Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 september 2009, 08:44   #181
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kizzy Bekijk bericht
Ik wil mij bekeren tot de Latter Day Saint church (volgelingen van Joseph Schmith Jr), maar dan met een feministisch trekje en met een toetsje naturalisme.

In andere woorden: ik wil vrijelijk kunnen huwen met zoveel mannen ik maar wil en wil niet langer gedwongen worden me te kleden naar de normen van deze Vlaamse (Belgische) samenleving?

Mag ik? Zouden uw citaten me helpen mijn willetje door te drijven en mijn visie op te dringen aan anderen?
Geen reactie meer he hierop, van het diep gelovige front, de voorstanders van vrijheid van geloof. Zelfs niet eens de ,"euuuu", van bakkes vol tanden.

Geloof is het eerste dat ze zwaar moeten aan banden leggen of er zal altijd ellende door ontstaan. dat ze thuis geloven dat ze zweten, dan lijden ze alvast geen kou, maar buitenhuis leid al dat uiten van geloof enkel en alleen tot provocatie bij andere met het gekende gevolg van, "stront aan de knikker".

Laatst gewijzigd door Garry : 21 september 2009 om 08:52.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2009, 08:46   #182
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Natuurlijk vind ik dat normaal, heb ik het tegendeel beweert soms? Ik vind het alleen niet normaal wanneer ze zelf andere in hun land wetten op leggen op dat gebied dat ze hier bij ons niet kunnen aanvaarden dat ze hier ook zich moeten aanpassen aan onze leefgewoonten.
Wat zijn "onze leefgewoonten"?
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2009, 08:54   #183
Pijlstaartrog
Vreemdeling

Pijlstaartrog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk vind ik dat normaal, heb ik het tegendeel beweert soms? Ik vind het alleen niet normaal wanneer ze zelf andere in hun land wetten op leggen op dat gebied dat ze hier bij ons niet kunnen aanvaarden dat ze hier ook zich moeten aanpassen aan onze leefgewoonten.
Ik heb niet de indruk dat dit dezelfde mensen zijn.
Al is het alleen maar omdat ze dan een godsvermogen kwijt moeten zijn aan al die vliegtickets Brussel-Teheran.
Pijlstaartrog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2009, 08:54   #184
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Wat zijn "onze leefgewoonten"?
Als ge dat niet weet, hoor je hier niet thuis.

Ik zelf zit bvb. heel veel in Italie en ik ken verdomt zeer goed de plaatselijke leefgewoonte aldaar waar ik mij ginder volstrekt aan aanpas, buiten dan misschien dat ik niet meteen met drie �* vier pastoors aan de tafel zit als ik een BQ organiseer.

Laatst gewijzigd door Garry : 21 september 2009 om 09:07.
Oud 21 september 2009, 09:00   #185
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pijlstaartrog Bekijk bericht
Ik heb niet de indruk dat dit dezelfde mensen zijn.
Al is het alleen maar omdat ze dan een godsvermogen kwijt moeten zijn aan al die vliegtickets Brussel-Teheran.
Welk kieke spreekt er nu over mensen. Ik heb het over het zelfde volk. Maar inderdaad zit er daar ook nog een verschil. In hun zogezegd eigen land worden ze ook niet met open armen ontvangen, daar zijn ze dat crapuul dat hier zit, ook liever kwijt dan rijk. Spreek er maar eens over met echte Marokkanen dan zul je teweten komen hoe die over dat zandbakvolkje denken.
Oud 21 september 2009, 10:53   #186
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:

Ik zelf zit bvb. heel veel in Italie en ik ken verdomt zeer goed de plaatselijke leefgewoonte aldaar waar ik mij ginder volstrekt aan aanpas, buiten dan misschien dat ik niet meteen met drie �* vier pastoors aan de tafel zit als ik een BQ organiseer.
Maar antwoord nu eens op mijn vraag. En beschrijf geen scènes uit een of andere Fernandel-film.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2009, 10:55   #187
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

dan hoor ik hier ook niet thuis.

