Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 9 oktober 2009, 18:46   #261
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ja.

Kan je nu antwoorden?
Merk jij geen verschil tussen een Moslim uit Turkije, Pakistan, Senegal, USA, Indonesië, Marokko,...?
Wat jij blijkbaar nog steeds niet snapt is dat dit niks uitmaakt aangezien eens de ummah ergens groot genoeg in aantal is geworden isslam toch altijd weer haar kop opsteekt of denkt u dat dit hier in Belgie met een steeds maar groter wordende moslimgemeenschap niet aan het gebeuren is ? Denkt u dat dit in sommige Antwerpse en Brusselse straten nog niet aan het gebeuren is ? Waar zitten daar uw moslims in naam ?

Citaat:
Beste Lucas, Eindelijk komt er vanuit het 'linkse' kamp een goed signaal. Vijftien jaar geleden gingen mijn man en ikzelf in een ander Brussels ghetto wonen, de Ribaucourtwijk in Molenbeek, onlangs nog in het nieuws. Wij hebben in de 10 jaar veel meegemaakt in de wijk. Turkse winkels die moesten gesloten worden omdat er salami werd verkocht, vrouwen die zonder hoofddoek de straat niet meer opdurven, kleine kinderen die je voor 'hoer' uitschelden en papa en mama die er glimlachend bijstaan en zwijgen, jongeren die weigeren van je drempel te gaan om je binnen in je eigen huis te laten gaan met het argument 'nous étions ici avant vous', ... en ga zo maar door. Onze linkse multiculturele voor(oor)delen zijn er als sneeuw voor de zon verdwenen in de loop van de 10 jaar dat we er hebben gewoond. Tot er maar één oplossing meer was om onze gemoedsrust te herstellen: verhuizen. Het is triest om tot die conclusie te moeten komen.
De mate waarin de islam zijn vijandschap jegens ongelovigen en zijn aanspraken op de politieke macht ernstig neemt, is ruwweg evenredig met de betrekkelijke sterkte van de moslimgemeenschap in een gegeven regio. Moslims die in de minderheid zijn, hebben de mond vol van "multikulturalisme", "verdraagzaamheid", de "rechten van de minderheden". Het ware gelaat van de islam krijgt men echter pas te zien zodra de moslimgemeenschap in de meerderheid is. Er bestaat geen enkele land met een moslimmeerderheid waar volledige gelijkheid der burgers ongeacht hun religie heerst. http://koenraadelst.bharatvani.org/a...oorongel1.html

Citaat:
317 miljoen moslims wonen in een land waar de Islam niet de grootste godsdienst is. In vele van die landen zijn er spanningen en komt er zelfs bloedvergieten aan te pas

http://www.hln.be/hln/nl/1275/Islam/...s-moslim.dhtml

Hassan Madmoui, Anderlecht

Nog even geduld en onze inspanningen worden beloond. Islam = Vrede en we zullen de wereld overheersen

Laatst gewijzigd door smiley : 9 oktober 2009 om 18:55.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2009, 18:53   #262
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Doe geen moeite, ik wens niet te discussiëren met mensen die hun toevlucht moeten nemen tot schelden.

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=233
Lol flauwe treezebees, nu snap ik waarom er zoveel allochtonen zich zo snel aangevallen voelen en direkt met het woord racist gaan roepen.
Diep vanbinnen zijn het overgevoelige mensen die hun overgevoeligheid uiten met agressie.
Mcnab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2009, 19:01   #263
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alice, wie zegt er dit hier al jaar en dag? Met hele vertellingen over haar werk!

Jij belicht wel telkens 1 zijde.

Ik beweer niet het beter te weten; ik beweer wel te weten dat je verhalen eenzijdig zijn; en gebaseerd op contacten met een niet representatief deel van de allochtone bevolking.

Heb jij al ooit in een bedrijf (niet overheid) gewerkt? waar ook allochtonen werken?
Das straf, u beweert dat mijn verhalen eenzijdig zijn, u kent wel de representatieve allochtoon, en volgens u ik niet...wie zet zichzelf hier nu als grote deskundige in het licht?
En waarom antwoord u niet op de vraag waarop uw deskundigheid dan steunt? Profesionele ervaring? Persoonlijke ervaring?
Maar om op uw vraag te antwoorden, ja ik heb ooit al gewerkt voor een bedrijf, niet overheid, met meer dan 700 werknemers waarvan meerderheid allochtoon! Een tof bedrijf trouwens!En werknemers! Maar nu u , laat eens horen wat u als achtergrond heeft om uit te leggen hoe u in contact komt met de representatieve allochtoon, die mij blijkbaar is blijven ontgaan...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2009, 21:14   #264
farak
Burgemeester

farak's schermafbeelding

Standaard

Doe zo voort! Jullie zijn goed bezig!

