Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 8 oktober 2009, 12:09   #201
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Daar heb ik het helemaal niet over. Wij hebben geen cultuur, wij beleven die niet. Wij hebben een consumptiecultuur. Er is wel cultuur, maar geen cultuur die de onze is. Alleen dat imperialistisch gedoe van trends volgen...
Wij hebben wel cultuur die de onze is, en beleven die ook, dat staat los van het economisch stelsel, of je nekel wilt consumeren, de mate waarin, en imperialistisch trends wilt volgen is uw persoonlijke keuze en dus geen ontbreken van cultuur!Of is uw gsm, sportschoenen, tv en internet u opgedrongen??Nee echt???
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2009, 12:11   #202
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wij hebben wel cultuur die de onze is, en beleven die ook, dat staat los van het economisch stelsel, of je nekel wilt consumeren, de mate waarin, en imperialistisch trends wilt volgen is uw persoonlijke keuze en dus geen ontbreken van cultuur!Of is uw gsm, sportschoenen, tv en internet u opgedrongen??Nee echt???
Beschrijf die cultuur eens?
Hebben wij typische Vlaamse muziek? Volksdansen die alleen hier te vinden zijn?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2009, 12:11   #203
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door farak Bekijk bericht
Inderdaad, fantastisch veralgemeend! Doe zo verder.
sterk argument, u weerlegt mijn redenering totaal, proficiat!Veralgemenend zegt u?? Het overgrote gedeelte vrouwen in vluchthuizen is van allochtone afkomst en heeft niets meer of minder geprobeerd dan hun wettelijke rechten uit te oefenen! D aar zit u dan met de bek vol tanden
Oud 8 oktober 2009, 12:14   #204
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Beschrijf die cultuur eens?
Hebben wij typische Vlaamse muziek? Volksdansen die alleen hier te vinden zijn?
Cultuur is breder dan volksdansen! Cultuur is de geschiedenis van een volk, in Europa is dit de verlichting, vrouwen en arbeidersrechten, scheiding kerk en staat, democratie, vrijheid van pers, kunst, mening en dit wordt weerspeigeld in de wetgeving, cultuur is meer dan stoofvlees met frieten!
Oud 8 oktober 2009, 12:16   #205
Bhairav

Standaard

Citaat:
Cultuur is breder dan volksdansen! Cultuur is de geschiedenis van een volk, in Europa is dit de verlichting, vrouwen en arbeidersrechten, scheiding kerk en staat, democratie, vrijheid van pers, kunst, mening en dit wordt weerspeigeld in de wetgeving, cultuur is meer dan stoofvlees met frieten!
En wat doen we ermee? Er wat naar zitten refereren?
Doe niet zo dom. Wij beleven cultuur niet zoals vreemdelingen hier (en in land van herkomst) dat wel doen. Zij doen dat omdat wij hen geen alternatief kunnen bieden. Dat zeggen vreemdelingen ook, maar ja dat hoeft u niet te pikken natuurlijk...

Laatst gewijzigd door Bhairav : 8 oktober 2009 om 12:17.
Oud 8 oktober 2009, 12:18   #206
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"We" hebben "onze" cultuur? Wie is die we?
Waarop baseer je je om te beweren dat die losstaat van een economisch stelsel?
Wat zegt die "we" over de mogelijkheid om een totaal andere cultuurbeleving na te streven?
Allé, eigenlijk hebt ge weer niks zinnigs gezegd.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2009, 12:30   #207
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En wat doen we ermee? Er wat naar zitten refereren?
Doe niet zo dom. Wij beleven cultuur niet zoals vreemdelingen hier (en in land van herkomst) dat wel doen. Zij doen dat omdat wij hen geen alternatief kunnen bieden. Dat zeggen vreemdelingen ook, maar ja dat hoeft u niet te pikken natuurlijk...
Wat wij met onze cultuur doen? Er in leven, of kent u veel Vlamingen die tegen scheiding kerk en staat, democratie, vrijheid van mening, rechten voor vrouwen en arbeiders zijn? Onze hele samenleving is daarop gebaseerd!
Dat migranten wel gebruik maken van alle voorzieningen( recht op onderwijs, sociale woning, inkomen, pensioen, enz..)maar ondertussen hun eigen cltuur behouden omdat "wij" geen alternatief bieden is totale onzin!
Zonder ons "alternatief" zou geen enkele migrant hier nog zijn, maar in Marokko of Turkije! Dat "alternatief" heet namelijk sociale zekerheid, gezondheidszorg, onderwijs, onbestaande in Turkije en Marokko, vandaar de hoge armoede en het ontbreken van "alternatief" voor velen!
Wij bieden genoeg alternatief vanuit het gelijkheidsprincipe, misschien moet Marokko daar ook eens aan beginnen?
Wilt u me niet dom noemen? Dat is beledigend en kleinerend of bent u bang ongelijk te hebben en heeft u daarom nodig u zelf als "verstandiger" voor te doen?
Oud 8 oktober 2009, 12:33   #208
Bhairav

