Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 19 september 2009, 15:24   #61
bentje
Parlementsvoorzitter

bentje's schermafbeelding

Standaard

Aaaah ier sie doar sie, den boelzoeker Jah Jah is terug op het toneel verschenen...
Als die mens ook maar de indruk heeft dat iets stinkt naar aandacht is 'm daar gezet
Sjonge jonge, ik kan maar niet geloven dat er nog mensen zijn, noch aan "linker", noch aan "rechter" zijde die deze mens serieus nemen
Oud 19 september 2009, 17:49   #62
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pølle Bekijk bericht
Zegt wie?
Het gezond verstand?

Ik persoonlijk geloof dat iedereen het recht heeft op zijn eigen mening en geloofsovertuiging, tot het ontkennen van de Holocaust toe. Ik geloof ook dat, indien er iemand naar gevraagd wordt, deze het recht moet hebben om vrijelijk zijn mening te ventileren (of zijn godsdienst te uiten). Men moet de mogelijkheid hebben over zijn persoonlijke opvattingen te discussiëren met andere mensen die bereid zijn om een discussie te voeren.

Ik geloof ook dat meningen en geloofsovertuigingen pas een probleem vormen, wanneer iemand er mee loopt te leuren.

Wanneer iemand ongevraagd in het straatbeeld tegen mensen gaat gaan fulmineren dat de Holocaust niet is gebeurd, maar deze is gebaseerd is op een leugen, en hij dat eventueel wil staven met één of ander onzinboekje in de hand, dan heb ik daar wel een probleem mee.

Evenzeer heb ik een probleem met een vrouw die me passeert met een hoofddoek om, of een non die er duidelijk als een katholieke non uitziet.

Het verschil met pakweg een metalfan die op zijn manier opzichtig in het straatbeeld rondloopt, is dat deze me niks kan opdringen. Met religies, zo leert ons het verleden en het heden, is dat wel enigszins anders.

Die handel zou volledig uit het straatbeeld moeten verdwijnen.
Verbied ik echter daarmee hun geloof???
Een neutrale staat kan maar neutraal zijn als zijn onderdanen in het dagelijkse leven, in de omgang met elkaar ook neutraal zijn, en dus ook in het straatbeeld.

Er is stront aan de knikker als mensen hun geloof maar kunnen belijden door op straat op de één of andere manier in die mate opzichtig te zijn, dat duidelijk is tot welke geloofsstrekking deze behoort.

Geloof is iets voor thuis of in de kerk of moskee, waar groepen gelijkgezinden gerust in alle vrijheid kunnen debatteren over hun zaligmakend geloof. Niemand maakt me wijs dat een moslim een slechte gelovige is als hij op straat niet kan tonen dat hij moslim is. Die hoofddoek is overigens helemaal geen religieuze verplichting. Staat nergens beschreven, enkel een verwijzing naar het feit dat vrouwen "zedig" moeten zijn. Zedig, datzelfde woord dat Flanelcondoom zo graag patserig misbruikt om schoolreglementen mee te omschrijven.
Die hoofddoek is vooral een symbool geworden, omdat hij, toch zeker in het westen, echt wel staat voor het feit dat de draagster zich onomstotelijk tot een bepaalde geloofsstrekking wil betonen. Ik vind het an sich zelfs een zekere uiting van agressie naar de ander toe (maar val gerust over me heen als je het er niet mee eens bent). Ik kan niet in het hoofd kijken van diegenen (man of vrouw) die die hoofddoeken opdringen aan hun draagsters, maar dat er ergens een zekere aversie voor onze manier van leven in vervat zit, voel ik met de vingers in mijn neusgaten aan.

Echt mensen, er klopt iets niet wanneer iemand vindt dat hij persé op straat, op school achter een loket of god weet waar nog, moet kunnen outen dat hij een lid is van deze of gene geloofsstroming.

Het is de eerste stap naar de knechting van de gemeenschap!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 19 september 2009 om 17:53.
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2009, 17:56   #63
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bentje Bekijk bericht
Aaaah ier sie doar sie, den boelzoeker Jah Jah is terug op het toneel verschenen...
Als die mens ook maar de indruk heeft dat iets stinkt naar aandacht is 'm daar gezet
Sjonge jonge, ik kan maar niet geloven dat er nog mensen zijn, noch aan "linker", noch aan "rechter" zijde die deze mens serieus nemen
Ik zou hem zeker serieus nemen. Hij vertegenwoordigt een politieke stroming die voldoende monding is om het onze open en tolerante maatschappij in de toekomst op volkomen democratische wijze erg moeilijk te maken. Hij behoort tot diegenen die de democratie tot op het bot zullen uithollen om ze tegen de samenleving zelf te misbruiken.

