Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 september 2009, 10:29   #21
Cisalpina
Gouverneur

Cisalpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hotschizodiscocop Bekijk bericht
Amai, die zal ook onder zijn voeten krijgen van zijn partijbestuur...
Dat zal nog wel meevallen als hij op het einde van de dag toch Afrit Vlaanderen neemt.
Oud 20 september 2009, 10:34   #22
Banzai
Vreemdeling

Banzai's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Wallonië is inderdaad" plus aimable que la Flandre," zeker op het platteland en vooral in de Ardennen!
Hier vind je nog de vriendelijkheid en de sociale bindingen die men dertig jaar geleden ook in Vlaanderen nog aantrof. Hier zegt iedereen nog goede dag tegen elkaar, hier helpt men nog elkaar.

Ikzelf ben zeer aangenaam getroffen geweest toen we hier kwamen wonen en ik wil niet meer ruilen met de "ieder voor zich" mentaliteit van Vlaanderen.

Ik zeg er wel bij : bepaalde streken, want ik kan niet spreken over de Waalse steden!!

Als verstokte Vlaming heb ik ook mijn oordeel over de Walen moeten bijstellen en besef ik nu meer dan ooit dat we niet alle Walen over dezelfde kam mogen scheren, dat het vooral de franstalige Brusselaars en de Waalse politici zijn die de Waals-Vlaamse haatverhouding bewerkstelligen!! En dat Wallonië zelf het grootste slachtoffer is van de jarenlange PS-regering, die vooral hun kiesvee dat zich in de steden bevindt , in de watten legt en eigen zakken vult. Ook veel Walen zijn daarover niet tevreden en zijn er het slachtoffer van.

Ik vermoed dus dat Peumans dat zelf ook beseft en De Wever eveneens , daarom deze uitspraak . Wat we nu eigenlijk zouden moeten doen, is , meer luisteren naar die "goedmenende" Walen , en proberen om deze aan te sporen tot meer tegenactie tegen de "profiteurs"!!

Trouwens heel veel Walen beseffen wel dat de Vlamingen gelijk hebben wat betreft de transfers en dat Wallonië de mouwen moet opstropen en aan de heropbouw moet beginnen, en beseffen maar al te goed dat dit offers en inspanningen zal vergen.
Die "Walen" waarover u het heeft, hebben meer met Luxemburg en de regio Champagne-Ardenne te maken dan met Wallobrux. Dat zijn streken die in de Middeleeuwen ook al het centrum van de wereld waren(As Vlaanderen-Italië), denken we maar aan de vele handelsbeurzen die daar gehouden werden (lakens en wandtapijten uit Vlaanderen, gastronomische luxe uit de Champagnestreek, exotica en kunst uit Italië)

De kiekefretters uit Wallobrux zouden zich maar al te graag vereenzelvigen met die streek en die cultuur. Jammer genoeg zijn zij genealogisch eerder verwant aan de West-Vlaming gemixt met een dikke scheut Italiaans bloed
Our mind is of 3 categories: what we know, what we don’t know, and what we don’t know we don’t
know. Not knowing is unfortunate; not knowing that we don’t know is tragic. – W. Erhart

Laatst gewijzigd door Banzai : 20 september 2009 om 10:35.
Banzai is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2009, 10:42   #23
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

@ omaplop: de Franstalige politici zijn de anti-Vlamingen en houden alles tegen.
daarom dat Vlaanderen liever Wallonië als goede buur wilt ipv ermee in een huwelijk te zitten.

@ banzai: Wallobrux zal er niet komen de Franstalige politici laten langzamerhand Brussel vallen en de Brusselse Franstaligen zijn hunne verhuis al aant klaar maken naar hun buitenverblijven in Frankrijk en trekken zich niets meer aan van de Brusselse bevolking
Vlaanderen zal Brussel mogen opkuisen.

Laatst gewijzigd door Shadowke : 20 september 2009 om 10:45.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2009, 11:51   #24
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
@ omaplop: de Franstalige politici zijn de anti-Vlamingen en houden alles tegen.
daarom dat Vlaanderen liever Wallonië als goede buur wilt ipv ermee in een huwelijk te zitten.

@ banzai: Wallobrux zal er niet komen de Franstalige politici laten langzamerhand Brussel vallen en de Brusselse Franstaligen zijn hunne verhuis al aant klaar maken naar hun buitenverblijven in Frankrijk en trekken zich niets meer aan van de Brusselse bevolking
Vlaanderen zal Brussel mogen opkuisen.