Standaard

Citaat:
Wat wij met onze cultuur doen? Er in leven, of kent u veel Vlamingen die tegen scheiding kerk en staat, democratie, vrijheid van mening, rechten voor vrouwen en arbeiders zijn? Onze hele samenleving is daarop gebaseerd!
Dat migranten wel gebruik maken van alle voorzieningen( recht op onderwijs, sociale woning, inkomen, pensioen, enz..)maar ondertussen hun eigen cltuur behouden omdat "wij" geen alternatief bieden is totale onzin!
Zonder ons "alternatief" zou geen enkele migrant hier nog zijn, maar in Marokko of Turkije! Dat "alternatief" heet namelijk sociale zekerheid, gezondheidszorg, onderwijs, onbestaande in Turkije en Marokko, vandaar de hoge armoede en het ontbreken van "alternatief" voor velen!
Wij bieden genoeg alternatief vanuit het gelijkheidsprincipe, misschien moet Marokko daar ook eens aan beginnen?
Wilt u me niet dom noemen? Dat is beledigend en kleinerend of bent u bang ongelijk te hebben en heeft u daarom nodig u zelf als "verstandiger" voor te doen?
Gij beseft dus echt niet waar ik het over heb. Of niet willen beseffen.
Een hoop argumenten op HLN.be niveau afvuren is al wat ik zie...

Laatst gewijzigd door Bhairav : 8 oktober 2009 om 12:33.
Oud 8 oktober 2009, 12:35   #209
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

En wat zegt gij dan Bhairav?
Leg het ons nu nekeer uit se.
Mcnab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2009, 13:31   #210
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gij beseft dus echt niet waar ik het over heb. Of niet willen beseffen.
Een hoop argumenten op HLN.be niveau afvuren is al wat ik zie...
Inhoudelijk zeer sterk, nergens een argument of weerlegging, nee, behalve dom ben ik ook niet in staat u te begrijpen..verlicht me eens!Laat me dat spectakel eens meemaken!
Oud 8 oktober 2009, 13:39   #211
Bhairav

Standaard

Citaat:
Inhoudelijk zeer sterk, nergens een argument of weerlegging, nee, behalve dom ben ik ook niet in staat u te begrijpen..verlicht me eens!Laat me dat spectakel eens meemaken!
Kijk naar hoe wij onze cultuur beleven, en kijk naar de marokanen. Als ge geen belangrijk verschil ziet, dan zijde stekeblind.
Oud 8 oktober 2009, 13:44   #212
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kijk naar hoe wij onze cultuur beleven, en kijk naar de marokanen. Als ge geen belangrijk verschil ziet, dan zijde stekeblind.
Over die verschillen gaat de hele discussie! Wil je zeggen dat Marokkanen hun cultuur "beter" of "intenser" beleven?
Kom van je "troon" en argumenteer eens inplaats van arrogant van je toren te blazen?
Oud 8 oktober 2009, 13:58   #213
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat migranten wel gebruik maken van alle voorzieningen( recht op onderwijs, sociale woning, inkomen, pensioen, enz..)maar ondertussen hun eigen cultuur behouden omdat "wij" geen alternatief bieden is totale onzin!
Je hebt er, net als Wolf een handje naar om dingen te mixen. Net als daarstraks mix je zaken die wettelijk geregeld zijn, met zaken die tot het strikt persoonlijke behoren.
Ja, migranten behouden hun cultuur. Maar zeg mij nu eens wat daar het probleem bij is. Verliest iemand die 's vrijdags naar de moskee gaat het recht op onderwijs misschien? Zo ja, citeer dan eens het betreffende wetsartikel.