Hou dus maar best rekening met hem en de zijnen...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Oud 19 september 2009, 17:57   #64
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Wat een nonsens.
Oud 19 september 2009, 17:58   #65
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Altijd grappig te zien hoe mensen zich laten opjagen door wat hij zegt.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2009, 20:00   #66
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Oh, den Abou, dat was pas lachen!
Schitterende kerel hoor, ik hou wel van een grote bek!
Maar zo gefrusteerd als het maar kan, iemand zijn boek al eens gelezen?
De Vlaming komt daar niet in voor he, hij ordent de samenleving met moslims en daar stopt het dan...nee echt, ik mis hem, zo leuk die man!
De beste volksmenner die ik ooit heb gezien, Wilders kan er veel van leren....zou best met onze Abou eens een boom willen opzetten over migratie, het gedrag van zijn Marokkaanse achterban en hoe hij hen uitbuit voor zijn persoonlijke kruistocht, geen haar beter dan Nourdine maar wel een pak intelligenter!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2009, 21:10   #67
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
DYAB ABOU JAHJAH :"En men moet ons geen segregatie verwijten. Want de segregator is degene die mensen uitsluit, niemand anders."
Ze hebben altijd de neiging om alles om te draaien, ze sluiten zichzelf bewust uit door een eenvoudig schoolreglement niet te respecteren.
Tja, strikt genomen heeft hij hier wel een punt.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2009, 22:50   #68
anoniempje
Gouverneur

anoniempje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Evenzeer heb ik een probleem met een vrouw die me passeert met een hoofddoek om, of een non die er duidelijk als een katholieke non uitziet.
Zoals je zelf zegt, dat is jouw probleem. Hoofddoekdraagsters moeten zich van jouw problemen weinig aantrekken, vind ik. Wat jij hier doet, is jouw problemen opdringen aan de maatschappij en verboden opleggen gebaseerd op jouw problemen. Dat is een veel grotere dreiging dan de manier waarop iemand zich kleedt.

Citaat:
Het verschil met pakweg een metalfan die op zijn manier opzichtig in het straatbeeld rondloopt, is dat deze me niks kan opdringen. Met religies, zo leert ons het verleden en het heden, is dat wel enigszins anders.
Paranoïa. Nog één van je problemen.

Citaat:
Een neutrale staat kan maar neutraal zijn als zijn onderdanen in het dagelijkse leven, in de omgang met elkaar ook neutraal zijn, en dus ook in het straatbeeld.
De staat die je oplegt hoe je te kleden. Is dat wat je zogenaamd progressief noemt?
anoniempje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2009, 02:53   #69
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniempje Bekijk bericht
Zoals je zelf zegt, dat is jouw probleem. Hoofddoekdraagsters moeten zich van jouw problemen weinig aantrekken, vind ik. Wat jij hier doet, is jouw problemen opdringen aan de maatschappij en verboden opleggen gebaseerd op jouw problemen. Dat is een veel grotere dreiging dan de manier waarop iemand zich kleedt.
Een godsdienst die secularisme verwerpt kan nooit een kleinere dreiging vormen dan een wet die de volgelingen van dezelfde godsdienst verplicht hun godsdienst achter te laten wanneer ze hun voordeur of de deur van hun moskee achter zich dicht trekken. Als onnozel betitel ik zo'n reply's, zoals ik in een reactie hierboven al heb gezegd.

Citaat:
Paranoïa. Nog één van je problemen.
De veroveringstochten van Mohamed en de Kaliefen, de kruistochten, de inquisitie en de dagelijkse moordpartijen in gebieden waar moslims belangrijke minderheden vormen, in beschouwing nemend (om er maar enkele te noemen), bewijzen deze telkens opnieuw dat paranoïa als betiteling voor mijn posts enkel aan het brein van onnozelaars kan ontspruiten. Onnozelaars: naiëvelingen (zie Van Daele)

Citaat:
De staat die je oplegt hoe je te kleden. Is dat wat je zogenaamd progressief noemt?
Begeef je voor mijn part in een Djellaba op straat. Loop rond in een lendendoek. Het interesseert me geen fluit. Maar laat je religie thuis.