De toenadering tussen Brussel en Wallonië is evenredig met de toename van Vlaamse autonomie. Mocht die laatste 100% zijn dan zal dat ook het geval zijn voor het eerste.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2009, 12:09   #25
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
De toenadering tussen Brussel en Wallonië is evenredig met de toename van Vlaamse autonomie. Mocht die laatste 100% zijn dan zal dat ook het geval zijn voor het eerste.
nope! Wallonië zal Brussel zekers en vast laten vallen en naar Frankrijk gaan.
Wallonië misbruikt Brussel voor de verfransing van Vlaanderen en om stukken van Vlaanderen op te eisen.

zonder corridor zal Brussel tot Vlaanderen behoren.
en aangezien Vlaanderen dat niet wilt, laat Wallonië Brussel nu al vallen.
Wallonië is het kind van België/Brussel en het kind laat haar vader in de steek als het het ni meer nodig heeft.
Oud 20 september 2009, 12:14   #26
Banzai
Vreemdeling

Standaard

(Pokémonkaarten :-p)
Our mind is of 3 categories: what we know, what we don’t know, and what we don’t know we don’t
know. Not knowing is unfortunate; not knowing that we don’t know is tragic. – W. Erhart

Laatst gewijzigd door Banzai : 20 september 2009 om 12:14.
Oud 20 september 2009, 12:20   #27
Banzai
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Wallonië misbruikt Brussel voor de verfransing van Vlaanderen en om stukken van Vlaanderen op te eisen.

Wallonië is het kind van België/Brussel en het kind laat haar vader in de steek als het het ni meer nodig heeft.
Ik denk dat menig Waal die dit leest nu denkt: "ça va bien la dedans?"

Vlaanderen zal Brussel mogen opkuisen... Pff, da's nu al een Kalifaat. Ze mogen het hebben. Heel hun BXL-pot-pourri.
Oud 20 september 2009, 12:39   #28
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Banzai Bekijk bericht
Ik denk dat menig Waal die dit leest nu denkt: "ça va bien la dedans?"

Vlaanderen zal Brussel mogen opkuisen... Pff, da's nu al een Kalifaat. Ze mogen het hebben. Heel hun BXL-pot-pourri.
Wallonie moet het ook ni hebben.
dus is grondig opkuisen zal voor Vlaanderen zijn.

de Vlaamse politici willen alvast Brussel niet loslaten.
waarom zouden ze dat moeten?
Oud 20 september 2009, 12:58   #29
nihao
Minister

nihao's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met welke toekomstige buurlanden van Vlaanderen wil jij later eigenlijk nog overeenkomen?
Mit dem Germanentum, selbstverständlich !
(En als ze het stil houden van die couponnetjes, de letzeburgers.)
Oud 20 september 2009, 14:26   #30
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als er iemand "misbruikt" dan zal het de Franstalige Brusselaars zijn en niet Wallonië. Of misbruiken de Walen de Brusselaars om Brussel uit te breiden volgens u? Die corridor-fetisch is niet aan mij besteed. Een gezamelijke "vijand" is soms de beste cement.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2009, 17:28   #31
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Busse87 Bekijk bericht
Vind ik ook straf dat een Vlaams Nationalist liefde heeft voor Wallonie .

Allee langs ene kant is het zo dat Wallonie inderdaad wel mooi is ( ardennen al bv ) . Hij zal het waarschijnlijk wel op zijn manier bedoeld hebben .
die snap ik niet goed?
een Vlaams-nationalist heeft niets tegen Wallonië hé, integendeel zelf. hij heeft wel iets tegen België, maar daar zien de Walen even erg van af als wij hoor.
Oud 20 september 2009, 17:36   #32
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hotschizodiscocop Bekijk bericht
Amai, die zal ook onder zijn voeten krijgen van zijn partijbestuur...

Nee helemaal niet, ik zou niet weten waarom.
N-VAers vechten het waals bestuur aan, niet de walen.

De zus van Bart Dewever woont trouwens in Wallonië.

Ik heb ook vrienden in Wallonië, ik zou niet weten waarom dit niet kan. Trouwens het is niet de eerste keer dat de heer Peumans zegt dat hij van Wallonië houdt, dat hij er graag, zeer graag gaat wandelen.

Hier zijn mensen op dit forum die appelen met peren willen vergelijken, die uit een bepaalde uitspraak willen halen wat ze er graag inzien.

