Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 8 oktober 2009, 16:46   #221
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Je hebt er, net als Wolf een handje naar om dingen te mixen. Net als daarstraks mix je zaken die wettelijk geregeld zijn, met zaken die tot het strikt persoonlijke behoren.
Ja, migranten behouden hun cultuur. Maar zeg mij nu eens wat daar het probleem bij is. Verliest iemand die 's vrijdags naar de moskee gaat het recht op onderwijs misschien? Zo ja, citeer dan eens het betreffende wetsartikel.

Waarvoor ze mee betalen. Dus wat is jouw probleem?
U heeft er anders best een flinke klauw aan om compleet niet ter zake doende opmerkingen te maken, ik heb met Wolf niets te maken en nog minder ergens" een handje " van.
Ik mix niets, iedere burger die legaal verblijft heeft dezelfde wettelijke rechten maar vreemd genoeg kan een groep vrouwen, toevallig als gemeenschappelijk gegeven moslima's die rechten vaak niet uitoefenen.
En nog vreemder, die dames zitten ook massaal in vluchthuizen, hoe zou dat nu komen!
Toch niet omdat ze durven om voor zichzelf op te komen, verliefd te worden, geen maagd meer te zijn, ongehoorzaam te zijn geweest, of heeeeelp, lesbisch! Natuurlijk heeft dit niets maar dan ook niets met die gemeenschappelijke factor, moslima zijn te maken en de opvattingen wat dit moet betekenen volgens hun omgeving! Welnee!
Die "mix" van culturele en wettelijke rechten is geen enkel probleem joh! Die vrouwen sloegen vast zichzelf!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2009, 18:35   #222
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Pardon?? Weet je wel wat cultuur betekent dan? Cultuur is geschiedenis, in Europa is dit o.a de verlichting, scheiding kerk en staat, vrouwenrechten en emancipatie van arbeiders! Of dacht u dat dit frieten met stoofvlees waren?
Het gaat dan ook niet over "vreemde invloeden" want noch Chinezen, Chilenen, of Afrikanen die ook grote groepen migranten vormen bedreigen onze cultuur. Het gaat over de invloed van politieke islam en die groepen moslims die dit naar voren schuiven als "culturele eigenheid" waarbij onder het motto van "vrijheid van religie" wel degelijk een culturele verdringing bezig is, ten nadelen van onze cultuur.
Daartegenover stana gelukkig ook veel moslims die zelf helemaal geen behoefte hebben aan politieke islam, waaronder veel Turken. Nationalisme is daar sterk vertegenwoordigd maar vele minder een politieke vorm van religie die helemaal niet toevallig vooral via Marokkaanse moskees verspreidt wordt
Ik heb toch sterk mijn twijfels dat alle autochtone Vlamingen/Belgen ooit verlicht werden.

Verder vergeet je te melden dat er ook zeer veel Marokkanen zijn die geen behoefte hebben aan een politieke Islam.
Misschien waren er niet zo veel tussen die Marokkanen waar jij door je beroep mee in contact kwam; maar dat mag je niet veralgemenen. Je kwam immers niet in contact met de representatieve Marokkaan.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2009, 19:15   #223
farak
Burgemeester

farak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Kunt u me eens quoten wat dit "alle" betreft?
Het "groepje" waarmee ik in aanraking kwam betrof 5 aandachtswijken, in een fulltime job over jaren. En waarop steunt uw deskundigheid?
U heeft het erg nodig u zelf superieur op te stellen, als discussiepartner ben ik gefixeert en veralgemeen ik 5 procent,met kennis gebaseerd op het groepje wat ik zou kennen...terwijl u verheven als u bent " het volledige plaatje" bekijkt? Juist ja.....
Laten we het bij jou op beroepsmisvorming houden. Je hebt altijd de erge gevallen gezien waardoor je nu denkt dat het allemaal erge gevallen zijn. Spijtig en onjuist. Ik kijk rustig verder naar het volledige plaatje.

Laatst gewijzigd door farak : 8 oktober 2009 om 19:16.
farak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2009, 20:32   #224
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Je kwam immers niet in contact met de representatieve Marokkaan.
Wat is volgens jou de 'representatieve Marokkaan' ? Is dit geen reaktie van de 'representatieve Marokkaan' ?

