![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68 Laatst gewijzigd door smiley : 9 oktober 2009 om 18:55. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Diep vanbinnen zijn het overgevoelige mensen die hun overgevoeligheid uiten met agressie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En waarom antwoord u niet op de vraag waarop uw deskundigheid dan steunt? Profesionele ervaring? Persoonlijke ervaring? Maar om op uw vraag te antwoorden, ja ik heb ooit al gewerkt voor een bedrijf, niet overheid, met meer dan 700 werknemers waarvan meerderheid allochtoon! Een tof bedrijf trouwens!En werknemers! Maar nu u , laat eens horen wat u als achtergrond heeft om uit te leggen hoe u in contact komt met de representatieve allochtoon, die mij blijkbaar is blijven ontgaan... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 |
Burgemeester
|
![]() Doe zo voort! Jullie zijn goed bezig!
![]()
“You cannot teach a man anything; you can only help him discover it in himself.” Galileo Galilei "Fear is the path of the dark side" Yoda Laatst gewijzigd door farak : 9 oktober 2009 om 21:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#265 |
Vreemdeling
|
![]() Terug naar de topicvraag, want ik krijg het zuur van partijpolitiek geleuter over sossen, blauwen, rechts, links of averechts. Ik meen me te herinneren dat de vraag was: waarom zouden de allochtonen zich moeten aanpassen? En helaas is het antwoord dat de moslims inderdaad geen nood voelen om zich aan te passen, noch om zich te integreren. Door onze laksheid zitten we binnen de Europese Unie met miljoenen moslims: meer dan 4 miljoen in Duitsland, 3,5 miljoen in Frankrijk, 1,6 miljoen in UK en honderdduizenden in België en Nederland. Ze vormen een aparte samenleving binnen een samenleving, een steeds groter worderde groep die weigert om te integreren. Daar komen vodden van. Mijn tolerantie stopt door hun intolerantie. Veel moslims keren zich tegen de seculiere maatschappij en zijn gekant tegen de scheiding van staat en kerk (lees geloofsgmeenschap). We hebben het veel te ver laten komen. De kloof tussen "wij" en "zij" wordt met de dag groter. Helaas is de "clash of the civilizations" een bittere realiteit binnen ons eigen Europa geworden. En dat heeft niets te maken met rechts of links. Alle Europese landen hebben dezelfde fout gemaakt: we dachten dat die moslim emigranten vroeg of laat Europeanen zouden worden die onze normen en waarden zouden overnemen. Wat waren we naïef. Aanpassen zit er niet in, toch niet van hun kant. En castreren, steriliseren of buitensmijten zit er niet in. Alleen maar zorgen dat er minder bijkomen, vrees ik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Mij lijkt dat er wel veel moslims zijn die zich wel kunnen integreren.
Zo heb je de Turken die zich tamelijk goed aangepast hebben, evenals de Indische moslims enz. Wat mij vooral opvalt is dat het de Marrokanen zijn die zich niet willen integreren tot op een niveau dat aanvaardbaar is en niet aanstootgevend tov de autochtone bevolking. Als je dit niet kan in België, waar er zoveel mogelijkheden voorhanden zijn, dan kan je beter oprotten. En laat het nu ook net de Marrokaanse gemeenschap zijn waarmee men in de meeste Europese landen problemen heeft. Laatst gewijzigd door Mcnab : 10 oktober 2009 om 09:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zijn er nog niet genoeg voorbeelden opgedoken van vreemde "werklozen" waarvan je zou denken dat ze geen nagel hebben om hun gat te krabben... die zich enkel in een BMW of mercedes verplaatsen???? Het valt echt op in het straatbeeld hoeveel vreemdelingen waarvan niemand kan raden waar ze de centen haalden met een dergelijke wagen rijden! De luie Tony, dat is ONS probleem, we moeten er de rest van de wereld als probleem niet bijkrijgen! Voor jou is dat precies vanzelfsprekend... Armoede is het kwaad en moet vooral opgelost worden in de landen waar die armoede en huizenhoge corruptie welig tiert! Wij kunnen de "wereldarmoede" met onze ocmw's niet oplossen hoor! Werk geven dat er niet is, enz Maak het jezelf maar wijs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat kom jij ons hier de les spellen terwijl het daar in brand staat en voor velen "de hel op aarde" is! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
5% voor wie een oplossing moet gezocht worden... Ongelooflijk dat je dat zwart op wit durft zetten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is dat je manier van "problemen aanpakken en oplossen"? Laatst gewijzigd door andev : 10 oktober 2009 om 11:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu snap ik het... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Maar migratiestromen zul je nooit tegenhouden, we moeten het beter controleren en een goede manier vinden om deze stromen op te vangen. Fixeren op 1 bepaalde groep en het hele 'ze komen hier onze maatschappij vervuilen' zint me niet. Dat is niet de juiste oplossing. Wat me ook stoort is dat wanneer ik een aantal punten opsom waar migratiegroepen meer dan anders mee te maken hebben. Het is links, dwaas en dom volgens jullie. Als we ons wat meer zouden openstellen voor 'vreemde' zaken, zal de migratiestroom beter opgevangen kunnen worden. Ze verslijten voor profiteurs die hier alleen maar komen om simpel hun zakken te vullen??? Iedereen heeft dromen en daar hoort 'profiteren vanuit de laagste klasse' helaas niet bij, dit tot spijt van jullie blijkbaar.
