij grote mediabedrijven (of hun subsidiaries).

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 15 september 2009 om 23:06.
Oud 15 september 2009, 23:02   #278
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een hitparade is nog altijd gebaseerd op verkoop van platen (inclusief online verkoop), ...
Nee hoor een hitparade is gebaseerd op wat een platenmaatschappij hoopt te verkopen (vrijwel niets meer aan singles overigens, die markt is compleet dood) en graag zou willen verkopen. Deze genoteerde tracks doen dan ook dienst als teasers die consumenten moeten verleiden tot het kopen van het album (ook een krimpende markt).
De lijsten worden uitsluitend samengesteld met een commercieel oogmerk.
Dus geen artiesten die:
- niet aangesloten zijn bij grote majors (of subsidiaries).
- platen maken die niet te koop zijn.
- die al dan niet systematisch door de media geboycot worden.

Een traditionele hitlijst meet slechts het verlangen van de platenmaatschappij en is dan ook een onnodig en waardeloos instrument voor de consument die gewoon van muziek houdt.
Oud 15 september 2009, 23:06   #279
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
...in plaats van de hele dag op youtube te surfen.

En ik maar denken dat ze de godganse dag op straat rondhingen...
Oud 16 september 2009, 07:26   #280
system
Banneling

Standaard

Citaat:
De weerzin van veel Nederlandstaligen tegen alles dat met Franstaligen en hun taal te maken heeft , is een direct gevolg van het feit dat hun politieke partijen ongestraft en ongegeneerd Nederlandstalig grondgebied denken te kunnen claimen.

Prutsen willen aan de grenzen heeft zijn consequenties. Jammer voor de zeer vele goedwillende en aardige Franstaligen, en jammer voor hun taal in Vlaanderen.

Zoals ik al eens eerder heb uitgelegd: De dag dat Angela Merkel Vaals (Nederlandse gemeente met zeer veel Duitse inwoners) opeist, is er geen Duitser meer veilig in heel Nederland. Al is het de aardigste Duitser van de wereld.
Weer is uw antwoord voor het grootste deel naast de kwestie. Het gaat hier om taalvervuiling. Om het even waar die vandaan komt. Indien de Vlaams-nationalisten zo begaan zijn met hun taal, zouden zij toch ook begaan moeten zijn met de taalvervuiling door het Engels. Niets van echter. Ze doen alsof hun neus bloedt op dit punt. Maw, ze zijn niet zozeer bekommerd om hun taal. Ze zijn eerder bekommerd om hun anti-franstalig imago. Dat willen ze kost wat kost in stand houden. Kleine zielen die rabiate Vlaams-nationalisten. Voor geen iota te vertrouwen. En zeker geen verdedigers van de Vlaamse taal. Anti-franstalige schreeuwers zijn het. Meer niet.

Laatst gewijzigd door system : 16 september 2009 om 07:28.
system is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be