![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ze vooral wel hebben gedaan: de basis gelegd voor veel problemen en veel kosten die hetgeen ze zouden opgebracht hebben voor ons land nu ver overschrijden! We profiteren daar nu helemaal niet van, integendeel! Wanneer "we" bij wijze van spreken 5 euro winst hebben gedaan en honderden euro's kosten een aantal jaren later: moeten wij aan die 5 euro verzaken? Wat denk je? Laten we al de profiterende leden uit deze groepen 5 euro geven en een ticket enkel retour landen waar ze thuishoren! Dat zal pas de problemen een beetje oplossen voor ons! En laat ze maar leren hun problemen in hun eigen landen op te lossen ipv hier te proberen onze landen over te nemen. En voor dat minimum aan beleefdheid, geen probleem... indien jij een minimum aan werkelijkheidsbesef zou willen ten toon spreiden zou dat ook niet voorkomen! Laatst gewijzigd door andev : 7 oktober 2009 om 18:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik beweer dat ze geholpen hebben met het opbouwen van onze welvaart. Wat het realiteitsbesef betreft : kan jij aantonen dat slechts "een paar individuen slecht tijdelijk genoten hebben" van het helpen opbouwen van onze welvaart. Idem voor je realistische "5 euro" e.d. Een minimum aan beleefdheid in acht nemen is absoluut; onvoorwaardelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Burgemeester
|
![]() Allochtone probleemjongeren worden getolereerd in onze scholen, ze worden gevreesd op straat en hebben een grote slaagkans als het gaat om uiteindelijk in de gevangenis te belanden. Vele problemen hebben te maken met armoede. We hebben ze in de beruchte viceuze cirkel van armoede gedumpt en gaan steeds meer klagen dat ze andere manieren zoeken om uit deze cirkel te ontsnappen, want oplossingen worden meestal niet aangereikt. Voor iemand die bijna alles meeheeft, is het zeer moeilijk om te ontsnappen uit de armoedeval. Voor iemand die alles tegen heeft is dit praktisch onmogelijk. Allochtone probleemjongeren vallen in de laatste categorie.
Bij de enkelen die uit de cirkel kunnen ontsnappen hebben we genoeg ideeën gepropageerd die dit ook nog eens belemmeren. We zouden hen graag terug zien waar ze vandaan komen, uit de lagere klasse. Een mooi voorbeeld is dat wanneer men een 'vreemde' in een dikke mercedes of BMW ziet rijden, dat automatisch woorden als 'dief' en 'dealer' snel opduiken in de geest van de gemiddelde blanke belg. De meerderheid steuntrekkers zijn GEEN vreemdelingen, maar autochtone belgen. Toch roept 'OCMW' en 'DOP' vooral beelden op van Achmed, in dit debat meestal niet van luie Tony op den hoek of in de vriendenkring. Armoede is het kwaad waar helaas zelden iets wordt tegen gedaan. Het zou nochthans vele problemen oplossen. Maar ja, hoe gaan ze ons dan tegen elkaar opzetten? Hoe kunnen ze dan bepaalde ideeën introduceren en cultiveren tov het plebs?
![]() |
#167 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Je stelt trouwens de foute vragen. Lees de andere antwoorden, ze beantwoorden ruim je vragen.
“You cannot teach a man anything; you can only help him discover it in himself.” Galileo Galilei "Fear is the path of the dark side" Yoda Laatst gewijzigd door farak : 7 oktober 2009 om 19:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Daar kan ik geen vrede mee nemen.
Antwoord op mijn vragen en verlicht me, want uit je andere antwoorden kan ik geen verlichting vinden uit mijn vragen. Dus bij deze zou ik graag een antwoord krijgen op elke vraag die ik je gesteld heb. Of is dat te veel gevraagd? Laatst gewijzigd door Mcnab : 7 oktober 2009 om 19:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
"Van waar komen de slechte resultaten van migrantenleerlingen in België? Het PISA-onderzoek toont in België grotere verschillen tussen autochtone en allochtone leerlingen dan elders. Onze studie toont aan dat deze situatie voornamelijk voortvloeit uit de sociale positie van de leerlingen die uit de immigratie komen, en dat de specifiek etnische, culturele en taalkundige factoren zwak zijn (in Vlaanderen) of onbetekenend (in de Franstalige Gemeenschap in België). Dat heeft cruciale implicaties voor de noodzakelijke maatregelen om de weinig benijdenswaardige positie van ons land in de internationale statistieken te counteren." http://www.skolo.org/spip.php?article500 Lees ook "Sociale ongelijkheid in het onderwijs in België" http://www.skolo.org/spip.php?article498 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Burgemeester
|
![]() Hij wil kant en klare maaltijden, makkelijk verteerbaar. En belangrijk, het moet smaken zoals hij verwacht dat het smaakt. Succes!!!