Ik vertrouw geen mensen die leuren met hun geloof.
Gelovigen hebben nogal de neiging niet voor zichzelf te kunnen denken, maar denken héééél graag voor anderen.
De geschiedenis leert ons dat daar altijd miserie van komt.

Geloof voor mijn part in een augurk, maar doe het thuis.
Geloof voor mijn part dat Mohamed met behulp van een ladder op de plaats waar nu de Al Aqsa-moskee staat, tot in de hoogste van de zeven hemelen klom en daar Allah zag, om dan weer af te dalen, maar doe het thuis.
Geloof voor mijn part dat Jahweh de Rode Zee openspleet voor Mozes en zijn gevolg, maar doe het thuis.

Meer respect moet je van mij niet verwachten voor je onnozel geloof.

En ik vind, en dat beginnen ze in Frankrijk al tenminste te begrijpen, dat een tolerante samenleving zoveel onnozelheid mag tolereren tot waar de beslotenheid van je privé eindigt, je voordeur.

In het andere geval zal de onnozelheid vroeg of laat de ratio proberen te verstikken, en dat kan een tolerante samenleving nooit tolereren.

Laatst gewijzigd door Nierika : 20 september 2009 om 02:57.
Oud 20 september 2009, 02:59   #70
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pølle Bekijk bericht
Wat een nonsens.
Inderdaad, iemand die het zo bondig kan stellen, heeft altijd gelijk.

Oud 20 september 2009, 10:05   #71
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Oh, den Abou, dat was pas lachen!
Schitterende kerel hoor, ik hou wel van een grote bek!
Maar zo gefrusteerd als het maar kan, iemand zijn boek al eens gelezen?
De Vlaming komt daar niet in voor he, hij ordent de samenleving met moslims en daar stopt het dan...nee echt, ik mis hem, zo leuk die man!
De beste volksmenner die ik ooit heb gezien, Wilders kan er veel van leren....zou best met onze Abou eens een boom willen opzetten over migratie, het gedrag van zijn Marokkaanse achterban en hoe hij hen uitbuit voor zijn persoonlijke kruistocht, geen haar beter dan Nourdine maar wel een pak intelligenter!
Zie is, 'Liske' heeft haar 'Idool' gevonden, zè!
Genoeg om een 'Islam 2' op te starten? ja/nee....
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2009, 10:13   #72
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:

I.
Dat je gelooft of niet, maakt niet uit hoor! maar: DOE HET THUIS A.U.B.
Oud 20 september 2009, 11:06   #73
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruggeman Bekijk bericht
Zie is, 'Liske' heeft haar 'Idool' gevonden, zè!
Genoeg om een 'Islam 2' op te starten? ja/nee....
Hallo , pilletje vergeten vandaag?
Iemand een boeiende gesprekspartner vinden maakt hem nog geen idool he, maar vooral over de "racitische moord" destijds in Borgerhout zou ik het best eens met onze Abou willen hebben!
Wat is daar precies je probleem mee en waar slaat islam 2 eigenlijk op?
Oud 20 september 2009, 12:03   #74
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Hallo , pilletje vergeten vandaag?
Iemand een boeiende gesprekspartner vinden maakt hem nog geen idool he, maar vooral over de "racitische moord" destijds in Borgerhout zou ik het best eens met onze Abou willen hebben!
Wat is daar precies je probleem mee en waar slaat islam 2 eigenlijk op?

Mooi, t'leven is mooi = en jij zit terug in 't zadel hup! hup! hup!

zeg zeide uwe 'vis commica' veroem vergete??
Amaai mene frak, tes nie gezevert zulle. doet dedie van Borgerhout de groete.

Nauw, waar haal jij het uit, dat ik met iets problemen zou hebben? Ik observeer gewoon punt.

Nog een prettige Zondag verder.

Laatst gewijzigd door bruggeman : 20 september 2009 om 12:06.
Oud 20 september 2009, 12:24   #75
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Nauw, waar haal jij het uit, dat ik met iets problemen zou hebben? Ik observeer gewoon punt.

