Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 september 2009, 23:45   #561
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Het is niet omdat meerdere mensen van een bepaalde organisatie gelijkaardige dingen zeggen dat ze daardoor woordvoerders zijn. Dat toont dat er een coherente ideologische consensus is. Als ik er zin in had, zou ik hier ook vanalles namens Voorpost plaatsen, maar daar ben ik te lui voor. Dat maakt mij echter absoluut niet de Voorpost-woordvoerder van dienst.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2009, 23:59   #562
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Het is niet omdat meerdere mensen van een bepaalde organisatie gelijkaardige dingen zeggen dat ze daardoor woordvoerders zijn. Dat toont dat er een coherente ideologische consensus is. Als ik er zin in had, zou ik hier ook vanalles namens Voorpost plaatsen, maar daar ben ik te lui voor. Dat maakt mij echter absoluut niet de Voorpost-woordvoerder van dienst.
Als iemand zegt dat ik slechts mijn vooroordelen bevestigd wil zien omdat ik reageer op de klaarblijkelijke ''coherente ideologische consensus'' van de N-SA-ers dan suggereert hij dat ik er iemand uitpik die niet conform de ideeen van de N-SA spreekt. Ik vind het een beetje laf eigenlijk.

Wat u betreft is het duidelijk waar u in de geest van Voorpost spreekt en waar niet. U loopt in ieder geval niet voor uw uitspraken weg.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2009, 00:17   #563
BWarrior

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Kan iemand mij uitleggen hoe de verhouding is van de solidaristen alhier tot het staatkundig gedachtegoed van het Verdinaso? Dank.

Laatst gewijzigd door BWarrior : 21 september 2009 om 00:17.
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2009, 01:14   #564
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
En het liberalisme zorgt voor de hedendaagse problematiek qua integratie edm. Ik heb nergens gestemd om onder de mom van globalisering en deregulering een karrevracht uitgebuite vreemde arbeidskrachten naar deze regio te halen.
Kan je daar wat over uitweiden?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
N-SA is een verademing in een totaal verschraald Vlaams politiek landschap, maar ze zijn een beetje éénoog in het land der blinden.
Zou ik zo vrijpostig mogen zijn om te informeren naar uw politieke ideeën? Is één of andere ideologie of regime u zeer genegen?

Citaat:
Of een artikel van mijn hand eind dit jaar (Studies in Political Economy). : -)
Een aantal maanden geleden heb ik eens via de zoekmachine van de academische bibs van K.U.Leuven gezocht op jouw naam. Niets gevonden, helaas.

(En voor alle duidelijkheid: je kan zoeken in een hele resem databases, het is niet beperkt tot de KUL zelf.)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Misschien moeten we toch ook maar eens stilstaan bij wat door 'de bestaande economie' zo allemaal verpest wordt?
http://forum.politics.be/showthread.php?t=116123
Helaas bedroevend weinig antwoorden.

Laatst gewijzigd door Pølle : 21 september 2009 om 01:15.
Pølle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2009, 01:18   #565
Metternich

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Kan iemand mij uitleggen hoe de verhouding is van de solidaristen alhier tot het staatkundig gedachtegoed van het Verdinaso? Dank.
Dat is verschillend. Voor mij is het doel het doen barsten van België, de hereniging van Vlaanderen en Nederland en uiteindelijk (als ze het willen) een confederale unie Nederland + Wallonië + Luxemburg.

Oud 21 september 2009, 01:46   #566
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zet ze naast elkaar en vind de verschillen. Tenzij je compleet gatachterlijk bent, kan dat niet echt een probleem zijn. Tenzij je liberaal bent natuurlijk en de mens als een economische eenheid bekijkt die volledig inwisselbaar is.
Als dat geen probleem is, zou je er ook een lijstje moeten kunnen geven van die verschillen. Dat kon je niet:

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=139
Oud 21 september 2009, 02:16   #567
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pølle Bekijk bericht
Een aantal maanden geleden heb ik eens via de zoekmachine van de academische bibs van K.U.Leuven gezocht op jouw naam. Niets gevonden, helaas.
Geen idee, laatste keer dat ik iets heb toegevoegd aan de biblio-database van UGent, was eind vorig jaar/begin dit jaar. Ik ben eerlijk gezegd te lui geweest om ze nog up te daten. Je moet zelf de referenties doorsturen naar de centrale bib, geen idee hoe de KUL dat doet.