Laatst gewijzigd door farak : 9 oktober 2009 om 21:15.
farak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2009, 23:52   #265
ManManMan
Vreemdeling

Standaard

Terug naar de topicvraag, want ik krijg het zuur van partijpolitiek geleuter over sossen, blauwen, rechts, links of averechts. Ik meen me te herinneren dat de vraag was: waarom zouden de allochtonen zich moeten aanpassen? En helaas is het antwoord dat de moslims inderdaad geen nood voelen om zich aan te passen, noch om zich te integreren. Door onze laksheid zitten we binnen de Europese Unie met miljoenen moslims: meer dan 4 miljoen in Duitsland, 3,5 miljoen in Frankrijk, 1,6 miljoen in UK en honderdduizenden in België en Nederland. Ze vormen een aparte samenleving binnen een samenleving, een steeds groter worderde groep die weigert om te integreren. Daar komen vodden van. Mijn tolerantie stopt door hun intolerantie. Veel moslims keren zich tegen de seculiere maatschappij en zijn gekant tegen de scheiding van staat en kerk (lees geloofsgmeenschap). We hebben het veel te ver laten komen. De kloof tussen "wij" en "zij" wordt met de dag groter. Helaas is de "clash of the civilizations" een bittere realiteit binnen ons eigen Europa geworden. En dat heeft niets te maken met rechts of links. Alle Europese landen hebben dezelfde fout gemaakt: we dachten dat die moslim emigranten vroeg of laat Europeanen zouden worden die onze normen en waarden zouden overnemen. Wat waren we naïef. Aanpassen zit er niet in, toch niet van hun kant. En castreren, steriliseren of buitensmijten zit er niet in. Alleen maar zorgen dat er minder bijkomen, vrees ik.
ManManMan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2009, 09:54   #266
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Mij lijkt dat er wel veel moslims zijn die zich wel kunnen integreren.
Zo heb je de Turken die zich tamelijk goed aangepast hebben, evenals de Indische moslims enz.

Wat mij vooral opvalt is dat het de Marrokanen zijn die zich niet willen integreren tot op een niveau dat aanvaardbaar is en niet aanstootgevend tov de autochtone bevolking.
Als je dit niet kan in België, waar er zoveel mogelijkheden voorhanden zijn, dan kan je beter oprotten.
En laat het nu ook net de Marrokaanse gemeenschap zijn waarmee men in de meeste Europese landen problemen heeft.

Laatst gewijzigd door Mcnab : 10 oktober 2009 om 09:55.
Mcnab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2009, 10:41   #267
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door farak Bekijk bericht
Allochtone probleemjongeren worden getolereerd in onze scholen, ze worden gevreesd op straat en hebben een grote slaagkans als het gaat om uiteindelijk in de gevangenis te belanden. Vele problemen hebben te maken met armoede. We hebben ze in de beruchte viceuze cirkel van armoede gedumpt en gaan steeds meer klagen dat ze andere manieren zoeken om uit deze cirkel te ontsnappen, want oplossingen worden meestal niet aangereikt. Voor iemand die bijna alles meeheeft, is het zeer moeilijk om te ontsnappen uit de armoedeval. Voor iemand die alles tegen heeft is dit praktisch onmogelijk. Allochtone probleemjongeren vallen in de laatste categorie.

Bij de enkelen die uit de cirkel kunnen ontsnappen hebben we genoeg ideeën gepropageerd die dit ook nog eens belemmeren. We zouden hen graag terug zien waar ze vandaan komen, uit de lagere klasse. Een mooi voorbeeld is dat wanneer men een 'vreemde' in een dikke mercedes of BMW ziet rijden, dat automatisch woorden als 'dief' en 'dealer' snel opduiken in de geest van de gemiddelde blanke belg. De meerderheid steuntrekkers zijn GEEN vreemdelingen, maar autochtone belgen. Toch roept 'OCMW' en 'DOP' vooral beelden op van Achmed, in dit debat meestal niet van luie Tony op den hoek of in de vriendenkring.