En wat zeggen uw observaties dan?En wat zou ik volgens u vergeten zijn?
En wie wil u de groeten doen in Borgerhout?Het is maar dat het niet de verkeerde is he?
Oud 20 september 2009, 13:56   #76
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zeveren, maakt niet uit hoor! maar:DOE HET THUIS A.U.B.
Oud 20 september 2009, 20:46   #77
anoniempje
Gouverneur

anoniempje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een godsdienst die secularisme verwerpt kan nooit een kleinere dreiging vormen dan een wet die de volgelingen van dezelfde godsdienst verplicht hun godsdienst achter te laten wanneer ze hun voordeur of de deur van hun moskee achter zich dicht trekken. Als onnozel betitel ik zo'n reply's, zoals ik in een reactie hierboven al heb gezegd.
Wat veralgemeende nonsens verkopen als antwoord op een concreet iets? Typisch trollish.

Citaat:
De veroveringstochten van Mohamed en de Kaliefen, de kruistochten, de inquisitie en de dagelijkse moordpartijen in gebieden waar moslims belangrijke minderheden vormen, in beschouwing nemend (om er maar enkele te noemen), bewijzen deze telkens opnieuw dat paranoïa als betiteling voor mijn posts enkel aan het brein van onnozelaars kan ontspruiten. Onnozelaars: naiëvelingen (zie Van Daele)
Idem dito.

Citaat:
Begeef je voor mijn part in een Djellaba op straat. Loop rond in een lendendoek. Het interesseert me geen fluit. Maar laat je religie thuis.
Het interesseert je wel degelijk als je een verbod wil opleggen voor bepaalde klederdrachten. Zoals ik al zei, jouw probleem, jouw frustraties, mijn amusement.

Citaat:
Ik vertrouw geen mensen die leuren met hun geloof.
Gelovigen hebben nogal de neiging niet voor zichzelf te kunnen denken, maar denken héééél graag voor anderen.
De geschiedenis leert ons dat daar altijd miserie van komt.
Veralgemeende nonsens van iemand die waarschijnlijk in haar leven nog geen gelovige heeft gesproken.

Citaat:
Lang hoefde ik niet te wachten om de ware bekrompenheid aan te tonen.

Citaat:
En ik vind, en dat beginnen ze in Frankrijk al tenminste te begrijpen, dat een tolerante samenleving zoveel onnozelheid mag tolereren tot waar de beslotenheid van je privé eindigt, je voordeur.
Hah jij spreekt van tolerantie? Zweer dan eerst die bekrompenheid af, die mensen beoordeelt om wat ze dragen. Zou je denkvermogen ver leiden.

Laatst gewijzigd door anoniempje : 20 september 2009 om 20:46.
anoniempje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2009, 23:31   #78
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Blablabla veralgemening blablabla frustraties blablabla nonsens blablabla bekrompenheid
Jij moet wel een gelovige zijn om zo te reageren

Mijn "paranoïa" is de realiteit van het verleden. Geloof is persoonlijk. Mensen die persé zo opdringerig willen zijn om aan anderen te tonen waarvoor ze staan zijn niet tolerant, nooit geweest, zullen ze nooit zijn. Daar zijn drieduizend jaar van godsdienstoorlogen, inquisitie, pogroms en bekeringsdrang de stille getuigen van.

Sta voor mijn part op je hoofd, dat verandert daar niks aan. Ik heb er geen idee van in hoeverre jij je in moslimkringen begeeft, maar ik doe dit alvast wel. Het zal je verbazen, maar er zijn wel degelijk moslims, jawel échte, gelovige moslims, die er hetzelfde idee op nahouden als ondergetekende.

Natuurlijk blijven ze leden van een massageloof dat in mijn ogen de mensheid alleen maar dom houdt, maar ik heb wel het respect om mijn mond te houden. Het heeft toch geen zin. Wat baten kaars en bril...
Ik kan dan ook uitstekend met hen opschieten, kan hen zelfs in beschaafde termen uitleggen hoe ik precies denk over "geloof" zonder dat ik hen daarom hoef te schofferen. Dat jij het onderscheid niet kunt maken tussen wat ik denk over hun dogmatisch geloof, en tussen hoe ik met hun omga wanneer ze dat geloof eenvoudigweg aan de drepel van hun voordeur hebben achtergelaten, (je kunt het je gewoon niet inbeelden, vrees ik) toont alleen maar aan hoe jij vastgeroest zit in bepaalde denkpatronen.