Citaat:
Zonder ons "alternatief" zou geen enkele migrant hier nog zijn, maar in Marokko of Turkije! Dat "alternatief" heet namelijk sociale zekerheid, gezondheidszorg, onderwijs,
Waarvoor ze mee betalen. Dus wat is jouw probleem?
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2009, 14:17   #214
Bhairav

Standaard

Citaat:
Wil je zeggen dat Marokkanen hun cultuur "beter" of "intenser" beleven?
Ja.
Oud 8 oktober 2009, 15:09   #215
webzwerver
Banneling

Standaard

Citaat:
Over die verschillen gaat de hele discussie! Wil je zeggen dat Marokkanen hun cultuur "beter" of "intenser" beleven?
Kom van je "troon" en argumenteer eens inplaats van arrogant van je toren te blazen?
Marrokkanen zijn gewoon kolonialen. Die komen hier enkel om van ons te profiteren. Of denk je dat ze naar hier komen omdat ze ons zo sympatiek vinden ? Voor het schoon weer mischien ? Voor het bier, of het stoofvlees met frieten ? Doe eens gewoon, mannekke, trekt uw ogen open, en stop met arrogant te liggen zeveren...
webzwerver is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2009, 15:09   #216
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Je hebt er, net als Wolf een handje naar om dingen te mixen. Net als daarstraks mix je zaken die wettelijk geregeld zijn, met zaken die tot het strikt persoonlijke behoren.
Ja, migranten behouden hun cultuur. Maar zeg mij nu eens wat daar het probleem bij is. Verliest iemand die 's vrijdags naar de moskee gaat het recht op onderwijs misschien? Zo ja, citeer dan eens het betreffende wetsartikel.
neen dat doe ik helemaal niet, uw bewering slaat dan ook nergens op.Wel toon ik aan dat bepaalde culturen in de weg staan van burgelijke en bij wet vastgelegde rechten voor iedere burger en dus ernstig de vrijheid beperken die tot deze cultuur behoort en als recht wordt gezien.Vooral vrouwen zijn hier slachtoffer van, net zoals homoseksuelen trouwens.

kunt eens eens quoten waar ik zaken zoals onderwijs en het recht op vrijdag naar de moskee te gaan met mekaar verbindt?Als u geen behoorlijke discussie ten gronde aankunt zonder dit soort onzin, kunt u beter zwijgen.

Waarvoor ze mee betalen. Dus wat is jouw probleem?
Oud 8 oktober 2009, 15:30   #217
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar heb ik het helemaal niet over. Wij hebben geen cultuur, wij beleven die niet. Wij hebben een consumptiecultuur. Er is wel cultuur, maar geen cultuur die de onze is. Alleen dat imperialistisch gedoe van trends volgen...
Ik zou u dringend het boek 'Europa zonder identiteit?' van Bassam Tibi aanrade om te lezen. Bassam Tibi is een Duits politiek wetenschapper, cultuurfilosoof en schrijver van Syrische afkomst. Zie hier wat hij schrijft over cultuurrelativisme: "Bassam Tibi haalt zwaar uit naar het cultuurrelativisme dat opgang maakt in Europa en dat blind uitgaat van de gelijkheid van mensen en culturen. Alsof onze democratische waarden niet verkiesbaar zijn boven de ideeën van 'pre-moderne', autoritaire culturen. "De Europese zelfverloochening leidt tot zelf-haat, wekt medelijden maar ook afkeer en verachting op", schrijft Tibi die de voorstanders van de multiculturele gedachte een gevaarlijke "combinatie van domheid en verwijtbare onwetendheid" toeschrijft, én een hoge mate van onverdraagzaamheid! Hij ergert zich mateloos aan een verkeerd begrepen tolerantie die ervoor zorgt dat de islamitische sluier als wervend symbool van de oprukkende islamisering geaccepteerd wordt en dat "Algerijnse fundamentalisten die duizenden vrouwen en kinderen vermoord hebben, zomaar asiel krijgen in het westen" waar ze hun islamitisch missioneringswerk ongestoord kunnen verder zetten. Hij spuwt op de dictatuur van de politieke correctheid en "het inflatoire gebruik van tot holle leuzen gedegradeerde begrippen als 'rechts-extremisme', 'racisme' en "vreemdelingenhaat" en op de denkverboden van de linkse opiniemakers. Zij zijn de uitvinders van het multiculturalisme. "
Oud 8 oktober 2009, 15:30   #218
farak
Burgemeester