allé, leg het ons eens uit.
Oud 21 september 2009, 12:03   #188
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dan hoor ik hier ook niet thuis.

allé, leg het ons eens uit.
Vrijheid van meningsuiting, waaronder ook tentoonstellingen, theater, film en andere vormen van kunst.
Gelijkheid man en vrouw, holebi's en heteroseksuelen, gelovigen en ongelovigen.
Scheiding kerk en staat.
Recht op vrije partnerkeuze, seks vanaf de wettelijke leeftijd, het recht op werk ongeacht de opinie van je echtgenoot, het recht op vrije toegang tot publieke ruimtes, recht op echtscheiding zonder dwang om toch maar vooral bij je echtgenoot te blijven.
Nog wat voorbeelden van onderwerpen die bij bepaalde doelgroepen "problematisch" liggen?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2009, 15:02   #189
Pijlstaartrog
Vreemdeling

Pijlstaartrog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welk kieke spreekt er nu over mensen.
O sorry, laat ik nu zo´n kieken zijn die denkt dat je verantwoordelijkheden alleen bij mensen kan leggen.

Citaat:
Ik heb het over het zelfde volk.
hmm, ben jij bereid verantwoordelijkheid te nemen voor alles dat door ¨het Vlaamsche volk¨ wordt uitgespookt?

Laatst gewijzigd door Pijlstaartrog : 21 september 2009 om 15:02.
Pijlstaartrog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2009, 15:18   #190
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Maar antwoord nu eens op mijn vraag. En beschrijf geen scènes uit een of andere Fernandel-film.
Gewoonten en gebruiken die door de vele jaren heen zo gegroeid zijn en die eigen zijn aan ons volk.

Nu ga je zeggen dat wat wij ons volk noemen ook ooit hier is aangespoeld of is samengesteld uit de toenmalige plaatselijke volkeren en aangespoelde.

Gezien er een algemeen gelijkgericht levenspatroon in zit kan men er van uit gaan dat ook toen de aangespoelde zich stelselmatig zullen zijn gaan aanpassen. Alles hangt er vanaf hoe ver je in het verleden wil terugblikken.

Mijn Familienaam bvb. is als familienaam reeds terug te vinden in het jaar 800 in deze kantreien. Wellicht niet toepasselijk voor iedere naam. Ik denk dat ik mij tenoverstaan van de Berbers hier , wel met recht en rede tot de plaatselijke bevolkingsgroep mag rekenen.

Laatst gewijzigd door Garry : 21 september 2009 om 15:26.
Oud 21 september 2009, 15:21   #191
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Vrijheid van meningsuiting, waaronder ook tentoonstellingen, theater, film en andere vormen van kunst.
Gelijkheid man en vrouw, holebi's en heteroseksuelen, gelovigen en ongelovigen.
Scheiding kerk en staat.
Recht op vrije partnerkeuze, seks vanaf de wettelijke leeftijd, het recht op werk ongeacht de opinie van je echtgenoot, het recht op vrije toegang tot publieke ruimtes, recht op echtscheiding zonder dwang om toch maar vooral bij je echtgenoot te blijven.
Nog wat voorbeelden van onderwerpen die bij bepaalde doelgroepen "problematisch" liggen?
de allochtonen die ik ken, is er geneen die hier mee problemen heeft. ik ken wel wat autochtonen die er mee problemen hebben, toch hier op het forum....

als ik er efkes over nadenk, ik dat er binnen een bepaalde partij er zijn die niet volledig met jou akkoord gaan. toch niet als het over holebi's gaat....

Laatst gewijzigd door vlijmscherp : 21 september 2009 om 15:22.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2009, 15:23   #192
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pijlstaartrog Bekijk bericht
O sorry, laat ik nu zo´n kieken zijn die denkt dat je verantwoordelijkheden alleen bij mensen kan leggen.

hmm, ben jij bereid verantwoordelijkheid te nemen voor alles dat door ¨het Vlaamsche volk¨ wordt uitgespookt?
Doet hier niet terzake. Eender hoe moet ik ook niet de wetten gaan stellen in Marokko. Als ik daar ga, dan is dat uit vrije wil en is het niet meer dan logisch dat ik mij plooi naar de plaatselijke gang van zake. Kan of wil ik dat niet is de enige rechtschapen oplosing dat ik daar weg blijf. Punt uit ander regel.
Oud 21 september 2009, 15:59   #193
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gewoonten en gebruiken die door de vele jaren heen zo gegroeid zijn en die eigen zijn aan ons volk.

