![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En uw uitleg van hierboven geldt ook voor Nederland. Want nogmaals, als die lantefanters van Oranjes er niet zouden zijn, stort het hele Nederlandse kaartehuisje in mekaar. Laatst gewijzigd door system : 11 oktober 2009 om 09:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lakeien van de koning worden nu eenmaal lakeien genoemd. Ik begrijp wel dat u dat niet graag hebt maar niettemin is het zo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Nederland is eeuwen een republiek geweest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De bindende factor .................................................. .................. http://www.welingelichtekringen.nl/w...s-gekocht.html blijkbaar is het daar ook niet allemaal suiker en zeem.... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#250 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#251 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#252 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#253 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#254 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De wet van politics.be: 'Hoe langer een draad wordt, hoe groter de waarschijnlijkheid dat het onderwerp van de discussie verschuift naar Nederland'...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#255 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#256 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#257 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#258 |
|
![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#259 |
Europees Commissaris
|
![]() En dan zeggen ze dat Nederlanders arrogant zijn
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#260 |
Banneling
|
![]() En toch.., toch steekt er wel een grond van waarheid in van wat de vorige poster stelde. Een grote grond van waarheid zelfs.
Immers, traditioneel verwart men vaak de zogeheten 'Nederlandse' cultuur met de 'Hollandse' cultuur. Zowel letterlijk als figuurlijk. De traditionele plaatjes van de molens, de klompen, de tulpen, de kanalen, de kaas, en dergelijke. Typische Hollandse plaatjes. En mocht men het dan hebben over de hedendaagse typisch 'Nederlandse' cultuur? Wat dan? Moeilijk. Ik zie niet in wat ik me daarbij moet voorstellen. Neen, ik zou niet echt weten wat men daar nu mee bedoelt. Als men mij bijvoorbeeld zou vragen: wat is nu de typisch hedendaags 'Nederlandse' schilderkunst? Ik zou het bij god niet weten. En ik niet alleen. En dat komt omdat er zo'n eigen zuiver 'Nederlandse' hedendaagse schilderkunst gewoonweg niet bestaat. Meer dan waarschijnlijk omdat het begrip 'Nederlandse cultuur' een fictie is. En dat laatste is weer te verklaren door het feit dat Nederland eigenlijk een kunstmatige staat is, bijeengesprokkeld na de 80 -jarige oorlog maar die nooit een eigen 'Nederlandse' cultuur heeft ontwikkeld. Wel een 'Hollandse' cultuur. Immers, grote delen van wat nu Nederland uitmaakt, werden niet als volmondig behandeld en het geheel vormde als dusdanig geen volwaardige eenheid. En daarom is het vooral gebleven bij een 'Hollandse' cultuur en is de 'Nederlandse' cultuur stricto sensu feitelijk onbestaande gebleven. Laatst gewijzigd door system : 11 oktober 2009 om 11:57. |
![]() |
![]() |