Armoede is het kwaad waar helaas zelden iets wordt tegen gedaan. Het zou nochthans vele problemen oplossen. Maar ja, hoe gaan ze ons dan tegen elkaar opzetten? Hoe kunnen ze dan bepaalde ideeën introduceren en cultiveren tov het plebs?
Eventjes je voorbeeldje eruit lichten van de "vreemdeling met mercedes"...
Zijn er nog niet genoeg voorbeelden opgedoken van vreemde "werklozen" waarvan je zou denken dat ze geen nagel hebben om hun gat te krabben... die zich enkel in een BMW of mercedes verplaatsen???? Het valt echt op in het straatbeeld hoeveel vreemdelingen waarvan niemand kan raden waar ze de centen haalden met een dergelijke wagen rijden!
De luie Tony, dat is ONS probleem, we moeten er de rest van de wereld als probleem niet bijkrijgen! Voor jou is dat precies vanzelfsprekend...
Armoede is het kwaad en moet vooral opgelost worden in de landen waar die armoede en huizenhoge corruptie welig tiert! Wij kunnen de "wereldarmoede" met onze ocmw's niet oplossen hoor! Werk geven dat er niet is, enz
Maak het jezelf maar wijs.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2009, 10:48   #268
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zelfs zonder links kan of wil je het percies niet begrijpen. Ik hoef je helemaal niet te overtuigen. Het kan je alleen helpen om dichter bij de waarheid te komen. Waarom vraag je jezelf niet af waarom er toch zo verduiveld veel blanke, verwende autochtonen zijn die niet tot hun 18 naar school willen en dat dit cijfer elk jaar stijgt.
Waar haal jij eigenlijk de pretentie om je te moeien met "onze verwende autochtonen"? Hou je bezig met je verrijkers uit de rest van de wereld, daar gaat de discussie over! Moesten wij commentaar geven op de situatie van de landen vanwaar die gasten vandaan komen, zoals jij denkt te moeten over ons land, zouden we elke dag een boek moeten vullen over "hun systeem en levenswijze"!
Wat kom jij ons hier de les spellen terwijl het daar in brand staat en voor velen "de hel op aarde" is!
Oud 10 oktober 2009, 10:56   #269
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij fixeert je op 5% van de probleemjongeren, net diegene met een kleurtje en toevallig Marrokaanse origine. De overige 95% is blank, Belgisch en kan leven zonder de nog bijkomende vooroordelen. Zij vormen een even groot probleem, maar het valt zo niet op.
Het is goed dat je voor die 5% een oplossing wil zoeken, ze zal misschien verschillend zijn van de oplossingen voor de andere 95%, die jij zo graag wil negeren en vergeten om je denkbeeld van: 'het zijn altijd die Marrokanen' wat kracht bij te zetten.

edit: de manier waarop en welke middelen er wordne aangereikt, hebben duidelijk hun doel gemist. De hulp was verkeerd of is verkeerd georganiseerd. Het heeft gefaald. Dat andere landen veel beter doen dan België inzake inburgering in hun maatschappij zal liggen aan het feit dat die Marrokanen en buitenlanders zoveel anders zijn dan degene naar België trekken?
Leg jouw cijfers maar naast die van Dedecker. Bewijs dat hij ongelijk heeft (en de ganse multiculkliek had hem al lang afgekraakt... maar je hoort ze niet, toch niet met bewijzen van het tegendeel!) en hou op met denken dat we allemaal onnozelaars zijn!
5% voor wie een oplossing moet gezocht worden... Ongelooflijk dat je dat zwart op wit durft zetten.
Oud 10 oktober 2009, 11:00   #270
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Dat is een argument voor uzelf. Die vreemdelingen zelf hebben daar geen reet aan, en dus is er praktisch niks aan verandert.
Het is echt nodig dat "we" de wereld door HUN ogen zien, principes of niet.
Gij zijt echt iemand die liever gelijk heeft en krijgt, dan echt er iets aan te doen.
Als we de wereld zien door de ogen van een profiteur of een dief of whatever is het opgelost? Geen probleem meer, niets dan begrip!
Is dat je manier van "problemen aanpakken en oplossen"?

