![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#401 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De raad van het GO heeft het verbod op levensbeschouwelijke kentekens afkondigde in alle instellingen van het GO. Ook in die instellingen waar er geen problemen waren. De raad denkt waarschijnlijk dat het GO begint en eindigt in Antwerpen. Voor alle levensbeschouwingen. Zonder enige discussie met de betrokkenen. Ze probeert dit dan nog te verkopen als "actief pluralisme". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#402 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#403 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wie heeft zich tot de islam bekeerd: jij of ik?
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#404 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#405 |
Europees Commissaris
|
![]() ... en schijnprogressieven.
![]() |
#406 |
Parlementslid
|
![]() Geloofsbelijdenis, is 'Privacy' en zou niet in het openbaar dienen te gebeuren.
Het is eigenlijk als één "iets", dat aan ons eigen is, privé en persoonlijk. Ten dien titel zou deze problematiek onder de wet, ter bescherming van het privéleven moeten vallen. Tenzij, de voorraad 'stoeimiddelen' onherroepelijk op is, natuurlijk? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#407 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Remember this good! Het minderen van uw naaste zal U niet verheffen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#408 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zo uit de bange Europeaan tegenwoordig zijn identiteit: door het verbieden van hoofddoekjes. Zielig eigenlijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#409 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien, heb je wel eens over dit onderwerp met moslims gepraat? Ik liet het aan bod komen in verschillende vormen van dialoog tussen Turken, Marokkanen en Vlamingen, mannen en vrouwen, oud en jong...opvallend genoeg was dat er geen consensus over bestaat, er is een groep die dit oplegt( die zich nu laten horen, ik ken er verschillende van, waaronder imam Nourdine) als een verplichting en dit ook voorhoudt aan andere moslims als " verplicht" dialoog is niet het doel, opleggen als verplichting en gebod wel! Met die mensen is helemaal geen dialoog te voeren ,of zie je moeders die gebaren maken van keel oversnijden, moslims die bedreigen, inbreken en de boel vernielen als "klaar voor dialoog"??? Met die groep valt niet te praten want zij voeren een "heilige oorlog voor islam!" vergis jezelf daar niet in! Daartegenover staat een grote groep die vinden dat een hoofddoek niet moet, niet kan worden opgelegd, er een voorkeur voor hebben, liefst hun moeder en zuster mee zien, maar dan vooral om roddel en achterklap te vermijden over het gedrag van vrouwelijke famillieleden, daarom vinden ze nog niet dat scholen die niet mogen verbieden of werkgevers, zolang dit maar op straat wordt gedragen is het goed! De groep die nu zelf door naar de raad van state te stappen de zaak op de spits dreef waardoor het algemene verbod ontstond, is niet representatief voor de moslimgemeenschap in Antwerpen zelf, gezien de diversiteit, ook over hoofddoeken! Veel Turken bijvoorbeeld vinden niet dat de hoofddoek moet, dochters van Kemalisten dragen er geen! Binnen de moskees van Dyanet zie je veel vrouwen die enkel bij bezoek aan moskee er een dragen, anders niet! Maar voor de groep rond Nourdine zijn dit "geen echte moslims"! Zij willen met alle middelen iedere beperking op beleving van het geloof volgens de letter opleggen, ook aan andere gelovigen,hoe rijm je dit met "vrijheid"? Juist uit die houding onstonden de problemen op scholen! Daar blind voor zijn en naar de directrice wijzen is wel erg kortzichtig! "Dialoog" lost dus niets op, afhankelijk van tot welke richting iemand zichzelf rekent zul je een andere visie krijgen die niets zegt over wat een andere moslim daarover denkt,en nog minder los je daarmee problemen op, scholen en werkgevers moeten naar eigen inzicht handelen, of is die vrijheid afgeschaft door de komst van fanatici die menen hun standpunt te mogen opleggen, aan gelovigen en ongelovigen uit naam van Allah? Mijn lijkt van niet, hoe mooi en politiek correct het ook is om vooral anderen behalve deze groep moslims in vraag te stellen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#410 |
Staatssecretaris
|
![]() Nu is het nog enkel kwestie van afwachten wanneer de hoofddoeken de gemeenschapsscholen verbieden.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#411 |
Minister-President
|
![]() Zijn islamieten dan de enigen die in staat zijn tot bidden?
![]() |
#412 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit is helemaal niet het probleem van de bange Europeaan, nog minder voelt de gemiddelde Europeaan zichzelf bedreigd in zijn of haar identiteit, wat niet gelijk is aan goedvinden dat anderen hun "identiteit" opleggen als verplicht, steeds en overal! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#413 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#414 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Van 'Identiteit' gesproken: ik heb er al om gerouwd, dit is al verleden tijd. het 'hoofddoeken verbod' is sowieso onwettig. (U weet wel: hetgeen in strijd is met de wet). Indien deze 'Voddemadammen' het stadsbeeld beschamen, dient men 'nieuwe wetten' uit te vaardigen, punt. ![]() Ps: hierbij wens ik U vriendelijk te melden, dat U niet verplicht bent op mijn reacties te reageren: Mijn levensgedrag, heeft uw gebruikelijke 'arrogante' en 'onvriendelijke' toon' echt niet nodig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#415 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is haar zaak, en van niemand anders...evnegoed kunnen moslima"s niet opleggen vanwege dezelfde redenering dat een beperking op scholen in strijd is met de Godsdienstvrijheid, omdat een enkele moslim kan aantonen dat dit werkelijk een religieuze verplichting is, bijgevolg kun je jezelf niet beroepen op de vrijheid van religie. Zeg eens, waarom reageer je wel op mijn berichten maar vindt je dat ik niet mag reageren op wat jij schrijft, kun je eens quoten waaruit blijkt dat je onheus behandelt bent? Niet zonder reden "de moppersmurf" uithangen he? ![]() Ik kan er ook niets aan doen dat het maandag is! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#416 |
Banneling
|
![]() Zijn er geen dringendere problemen in gemeenschapsscholen dan hoofddoeken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#417 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mogelijk wel...de school heeft dan ook geen hoofddoekenprobleem "groot" gemaakt dat deed een groep fanatici...uiteraard leggen dezelfde groep de oorzaak voor alle andere problemen( oververtegenwoordiging van allochtonen in beroep, ondervertegenwoordiging in ASO, hoge schooluitval) buiten zichzelf, dat ligt aan scholen, evengoed de gebrekkige participatie van vooral Marokkaanse jongeren aan de arbeidsparkt aan werkgevers...zoalang dit cliché denken vooruit blijft geschoven wordt dialoog een moeizame klus...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#418 |
Minister-President
|
![]() Ik verwacht geen 'heil' van pastoors, moralisten, schijnheiligen en hypocrieten.
![]() |
#419 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
De raad neemt een beslissing die geldt voor ALLE instellingen van het gemeenschapsonderwijs; terwijl in 2/3 dan de instellingen geen verbod is en geen problemen. De raad neemt die beslissing over de hoofden heen van alle betrokkenen. De raad heeft NIET gediscussieerd met ook maar 1 van de betrokkenen van al die instellingen. De raad verbiedt kentekens voor ALLE levensbeschouwingen. En probeert dit dan nog te verkopen als "actief pluralisme" (Moest er iemand zijn die me dat kan uitleggen.) De raad heeft alle instellingen opgeofferd om twee athenea uit de nood te helpen. Dit is het pluralistische gemeenschapsonderwijs onwaardig. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#420 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |