Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 september 2009, 21:45   #61
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Neen, dat zegt Pietje niet. Je kunt bijvoorbeeld best kritiek hebben op de Israëlische overheid zonder antisemitisch over te komen. Je kunt ook hun achterlijke rituele slachting (net als bij de moslims trouwens) bekritiseren zonder antisemitisch over te komen.

Echter, wanneer je ze gaat afschilderen als een groep golddiggers die op werelddominantie uit zijn, tja, dan kun je heel moeilijk gaan zeiken dat je antisemitisch wordt genoemd.

Zou het niet kunnen dat genoemde groep niet wat te veel het verleden uitbuit? En de kaskoe ringfencen door op alle manieren kritiek de mond te snoeren?...

Ik heb vooral problemen met de selectieve verontwaardiging van onwetenden. En als jij en Pietje dan toch zo begaan zijn met rechtvaardigheid en anti racisme, dan moet je ook consequent zijn en bepaalde zaken van binnen het jodendom, en meer bepaald van de talmudic jews durven aankaarten. Er zijn idd binnen de joodse gemeenschap ook die dat durven aankaarten, maar die moeten dat met de dood bekopen. Ik moet je hoop ik niet uitleggen wat er met Jack Bernstein gebeurd is.
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2009, 21:48   #62
Zeikstraal
Banneling

Standaard

40 jaar alle misdaden ontkent, leugens, eigen schuld, je moest maar begrepen hebben dat je uit ons land moest.

Werkelijk, wie zijn de echte genocideontkenners? En hun kompanen.
Zeikstraal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2009, 21:51   #63
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
Zou het niet kunnen dat genoemde groep niet wat te veel het verleden uitbuit? En de kaskoe ringfencen door op alle manieren kritiek de mond te snoeren?...
Dat kan, maar die afweging is altijd subjectief. Ondertussen zie ik andere groeperingen veel meer bevoordeeld worden dan Joden.
Citaat:
Ik heb vooral problemen met de selectieve verontwaardiging van onwetenden. En als jij en Pietje dan toch zo begaan zijn met rechtvaardigheid en anti racisme, dan moet je ook consequent zijn en bepaalde zaken van binnen het jodendom, en meer bepaald van de talmudic jews durven aankaarten. Er zijn idd binnen de joodse gemeenschap ook die dat durven aankaarten, maar die moeten dat met de dood bekopen. Ik moet je hoop ik niet uitleggen wat er met Jack Bernstein gebeurd is.
Ik hou niet van godsdienst, ook het Jodendom niet.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2009, 21:52   #64
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeikstraal Bekijk bericht
40 jaar alle misdaden ontkent, leugens, eigen schuld, je moest maar begrepen hebben dat je uit ons land moest.

Werkelijk, wie zijn de echte genocideontkenners? En hun kompanen.
Met zo'n bericht kunnen we natuurlijk niks. Maak je gedachtensprongetje eens af.
Oud 29 september 2009, 21:53   #65
straddle
Europees Commissaris

Standaard

En de methoden die ze gebruiken zijn net dezelfde als die van de zo verafschuwde nazi's: propaganda verspreiden via media controle + holocaust van de palestijnen... maar ja, dat kan en mag dan weer wel...

die selectieve verontwaardiging toch he...
Oud 29 september 2009, 21:56   #66
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En de methoden die ze gebruiken zijn net dezelfde als die van de zo verafschuwde nazi's: propaganda verspreiden via media controle + holocaust van de palestijnen... maar ja, dat kan en mag dan weer wel...

die selectieve verontwaardiging toch he...
Mwa... ik vind de media in Europa behoorlijk pluriform. Veel zijn ook helemaal niet pro-Joods. En de Palestijnse slachtoffers staan natuurlijk niet echt in contrast met de Joodse, he? Niet dat een Palestijn minder waard is, we hebben het gewoon over relatief veel kleinere aantallen. Bovendien is het enige wat Israël doet, zichzelf verdedigen.
Oud 29 september 2009, 21:59   #67
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ja, erg verbazingwekkend - zijn die minder gruwelijk - zijn de slachtoffers minder slachtoffer of minder dood?
U bent er zich dus duidelijk niet van bewust en probeert dan maar de bal terug te kaatsen door emotioneel te reageren. Vrij zwakke poging.
Akufen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2009, 22:03   #68
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Ik ga ervan uit dat U het tegen mij hebt?