Laatst gewijzigd door Praetorian : 21 september 2009 om 02:18.
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2009, 02:36   #568
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Kan je dan eens iets doorsturen van jouw hand? Mag via pb.
Oud 21 september 2009, 04:08   #569
Metternich

Standaard

Citaat:
Als dat geen probleem is, zou je er ook een lijstje moeten kunnen geven van die verschillen. Dat kon je niet:

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=139
Aan iemand die een compleet egalitaire visie aanhangt en meent dat elke mens gelijk is, zonder enig belang te hechten aan etnoculturele feiten, ga ik mijn tijd niet verspillen.

Oud 21 september 2009, 04:55   #570
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aan iemand die een compleet egalitaire visie aanhangt en meent dat elke mens gelijk is, zonder enig belang te hechten aan etnoculturele feiten, ga ik mijn tijd niet verspillen.
Waw. Je zit er compleet naast. Ik ben ab-so-luut niet van mening dat elke mens gelijk is. Ik zet me zelf ook af tegen het opgelegde egalitarisme (misschien zelfs dankzij de inzichten die ik opdeed door de solidaristen op dit forum; dat klinkt misschien idioot, maar ik héb daadwerkelijk iets aan de zeldzame interessante commentaren op dit forum). Ik weet niet waar je je op baseert, maar indien het vroegere berichten (ik doel op berichten van maanden, zo niet jaren geleden; indien jij denkt aan berichten in deze thread, vermoed ik dat je toch iets fout geïnterpreteerd hebt) van me zijn: mensen veranderen. Ik hecht zeer zeker belang aan culturele verschillen, doch wat etnie betreft weet ik niet goed wat ik ervan moet denken. Ik neig naar het te bestempelen als irrelevant. Ik wil benadrukken dat ik oprecht geïnteresseerd ben, en er niet op uit ben eigen opvattingen bevestigd te zien - daarvoor ben ik zelf te onwetend. Ik wil je vragen alsnog te reageren op mijn bericht.

Laatst gewijzigd door Pølle : 21 september 2009 om 05:00.
Pølle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2009, 05:02   #571
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Overigens vind ik het jammer dat ik zelf zo onwetend ben. Ik probeer veel te lezen, maar het lukt me absoluut niet. Te veel afleiding. Het zorgt ervoor dat mijn inbreng op dit forum zich voornamelijk beperkt tot het vragen om meer uitleg, zonder zelf iets bij te dragen.
Oud 21 september 2009, 06:49   #572
N-SA
Gouverneur

N-SA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Alles.

Volgens N-SA is Felicien Bwanatongo slechts iemand met een schuilnaam en niet iemand die namens de N-SA spreekt. Wat vreemd is, aangezien Felicien hier al maanden oproepen deed namens de N-SA. Maar ik mag zijn uitspraken dus niet als representatief beschouwen en wil ik slechts ''mijn vooroordelen bevestigd zien''.
Ik weet niet eens wie die Felicien is! Dat kan evengoed een politieke tegenstander of ene van de staatsveiligheid zijn, maar het kan inderdaad ook iemand van N-SA zijn. Ik kan zeggen dat ik namens N-SA spreek, het zou me sterk verwonderen dat die Felicien hetzelfde deed. Persoonlijke meningen kunnen her en der wel eens afwijken van wat een vereniging of organisatie stelt.

Citaat:
Volgens dezelfde definitie kan ik N-SA dus ook al niet als iemand beschouwen die namens de N-SA spreekt. Ook hij is slechts een schuilnaam op een forum. Hij zegt weliswaar dezelfde dingen als Felicien maar goed, ik heb het genoteerd.

Het wordt een beetje een laf zootje zo.
Man wat kan jij zagen. Ik weet niet wie die Felicien is en wat hij/zij allemaal heeft gezegd of geschreven.

Citaat:
Wat overblijft is om zelf naar de website van N-SA te gaan om daar mijn ''geautoriseerde'' informatie vandaan te halen. Een goede informatiebron lijkt mij de stukken van de hand van de partij-ideoloog. Ik wilde even checken of N-SA het daarmee eens is.
Het is nogal wiedes dat je correcte informatie over een vereniging, een politieke strekking,... kan terugvinden in teksten, webstekken,... die uitgaan van die organisatie zelf. Overigens hebben wij geen "partij-ideoloog". Eddy Hermy is één van de hoofdbestuursleden. De vorming van het nieuw-solidarisme gebeurt aan de hand van open discussie en overleg op regelmatige tijdstippen tussen een 8-tal bestuursleden, maar daar kunnen steeds mensen bijkomen die willen meewerken.