Nu ga je zeggen dat wat wij ons volk noemen ook ooit hier is aangespoeld of is samengesteld uit de toenmalige plaatselijke volkeren en aangespoelde.

Gezien er een algemeen gelijkgericht levenspatroon in zit kan men er van uit gaan dat ook toen de aangespoelde zich stelselmatig zullen zijn gaan aanpassen. Alles hangt er vanaf hoe ver je in het verleden wil terugblikken.

Mijn Familienaam bvb. is als familienaam reeds terug te vinden in het jaar 800 in deze kantreien. Wellicht niet toepasselijk voor iedere naam. Ik denk dat ik mij tenoverstaan van de Berbers hier , wel met recht en rede tot de plaatselijke bevolkingsgroep mag rekenen.
Correctie. Niet 800 maar terug gevonden tot in het jaar 957. ( Baldwin Iii Count Of Flanders F....... getrouwd met Maud Mechtild Or matilda Stapf Of Flanders op,.. 957)
Oud 21 september 2009, 18:50   #194
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door viaSanctus Bekijk bericht
Slegie toch, u kent uw eigen partij zijn voorspellingen niet zeker? noch die van uw bevriende noorderbuur?

Ik kan er zeker met mijn ideeën naast zitten . Het is maar een afleidsel welke ik maakte na (eigen!) onderzoek. Blindelings het vb achternazitten doe ik niet

Maar let toch maar op met uw vb-fantasietjes...morgen komt u nog uit de lucht vallen en roept u "oesje!".

Het VB is niet mijn partij, blijkbaar maakt u telkens de simplistische vergelijking dat personen wiens inzicht voor een deel rechts is daarom ook wel van het VB moet zijn.

Bij elke partij in belgië zitten mensen zoals mij.

En VB wenst niet de grootste partij te zijn maar zij zeggen we de dingen zoals het is voor een groot deel.

Hebben ze altijd de waarheid in pacht? neen, ook brengen ze weinig oplossingen naar voren maar niettemin leggen zij de problemen in onze samenleving wel ongezouten op tafel.
iets wat de andere partijen maar matig durven
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2009, 18:53   #195
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
Het VB is niet mijn partij, blijkbaar maakt u telkens de simplistische vergelijking dat personen wiens inzicht voor een deel rechts is daarom ook wel van het VB moet zijn.

Bij elke partij in belgië zitten mensen zoals mij.

En VB wenst niet de grootste partij te zijn maar zij zeggen we de dingen zoals het is voor een groot deel.

Hebben ze altijd de waarheid in pacht? neen, ook brengen ze weinig oplossingen naar voren maar niettemin leggen zij de problemen in onze samenleving wel ongezouten op tafel.
iets wat de andere partijen maar matig durven
viaSanctus hanteert de enige poco reactie : als je niet ja knikt ban je een VB'er
Oud 21 september 2009, 18:59   #196
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
de allochtonen die ik ken, is er geneen die hier mee problemen heeft. ik ken wel wat autochtonen die er mee problemen hebben, toch hier op het forum....

als ik er efkes over nadenk, ik dat er binnen een bepaalde partij er zijn die niet volledig met jou akkoord gaan. toch niet als het over holebi's gaat....
Wat ik zou leuk vind is het volgende;men zegt nogal graag mensen die vb stemmen ze geen allochtonen kennen en noem maar op.
Nuja,op mijn werk zitten er heel wat en ik ken er dan ook een bepaald aantal van.