Ja, U hebt volkomen gelijk dat ik waarschijnlijk in een cocon leef of geleefd heb, want ik zie om mij heen geen 13/14 jarigen zich gedragen als hoeren, ik zie de jeugd ook niet echt stompzinniger worden, niet onze jeugd tenminste, niet hier waar ik woon, het 'gewetenloze' westen (als U Europa bedoelt) heeft al tig X het hoofd gebogen in schaamte voor haar verleden, heeft al tig X de schuld op zich genomen van de misdaden begaan in het verleden, heeft al tig X mea culpa op de borst geklopt, wat verlangt U nog meer, dat we onszelf massaal uitroeien voor misdaden begaan lang voordat wij bestonden - let wel, ik heb het nog steeds over Europa, vermeende 'misdaden' begaan door de VS - beslissingen genomen over onze hoofden heen door corrupte politici - moeten wij daar ook voor opdraaien en de schuld op ons nemen?
Zullen we - bij wijze van spreken - álle zonden Israels op ons nemen? Bent U dan tevreden?

Ja, ik zie ook dat we afstevenen naar de afgrond, het einde van een wereld die we ooit gekend hebben en die nooit meer zal zijn zoals hij was - maar ik zie daar een hele andere reden en verklaring voor - de 'idealen' en ' ideologie' die een Adolf Ahmadinejad aanhangt bvb. die ons regelrecht naar die afgrond zal leiden en terug zal katapulteren naar een soort van vroege middeleeuwen, vóór de verlichting hier haar intrede deed.
Twee aspecten waarin de islamitische cultuur wezenlijk verschilt van de Westerse:
- Het in de Westerse cultuur ingebakken 'wat gij niet wilt dat u geschiedt doe dat dan ook een ander niet' kent de islam niet.
- Het in de Westerse cultuur ingebakken schuld bekennen en spijt betuigen kent de islam niet.
Dát mijn beste zal onze ondergang zijn!

Ik weet niet wat U hebt tegen 'vuil bruin apen' en wie u daarmee bedoelt, ik zou haast gaan denken dat U een racist bent, maar ik strooi niet zomaar in het rond met dat woord, want datzelfde woord is al zo vaak gekaapt, verkracht, gebruikt en misbruikt en wordt tegenwoordig - vooral in Blg. - te pas en onpas gebruikt - maar ik woon in een land waar jaarlijks miljoenen mensen uit alle windstreken en van alle nationaliteiten heengaan om 'bruin' te worden, de inwoners van dit land zijn erg bruin en in de zomer haast zwart, ikzelf ben ook steeds het hele jaar door bruin - bruiner dan degenen die U waarschijnlijk bedoelt - want die mensen wonen hier ook - ze mijden de zon, komen haast niet buiten als het warm en zonnig is - want 'zij' zijn degenen die een zo blank mogelijke huid willen!!! (want bij hén geldt; hoe donkerder van huidkleur; hoe inferieurder, hoe lager op de ladder je staat, ik denk daar in elk geval niet zo over)!

Denkt U daar maar eens over na.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2009, 22:04   #69
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akufen Bekijk bericht
U bent er zich dus duidelijk niet van bewust en probeert dan maar de bal terug te kaatsen door emotioneel te reageren. Vrij zwakke poging.
Nee, ik ben me inderdaad niet van bewust wat U nu eigenlijk bedoelt!
Welke oorlogen dan wél legaal zijn?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2009, 22:22   #70
Zeikstraal
Banneling

Standaard

Citaat:
Bovendien is het enige wat Israël doet, zichzelf verdedigen.
Tegen het bestaan van de palestijnen in hun staat?

En cijfers zeggen niets, de onschuldige doden en de acties daarentegen alles. U vergeet de terreur dag in dag uit, niet een week maar 40 jaar leven in een open gevangenis waar ge elke dag uw leven kon laten, uw kinderen zien neergekogeld worden. Huis verliezen. Wat hadden zij met de nazis te maken? Of een holocaust v2 over hen te krijgen? Hen uit hun eigen land te verdrijven???

Maar idd, de joden die heengegaan zijn, is toch nog net wat erger, tzijn net geen makakken zeker? En hoeveel joden zijn er precies heengegaan? Tging van 6 naar 4 en uiteindelijk naar 1.5 om uiteindelijk weer op 6 miljoen uit te komen?! Maar ja goed, blij dat ge er eindelijk voor uitkomt.
Oud 29 september 2009, 22:36   #71
Zeikstraal
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ga ervan uit dat U het tegen mij hebt?

Ja, U hebt volkomen gelijk dat ik waarschijnlijk in een cocon leef of geleefd heb, want ik zie om mij heen geen 13/14 jarigen zich gedragen als hoeren, ik zie de jeugd ook niet echt stompzinniger worden, niet onze jeugd tenminste, niet hier waar ik woon, het 'gewetenloze' westen (als U Europa bedoelt) heeft al tig X het hoofd gebogen in schaamte voor haar verleden, heeft al tig X de schuld op zich genomen van de misdaden begaan in het verleden, heeft al tig X mea culpa op de borst geklopt, wat verlangt U nog meer, dat we onszelf massaal uitroeien voor misdaden begaan lang voordat wij bestonden - let wel, ik heb het nog steeds over Europa, vermeende 'misdaden' begaan door de VS - beslissingen genomen over onze hoofden heen door corrupte politici - moeten wij daar ook voor opdraaien en de schuld op ons nemen?
Zullen we - bij wijze van spreken - álle zonden Israels op ons nemen? Bent U dan tevreden?