Laatst gewijzigd door N-SA : 21 september 2009 om 06:52.
N-SA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2009, 06:59   #573
N-SA
Gouverneur

N-SA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Het Verdinaso kan niet los gezien worden van de tijd waarin het ontstond en actief was. Niettemin delen wij zekere kritieken alsook de afstand die we nemen ten aanzien van de klassieke Vlaamse Beweging die naar onze mening vastgeroest zit in oude opvattingen en structuren. Metternich blijft actief daarin en meent dat hij daar nog veranderingen kan teweegbrengen, wij niet.
Voor ons is "België barst" alsdusdanig een inhoudsloze kreet als daar geen compleet verhaal aan vast hangt, dat ondermeer ook "EU barst" inhoudt. Het staatkundige kan in deze niet los gezien worden van het regime en het systeem. In die zin komen wij op voor echte onafhankelijkheid voor de Vlamingen (en de Walen, én de noordelijke Nederlanders,...), wat in de klassieke Vlaamse Beweging zeker niet altijd het geval is.
Oud 21 september 2009, 08:04   #574
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=116123
Helaas bedroevend weinig antwoorden.
Heb ik net ontdekt, en heb er ook al gepost.

Bedankt voor de tip,

djimi
-> "Fight The Power!" (Public Enemy)
-> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro)
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2009, 10:55   #575
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Overigens vind ik het jammer dat ik zelf zo onwetend ben. Ik probeer veel te lezen, maar het lukt me absoluut niet. Te veel afleiding. Het zorgt ervoor dat mijn inbreng op dit forum zich voornamelijk beperkt tot het vragen om meer uitleg, zonder zelf iets bij te dragen.
Onwetend over wat? Politieke begrippen?
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2009, 13:44   #576
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-SA Bekijk bericht
Ik kan zeggen dat ik namens N-SA spreek.
Goed. Artisjok, djimi en ikzelf hebben een aantal vragen gesteld over N-SA. Zou je zo vriendelijk willen zijn daarop te antwoorden?
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2009, 14:14   #577
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Onwetend over wat? Politieke begrippen?
Onwetend over politiek, economie, sociologie, filosofie, geschiedenis. Kortom, alles om een gefundeerde mening over de maatschappij te kunnen vormen - en aldus je mannetje te kunnen staan in de serieuzere discussies alhier.
Oud 21 september 2009, 17:41   #578
N-SA
Gouverneur

N-SA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Goed. Artisjok, djimi en ikzelf hebben een aantal vragen gesteld over N-SA. Zou je zo vriendelijk willen zijn daarop te antwoorden?
Misschien. Ik voel me niet geroepen om op elke vraag een antwoord te bieden. Sommige "vragen" zijn nu eenmaal niet bedoeld om op een eerlijke wijze discussie aan te gaan of informatie te vragen, maar hebben enkel de bedoeling bepaalde heersende termen en opvattingen te bevestigen en afwijkende meningen erover of betekenissen ervan in een kwaad daglicht te stellen.
Oud 21 september 2009, 17:45   #579
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-SA Bekijk bericht
Misschien. Ik voel me niet geroepen om op elke vraag een antwoord te bieden. Sommige "vragen" zijn nu eenmaal niet bedoeld om op een eerlijke wijze discussie aan te gaan of informatie te vragen, maar hebben enkel de bedoeling bepaalde heersende termen en opvattingen te bevestigen en afwijkende meningen erover of betekenissen ervan in een kwaad daglicht te stellen.
Ik weet wat je bedoelt. Wij hadden een tijdje geleden zoiets al voor.

Maar ondanks dat interesseert het antwoord mij ook. Dit omwille van andere redenen dan jij daar opnoemt. Ook denk ik dat djimi niet iemand is die de vraag stelt om zulke zaken uit te halen.

De redenen waarom ik ook een antwoord wil weten zijn simpel: het geeft een veel betere blik over de aard van het door jullie gewenst toestandsmodel. Voorlopig heb ik een gevoel dat statica hetgeen is wat jullie trachten na te streven.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2009, 18:25   #580
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen idee, laatste keer dat ik iets heb toegevoegd aan de biblio-database van UGent, was eind vorig jaar/begin dit jaar. Ik ben eerlijk gezegd te lui geweest om ze nog up te daten. Je moet zelf de referenties doorsturen naar de centrale bib, geen idee hoe de KUL dat doet.
Ik heb trouwens nog nooit iets gevonden op jouw naam, tenzij in Meervoud 1 artikel.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be