![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Verder betwijfel ik je "grotendeels". De eigenlijke vraag aan Marlboro was "Verzaak je dan ook aan de welvaart waarvoor ze ook gewerkt hebben?" Op die vraag ontwaar ik in jouw post geen antwoord. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is dus niet " onze schuld " maar die van de grootindustriëlen en andere kapitalisten. De linksen waren begin jaren zestig trouwens de eersten om dit aan te klagen. Vandaag gebruiken zij de afstammelingen der eerste immigranten als kiesvee, om hun partijen de kop boven het water te doen houden... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Banneling
|
![]() Op aandringen van de kapitalisten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Slaan waar het pijn doet = in de portefeuille ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet de samenleving maar het gezin bepaald de kansen van die jongeren, er zijn trouwens genoeg Marokkaanse gezinnen waar het wel goed gaat die bewijzen dat dit waar is, trouwens, waarom doen Turkse jongeren het beter dan hun broeders? Hun ouders werken vaker, gezinnen hebben meer structuur,kinderen leren meer discipline, maken dus ook vaker de school af maar vooral staan Turken positiever tegenover de samenleving die niet overal de schuld van krijgt en is er controle op wat gezegd wordt in hun moskees! Kom niet leuteren met je cliché's na jaren werken in de multiculturele sector krijg je die bij mij niet meer verkocht! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Schepen
|
![]() Nou mensen, ik ga ervandoor, iedereen die oprecht is wens ik succes, mijn onderschift informatie over wie de architecten zijn van de immigratie politiek is verwijderd dus ik ga er ook maar vandoor, kan niet me hele leven op hetzelfde forum blijven
![]() Wij etnische Europeanen hebben net zoals elk volk het recht om te bestaan, er zijn twee groepen die hier tegen zijn: 1: de elite die uit verschillende groepen bestaan 2: De bruikbare idioten waarvan de meeste ergens rijk en blank wonen, deze kan je dus niet serieus nemen. En vergeet het niet, geen integratie maar remigratie is de sleutel tot het oplossen van de meeste grote problemen in onze West Europese landen. En geef om de natuur en haar dieren. Groeten.
![]() |
#129 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Jij maakt verschillen tussen Turken, Marrokanen enz... terwijl het daar weinig mee te maken heeft. Dat jij in de multiculturele wereld gewerkt hebt, lijkt me weinig ter zake te doen. Mede door mensen als jij (met een begeleidende functie in de multiculturele wereld) raakt het probleem niet opgelost. Hoe verklaar je trouwens de verschillen in brusselse deelgemeenten? Marrokanen en Turken in bvb stad Brussel zijn echt wel anders dan in bvb Molenbeek? In ghetto's is het meestal erger dan in niet ghetto's en dat heeft niets met de mensen op zich te maken, maar alles met hoe WIJ met deze mensen omgaan en hen helpen een plaats in de maatschappij te vinden. Wanneer men deze mensen aan hun lot overlaat en er zich niet echt iets van aantrekt, dan krijg je meer problemen dan wanneer we het wel doen. Iedereen wilt een goed leven, ook zij! Je moet dringend van de gedachte af dat het percies een aangeboren iets zou zijn waardoor sommigen niet verder komen dan de straathoek. edit: en binnen de Belgische wetten mag jij je leven inkleuren hoe jij wil. Daar heeft niemand iets mee te maken. Integratie betekent zich aan onze wetten aanpassen en meewerken aan de vooruitgang van onze maatschappij. Hoe diverser de maatschappij, hoe rijker het leven van mensen zal zijn. Iedereen vergeet steeds dat WIJ ons ook moeten aanpassen aan hen. Daar knelt het schoentje in vele gevallen.
“You cannot teach a man anything; you can only help him discover it in himself.” Galileo Galilei "Fear is the path of the dark side" Yoda Laatst gewijzigd door farak : 7 oktober 2009 om 10:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De maatschappij laat die mensen helemaal niet aan hun lot over, in iedere aandachtswijk lopen jongerencoachen, buurtwerkers,straathoekwerkers pleinanimatoren, is er kinderen en jeugdwerking, meisjeswerking, buurtregisseurs, doelgroepregisseurs, die zich specifiek richten op allochtone jongeren die vooral aan de straat zijn overgeleverd omdat thuis behalve primaire opvoeding niets geboden wordt! Binnen onderwijs gaan grote budgetten naar taalondersteuning voor allochtone jongeren, er wordt geld uitgegeven aan inburgering, opleiding van laaggeschoolde allochtonen, en dan hebben we het nog niet over de aparte budgetten voor unies, koepels en verenigingen,spotverenigngen en jongerenwerking,vrouwenwerking specifiek voor allochtonen die allemaal de belangen van en voor allochtonen behartigen, geen enkele sector is zo geldverslinderd met zo weinig resultaat! Er is wel degelijk verschil tussen Turken en Marokkanen en dat heeft wel te maken met hun integratie,in iedere Marokkaanse moskee predikt een imam voor zijn broodheren, meestal eerste generatie met traditionele visie op religie, waaronder positie van vrouwen, gelijkheid tussen gelovigen en ongelovigen, met vaka nagatieve houding tegen deze samenleving, teriwjl dit binnen Turkse moskees aangesloten op Dyanet onmogelijk is, Ankara schrijft voor wat daar wel of niet als boodschap naar gelovigen vertrekt. De consul