Citaat:
Hassan Madmoui, Anderlecht

Nog even geduld en onze inspanningen worden beloond. Islam = Vrede en we zullen de wereld overheersen
http://www.hln.be/hln/nl/1275/Islam/...s-moslim.dhtml

Laatst gewijzigd door smiley : 8 oktober 2009 om 20:32.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2009, 20:42   #225
farak
Burgemeester

farak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Wat is volgens jou de 'representatieve Marokkaan' ? Is dit geen reaktie van de 'representatieve Marokkaan' ?[/url]
Een voetballer die zweeft, bakken geld verdient en tegen een balletje moet trappen...dat is niet representatief. Dat is de gemiddelde vlaming met olivieke Deschacht. Lijkt me overdreven. Representatief om te beginnen is iemand die ongeveer evenveel verdient als een 'normaal' iemand en ècht werkt.
Oud 8 oktober 2009, 20:45   #226
smiley

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door farak Bekijk bericht
Een voetballer die zweeft, bakken geld verdient en tegen een balletje moet trappen...dat is niet representatief. Dat is de gemiddelde vlaming met olivieke Deschacht. Lijkt me overdreven. Representatief om te beginnen is iemand die ongeveer evenveel verdient als een 'normaal' iemand en ècht werkt.
Bent u ook Marokkaan ? Denkt u ook dat isslam vrede betekent en dat moslims de wereld dienen te overheersen ?

Citaat:
317 miljoen moslims wonen in een land waar de Islam niet de grootste godsdienst is. In vele van die landen zijn er spanningen en komt er zelfs bloedvergieten aan te pas. http://www.hln.be/hln/nl/1275/Islam/...s-moslim.dhtml
Oud 8 oktober 2009, 20:50   #227
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat is volgens jou de 'representatieve Marokkaan' ? Is dit geen reaktie van de 'representatieve Marokkaan' ?

http://www.hln.be/hln/nl/1275/Islam/...s-moslim.dhtml
representatief = vertegenwoordigend; geschikt om te vertegenwoordigen.
De representatieve Marokkaan is de gemiddelde Marokkaan.

Waarom sleur je er weer alle Moslims bij? Je zou dan tenminste iets moeten aanhalen over de Marokkaanse moslim.
Oud 8 oktober 2009, 20:53   #228
smiley

Standaard

Citaat:
representatief = vertegenwoordigend; geschikt om te vertegenwoordigen.

Waarom sleur je er weer alle Moslims bij? Je zou dan tenminste iets moeten aanhalen over de Marokkaanse moslim.
Waar zie jij mij iedereen die zich moslim noemt of denkt dit te zijn erbij sleuren ? Dus een Hassan Madmoui behoort volgens jou niet tot de 'representatieve' 'gemiddelde' Marokkaan/moslim ?

Citaat:
Citaat:
Hassan Madmoui, Anderlecht

Nog even geduld en onze inspanningen worden beloond. Islam = Vrede en we zullen de wereld overheersen http://www.hln.be/hln/nl/1275/Islam/...s-moslim.dhtml

Laatst gewijzigd door smiley : 8 oktober 2009 om 20:59.
Oud 8 oktober 2009, 20:59   #229
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:

Diegene dat in den bak zit dus.
Of dat op straat rondhangt ipv naar school te gaan en iets te doen met zijn leven.
Diene dat in een huis van den ocmw woont, 10 kinderen heeft en een uitkering ontvangt.
Diene waarvan zijn vrouw thuis zit en geen bakkes Nederlands spreekt.
Mcnab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2009, 21:02   #230
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar zie jij mij alle moslims erbij sleuren ? Dus een Hassan Madmoui behoort volgens jou niet tot de 'representatieve' 'gemiddelde' Marokkaan/moslim ?
Ging de link die je gaf dan over Marokkaanse Moslims? De titel belooft iets anders weer te geven.

Ik ken Hassan Madmoui niet; ik zou het niet weten.
Zelfs google vindt niets over deze mens.
Oud 8 oktober 2009, 21:02   #231
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mcnab Bekijk bericht
Diegene dat in den bak zit dus.
Of dat op straat rondhangt ipv naar school te gaan en iets te doen met zijn leven.
Diene dat in een huis van den ocmw woont, 10 kinderen heeft en een uitkering ontvangt.
Diene waarvan zijn vrouw thuis zit en geen bakkes Nederlands spreekt.
Neen.

Was jij de forummer die het nodig acht om een bevolkingsgroep "makkak" te noemen?