Laatst gewijzigd door andev : 10 oktober 2009 om 11:00.
Oud 10 oktober 2009, 11:03   #271
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Ga gewoon uit van individuele vrijheid. Dat is toch waar onze westerse cultuur om draait? Maar nee, liever wat conflict tegen de verveling...
Hier komen profiteren en lanterfanten en last verkopen en eisen stellen = een vorm van individuele vrijheid?
Nu snap ik het...
Oud 10 oktober 2009, 12:42   #272
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Doe zo voort! Jullie zijn goed bezig!

Beledigende opmerking voor heel wat forummers, kunt u ook zonder beledigen deelnemen aan de discussie?
Oud 10 oktober 2009, 13:45   #273
farak
Burgemeester

farak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
De luie Tony, dat is ONS probleem, we moeten er de rest van de wereld als probleem niet bijkrijgen! Voor jou is dat precies vanzelfsprekend... Armoede is het kwaad en moet vooral opgelost worden in de landen waar die armoede en huizenhoge corruptie welig tiert! Wij kunnen de "wereldarmoede" met onze ocmw's niet oplossen hoor! Werk geven dat er niet is, enz Maak het jezelf maar wijs.
Nergens op dit forum heb ik gezegd dat we ze allemaal n aar hier moeten laten komen, een uitkering geven, ze alleen maar rechten en geen plichten geven, nergens!

Maar migratiestromen zul je nooit tegenhouden, we moeten het beter controleren en een goede manier vinden om deze stromen op te vangen. Fixeren op 1 bepaalde groep en het hele 'ze komen hier onze maatschappij vervuilen' zint me niet. Dat is niet de juiste oplossing.

Wat me ook stoort is dat wanneer ik een aantal punten opsom waar migratiegroepen meer dan anders mee te maken hebben. Het is links, dwaas en dom volgens jullie. Als we ons wat meer zouden openstellen voor 'vreemde' zaken, zal de migratiestroom beter opgevangen kunnen worden. Ze verslijten voor profiteurs die hier alleen maar komen om simpel hun zakken te vullen??? Iedereen heeft dromen en daar hoort 'profiteren vanuit de laagste klasse' helaas niet bij, dit tot spijt van jullie blijkbaar.
Oud 10 oktober 2009, 13:47   #274
farak
Burgemeester

farak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Beledigende opmerking voor heel wat forummers, kunt u ook zonder beledigen deelnemen aan de discussie?
Ik vind het niet beledigend. Als u zich aangesproken voelt...

Laatst gewijzigd door farak : 10 oktober 2009 om 13:47.
Oud 10 oktober 2009, 14:16   #275
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nergens op dit forum heb ik gezegd dat we ze allemaal n aar hier moeten laten komen, een uitkering geven, ze alleen maar rechten en geen plichten geven, nergens!

Maar migratiestromen zul je nooit tegenhouden, we moeten het beter controleren en een goede manier vinden om deze stromen op te vangen. Fixeren op 1 bepaalde groep en het hele 'ze komen hier onze maatschappij vervuilen' zint me niet. Dat is niet de juiste oplossing.

