![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#501 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#502 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je gaat ook aan de realiteit voorbij dat de doelstelling (de sociale druk wegnemen) helemaal niet behaald wordt met dit verbod. Ik vind het grof en beneden alle peil dat je durft te stellen dat ik "bedreigen, geweld, oproep om niet naar school te gaan,.." niet belangrijk vind. Een quote geven van mij, waaruit dit zou moeten/kunnen blijken zal wel weer te veel gevraagd zijn zeker! Ik begrijp niet goed dat je durft te beweren dat de verantwoordelijkheid van het verbod in het GO niet ligt bij degenen die het verbod uitvaardigden. Je haalt nogmaals aan dat het verbod er kwam door de meisjes van de athena van Antwerpen die naar de Raad van State trokken; maar weigert toe te geven dat het verbod er dus kwam in het belang van de 2 athenea; en niet in het belang van de instellingen van het GO in het algemeen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#503 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik weet wel dat we er niet uitkomen, hoor. Je idealisme is aandoenlijk, maar compleet nutteloos in de praktijk in scholen zoals het KA Antwerpen of het KA Hoboken. Er zijn namelijk krachten buiten die scholen die net van dat idealisme misbruik maken. Ik heb van jou nog geen enkele praktische maatregel gehoord. Zeg me eens (en ik heb dit nog al gevraagd en er nog nooit antwoord op gekregen): hoe zou jij, als directrice, het probleem precies aanpakken? 'De pesters aanpakken' is te vaag en werkt overduidelijk niet. 'Discussiëren en praten' is eveneens vaag en werkt ook niet. Geef me nu eens een paar praktische manieren waarop jij verhindert dat niet-hoofddoekdragende meisjes onder druk gezet worden de hoofddoek te dragen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#504 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U minimaliseert juist door het nergens te benoemen of rekening te houden in uw redenatie constant de bedreigingen en geweld, u durft zelfs te stellen dat scholen maar moeten leren omgaan met sociale druk, alsof religieus fanatisme en indoctrinatie te vergelijken zijn met een sigaret of ander groepsgedrag! Dat kan je oplossen in de school, daarbuiten moet de allochtone gemeenschap eens van het luie gat komen en die problemen zelf aanpakken! Liever legt u alle verantwoodelijkheid bij anderen, u bedoelt het goed maar uw visie is een van zelfgenoegzaamheid en dat vind ik dan weer grof! Het verbod slaat op het algemeen belang, ik heb al uitgelegd waarom ik uw redenering niet volg, mag dit nog? Ik weiger niet, u heeft gewoon geen punt! Laatst gewijzigd door alice : 3 oktober 2009 om 16:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#505 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#506 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#507 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#508 |
Europees Commissaris
|
![]() Als het nodig was, wel.
![]() |
#509 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#510 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik ben niet verwonderd dat jij niet verwonderd bent.
![]() |
#511 |
Banneling
|
![]() Dat betekent toch niet dat, als ze jonger zijn, je moet kletsen geven en je opvoeding baseren op discipline.
Waar blijven je voorbeelden? Laatst gewijzigd door artisjok : 3 oktober 2009 om 19:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#512 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waar je geen impact hebt op degenen die buiten school sociale druk uitoefenen, heb je ook geen impact op degenen die buiten school pesten. Als het pestgedrag niet draait rond een bepaald kledingstuk, maar omdat iemand te dik is, of te klein, of een bril draagt, of niet de juiste haarkleur heeft; wat wil je dan verbieden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#513 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#514 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Idem voor degenen die sociale druk uitoefenen. Die worden ook niet aangepakt. Citaat:
Citaat:
Als jij wil discussiëren over de noodzaak van het dragen van een hoofddoek voor Moslima's om hun geloof te beleven; open je gewoon een nieuwe draad. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#515 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sorry Artisjok, maar je kunt toch lastig beweren dat je over die beslissing van GO kunt praten zonder de aanleiding te vernoemen, de hoofddoek, daar ene nieuwe draad voor openen als advies is echt de essentie uit de weg gaan!
Bovendien, de school kan problemen op school aanpakken, daarom nog niet wat zich buiten de school afspeelt, wanneer kinderen gepest worden( nee, vaak gaat dit niet over dik zijn of bril,iedere vorm van anders zijn kan daartoe aanleiding geven) is het de taak op school een klimaat aan te beiden wat beschermt, dat dit daarom nog niet ook lukt steeds buiten de school is niet enkel verantwoordelijkheid van de school maar ook van ouders en sociale omgeving. Bovendien is er een duidelijk verschil met hoofddoeken, pesten wordt door ouders vaak niet gesteund( alhoewel dat soms wel gebeurt!) en ook sociale omgeving keurt dit af, hoofddoeken worden juist gesteund en opgelegd, dat ook verklaart waarom de school kan optreden op de school zelf maar niet daarbuiten! Uw verhaal over sociale druk en vergelijking met pesten gaat dus niet op, daarvoor is zoals ook Steve al opmerkt de problematiek "schooloverstijgend" wat niet betekent dat het op scholen zelf zoals is gebeurt niet kan worden aangepakt. Daar liggen dan ook de bevoegdheden, niet daarbuiten! |
![]() |
![]() |
![]() |
#516 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niet ik maakte de vergelijking. Als je vindt dat de vergelijking niet opgaat, gelieve je tot de andere forum-gebruiker te richten. http://forum.politics.be/showthread....64#post4364164 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#517 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom moet in anderen aanspreken op uw uitlatingen? Steve maakt terecht de vergelijking met ander ongewenst gedrag op scholen zoals pesten, maar u vind omdat dan buiten de school nog sociale druk is dat dit niets oplost!
Mijn punt; de school kan enkel in eigen omgeving proberen iedereen een veilige omgeving bieden, zeker wat hoofddoeken betreft is het probleem te complex dus spreek ik u aan op uw uitlatingen, dan verwijzen naar anderen is wat..uw vergelijking gaat dus niet op maar daarom nog wel van Steve! |
![]() |
![]() |
![]() |
#518 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#519 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#520 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze verwarren "godsdienstvrijheid" met het recht zich met hun maniertjes aan anderen op te dringen en daarbovenop de anderen als minderwaardig te beschouwen ook! De "ongelovige honden", nietwaar? Voor de zoveelste keer: waarom heeft men overal ter wereld problemen met die "godsdienstvrijheid" en levenswijze van de moslims volgens jou? Dat het GO eindelijk een algemeen verbod op het hoofddoeken-dragen in de lessen heeft uitgevaardigd, dat was meer dan tijd! Bijna was het te laat geweest om nog te kunnen ingrijpen! Dat is niet specifiek voor die twee Antwerpse scholen! Die werden door de moslims bedankt omdat ze dat zo lang hadden toegelaten, terwijl anderen scholen er al mee gestopt waren! Bedankt met kabaal, bedreigingen, onzinnige voor ons niet-aanvaardbare eisen: het is hier nog altijd geen moslimland dat hen toebehoort! Indien het GO dat niet voor al haar scholen had uitgevaardigd, dan was het voor de ene school na de andere die het nog toeliet ambras geweest! Benieuwd hoe het verder zal aflopen in de katholieke scholen waar men daar nog niet aan wil meedoen! Zelfde scenario als in het GO binnenkort? De gevallen doorsturen naar het GO die niet hun kraam pasten, wat sommigen jaren hebben gedaan, dat is niet meer zo eenvoudig! Laatst gewijzigd door andev : 4 oktober 2009 om 15:46. |
|
![]() |
![]() |