Peumans is en blijft een Vlaams Nationalist (spijtig voor de VBers die het Vlaams Nationalisme alleen voor het VB willen opeisen) maar hij is en blijft in de eerste plaats een mens, een man die met twee voeten op de grond staat, een man die graag in Wallonië gaat wandelen, een man die ......
Oud 20 september 2009, 18:07   #33
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Met de 'ollanders wil je niets te maken hebben, met de Walen mag je blijkbaar ook al niet meer praten of je bent een slechte Vlaming... Met welke toekomstige buurlanden van Vlaanderen wil jij later eigenlijk nog overeenkomen?
Groot probleem voor mij.

Eigenlijk zou ik het liefst vanal de schaar zetten in de kaart van Europa en het stukje Wallonië, Frankrijk en Zwitserland, dat tussen Vlaanderen en Italië ligt, er van tussenuit knippen. Is dat geen goed idee. Dan moet ik op zijn minst al zo ver niet meer rijden tijdens het pendelen.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2009, 18:11   #34
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
die snap ik niet goed?
Ik wel. De Belgicistische indoctrinatie die stelt dat iedereen die Vlaamsgezind is automatisch een Walenhater is, is er bij velen zodanig ingeramd dat het niet in het voorgeprogrammeerde beeld past wanneer het tegendeel waar blijkt.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2009, 18:15   #35
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Groot probleem voor mij.

Eigenlijk zou ik het liefst vanal de schaar zetten in de kaart van Europa en het stukje Wallonië, Frankrijk en Zwitserland, dat tussen Vlaanderen en Italië ligt, er van tussenuit knippen. Is dat geen goed idee. Dan moet ik op zijn minst al zo ver niet meer rijden tijdens het pendelen.
Heb je ook een ernstig antwoord in petto of ga je het bij deze spielereien houden inzake de toekomst van Vlaanderen? Met een Vlaanderen dat met al zijn buurlanden quasi op voet van oorlog leeft gaan we ook ver komen, hoor...
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2009, 19:01   #36
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Heb je ook een ernstig antwoord in petto of ga je het bij deze spielereien houden inzake de toekomst van Vlaanderen? Met een Vlaanderen dat met al zijn buurlanden quasi op voet van oorlog leeft gaan we ook ver komen, hoor...

Dat soort Vlaanderen hoeft voor mij inderdaad ook niet.
Oud 20 september 2009, 19:19   #37
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Alles wat Peumans over Wallonië zegt, is maar schijn. Maw: bedrog. Peumans is niet te vertrouwen. Hij niet en zijn familie niet.
Pas op! Er staat een kozijn van een Peumans achter je!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2009, 19:25   #38
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Dat soort Vlaanderen hoeft voor mij inderdaad ook niet.
voor mij zekers niet.
Oud 20 september 2009, 19:44   #39
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Meer bevoegdheden voor de regio's zou net dat moeten verwezenlijken dat zowel Vlaanderen als Wallonië vooruit kunnen en, zij het elk op een andere manier , allebei beter worden en mekaar eventueel aanvullen.

Dat is zeker niet tegenstrijdig : de vooruitgang van Vlaanderen moet zeker niet de vooruitgang van Wallonië in de weg staan!!Ze hebben elk hun eigen mogelijkheden en voordelen.

Als die franstalige Brusselaars nu eens het zwijgen kon opgelegd worden en de franstalige politiekers eens stopten met eieren onder die hun ....te leggen, dan stonden we allebei al veel verder , maar spijtig genoeg houdt die kleine minderheid een heel land in haar greep en sleurt aldus ook de andere regio's mee in een neerwaartse spiraal.

Laatst gewijzigd door omaplop : 20 september 2009 om 19:48.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2009, 20:04   #40
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Meer bevoegdheden voor de regio's zou net dat moeten verwezenlijken dat zowel Vlaanderen als Wallonië vooruit kunnen en, zij het elk op een andere manier , allebei beter worden en mekaar eventueel aanvullen.

Dat is zeker niet tegenstrijdig : de vooruitgang van Vlaanderen moet zeker niet de vooruitgang van Wallonië in de weg staan!!Ze hebben elk hun eigen mogelijkheden en voordelen.

Als die franstalige Brusselaars nu eens het zwijgen kon opgelegd worden en de franstalige politiekers eens stopten met eieren onder die hun ....te leggen, dan stonden we allebei al veel verder , maar spijtig genoeg houdt die kleine minderheid een heel land in haar greep en sleurt aldus ook de andere regio's mee in een neerwaartse spiraal.
de Franstalige Waalse politici doen ook mee.
zij profiteren (aka misbruiken van) de Brusselse franstalige politici.

Laatst gewijzigd door Shadowke : 20 september 2009 om 20:04.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be