Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Bekijk resultaten enquête: Geloof je in het bestaan van de aura?
Ja 12 20,69%
Ik twijfel 6 10,34%
Nee 40 68,97%
Aantal stemmers: 58. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 25 september 2009, 01:03   #101
Johnny Blaze
Minister

Johnny Blaze's schermafbeelding

Standaard

Zal ik u ook eens het gevolg hiervan verklappen?

advanced LIGO en LISA gaan geen zwaartekrachtsgolven vinden. Wil je het aannemen als deze beide projecten niets vinden? We zijn alvast goed op weg, want LIGO heeft op dit moment 0,0 resultaat opgeleverd.

edit: als ge de weddenschap wilt aangaan, ik heb graag een bak blonde Leffe

Laatst gewijzigd door Johnny Blaze : 25 september 2009 om 01:04.
Johnny Blaze is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2009, 01:16   #102
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze Bekijk bericht
Het moet niet allemaal uit één richting komen he. Mijn probleem met een punt-massa singulariteit wil je weten, ok:
ppppppppppffffffff... helemaal niet
Jij zei tot tweemaal iets dat niet klopt en ik ga daar netjes op in en geef je een bemerking waar jij vervolgens niet wenst of kan op ingaan

Dat over singulariteiten : Dat is schering en inslag ... dat gebruikte Newton reeds ... gooi je die theorie daarom in de prullebak ?

Dat over die stilstaande tijd : dat is relatief tov ons

Die klok die meereist tot aan de waarnemingshorizon die lijkt stil te staan voor ons
Net gelijk de klok van een foton stil staat voor ons
En omgekeerd !

Citaat:
Speciale relativiteit verbied oneindige dichtheid omdat hun bestaan impliceert dat een object met massa de lichtsnelheid c in een vacuum kan bereiken (of gelijkaardig, het bestaan van oneindige energie). Hierdoor schend het de basis van speciale relativiteit.
Dat is dan de eerste keer dat ik daar van hoor... ik ken de speciale relativiteitstheorie redelijk grondig
Volgens mij verzin je dat nu ter plekke.
Kan je me eens vertellen in welk postulaat dat je dat aantrof ?

Er is geen enkel probleem, mijn inziens, met een oneindige dichtheid ... het is immers de massa die het doet in de speciale relativiteitstheorie.
Bovendien bekijkt men de zaak uitsluitend lineair en laat men de de andere twee dimensies ( die eveneens invloed ervaren ) even gemakkelijkshalve weg.

Een oneindige dichtheid met een fysieke afmeting zou bovendien enkel betekenen dat de massa oneindig is en je dus oneindig veel energie zou nodig hebben om het te versnellen... niet meer dan dat
In een singulariteit hangt het van de limiet af hoe groot die massa precies is.

Citaat:
Vermits algemene relativiteit de wetten van speciale relativiteit niet kan verbreken, moet algemene relativiteit dus ook oneindige dichtheden verbieden. punt-massa singulariteiten worden aanschouwd als oneindig dichte objecten. Punt-massa singulariteiten worden dus verboden door de relativiteitstheorie.
Als het bovenstaande klopt... heb je gelijk... gelieve me dat aan te tonen.

Komt er nog als opmerking bij dat de singulariteit hier gebruikt wordt als vastaand punt dat niet dient versneld te worden... dus in principe geen probleem.

En dan de hamvraag natuurlijk .... waar zou het falen van dat vereenvoudigd model het falen van de vele andere modellen inhouden en meer in het bijzonder het niet-bestaan van zoiets als een waarnemingshorizon in de weg staan ?

Laatst gewijzigd door praha : 25 september 2009 om 01:17.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2009, 01:19   #103
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zal ik u ook eens het gevolg hiervan verklappen?

advanced LIGO en LISA gaan geen zwaartekrachtsgolven vinden. Wil je het aannemen als deze beide projecten niets vinden? We zijn alvast goed op weg, want LIGO heeft op dit moment 0,0 resultaat opgeleverd.

edit: als ge de weddenschap wilt aangaan, ik heb graag een bak blonde Leffe
Waarom zou ik in godsnaam nen bak blonde Leffe ( overigens erg njam ) erop verwedden ? zeg me dat eens
Oud 25 september 2009, 01:22   #104
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Speciale relativiteit verbied oneindige dichtheid omdat hun bestaan impliceert dat een object met massa de lichtsnelheid c in een vacuum kan bereiken (of gelijkaardig, het bestaan van oneindige energie).
ach ja ... ik vergat het bijna met heel je gedoe

Dát mag je me ook eens uitklaren
Hoe kom je daarbij ?

Laatst gewijzigd door praha : 25 september 2009 om 01:23.
Oud 25 september 2009, 01:30   #105
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Ach ... Ik lees dat morgen of een ander keertje wel weer
In ieder geval.. ik kruip er eens in
Ik wens je ook nog een welterusten toe, Johnny Blaze
Oud 25 september 2009, 02:08   #106
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Gelooft u dat het menselijke energieveld, de aura, bestaat? Geef eventueel uw mening.

Met de aura wordt hier bedoeld, een energetisch systeem dat zonder meer gelinkt is aan ons emotioneel, mentaal spiritueel en fysiek welzijn.
Ieder mens of dier heeft een bepaalde energie die men ervaart.
Dat je dat energieveld ervaart is al een bewijs op zich...
Oud 25 september 2009, 02:21   #107
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
Ieder mens of dier heeft een bepaalde energie die men ervaart.
Dat je dat energieveld ervaart is al een bewijs op zich...
Je verwart energie met empathie.
Oud 25 september 2009, 07:50   #108
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jevaly Bekijk bericht
een energetisch systeem bevat energie. Energie is meetbaar. aura´s werden niet opgemeten. aura´s zoals door u beschreven, bestaan niet.
Het is niet omdat we die energie niet kunnen meten met onze huidige instrumenten, dat het niet bestaat. We moeten ermee rekening houden dat ons beeld van de realiteit nog verre van compleet is.