houdt daar toezicht op en is verantwoordelijk, wat verklaart waarom Turken een pak gematigder zijn in hun opstelling tegenover de samenleving.Zij ontvangen binnen hun moskee geen haatboodschappen tegenover wie anders is en geen moslim,in Antwerpen zie je de meeste problemen op die plekken waar ook radicale moskees te vinden zijn, toeval volgens u?? Dus voor u doet het niet terzake dat iemand gedurende jaren gesprekken voerde met imams, vaders, moeders, jongeren, politie, politici, buurtwerkers,het allochtoon verenigingleven, en met die info concreet aan de slag is geweest? Tja... Het is erger in ghetoo's door de concentratie van vooral allochtonen, ga eens kijken op het Antwerpse Kiel! Hoe komen die mensen daar? Toevallig staat daar een grote concentratie sociale woningen, waar vooral allochtonen voor in aanmerking komen op basis van hun inkomen, dat zorgt voor grote concentraties van Marokkaanse jongeren in die wijken. Daarbij ontstaan de problemen niet door hoe WIJ met die mensen omgaan maar hoe die mensen MET ONS omgaan, Mohammed wil niet met pleinanimator Wim mee op stap want Wim is geen moslim, vrouwen in een of andere functie zijn onaanvaardbaar omdat ze vrouw zijn, en daarvan accepteer je geen gezag, Mo mag niet bij politie werken want dan is hij een "verraaier" en wie geen Marokkaan is en bij politie werkt automatisch een racist die in "hun wijk" niets te vertellen heeft! Ondertussen worden steeds meer vrouwen op straat lastig gevallen, mensen uit hun huis gepest met steeds hetzelfde motto" de zaak is is van ons, wegwezen jij!"! En dan komt u me even vertellen dat dit aan "ons " ligt?? Is dat zo?? Wel mogelijk heeft u gelijk, als jongeren op straat last verkopen zou je moeten binnenbreken in die gezinnen, vader aan het werk zetten, dat is een goed voorbeeld voor jongeren en geeft structuur in gezinnen waar nu tot elven iedereen in het nest ligt, moeder op de Nederlandse les en in en curcus zelfredzaamheid, zodat ze haar taken als ouder kan opnemen! En jongeren verplicht op internaat indien ze blijven spijbelen of last verkopen, rekening voor de ouders! We zijn te laks en te verdraagzaam, daar heeft u een punt! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() ![]() tja, als ik vroeger iets wou ging ik er toch voor werken hoor, net zoals mijn meeste vrienden en kennissen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook dit is onzin, jongeren krijgen vaak wel zakgeld maar pikken omdat ze dit niet mogen uitgeven aan zaken die haraam zijn, zoals alcohol of sigaretten...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Zo werkt een maatschappij niet, zoals alice zegt zijn er al genoeg investeringen gedaan en al genoeg middelen voorhanden om in dit land iedereen een gelijke kans te geven. Het probleem ligt in de ouders van deze allochtone jongeren zelf, waarvan de moeder geen vlaams spreekt en de vader 9/10 werkloos is. Het zijn die jongeren die een probleem vormen, die jongeren die van hun thuis nog steeds zo worden opgevoed net als in hun thuisland en daardoor dus geen "contact" krijgen met onze waarden en normen. Daar ligt de oorzaak van dit probleem. Het gebrek aan integratie ondanks de mogelijkheden die voorhanden zijn. Het is de wil die ontbreekt en die wil is verbonden aan hun wil om hun behoud van hun geloof! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Burgemeester
|
![]() Herkauwen alle rechtsgezinden elkaars mening als sport of gewoon uit makkelijkheid?
Het komt altijd neer op het volgende: Wij hebben alle middelen aangereikt, ze met open armen verwelkomd en iedereen gelijke kansen gegeven. Waarom ze niet integreren moet wel in hun natuur zitten. Ze vegen hun voeten aan onze wetten, ze hebben totaal geen respect voor ons en we betalen dan gvd alles onder hun kont, ze krijgen uitkeringen, sociale woningen,... Het is puur omdat ze niet willen integreren dat ze dit niet doen. En dan willen ze op de koop toe ons nog bekeren ook! Ik vind dit verkeerd. Jij mag gerust 1000 keer iets anders schrijven. Het zal me niet overtuigen. En nu allemaal terug het paard op! Ju
“You cannot teach a man anything; you can only help him discover it in himself.” Galileo Galilei "Fear is the path of the dark side" Yoda Laatst gewijzigd door farak : 7 oktober 2009 om 15:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik geloof dat het idd in de conservativiteit ligt waarin hun ouders hun opvoeden.
Dit zorgt ervoor dat ze geen feeling en integratie met onze maatschappij krijgen en mede is dit het gevolg dat er zich "ghetto's" vormen in brussel. Ga me niet wijsmaken dat iemand in het hart van brussel, waar zich de probleemwijken voordoen, minder kansen heeft dan in de rand van brussel. Want dit scheelt ochottekes 15 km... Het probleem ligt momenteel grotendeels bij hun zelf. |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Leg jij me nu is concreet uit waarom zij moeite hebben met ons onderwijs te volgen tot hun 18 Jaar en zo hun toekomst waar te maken hier in belgië?
Waarom zij het moeilijker zouden hebben om dit tot hun einde te brengen? Ligt het aan hun moeder die de vlaamse of franse taal niet machtig is? Ligt het aan hun vader die in de mijnen gewerkt heeft? Hebben ze niet genoeg subsidies? Niet genoeg geld? Slechte vrienden? Leg het mij dan aub is uit als ik dan toch zo kortzichtig ben. |
![]() |
![]() |