Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 september 2009, 21:44   #141
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
Nederland evenmin,
lol.......
I rest my case
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2009, 21:52   #142
Boontjes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Voor Belgischgezinden kan het hen helemaal niet schelen als hun buren Walen of Vlamingen zijn, ze denken zowiezo in termen van België. Ik denk niet echt dat alle Vlaams-Nationalisten zo blij zouden zijn als ze vernemen dat hun nieuwe buren Walen zijn.
Domme opmerking: vlaams-nationalisten zijn immers maar content als hun buren rasechte vlamingen zijn...met de verkeerde leeuwenvlag aan hun venster - moest ik er naast wonen dan hang ik de Waalse Haan uit, of misschien, nog beter, de Europese. En ik hoop dat hun buren Congolezen, Afghanen, moslims, of wat dan ook worden...
Boontjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2009, 22:02   #143
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
En vooral niet zo zuur als de gemiddelde vlaming.
Nie zeveren jongens,

de Walen, de Brusselaars, de Vlamingen, de Nederlanders, de Fransen .... ze zijn allemaal even verzuurd of niet verzuurd, gelijk ge het wilt.

Die graad van verzuring heeft geen kloten te maken met de vizie hoe je je politieke overheid/staatsstruktuur georganizeerd wil zien;
net zoals ze geen kloten te maken heeft of je nu eer sos geïnspireerd zijt, dan wel liberaal of iets tsjeven-achtigs ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2009, 22:10   #144
Cisalpina
Gouverneur

Cisalpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boontjes Bekijk bericht
Domme opmerking: vlaams-nationalisten zijn immers maar content als hun buren rasechte vlamingen zijn...met de verkeerde leeuwenvlag aan hun venster - moest ik er naast wonen dan hang ik de Waalse Haan uit, of misschien, nog beter, de Europese. En ik hoop dat hun buren Congolezen, Afghanen, moslims, of wat dan ook worden...
ik ga mijn vraag van daarstraks eens herhalen, zie.

Wat voor buren wil een Belgische nationalist?

Citaat:
moest ik er naast wonen dan hang ik de Waalse Haan uit, of misschien, nog beter, de Europese
hoe ziet zo'n Europese Haan er uit?
Oud 24 september 2009, 00:14   #145
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus jij denkt dat die Vlaams Nationalisten liever Maroccanen als buren hebben dan Walen ?
Ik woon in een buurt waar ik bijna dagelijks Marokkanen, Italianen, Congolezen, Turken, Polen, Duitsers, Walen, Brazilianen, Grieken, Kirgiezen, Bosniërs, Chinezen, Somaliërs, Tamils, ... tegen het lijf loop en vriendelijk kan begroeten.

Denkt u nu echt dat d�*t mij ongelukkig maakt?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2009, 00:56   #146
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik woon in een buurt waar ik bijna dagelijks Marokkanen, Italianen, Congolezen, Turken, Polen, Duitsers, Walen, Brazilianen, Grieken, Kirgiezen, Bosniërs, Chinezen, Somaliërs, Tamils, ... tegen het lijf loop en vriendelijk kan begroeten.

Denkt u nu echt dat d�*t mij ongelukkig maakt?

Nee hoor, u wil immers een Volksstaat waarin alle (sub)culturen zich moeten schikken naar de Vlaamse Leidcultuur. De Decadente, Romaanse Gouwen horen daar vanzelfsprekend niet bij.
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2009, 01:35   #147
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Nee hoor, u wil immers een Volksstaat waarin alle (sub)culturen zich moeten schikken naar de Vlaamse Leidcultuur. De Decadente, Romaanse Gouwen horen daar vanzelfsprekend niet bij.
Ik kijk er eigenlijk vooral naar uit de Zuidelijke Nederlanders samen met de Noordelijke Nederlanders aan een Tweede Gouden Eeuw te zien beginnen.

Wat mij betreft zijn zelfs de - ùw woorden, niet de mijne! - 'decadente' Romaanse Gouwen welkom, alsmede de Luxemburgse, de Surinaamse, de Antilliaanse en de Zuid-Afrikaanse.

Als Schotten, IJslanders, Kaapverdiërs, Noren, ... willen meedoen:

zij zijn allen welgekomen.

Maar de leid-cultuur zal inderdaad 'Nederlands' zijn.

Spinoza, Erasmus, de Breughels, Boudewijn De Groot, Simon Stevin, de gebroeders Das, Harry Mulisch, Doe Maar, Jeroen Bosch, Kader Abdolah, Wannes Van De Velde, Battus, Piet Mondriaan, Breyten Breytenbach, Ramses Shaffy, De Kommeniste, Multatuli, Menno ter Braak, Paul van Ostaijen, ...

waarom zou ik mij over zo'n rijke culturele erfenis moeten schamen?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2009, 05:17   #148
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor Belgischgezinden kan het hen helemaal niet schelen als hun buren Walen of Vlamingen zijn, ze denken zowiezo in termen van België. Ik denk niet echt dat alle Vlaams-Nationalisten zo blij zouden zijn als ze vernemen dat hun nieuwe buren Walen zijn.
Maar stel dat Belgischgezinden ineens een Ollander als buur zouden krijgen? Wat dan!?