Ik vroeg vorige week nog aan een 26jarige marokkaan van;wat als je bv een vlaams meiske leer kennen en deze zegt tegen u van kijk , ramadan en naar de moskee gaan en noem maar op, als dat uw ding is,voor mij geen probleem. Met andere woorden,dat meiske laat hem vrij in zijn doen en laten en waarvoor deze staat.Oke,geen probleem dus.
Maar dan komt het; ik zeg tegen hem; wat als deze zegt van kijk,dit is niet mijn ding zoals naar een moskee gaan en meedoen aan de ramadan, tja,dan kreeg ik het antwoord die ik verwacht had. Ze zou zich moeten aanpassen aan hem van begin tot het einde, ze zou verplicht zijn om naar de moskee te gaan,mee te doen aan de ramdan en ga zo maar door. Van wederzijds respect is er dus al helemaal geen sprake bij die gasten en zegde'em nog tegen mij; daarom zoek ik iemand van mijn eigen soort.
De ware aard van het beestje noemen ze zoiets bij ons.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2009, 19:06   #197
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Wat ik zou leuk vind is het volgende;men zegt nogal graag mensen die vb stemmen ze geen allochtonen kennen en noem maar op.
Nuja,op mijn werk zitten er heel wat en ik ken er dan ook een bepaald aantal van.

Ik vroeg vorige week nog aan een 26jarige marokkaan van;wat als je bv een vlaams meiske leer kennen en deze zegt tegen u van kijk , ramadan en naar de moskee gaan en noem maar op, als dat uw ding is,voor mij geen probleem. Met andere woorden,dat meiske laat hem vrij in zijn doen en laten en waarvoor deze staat.Oke,geen probleem dus.
Maar dan komt het; ik zeg tegen hem; wat als deze zegt van kijk,dit is niet mijn ding zoals naar een moskee gaan en meedoen aan de ramadan, tja,dan kreeg ik het antwoord die ik verwacht had. Ze zou zich moeten aanpassen aan hem van begin tot het einde, ze zou verplicht zijn om naar de moskee te gaan,mee te doen aan de ramdan en ga zo maar door. Van wederzijds respect is er dus al helemaal geen sprake bij die gasten en zegde'em nog tegen mij; daarom zoek ik iemand van mijn eigen soort.
De ware aard van het beestje noemen ze zoiets bij ons.
Ik zie het probleem niet echt, hoor. Geloof jij nu echt zelf dat een streng gelovige katholiek gaat trouwen met een overtuigde atheïste? Dat iemand die ervan overtuigd is dat abortus moord is gaat trouwen met een vrouw die vindt dat ze baas is over eigen buik? Dat een strikt veganiste gaat trouwen met een man die alle dagen zijn stukje vlees eet? Zou jij trouwen met een poco-groene? Mensen kiezen partners waarmee ze voor een belangrijk deel waarden delen, iedereen vindt dat vanzelfsprekend. Als moslims dan ook graag trouwen met vrouwen die hun waarden delen, dan is dat 'de ware aard van het beestje'.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2009, 19:09   #198
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ik zie het probleem niet echt, hoor. Geloof jij nu echt zelf dat een streng gelovige katholiek gaat trouwen met een overtuigde atheïste? Dat iemand die ervan overtuigd is dat abortus moord is gaat trouwen met een vrouw die vindt dat ze baas is over eigen buik? Dat een strikt veganiste gaat trouwen met een man die alle dagen zijn stukje vlees eet? Zou jij trouwen met een poco-groene? Mensen kiezen partners waarmee ze voor een belangrijk deel waarden delen, iedereen vindt dat vanzelfsprekend. Als moslims dan ook graag trouwen met vrouwen die hun waarden delen, dan is dat 'de ware aard van het beestje'.
Bij velen is er geen vuiltje aan de lucht tot wanneer ze trouwen zoals oa melodie en dan begint het.
De marok op mijn werk was nochthans klaar en duidelijk,zijn wil en zijn wetten,de islam boven alles,punt.
Oud 21 september 2009, 19:09   #199
BlueThunder
Banneling

Standaard

over wurtelen gesproken...
BlueThunder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2009, 19:11   #200
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder Bekijk bericht
over wurtelen gesproken...
liefst mee suiker,zonder lust ik niet zo.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be