![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En uiteindelijk komen ze er toch achter. Ik dacht dat er inderdaad wel wat initiatieven zijn om dat allemaal wat aan mekaar te hangen, maar ik weet ook dat het een grote puinhoop is, omdat door de decenia heen, zowat alle gemeentebesturen , ministerie van financien, cipal, cevi, gerecht, politie, DVI enz... gewoon hun goesting mochten doen. had je een goeie IT er of annalist dan had je chance, had je een knoeier dan werd het een dure grap. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dan kan die ambtenaar, in plaats van te vragen dit afschrift te gaan halen en dan te komen tonen, ook een databank raadplegen, waar hij, gezien zijn bevoegdheid, alleen maar kan zien of hij ja/neen in aanmerking komt ... Die mentaliteit heerst inderdaad bij veel ambtenaren, maar dan alleen over 'andere diensten'. Hij of zij zelf weet wel dat het 'niet voorzien is, maar zijn of haar eigen fout niet ' bij zijn eigen dienst. Niet verder kijken dan aan zijne kant van 't muurke ... ... Citaat:
Om een onnozel voorbeeld te geven: mijne kleinste woonde met de Vlaamse partner in het buitenland en wou gotbeterd na enkele tijd samenwonen, trouwen .. in Vlaanderen .. Na veel vijven en zessen, moest ik naar het gemeentehuis om aan één loket een papier te halen, en dan even verder naar een ander loket te gaan om dit papier te tonen ... ik geloof dat ze zeker moesten zijn dat het allebei Vlamingen (allez B.) waren en dat het geen schijnhuwelijk met een buitenlander kon zijn, ... ben een paar details vergeten ... in ieder geval, het begon dringend te worden, of het trouwfeest ging doorgaan vooraleer er getrouwd kon worden ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als je je belastingsbrief via tax on web invult, zie je toch dat een groot deel reeds is ingevuld. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben vergeten hoeveel politieagenten de gegevens inkeken van Yasmine; na haar zelfdoding. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Burgemeester
|
![]() Dat is een recht dat onderschat wordt. Het doel is om informatie in te winnen. Vroeg of laat gebruikt men de informatie. Daar heb ik een probleem mee.
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() Als er in een databank per perceel staat wie de eigenaar is, is het een fluitje van een cent om programmatorisch per eigenaar te achterhalen welke eigendommen hij/zij bezit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar waarom moet een gemeenteambtenaar van pakweg Waregem de gegevens inkijken van iemand uit Kortrijk. Daar heeft hij geen zaken mee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het is net door het bestaan van dat computersysteem dat die agenten nu een sanctie kunnen krijgen. Ik zou me sowieso niet te veel illusies maken als het over privacy gaat: als ambtenaren e.d. iets willen weten, dan bellen ze daar wel gewoon even voor als er geen gecentraliseerd computernetwerk bestaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Burgemeester
|
![]() 918
“You cannot teach a man anything; you can only help him discover it in himself.” Galileo Galilei "Fear is the path of the dark side" Yoda Laatst gewijzigd door farak : 7 oktober 2009 om 21:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Later is het (on)land B. daarvoor veroordeeld, want op een okkazie is er geen toegevoegde waarde ... Ik heb mijn brief nu twee jaar ingevuld met taks on web, en daar stond enkel mijn loon als ambtenaar al ingevuld. Niks katastrofaal inkomen (als ik me tenminste goed herinner) en zeker niks pensioensparen en levensverzekering. Een geluk nog dat ik geen hipoteeklening meer af te betalen heb ... (we moesten daar vroeger een regel van drie toepassen; met in de noemer "400.000 bef", vraag me geen details meer ...)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ondertussen geloof ik, als gepensionneerd ambtenaar, dat dat niet mogelijk is. Ofwel omdat er alleen maar een bestand is: naam en te betalen katastrofaal inkomen en geen andere bindingen. Misschien kan iemand hier op dit forum, die twee eigendommen zou hebben, ons vertellen of hij kan zien of "ze van mekaar weten, het ene buro, voor de ene eigendom, en het ander buro van een ander arrondissement van de andere eigendom ..." Als het is zoals ik het meen, dan moge het een illustrasie zijn van de middeleeuwse toestand ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik geloof niet dat jij een ambtenaar bent. De mentaliteit van de ambtenaar is: ken je de andere heel persoonlijk: dan krijg je antwoord; ken je de andere niet heel persoonlijk: dan moet je een schriftelijke aanvraag doen langs hiërarchische weg (des, desnoods via je chefs tot minister X, die doorgeeft aan minister Y, en dan weer zakt tot waar geantwoord moet worden ....)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
tot blijkt dat die inwoner van het verre Waregem wenst te verhuizen naar Kortrijk; of een eigendom wil kopen/huren in Kortrijk; of een info wil om een zaak op te starten; of te erven heeft van ; ... nu denk ik wel niet dat de mensen van de sportdienst of die van de bib (alhoewel: boek uitlenen door iemand van andere gemeente, en die het dan niet terugbrengt ... heb je de keuze: klacht bij de polies, of een aangetekend briefke door de bib zelf ...) geen toegang behoren te hebben ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Indien er enkel tientallen waren i.p.v. 918; dan had men het misschien niet gemerkt. Ik vind toch dat die ambtenaren op zijn minst eens goed duidelijk moet gemaakt worden dat gegevens kunnen consulteren niet betekent dat ze gegevens mogen consulteren. Als een ambtenaar gegevens opvraagt van enkele mensen; zal dit nooit als ongeoorloofd ontdekt worden. Op deze site kan je zien wie je rijksregistergegevens consulteerde, behalve de consultaties van politie. https://www.mijndossier.rrn.fgov.be/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daar dient facebook voor. Hij was zich zelfs van geen kwaad bewust, tot we hem de wetgeving onder de neus duwden. Welke opleiding krijgen die gemeente beambten dan? |
|
![]() |
![]() |