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 24 september 2009 om 05:18.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2009, 05:26   #149
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zouden juist méer Walen de Waalse Haan moeten uithangen...
Oud 24 september 2009, 07:25   #150
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor veel Vlaams-Nationalisten kan het inderdaad niet!
ik ken in feite geen enkele Vlaams-nationalist die er zo over denkt. wat is jouw bron daarover???
Oud 24 september 2009, 07:58   #151
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Is er de minste twijfel dat hetgeen jij noemt de leidkultuur in Walenland frankofoon moet zijn ?
Is er één Franstalige, één Waal, van welke politieke gezindte dan ook, die daaraan twijfelt ???

Vertel me dan, wat is er mis met "In Vlaanderen Vlaams" ?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 24 september 2009, 08:23   #152
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik kijk er eigenlijk vooral naar uit de Zuidelijke Nederlanders samen met de Noordelijke Nederlanders aan een Tweede Gouden Eeuw te zien beginnen.

Wat mij betreft zijn zelfs de - ùw woorden, niet de mijne! - 'decadente' Romaanse Gouwen welkom, alsmede de Luxemburgse, de Surinaamse, de Antilliaanse en de Zuid-Afrikaanse.

Als Schotten, IJslanders, Kaapverdiërs, Noren, ... willen meedoen:

zij zijn allen welgekomen.

Maar de leid-cultuur zal inderdaad 'Nederlands' zijn.

Spinoza, Erasmus, de Breughels, Boudewijn De Groot, Simon Stevin, de gebroeders Das, Harry Mulisch, Doe Maar, Jeroen Bosch, Kader Abdolah, Wannes Van De Velde, Battus, Piet Mondriaan, Breyten Breytenbach, Ramses Shaffy, De Kommeniste, Multatuli, Menno ter Braak, Paul van Ostaijen, ...

waarom zou ik mij over zo'n rijke culturele erfenis moeten schamen?
djimi, let op dat hij geen hartaanval krijgt...
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2009, 08:37   #153
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Totdentreuretoe: Wallonië is niet het probleem, wel Brussel + Brusselaars zijn geen Walen (en omgekeerd ook niet) - waarom denk je dat er ruzie is tussen het Franse Gewest en de Waalse regio??? (Over onderwijs, over landbouw, over vreemdelingen, enfin zowat over alles... en wij maar stoken op de Walen, daar waar ze onze bondgenoten zouden kunnen zijn!
Top! Helemaal mee eens!
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2009, 09:02   #154
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Tiens, moet jij niet, in het voetspoor van die andere glorierijke belgicist, menen dat Walen eigenlijk òòk Germanen zijn?
Touché!
Oud 24 september 2009, 09:33   #155
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus jij denkt dat die Vlaams Nationalisten liever Maroccanen als buren hebben dan Walen ?
Dat heb ik niet gezegd. Ik denk wel dat een zeer kleine deel van de Vlaams-Nationalisten in dit geval slecht zou reageren maar het blijft maar een minderheid. Voor de meeste Vlaams-Nationalisten denk ik dat het hen niet kan schelen als hun buren Walen zijn.

Laatst gewijzigd door Everytime : 24 september 2009 om 09:34.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2009, 09:54   #156
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Maar stel dat Belgischgezinden ineens een Ollander als buur zouden krijgen? Wat dan!?
Geen probleem! Waarom zouden ze slecht reageren?
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2009, 10:47   #157
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor veel Vlaams-Nationalisten kan het inderdaad niet!
Bron?

Natte vinger?
Oud 24 september 2009, 10:53   #158
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen probleem! Waarom zouden ze slecht reageren?
tja waarom? om dezelfde reden als jij denkt dat Vlaams-nationalisten geen Waal als buur kunnen hebben zeker?
Oud 24 september 2009, 11:18   #159
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Is er de minste twijfel dat hetgeen jij noemt de leidkultuur in Walenland frankofoon moet zijn ?
Is er één Franstalige, één Waal, van welke politieke gezindte dan ook, die daaraan twijfelt ???

Vertel me dan, wat is er mis met "In Vlaanderen Vlaams" ?

Ik herhaal mijn vraag: wat is er mis met "In Vlaanderen Vlaams" ?

Voor de rest, even een spiegel voorhouden:

zitten hier in deze draad een aantal kiekens te kakelen over wie den diene wel of den diene niet als gebuur zou willen/kunnen verdragen ...
in dan juist nog wel begot een draad die opgestart is omdat een vooraanstaand bestuurslid van de NVA vertelt dat hij juist graag bij die buren op vakansie gaat, uit winkelen gaat ....

Kwestie van blind geloof en knal ernaast zitten: dit is de draad van het jaar !!

Oud 24 september 2009, 11:29   #160
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
tja waarom? om dezelfde reden als jij denkt dat Vlaams-nationalisten geen Waal als buur kunnen hebben zeker?
Hangt er natuurlijk vanaf hoe ze zich in Vlaanderen zouden integreren. Indien ze na x-aantal jaren nog steeds geen vermaledijd woord Nederlands over de lippen zouden krijgen en steeds maar blijven eisen dat iedereen Frans tegen hen spreekt, zou ik me uiteraard ook beginnen ergeren...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be