![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die visie is evenwel gebaseerd op wat ik hoor, zie, en vaststel. Welnu, ik zeg u : indien Frankrijk wat dan ook "aan het doen" is om België of een deel ervan in te palmen, dan is dat een dermate groot staatsgeheim dat noch ik, noch u er iets kunnen over weten. Ik vrees eerder dat u en veel Belgen het vermeend belang van België voor Frankrijk totaal verkeerd inschatten. Hier leeft die "inlijvingsgedachte van België" totaal niet, geloof mij. Er zijn hier op het forum Vlamingen die in Frankrijk wonen. Indien zij deze gedachtenwisseling volgen, wil ik graag van hen vernemen in hoeverre mijn landgenoten in hun streek met dit gegeven doende zijn. Dank bij voorbaat. Let wel : in Frankrijk leeft inmiddels wél het besef dat wij ooit wel eens te maken zullen hebben met delen van een uiteenvallend België die om aansluiting bij ons land verzoeken. Ik heb evenwel nog nooit iemand ontmoet die desbetreffend stond te juichen, laat staan dat ik iemand zou kennen die vindt dat Frankrijk op (delen van) België moet azen. Als het anders zou zijn, zou ik het hier zonder schroom zeggen, geloof mij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.bruxelles-francophone.be/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=3KZsEVMLAeg http://www.youtube.com/watch?v=Uj_fF...eature=related Laatst gewijzigd door Everytime : 1 oktober 2009 om 21:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Net zo min als een bepalende volksstroom aan Fransen hier op het forum aanwezig is, is dat op het door u aangehaalde forum het geval. Trouwens, laten we realistisch wezen : van geen enkel (door mij gekend) forum kun je stellen dat het met enige precisie weergeeft welke de visie bij een meerderheid der bevolking is. Indien dit wel het geval ware, neem nu op dit forum, dan zouden we moeten aannemen dat zowat 80% der Belgen fervente separatisten zijn, en de overige 20% even fervente unitaristen. Bekijk evenwel de verkiezingsuitslagen van de laatste 20 jaar, en u zult meteen begrijpen dat dit, geprojecteerd op de bevolking als geheel, totaal onjuist is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wel, dan moet ik u op uw woord geloven. U kent geen Franse politici, maar u weet wel wat er in hun hoofden omgaat. Ik ken de politici wel, en ik weet eigenlijk ook niet wat er in hun hoofden omgaat, behoudens als ze daar middels publieke uitspraken inzicht in geven. Ik ken geen enkel vooraanstaand en belangrijk Frans politicus die in bedoelde publieke uitspraken blijk geeft van enige bedoeling of noodzaak tot azen op (delen van) België. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=3KZsEVMLAeg http://www.dailymotion.com/video/x4e...e-gillain_news |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
Hoe Belgïe beter inrichten en het ideale Belgïe BHV en het Gronwettelijk Hof Hoe Brussel beter vernederlandsen en Brussel bestuurd door Vl en W Advies van een Vlaamse Brusselaar Vlamingen in Wallonïe, verloren Vlamingen ? Laatst gewijzigd door T'serclaes : 1 oktober 2009 om 21:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.bruxsel.org/?q=en/node&page=58 Laatst gewijzigd door Everytime : 1 oktober 2009 om 22:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Natuurlijk is dat onderwerp, hoe weinig het ook aan bod komt, hier niet tabou. La République Française est un pays démocratique, monsieur. |
|
![]() |
![]() |