Wat me ook stoort is dat wanneer ik een aantal punten opsom waar migratiegroepen meer dan anders mee te maken hebben. Het is links, dwaas en dom volgens jullie. Als we ons wat meer zouden openstellen voor 'vreemde' zaken, zal de migratiestroom beter opgevangen kunnen worden. Ze verslijten voor profiteurs die hier alleen maar komen om simpel hun zakken te vullen??? Iedereen heeft dromen en daar hoort 'profiteren vanuit de laagste klasse' helaas niet bij, dit tot spijt van jullie blijkbaar.
U gaat hier toch er een beetje in arrogantie vanuit, dat iedereen denkt zoals wij...iedereen wil volgens u gelijkheid, hard werken, eerlijk zijn en niet profiteren, hier zijn om een betere toekomst op te bouwen en door werk dit te verzekeren...dat is niet zo, wat met migratie vooral binnenkomt zijn armen uit ontwikkelingslanden, zonder scholing, zonder attitude van "leren" en vaak zelfs zonder attitude van "werken".
Die mensen zijn hun hele leven , vaak al als kind vooral bezig geweest met overleven. de dagelijkse battle om te voorzien in basisnoden zoals voedsel, onderdak en kleding en zorg voor jongere of oudere generatie.Dacht u nu echt dat de meerderheid van die mensen denken" weet je wat ik migreer naar Belgie, ga daar keihard werken en dan kom ik er wel!"
Nee, de meerderheid van die mensen wil hier vooral zijn! Omdat hoe dan ook basisnoden dan gedekt zijn, en gezien hun achtergrond de wag naar participatie aan arbeidsmarkt heel lang is! En ook vaak niet echt aantrekkelijk, om hier een beetje leuke baan te hebben moet je wel wat kunnen anders belandt je in de fabriek of wordt je schoonmaakster...dus binnen die groep blijven veel mensen in ene uitkering zitten, zonder ambitie daaraan iets te doen.
En waarom zou je migratiestromen van mensen die hier gewoon geen toekomst hebben buiten de sociale zekerheid niet tegenhouden? Andere landen doen dit toch ook? En hoezo opvang?? Doen we al niet genoeg met inburgering, opleiding, taallessen, cursussen, sociale woningen, uitkeringen, onderwijs en gezondsheidszorg??? Wat nog volgens u moeten wij doen?
Waarom zijn migrantengroepen voor u per definitie slachtoffers, en waarvan? Toch in de eerste plaats van het beleid van hun geliefd vaderland wat hen laat creperen en hun kinderen onderwijs ontzegd?
Ik zie niet in waarom ik me moet openstellen voor "vreemde zaken"...wat moet ik me hierbij trouwens voorstellen, een pittazaak of burka? Het afschaffen van het gebruik mekaar een hand te geven? Hoofddoeken steeds en overal? Zou het niet beter zijn mocht iedere nieuwkomer zelf leren omgaan met "vreemde zaken" zoals gelijkheid man en vrouw, want dat is een basisnorm binnen deze cultuur waar zij hun toekomst willen!
Oud 10 oktober 2009, 14:30   #276
farak
Burgemeester

farak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie niet in waarom ik me moet openstellen voor "vreemde zaken"...wat moet ik me hierbij trouwens voorstellen, een pittazaak of burka? Het afschaffen van het gebruik mekaar een hand te geven? Hoofddoeken steeds en overal? Zou het niet beter zijn mocht iedere nieuwkomer zelf leren omgaan met "vreemde zaken" zoals gelijkheid man en vrouw, want dat is een basisnorm binnen deze cultuur waar zij hun toekomst willen!
Omdat als er morgen duizenden rijke vreemdelingen komen wonen die bedrijven oprichten, vele belgen te werk stellen en goed verlonen, mee aan de maatschappij bouwen, deze hele discussie zinloos wordt. Wat is er mis met iemand in zijn eigenheid laten als deze niets misdoet. Wie de wet overtreed moet je aanpakken. Wetten kan je veranderen als er een meerderheid bestaat.
Het staat u vrij deze te zoeken. Zoek liever wat oplossingen met al uw ervaring en start positieve, opbouwende topics.

Laatst gewijzigd door farak : 10 oktober 2009 om 14:31.
Oud 10 oktober 2009, 15:05   #277
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat als er morgen duizenden rijke vreemdelingen komen wonen die bedrijven oprichten, vele belgen te werk stellen en goed verlonen, mee aan de maatschappij bouwen, deze hele discussie zinloos wordt. Wat is er mis met iemand in zijn eigenheid laten als deze niets misdoet. Wie de wet overtreed moet je aanpakken. Wetten kan je veranderen als er een meerderheid bestaat.
Het staat u vrij deze te zoeken. Zoek liever wat oplossingen met al uw ervaring en start positieve, opbouwende topics.
Als mijn kat een koe was, kon ik ze melken!
Maar u legt de vinger op de wonde, nu hebben we een beleid wat dit mogelijk maakt, en massal armoede importert binnen ene kader waarin die mensen niet kunnen, of willen bijdragen tot welvaart maar de sociale zekerheid uithollen, door hun aantallen, dus moeten we dringend het volledige beleid herzien om te beginnen met wie waarvoor bevoegd is, dat moet uit onder politici, denkt u dat die dat gaan goedvinden, Ik niet hoor! Weet u wel hoe machtig die mensen zijn? Ik wel!
Ook wij leven in een politieke dictatuur, waar politici als kabouter Plop een Plopsaland blijven voorstellen!
Hierin vrolijk gesteund door media... kijk eens naar ATV in Antwerpen, wat is het verschil met een Russische zender? Iedere wakker op zondag, het kwaliteitsprogramma zeg maar wat de Antwerpenaar informeert, is pure reclame voor het schepencollege, met steeds dezelfde koppen, omdat zij bevoegd zijn voor het bestuur van de Stad!