farak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
sterk argument, u weerlegt mijn redenering totaal, proficiat!Veralgemenend zegt u?? Het overgrote gedeelte vrouwen in vluchthuizen is van allochtone afkomst en heeft niets meer of minder geprobeerd dan hun wettelijke rechten uit te oefenen! D aar zit u dan met de bek vol tanden
Dat kan allemaal best zijn, maar u blijft zich fixeren op het groepje dat je kent of waar je mee in aanraking bent gekomen en vergroot dat uit tot 'alle...'.
Je blijft ook maar doorbomen over die 5%, ik probeer naar het volledige plaatje te kijken. Dat is misschien moeilijker omdat je van je lijn zal moeten afgeven en toegevingen doen in het ene geval en in het andere geval harder optreden. Het kan allemaal.
Oud 8 oktober 2009, 16:37   #219
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door farak Bekijk bericht
Dat kan allemaal best zijn, maar u blijft zich fixeren op het groepje dat je kent of waar je mee in aanraking bent gekomen en vergroot dat uit tot 'alle...'.
Je blijft ook maar doorbomen over die 5%, ik probeer naar het volledige plaatje te kijken. Dat is misschien moeilijker omdat je van je lijn zal moeten afgeven en toegevingen doen in het ene geval en in het andere geval harder optreden. Het kan allemaal.
Kunt u me eens quoten wat dit "alle" betreft?
Het "groepje" waarmee ik in aanraking kwam betrof 5 aandachtswijken, in een fulltime job over jaren. En waarop steunt uw deskundigheid?
U heeft het erg nodig u zelf superieur op te stellen, als discussiepartner ben ik gefixeert en veralgemeen ik 5 procent,met kennis gebaseerd op het groepje wat ik zou kennen...terwijl u verheven als u bent " het volledige plaatje" bekijkt? Juist ja.....
Oud 8 oktober 2009, 16:39   #220
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Ik zou u dringend het boek 'Europa zonder identiteit?' van Bassam Tibi aanrade om te lezen. Bassam Tibi is een Duits politiek wetenschapper, cultuurfilosoof en schrijver van Syrische afkomst. Zie hier wat hij schrijft over cultuurrelativisme: "Bassam Tibi haalt zwaar uit naar het cultuurrelativisme dat opgang maakt in Europa en dat blind uitgaat van de gelijkheid van mensen en culturen. Alsof onze democratische waarden niet verkiesbaar zijn boven de ideeën van 'pre-moderne', autoritaire culturen. "De Europese zelfverloochening leidt tot zelf-haat, wekt medelijden maar ook afkeer en verachting op", schrijft Tibi die de voorstanders van de multiculturele gedachte een gevaarlijke "combinatie van domheid en verwijtbare onwetendheid" toeschrijft, én een hoge mate van onverdraagzaamheid! Hij ergert zich mateloos aan een verkeerd begrepen tolerantie die ervoor zorgt dat de islamitische sluier als wervend symbool van de oprukkende islamisering geaccepteerd wordt en dat "Algerijnse fundamentalisten die duizenden vrouwen en kinderen vermoord hebben, zomaar asiel krijgen in het westen" waar ze hun islamitisch missioneringswerk ongestoord kunnen verder zetten. Hij spuwt op de dictatuur van de politieke correctheid en "het inflatoire gebruik van tot holle leuzen gedegradeerde begrippen als 'rechts-extremisme', 'racisme' en "vreemdelingenhaat" en op de denkverboden van de linkse opiniemakers. Zij zijn de uitvinders van het multiculturalisme. "
goed artikel en ben het hier mee eens, herkent niemand zich hierin? Farak? Driewerf? Nee jongens? Gaat over jullie hoor!De "weldenkenden"!
Ondertussen gaat een totale generatie verloren, niet erg zolang ze hun "culturele eigenheid" maar hebben, hoera!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be