Ja, ik zie ook dat we afstevenen naar de afgrond, het einde van een wereld die we ooit gekend hebben en die nooit meer zal zijn zoals hij was - maar ik zie daar een hele andere reden en verklaring voor - de 'idealen' en ' ideologie' die een Adolf Ahmadinejad aanhangt bvb. die ons regelrecht naar die afgrond zal leiden en terug zal katapulteren naar een soort van vroege middeleeuwen, vóór de verlichting hier haar intrede deed.
Twee aspecten waarin de islamitische cultuur wezenlijk verschilt van de Westerse:
- Het in de Westerse cultuur ingebakken 'wat gij niet wilt dat u geschiedt doe dat dan ook een ander niet' kent de islam niet.
- Het in de Westerse cultuur ingebakken schuld bekennen en spijt betuigen kent de islam niet.
Dát mijn beste zal onze ondergang zijn!

Ik weet niet wat U hebt tegen 'vuil bruin apen' en wie u daarmee bedoelt, ik zou haast gaan denken dat U een racist bent, maar ik strooi niet zomaar in het rond met dat woord, want datzelfde woord is al zo vaak gekaapt, verkracht, gebruikt en misbruikt en wordt tegenwoordig - vooral in Blg. - te pas en onpas gebruikt - maar ik woon in een land waar jaarlijks miljoenen mensen uit alle windstreken en van alle nationaliteiten heengaan om 'bruin' te worden, de inwoners van dit land zijn erg bruin en in de zomer haast zwart, ikzelf ben ook steeds het hele jaar door bruin - bruiner dan degenen die U waarschijnlijk bedoelt - want die mensen wonen hier ook - ze mijden de zon, komen haast niet buiten als het warm en zonnig is - want 'zij' zijn degenen die een zo blank mogelijke huid willen!!! (want bij hén geldt; hoe donkerder van huidkleur; hoe inferieurder, hoe lager op de ladder je staat, ik denk daar in elk geval niet zo over)!

Denkt U daar maar eens over na.
Welke aanhang en ideologie bedoelt u dan?
Oud 29 september 2009, 22:37   #72
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Mwa... ik vind de media in Europa behoorlijk pluriform. Veel zijn ook helemaal niet pro-Joods. En de Palestijnse slachtoffers staan natuurlijk niet echt in contrast met de Joodse, he? Niet dat een Palestijn minder waard is, we hebben het gewoon over relatief veel kleinere aantallen. Bovendien is het enige wat Israël doet, zichzelf verdedigen.

De palestijnen en de Islam verdedigen zich ook enkel maar. Ik verklaar:

Europa/ Duitsland is allang onderworpen.

Rusland werd ook eerst kapotgemaakt door de revolutie, en nadien door het communisme te verspreiden aldaar en het vervolgens terug af te breken. Allemaal door dezelfden... Tekeningske bij maken?

Nu is het Amerika dat onderworpen wordt aan en verbrod wordt door diezelfden (met dubbele nationaliteit overigens...). Ditmaal wordt het liberalisme verspreidt door dezelfden, dat laat toe de zakken te vullen en de maatschappij verder compleet te verzwakken zodat er geen oppositie meer kan bestaan. Murw vanwege de entertainment cultuur.

Kan je het de islam dan kwalijk nemen zich te verweren tegen dat gevaar??? Die zien ook wat de wereldgeschiedenis van de laatste 300 jaar met het westen gedaan heeft. Zo'n goed alternatief zijn wij in het westen niet voor de ''achterlijke islam''...

Best wakker worden want we zijn op weg naar WW III.
Oud 29 september 2009, 22:52   #73
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De palestijnen en de Islam verdedigen zich ook enkel maar. Ik verklaar:

Europa/ Duitsland is allang onderworpen.

Rusland werd ook eerst kapotgemaakt door de revolutie, en nadien door het communisme te verspreiden aldaar en het vervolgens terug af te breken. Allemaal door dezelfden... Tekeningske bij maken?

Nu is het Amerika dat onderworpen wordt aan en verbrod wordt door diezelfden (met dubbele nationaliteit overigens...). Ditmaal wordt het liberalisme verspreidt door dezelfden, dat laat toe de zakken te vullen en de maatschappij verder compleet te verzwakken zodat er geen oppositie meer kan bestaan. Murw vanwege de entertainment cultuur.

Kan je het de islam dan kwalijk nemen zich te verweren tegen dat gevaar??? Die zien ook wat de wereldgeschiedenis van de laatste 300 jaar met het westen gedaan heeft. Zo'n goed alternatief zijn wij in het westen niet voor de ''achterlijke islam''...