Meer woorden zal ik aan jouw inhoudsloze en subjectieve reactie niet verspillen, dit is immers een discussieforum en geen theekransje.
Dien me gerust van repliek, maar mij zul je niet meer horen.
Iemand die niet verder raakt dan de mantras "veralgemening-nonsens-bekrompenheid-frustraties" en dan nog op patserige wijze smileys bij zijn intelligente "strikes" meent te moeten zetten, alsof deze de inhoudsloze argumentatie nog meer kracht zouden bij zetten, daar steek ik écht geen tijd meer in.
Nu ja, argumentatie...

Argumenta non numeranda sed ponderanda sunt!

Laatst gewijzigd door Nierika : 20 september 2009 om 23:51.
Oud 21 september 2009, 09:25   #79
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Hoofddoekdraagsters dragen een hoofddoek omdat bepaalde mannen blijkbaar een probleem hebben om hun dierlijke driften in te tomen als ze een onbedekt vrouwenhoofd voor ogen krijgen.
Die mannen hebben hun problemen dus opgedrongen aan de vrouwen en hebben hen verboden opgelegd aangaande het zonder hoofddoek in het openbaar verschijnen. Nochtans is het, volgens uw logica, een probleem dat eigen is aan de mannen en zouden vrouwen zich weinig van dit probleem moeten aantrekken.
Maar ja, het eigene van godsdienstwaanzin is nu eenmaal dat men blind wordt voor zelfs de meest flagrante hypocrisie.

Laatst gewijzigd door Wimpeus : 21 september 2009 om 09:28.
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2009, 10:51   #80
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het gezond verstand?

Ik persoonlijk geloof dat iedereen het recht heeft op zijn eigen mening en geloofsovertuiging, tot het ontkennen van de Holocaust toe. Ik geloof ook dat, indien er iemand naar gevraagd wordt, deze het recht moet hebben om vrijelijk zijn mening te ventileren (of zijn godsdienst te uiten). Men moet de mogelijkheid hebben over zijn persoonlijke opvattingen te discussiëren met andere mensen die bereid zijn om een discussie te voeren.

Ik geloof ook dat meningen en geloofsovertuigingen pas een probleem vormen, wanneer iemand er mee loopt te leuren.

Wanneer iemand ongevraagd in het straatbeeld tegen mensen gaat gaan fulmineren dat de Holocaust niet is gebeurd, maar deze is gebaseerd is op een leugen, en hij dat eventueel wil staven met één of ander onzinboekje in de hand, dan heb ik daar wel een probleem mee.

Er is stront aan de knikker als mensen hun geloof maar kunnen belijden door op straat op de één of andere manier in die mate opzichtig te zijn, dat duidelijk is tot welke geloofsstrekking deze behoort.

Geloof is iets voor thuis of in de kerk of moskee, waar groepen gelijkgezinden gerust in alle vrijheid kunnen debatteren over hun zaligmakend geloof. Niemand maakt me wijs dat een moslim een slechte gelovige is als hij op straat niet kan tonen dat hij moslim is. Die hoofddoek is overigens helemaal geen religieuze verplichting. Staat nergens beschreven, enkel een verwijzing naar het feit dat vrouwen "zedig" moeten zijn. Zedig, datzelfde woord dat Flanelcondoom zo graag patserig misbruikt om schoolreglementen mee te omschrijven.
Die hoofddoek is vooral een symbool geworden, omdat hij, toch zeker in het westen, echt wel staat voor het feit dat de draagster zich onomstotelijk tot een bepaalde geloofsstrekking wil betonen. Ik vind het an sich zelfs een zekere uiting van agressie naar de ander toe (maar val gerust over me heen als je het er niet mee eens bent). Ik kan niet in het hoofd kijken van diegenen (man of vrouw) die die hoofddoeken opdringen aan hun draagsters, maar dat er ergens een zekere aversie voor onze manier van leven in vervat zit, voel ik met de vingers in mijn neusgaten aan.

Echt mensen, er klopt iets niet wanneer iemand vindt dat hij persé op straat, op school achter een loket of god weet waar nog, moet kunnen outen dat hij een lid is van deze of gene geloofsstroming.

Het is de eerste stap naar de knechting van de gemeenschap!
knechting

Is er al ergens een 'woord van de dag' topic?
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be