Bovendien blijken een aantal onderwerpen volslagen onbespreekbaar, onmiddellijk wordt je ingedeeld in linkse of rechtse kerk en moet je jezelf verdedigen...ik begin daar niet aan, uiteindelijk heeft de ander het recht( met mate) te beledigen.
Ondertussen ziet iedereen met enige ervaring, hoe de boel in wijken een versneld tempo verderrot, maar dat is vast opgelost wanneer ik nou maar positief blijf en met POSITIEVE OPBOUWENDE TOPICS kom.
Ik zou zeggen" waarom doe je dit niet zelf?"
Oud 10 oktober 2009, 18:20   #278
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Of ik daar volgens sommigen ook toe behoor...
Ik beschouw mezelf niet als behorend tot een partij: ze hebben allemaal hun waardevolle en minder waardevolle kenmerken! Dat verwijzen naar racisme en het VB als zijnde synoniem telkens ze voor schut worden gezet raakt dan ook mijn" kouwe kleren" niet!
Simpel: als de oplossing van het VB, LDD of whatever moet komen omdat de andere "democratische" partijen een andere agenda hebben en zich van de mening van de mensen niets aantrekt, dan weze het maar zo!
En dan maar wachten om de smoelen van een aantal politici en multicullers te zien wanneer blijkt dat zij wel iets kunnen doen aan dat "probleem"!
Oud 10 oktober 2009, 21:35   #279
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ManManMan Bekijk bericht
Terug naar de topicvraag, want ik krijg het zuur van partijpolitiek geleuter over sossen, blauwen, rechts, links of averechts. Ik meen me te herinneren dat de vraag was: waarom zouden de allochtonen zich moeten aanpassen? En helaas is het antwoord dat de moslims inderdaad geen nood voelen om zich aan te passen, noch om zich te integreren. Door onze laksheid zitten we binnen de Europese Unie met miljoenen moslims: meer dan 4 miljoen in Duitsland, 3,5 miljoen in Frankrijk, 1,6 miljoen in UK en honderdduizenden in België en Nederland. Ze vormen een aparte samenleving binnen een samenleving, een steeds groter worderde groep die weigert om te integreren. Daar komen vodden van. Mijn tolerantie stopt door hun intolerantie. Veel moslims keren zich tegen de seculiere maatschappij en zijn gekant tegen de scheiding van staat en kerk (lees geloofsgmeenschap). We hebben het veel te ver laten komen. De kloof tussen "wij" en "zij" wordt met de dag groter. Helaas is de "clash of the civilizations" een bittere realiteit binnen ons eigen Europa geworden. En dat heeft niets te maken met rechts of links. Alle Europese landen hebben dezelfde fout gemaakt: we dachten dat die moslim emigranten vroeg of laat Europeanen zouden worden die onze normen en waarden zouden overnemen. Wat waren we naïef. Aanpassen zit er niet in, toch niet van hun kant. En castreren, steriliseren of buitensmijten zit er niet in. Alleen maar zorgen dat er minder bijkomen, vrees ik.
In Denemarken worden ze wel degelijk buitengesmeten als ze ernstige misdaden begaan, zelfs als ze de Deense nationalitiet verworven hebben.
Oud 11 oktober 2009, 18:55   #280
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zoethout002 Bekijk bericht
Nou mensen, ik ga ervandoor, iedereen die oprecht is wens ik succes, mijn onderschift informatie over wie de architecten zijn van de immigratie politiek is verwijderd dus ik ga er ook maar vandoor, kan niet me hele leven op hetzelfde forum blijven

Wij etnische Europeanen hebben net zoals elk volk het recht om te bestaan, er zijn twee groepen die hier tegen zijn:

1: de elite die uit verschillende groepen bestaan

2: De bruikbare idioten waarvan de meeste ergens rijk en blank wonen, deze kan je dus niet serieus nemen.

En vergeet het niet, geen integratie maar remigratie is de sleutel tot het oplossen van de meeste grote problemen in onze West Europese landen.

En geef om de natuur en haar dieren.

Groeten.
Salut en zonder spijt.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be