![]()
“You cannot teach a man anything; you can only help him discover it in himself.” Galileo Galilei "Fear is the path of the dark side" Yoda Laatst gewijzigd door farak : 7 oktober 2009 om 20:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() yep kouw het mij voor en leg het me is deftige uit ipv met stomme links af te komen
![]() Btw is mijn punt nog steeds niet weerlegd, u weet goed waarover ik het heb, negeer het niet en antwoord is op mijn vragen aub, is het te moeilijk? Laatst gewijzigd door Mcnab : 7 oktober 2009 om 20:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Burgemeester
|
![]() Zelfs zonder links kan of wil je het percies niet begrijpen. Ik hoef je helemaal niet te overtuigen. Het kan je alleen helpen om dichter bij de waarheid te komen. Waarom vraag je jezelf niet af waarom er toch zo verduiveld veel blanke, verwende autochtonen zijn die niet tot hun 18 naar school willen en dat dit cijfer elk jaar stijgt.
![]() |
#173 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Verlicht me, antwoord op die enkele vragen die ik gesteld heb, ik wil dichter bij de waarheid komen mede door de vragen die ik gesteld heb, maar u weigerd er duidelijke antwoorden op te geven.
Is dat zo moeilijk? 1 2 3 4 Gewoon antwoorden, dan heb ik een duidelijker beeld, geen links, antwoorden man! Zeg het me nu is, je kan het.... (of niet) Laatst gewijzigd door Mcnab : 7 oktober 2009 om 20:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Burgemeester
|
![]() Maar dan heb IK het gevoel dat ik achteruit ga.
![]() |
#175 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() iemand verlichten is nooit achteruit gaan
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Btw wil ik nog steeds een antwoord
1 2 2 je kan het niet aan zeker? |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
2 Is dit zo? Uit de pisa studie blijkt dit niet. 3 In de Franstalige gemeenschap : bijna niet, in de Vlaamse gemeenschap : nauwelijks 4 Blijkt niet uit onderzoek. 5 Ligt er meer aan hoe subsidies worden aangewend. 6 Ja. 7 Neen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() 1. Welke sociale situatie? Die in Brussel? In die straak waar er geen ocmw is? In die streek waar er geen scholen zijn? Waar er geen taallessen zijn? Waar er geen buurtwerkers zijn? Waar er genen dop is?
2. Er zijn genoeg vlaamse cursussen, de turken, chinezen, indonesiërs hebben er geen problemen mee, moeten we een uitzondering maken voor de "makkaken"? 3: Snap ik je punt niet. 4: Er is blijkbaar een integratie probleem, wederom vraag ik je waar dit probleem van komt. Tot nu toe geen antwoord. 5: Men krijgt genoeg geld, evenveel als de belgen, meer als de meeste gepensioneerden. Voegt daarbij nog wat familie verenigingen en we zijn compleet. Nog meer conservatieven in het land. Moet je nog een tekening hebben? |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je verder wil discussiëren, lees dan op zijn minst de korte inhoud bij de linken die ik je gaf; zodat we op grond van feiten kunnen argumenteren. Verder wens ik niet te discussiëren met iemand die het woord "makkak" gebruikt voor een bepaalde bevolkingsgroep. Dat is te ver onder mijn niveau. Ik wens te discussiëren met argumenten; niet met scheldwoorden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Mijn excuses daarvoor
![]() Maar ik zou graag hebben dat je nu even inhoudelijk reageerd ipv met linken. Kwestie van de discussie wat overzichtelijk, zowel voor mij als voor een ander, te hoiuden. |
![]() |
![]() |