![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 |
|
Banneling
|
Zo meteen krijgen we vast nog meer helden uit "den prive" die dit een goede maatregel vinden.
Waarom worden voor die mensen verplichte gemeenschapsdienstzondagen niet ingevoerd? |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Gouverneur
|
deze morgen op de radio werd gezegd dat hij dat niet zomaar kan, 1% loonsvermindering. wettelijk niet mogelijk.
meer nog: men zei dat er idd wel een negatieve index was, die de bedrijven evenwel niet (durven) toepassen. maar zelfs indien de privébedrijven die negatieve index zouden toepassen, zou het loon slechts met 0,003% zakken. toch een groot verschil met de 1% van de Vlaamse regering. men vermoedt dan ook een schijnmanoeuver van Smet om nadien een andere besparing gemakkelijker te kunnen doordrukken.
Laatst gewijzigd door Cisalpina : 25 september 2009 om 12:23. |
|
|
|
|
|
#23 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
mijn vrouw werkt in de privé, en is bvb onlangs een 10% werktijdverkorting in haar strot geramd... neem van mij maar aan dat al wie in de privé werkt momenteel mag schuifelen achter zijn bonussen, en ergens een of andere bezuinigingsmaatregel aan het ondergaan is, noch veel sneller , veel drastischer en efficienter dan de overheid hier aan het uitwerken is. Maar enfin, natuurlijk het cerebrale wereldje, ver weg van de economische realiteit heeft weer andere rechten. Weet je, van mij mogen ze morgen alle ambtenaren het pensioen op 1000euro zetten zoals van het privé, er zal op slag geld over zijn op de begroting, en er zal NIEMAND onrecht aangedaan zijn. |
|
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
Laat me raden, jij bent onderwijzer(es)? |
|
|
|
|
|
|
#26 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 25 september 2009 om 12:26. |
||
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Burgemeester
|
Wat is daar zo schitterend aan. Vind je het normaal dat mensen 50 % op hun brutoloon betalen?
Sta jij toevallig in het onderwijs of in de ambtenarij of op de unief als assistentje van? Makkelijk praten dan! Laatst gewijzigd door farak : 25 september 2009 om 12:30. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Staatssecretaris
|
Die 1% loonsvermindering is dikke brol en zeker als men weet dat men aan de overkant van de taalgrens op dit moment meer verdient voor dezelfde (onderwijs)job maar daar zeggen ze niets over.
Het ziet er naar uit dat het gratis lager onderwijs door de personeelsleden moet betaald worden. flanel is een forumtrol. Ik vind het trouwens spijtig dat je deze citeert want hij staat op m'n negeerlijst. Maar door jouw citaat lees ik zijn gezever nu toch |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#31 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Tot dan, steek uw oprispingen op plekken waar de zon niet schijnt
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
|
|
|
|
|
#32 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Ze zouden beter iets doen aan die vele vakanties die onze kinderen en het onderwijs nu hebben. Dus iets minder vakantie en daardoor iets meer werken. Dat is in feite ook besparen en daardoor zelfs een beter rendement bekomen. Onze schoolgaande kinderen staan nu al onder grote druk door het opgelegde programma. Mijn voorstel is om de zomervakantie met één week in te korten. |
|
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
Als ik zin heb om niets meer te doen, niet meer assertief te zijn, niet meer creatief te zijn, totaal geen rekening meer moeten houden met economische realiteiten en lekker wil uitbollen, dan ga ik inderdaad het onderwijs in tegen serieuze luxe-condities. Tot dan, meer zuurpruimgroetjes! |
|
|
|
|
|
|
#36 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Leerkrachten zoals gij worden met huid en haar opgegeten door de leerlingenmeute. Denkt ge dat er een reden is dat er zoveel pasafgestuurde leerkrachten er de brui aan geven? Misschien omdat ze te weinig vakantie hebben eh, da kan.
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. Laatst gewijzigd door Pieke : 25 september 2009 om 12:45. |
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Minister-President
|
Ik meen dat er in die logica nochtans een grond van waarheid steekt. Hoewel ik de beste mensen misschien niet in het middelbaar onderwijs zou willen zien, zie ik ze toch liever op universiteiten dan in de privé verschijnen. Op een unief kunnen ze hun capaciteiten aan meer mensen doorgeven die dan op hun beurt die info kunnen overdragen. In de privé vallen daarentegen bepaalde technieken en analyses onder bedrijfsgeheimen, daar men vermoedt dat ze een competitief voordeel kunnen opleveren.
Wat het verlagen van de (reeds bijzonder lage) lonen van onderwijspersoneel betreft: walgelijk. Die mensen hebben volgens mij vooral de taak om mensen te inspireren om op zoek te gaan naar kennis en om zichzelf bij te scholen. Als een goede leerkracht het verschil kan maken tussen iemand die zijn best doet in het middelbaar, en een leerling die op zijn achttiende het vierde jaar Kantoor mag gaan bissen, dan mag onderwijs ook op middelbaar niveau gerust wat geld kosten.
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 25 september 2009 om 12:47. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Burgemeester
|
20 uurtjes per week een boekje aframmelen. Dat houd ik zeer lang vol, meneer! Dat is 5 a 6 uur per dag werken met voorbereiding. Ben jij misschien een leraar die gepest wordt door zijn 13 jarige leerlingen? Ik zal er nog een schepje bovenop doen. Zeker 50% van de onderwijzers tegenwoordig hoort niet thuis in het onderwijs en zou beter naar bvb de ambtenarij verhuizen omdat ze totaal incompetent zijn.
Laatst gewijzigd door farak : 25 september 2009 om 12:46. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
|
#40 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|