![]() |
![]() |
#274 |
Burgemeester
|
![]() Ik vind het niet beledigend. Als u zich aangesproken voelt...
“You cannot teach a man anything; you can only help him discover it in himself.” Galileo Galilei "Fear is the path of the dark side" Yoda Laatst gewijzigd door farak : 10 oktober 2009 om 13:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die mensen zijn hun hele leven , vaak al als kind vooral bezig geweest met overleven. de dagelijkse battle om te voorzien in basisnoden zoals voedsel, onderdak en kleding en zorg voor jongere of oudere generatie.Dacht u nu echt dat de meerderheid van die mensen denken" weet je wat ik migreer naar Belgie, ga daar keihard werken en dan kom ik er wel!" Nee, de meerderheid van die mensen wil hier vooral zijn! Omdat hoe dan ook basisnoden dan gedekt zijn, en gezien hun achtergrond de wag naar participatie aan arbeidsmarkt heel lang is! En ook vaak niet echt aantrekkelijk, om hier een beetje leuke baan te hebben moet je wel wat kunnen anders belandt je in de fabriek of wordt je schoonmaakster...dus binnen die groep blijven veel mensen in ene uitkering zitten, zonder ambitie daaraan iets te doen. En waarom zou je migratiestromen van mensen die hier gewoon geen toekomst hebben buiten de sociale zekerheid niet tegenhouden? Andere landen doen dit toch ook? En hoezo opvang?? Doen we al niet genoeg met inburgering, opleiding, taallessen, cursussen, sociale woningen, uitkeringen, onderwijs en gezondsheidszorg??? Wat nog volgens u moeten wij doen? Waarom zijn migrantengroepen voor u per definitie slachtoffers, en waarvan? Toch in de eerste plaats van het beleid van hun geliefd vaderland wat hen laat creperen en hun kinderen onderwijs ontzegd? Ik zie niet in waarom ik me moet openstellen voor "vreemde zaken"...wat moet ik me hierbij trouwens voorstellen, een pittazaak of burka? Het afschaffen van het gebruik mekaar een hand te geven? Hoofddoeken steeds en overal? Zou het niet beter zijn mocht iedere nieuwkomer zelf leren omgaan met "vreemde zaken" zoals gelijkheid man en vrouw, want dat is een basisnorm binnen deze cultuur waar zij hun toekomst willen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Het staat u vrij deze te zoeken. Zoek liever wat oplossingen met al uw ervaring en start positieve, opbouwende topics.
“You cannot teach a man anything; you can only help him discover it in himself.” Galileo Galilei "Fear is the path of the dark side" Yoda Laatst gewijzigd door farak : 10 oktober 2009 om 14:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar u legt de vinger op de wonde, nu hebben we een beleid wat dit mogelijk maakt, en massal armoede importert binnen ene kader waarin die mensen niet kunnen, of willen bijdragen tot welvaart maar de sociale zekerheid uithollen, door hun aantallen, dus moeten we dringend het volledige beleid herzien om te beginnen met wie waarvoor bevoegd is, dat moet uit onder politici, denkt u dat die dat gaan goedvinden, Ik niet hoor! Weet u wel hoe machtig die mensen zijn? Ik wel! Ook wij leven in een politieke dictatuur, waar politici als kabouter Plop een Plopsaland blijven voorstellen! Hierin vrolijk gesteund door media... kijk eens naar ATV in Antwerpen, wat is het verschil met een Russische zender? Iedere wakker op zondag, het kwaliteitsprogramma zeg maar wat de Antwerpenaar informeert, is pure reclame voor het schepencollege, met steeds dezelfde koppen, omdat zij bevoegd zijn voor het bestuur van de Stad! Bovendien blijken een aantal onderwerpen volslagen onbespreekbaar, onmiddellijk wordt je ingedeeld in linkse of rechtse kerk en moet je jezelf verdedigen...ik begin daar niet aan, uiteindelijk heeft de ander het recht( met mate) te beledigen. Ondertussen ziet iedereen met enige ervaring, hoe de boel in wijken een versneld tempo verderrot, maar dat is vast opgelost wanneer ik nou maar positief blijf en met POSITIEVE OPBOUWENDE TOPICS kom. Ik zou zeggen" waarom doe je dit niet zelf?" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik beschouw mezelf niet als behorend tot een partij: ze hebben allemaal hun waardevolle en minder waardevolle kenmerken! Dat verwijzen naar racisme en het VB als zijnde synoniem telkens ze voor schut worden gezet raakt dan ook mijn" kouwe kleren" niet! Simpel: als de oplossing van het VB, LDD of whatever moet komen omdat de andere "democratische" partijen een andere agenda hebben en zich van de mening van de mensen niets aantrekt, dan weze het maar zo! En dan maar wachten om de smoelen van een aantal politici en multicullers te zien wanneer blijkt dat zij wel iets kunnen doen aan dat "probleem"! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#280 | |
Banneling