Best wakker worden want we zijn op weg naar WW III.
Word zelf maar wakker. Onze samenleving is verre van superieur aan wat de Islam dan ook te bieden heeft. Vooral als je vrouw bent, of Joods bent, of homoseksueel bent, of slechts een godslasteraar.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 29 september 2009 om 22:52.
Oud 29 september 2009, 23:04   #74
Zeikstraal
Banneling

Standaard

Zei de slaaf van het kapitalisme. Tis 5 na 12. En we moeten er samen doorheen.
Oud 29 september 2009, 23:08   #75
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Word zelf maar wakker. Onze samenleving is verre van superieur aan wat de Islam dan ook te bieden heeft. Vooral als je vrouw bent, of Joods bent, of homoseksueel bent, of slechts een godslasteraar.
Wakker worden kunnen we enkel maar als er vrije meningsuiting geldt, als de media juiste informatienverspreiden en als we onszelf goed informeren.

Nu zie ik dat u zich dus werkelijk superieur vindt. Slachtoffer van propaganda ofwel pure onwetendheid.

Ga jij in Israel (of zelfs erbuiten) maar eens iets slecht vertellen over de Talmud. Je zal niet lang meer leven. Ik verwijs opnieuw naar Jack Bernstein. Extremisme is aan beide zijden zeg ik altijd. Het enige wat we kunnen hopen is dat de 'gematigden' binnen het jodendom ook rechtstaan om kritiek te uiten.

Alleen dat kan ons van een nieuwe ramp van formaat weerhouden, maar spijtig genoeg, en dus niet enkel binnen de islam, wordt kritiek geven binnen de eigen groep gezien als verraad.
Oud 29 september 2009, 23:32   #76
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Nee, ik ben me inderdaad niet van bewust wat U nu eigenlijk bedoelt!
Welke oorlogen dan wél legaal zijn?
Een land dat zich verdedigt tegen een agressor voert (theoretisch gezien) een legale oorlog. De agressor, de VS in dit geval, voert dus zo goed als zeker een illegale oorlog. Dit volgens het internationaal recht. (http://www.wsws.org/articles/2003/ma...ilaw-m26.shtml)
Vandaar ook heel de hetse rond de "pre-emptive strikes".

Maar ook op nationaal vlak mag de president van de VS niet zomaar beslissen om oorlogje te gaan voeren, hij heeft daar de goedkeuring van het congress voor nodig. En die was er niet in het geval van Irak.

Citaat:
Onze samenleving is verre van superieur aan wat de Islam dan ook te bieden heeft. Vooral als je vrouw bent, of Joods bent, of homoseksueel bent, of slechts een godslasteraar.
Ik snap die 2 zinnen niet goed, staat die "verre van" daar nu teveel of...?

Laatst gewijzigd door Akufen : 29 september 2009 om 23:35.
Akufen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2009, 23:47   #77
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ja, eerst wist ik ook niet juist wat hij bedoelde, maar het is duidelijk als je de context bekijkt...
Oud 29 september 2009, 23:50   #78
Zeikstraal
Banneling

Standaard

Citaat:
Een land dat zich verdedigt tegen een agressor voert (theoretisch gezien) een legale oorlog. De agressor, de VS in dit geval, voert dus zo goed als zeker een illegale oorlog. Dit volgens het internationaal recht. (http://www.wsws.org/articles/2003/ma...ilaw-m26.shtml)
Vandaar ook heel de hetse rond de "pre-emptive strikes".

Maar ook op nationaal vlak mag de president van de VS niet zomaar beslissen om oorlogje te gaan voeren, hij heeft daar de goedkeuring van het congress voor nodig. En die was er niet in het geval van Irak.

Die staat daar goed zo Ze zijn beide verre van het antwoord. Het kan nogthans simpel zijn, omhels uw broeders ipv er op te schieten. Kijk door alle bullshit heen. We are 1
Oud 30 september 2009, 00:32   #79
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Bovendien is het enige wat Israël doet, zichzelf verdedigen.
Dat zal wel... military necesity... waar was dat nog verworpen?

http://forum.politics.be/showpost.ph...4&postcount=22

Laatst gewijzigd door straddle : 30 september 2009 om 00:32.
Oud 30 september 2009, 00:51   #80
KaliYuga
Lokaal Raadslid

KaliYuga's schermafbeelding

Standaard

Grappig dat Leterme op Phara wist te zeggen dat er onderling was afgesproken wanneer men ging vertrekken tijdens de speech van Ahmadinejad.
Het waren allemaal anti-Israël redenen voor vertrek.
Want geeft nu toe, dat land verdient toch de steun van elke zichzelf respecterende & vredelievende democratie.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be