Laatst gewijzigd door artisjok : 8 oktober 2009 om 21:05.
Oud 8 oktober 2009, 21:05   #232
smiley

Standaard

Citaat:
Ging de link die je gaf dan over Marokkaanse Moslims? De titel belooft iets anders weer te geven.

Ik ken Hassan Madmoui niet; ik zou het niet weten.
Zelfs google vindt niets over deze mens.

Moslim Hassan Madmoui reageerde op dit bericht '1 op 4 moslim'.

jij veronderstelt dus dat de Hassan Madmouis tot een minderheid behoren. Zoals ie zelf zegt. Isslam is 'vrede' ...
Als u iets van isslam zou kennen zou u weten wat isslam onder 'vrede' verstaat. Hetzelfde als wat hun crimineel 'profeet' mohammed onder 'vrede' verstond.

Qur'an 9:29 Fight those who believe not in Allah nor the Last Day, nor hold forbidden that which hath been forbidden by Allah and His Messenger, nor acknowledge the religion of Truth, (even if they are) of the People of the Book, until they pay the Jizyah with willing submission, and feel themselves subdued

Laatst gewijzigd door smiley : 8 oktober 2009 om 21:14.
Oud 8 oktober 2009, 21:10   #233
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Neen.

Was jij de forummer die het nodig acht om een bevolkingsgroep "makkak" te noemen?
Yep, je hebt negers, makakken, chintokken, paki's, fransozen, ollanders enz enz.

Gaan we nu gevoelig gaan doen?

Laatst gewijzigd door Mcnab : 8 oktober 2009 om 21:11.
Oud 8 oktober 2009, 21:13   #234
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Yep, je hebt negers, makakken, chintokken, paki's, fransozen, ollanders enz enz.

Gaan we nu gevoelig gaan doen?
Ik wens te discussiëren met argumenten; niet met scheldwoorden.
Oud 8 oktober 2009, 21:15   #235
smiley

Standaard

Citaat:
Ik wens te discussiëren met argumenten; niet met scheldwoorden.
Niks om je ongerust over te maken. Isslam is immers 'vrede'
Oud 8 oktober 2009, 21:16   #236
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Dat zijn geen scheldwoorden, dat is gesproken taal.
Of moet ik het ook hebben over Afro-Amerikanen enzo?

Jij hebt gevoelige teentjes.
Oud 8 oktober 2009, 21:17   #237
smiley

Standaard

Citaat:
Dat zijn geen scheldwoorden, dat is gesproken taal.
Of moet ik het ook hebben over Afro-Amerikanen enzo?

Jij hebt gevoelige teentjes.
Ze heeft nu eenmaal moslimvrienden die haar allemaal zeggen dat isslam vrede betekent. Dat zeggen ze allemaal !

Citaat:
317 miljoen moslims wonen in een land waar de Islam niet de grootste godsdienst is. In vele van die landen zijn er spanningen en komt er zelfs bloedvergieten aan te pas http://www.hln.be/hln/nl/1275/Islam/...s-moslim.dhtml

Laatst gewijzigd door smiley : 8 oktober 2009 om 21:21.
Oud 8 oktober 2009, 21:20   #238
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Geweldig!
Allen hup naar de no go zones in Brussel.
Oud 8 oktober 2009, 21:21   #239
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Moslim Hassan Madmoui reageerde op dit bericht '1 op 4 moslim'.

jij veronderstelt dus dat de Hassan Madmouis tot een minderheid behoren. Zoals ie zelf zegt. Isslam is 'vrede' ...
Als u iets van isslam zou kennen zou u weten wat isslam onder 'vrede' verstaat. Hetzelfde als wat hun crimineel 'profeet' mohammed onder 'vrede' verstond.
Je denkt toch niet dat ik de reacties op HLN ga lezen.

Je bent toch zeker dat je er niet alle Moslims bijsleurt? Je zou dan tenminste iets moeten aanhalen over de Marokkaanse moslim.

Als jij iets van Islam zou kennen; zou je weten dat niet De Islam bestaat, maar vele stromingen binnen de Islam.

Maar jij vroeg je af zeker wat ik bedoelde met de representatieve Marokkaan.
Oud 8 oktober 2009, 21:22   #240
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Niks om je ongerust over te maken. Isslam is immers 'vrede'
Neen, het is typisch voor enkelen binnen onze hoogstaande cultuur!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be