Het concept van meetbaarheid is zonder meer gelinkt aan onze huidige technologische evolutie die dan weer een logische gevolg is van onze wetenschappelijke kennis die het beeld van onze realiteit vormt. Het beeld welliswaar, het is geen absolute bescrhijving van de realiteit.

Met zo'n houding blijf je altijd ter plaatste ploeteren.

De aura is al duizenden jaren waargenomen, wordt gerapporteerd in alle cultueren en wordt dikwijls met succes toegepast in genezing van bepaalde ziekten.

Laatst gewijzigd door exodus : 25 september 2009 om 07:58.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2009, 08:15   #109
exodus

exodus's schermafbeelding

Standaard

Hier zie je een aura zoals iemand met buitenzintuiglijke perceptie dat ziet als alle zeven lagen zichtbaar zijn:

Hier zie je een opsomming van de verschillende lagen afzonderlijk, te beginnen met het etherische lichaam dat het dichts bij de fysische ligt. Het is interessant op te merken dat elke laag afwisselend gestructureerd en niet gestructeerd is. De 1ste laag bestaat een een netwerk van lijnen, terwijl het tweede uit een meer vloeibaarachtige substantie bestaat. De derde laag de is dan weer gestructureerd, enzovoort. De drie onderste lichamen zijn puur geascocieerd met het fysieke voorbestaan. De bovenstenste drie zijn spirituele. De middelste is de mediator tussen het spirituele en het het fysieke.

Daarinboven zijn er nog eens zeven chakras, zoals er zeven lichamen zijn. Elke chakras bestaat nog eens op elk niveau van de aura. Er zijn in totaal dus 7x7 = 49 versies van de chakras, 7 op elke laag.

Etherische lichaam (1ste laag)

Emotionele lichaam (2de laag)

Mentale lichaam (3de laag)

Astrale lichaam (4de laag)

Etherische template (5de laag): Bevat de blauwdruk van het etherische lichaam. Bevat de vorm die het fysische lichaam moet aannemen in ideale omstandigheden.

Emotionele spirituele lichaam (6de laag)

Keterische template (7de laag)

Laatst gewijzigd door exodus : 25 september 2009 om 08:30.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2009, 09:42   #110
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2009, 12:02   #111
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Je verwart energie met empathie.
toch niet

Laatst gewijzigd door globalmedia : 25 september 2009 om 12:02.
globalmedia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2009, 12:05   #112
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Ik heb een enegieveld om mijn lichaam, vooral uitgestraalde warmte, maar om daar mooie plaatjes en emotionele verhalen aan te gaan ophangen lijkt me overdreven.
Oud 25 september 2009, 16:53   #113
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De aura is al duizenden jaren waargenomen, wordt gerapporteerd in alle cultueren en wordt dikwijls met succes toegepast in genezing van bepaalde ziekten.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2009, 20:19   #114
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is niet omdat we die energie niet kunnen meten met onze huidige instrumenten, dat het niet bestaat. We moeten ermee rekening houden dat ons beeld van de realiteit nog verre van compleet is.

Het concept van meetbaarheid is zonder meer gelinkt aan onze huidige technologische evolutie die dan weer een logische gevolg is van onze wetenschappelijke kennis die het beeld van onze realiteit vormt. Het beeld welliswaar, het is geen absolute bescrhijving van de realiteit.

Daar zijn we al 1000x op in gegaan
Natuurlijk is ons beeld niet volledig en zouden aura's eventueel kunnen bestaan.... doch jij beweert dat ze zouden bestaan... gelieve dat aan te tonen op de één of andere manier.
Oud 25 september 2009, 20:56   #115
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:

Energie wordt uitgedrukt in Joule. Hoeveel Joule straalt zo'n aura uit?
Oud 25 september 2009, 21:55   #116
jevaly
Provinciaal Statenlid

jevaly's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

als het kan waargenomen worden door menselijke zintuigen, dan kan het ook gemeten worden. Onze detectoren zijn duizend keer gevoeliger dan om het even welk menselijk zintuig.
jevaly is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2009, 04:40   #117
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jevaly Bekijk bericht
als het kan waargenomen worden door menselijke zintuigen, dan kan het ook gemeten worden. Onze detectoren zijn duizend keer gevoeliger dan om het even welk menselijk zintuig.
Dat is nu net het probleem met buitenzinttuiglijke waarneming : het wordt verondersteld niet via de zintuigen te verlopen.

De wegen van dergelijke waarneming zijn ondoorgrondelijk.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2009, 08:25   #118
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Dat is nu net het probleem met buitenzinttuiglijke waarneming : het wordt verondersteld niet via de zintuigen te verlopen.

Allemaal goed en wel, maar anderzijds beweert exodus:

Citaat:
(vet door mij toegevoegd)

Hoe moet ik me dat dan voorstellen?
Zijn dat buitenzintuiglijk waargenomen ziekten wiens genezing buitenzintuiglijk wordt ervaren?
Zo neen zou dit een meetbaar effect van de "aura" kunnen zijn.
Oud 26 september 2009, 09:43   #119
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

zodra daar wetenschappelijk bewijs voor is, wil ik dat geloven.

Maar voorlopig is er alvast meer bewijs dat er NIKS van speciale energieen in mensen zit. En maar goed ook...
Oud 26 september 2009, 09:45   #120
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht

Nee, er zijn speciale preparaten waarmee je in staat gesteld wordt om aura waar te nemen. LSD, chemische junk, ...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be