![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Hoe een onafhankelijk Vlaanderen verkrijgen? | |||
België opblazen! |
![]() ![]() ![]() |
21 | 42,00% |
Vlaanderen opbouwen, België afbouwen! |
![]() ![]() ![]() |
29 | 58,00% |
Aantal stemmers: 50. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Inderdaad, en dat vraagt eveneens een staatsmanschap en moed die bij de regerende klasse helaas ontbreekt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uit Zorroasters antwoord maak ik echter op dat deze topic een hengelpartijtje is naar schouderklopjes. Bijgevolg hebben ze niet graag dat andersdenkenden hun visie weergeven. Het voorbeeld van Bourgeois vs. Storme werkt blijkbaar aanstekelijk. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Tientallen jaren zijn we bezig met federaliseren. Het resultaat is dat nog altijd de PS beslist. Het federalisme heeft ons beroofd van onze meerderheid in deze staat. Aan de Belgische top is alles 50/50 en in Bussel zogezegd ook. In de praktijk speelt de PS de baas in België en in Brussel verdwijnen we. Nu zegt Dewael dat we teveel zullen moeten betalen voor de splitsing B-H-V zo gaan de Vlaamse regimepartijen naar de onderhandelingen over een onderwerp waar Vlaanderen alleen dient te beschikken. Een uitnodiging aan de Franstaligen om eisen te stellen. Nu moet er ook onderhandeld worden en een consensus bereikt worden om de onredelijke transfers en de talrijke misbruiken een halt toe te roepen. Natuurlijk zal de PS daar NOOIT mee akkoord gaan, Di Rupo heeft het al klaar en duidelijk gezegd. Het VB zal elke geleidelijke maatregel in de goede richting goedkeuren als daar geen onredelijk som voor betaald wordt. TOT NU TOE IS DAT NOG NOOIT HET GEVAL GEWEEST. Als NVA dat toch voor mekaar krijgt geef ik ze mijn volle steun. Dus er is geen scheuring. Wel iemand die zich inbeeldt dat er tussen Vlaamsnationalisten een verschil is. De reden bewust of onbewust: zich aanvaardbaar maken bij het regime dat we bestrijden. Een contradictio in terminis |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Wanneer je geen Vlaams-nationalist bent, is het onzinnig om mee te discussiëren over de manier waarom je het Vlaams-nationale gedachtengoed wil bereiken, is het niet? Ik heb dus écht geen nood aan BUB-gespam over "BELGIË MOET BLIJVEN"-gebulder in deze topic, daarvoor bestaan er hier meer dan voldoende. Wat dit met schouderklopjes te maken heeft weet ik al helemaal niet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||||||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Spijtig dat ik het moet zeggen, maar je bent weer compleet oneerlijk bezig. Niemand heeft ooit beweerd dat de CD&V Vlaams-nationalistisch is en dat weet je heel goed. Zij engageren zich met ons voor het streven naar een confederale staat, die voortvloeit uit de uitvoering van de Vijf resoluties van het Vlaamse Parlement uit '99. Als u niet weet wat die vijf resoluties inhouden, neem dan eens een kijkje op www.vlaamskartel.be. |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Minister
|
![]() Opblazen of afbouwen.... constructief werken dat dat is!
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is dat hier, een Borms-herdenking?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() Ik denk dat de Vlaams-nationalisten in het opblazen zullen slagen... van zichzelf.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is het trouwens niet omgekeerd: nl. dat de N-VA probeert met de CD&V die lauwe minimumeis waar te maken?
![]() |
![]() |
#52 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Uiteindelijk zullen we België in stappen moeten afbouwen en dus niet dat België er morgenvroeg niet meer is. Dit zou ik ook liefst willen, maar dat gaat niet.
![]() |
![]() |
#53 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#54 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Het kan wel als je het wil. Mischien dat de N-VA top is rond de tafel moet gaan zitten met diegen die deze strategie voor staan. Ik ken genoeg Vlaamse Bewegers die deze keuze maken. En die keuze is niet zo onmogelijk als sommigen denken.
![]() |
![]() |
#55 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Stellen wij niet duidelijk dat wij de uitvoering van de vijf Vlaamse resoluties zien als een eerste (en belangrijke) stap naar een volledige Vlaamse zelfstandigheid? Welke N-VA'er heeft gezegd dat wij voor een confederale staat kiezen als eindpunt? Waar staat dat te lezen? Dat is je reinste intellectuele oneerlijkheid! Het Vlaams Blok legt zich neer bij het Belgische gedrocht, in de hoop dat het voldoende blijft rotten om een "big bang" van België te veroorzaken. Dat is een strategie, maar is dat de enige strategie? De N-VA heeft tenminste de moed om actief mee te werken aan de opbouw van Vlaanderen in plaats van langs de zijlijn te staan roepen en vet te worden op foertstemmen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Moeilijk hé? Als je mijn woorden al zo gaat verdraaien om toch maar de N-VA als "verraders" af te schilderen... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Tussen droom en daad staan praktische bezwaren (Elsschot), en een democratische meerderheid die nog steeds niet voor dat onafhankelijk Vlaanderen kiest (en niemand kan verklaren, Elsschot)... Laten we even kijken: 20%+5%=... telt u even mee? Komt u op die vereiste 51% of meer? In de buurt? Een beetje in de buurt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Binnen zeer afzienbare tijd zullen onze Waalse vrienden weer komen aankloppen voor extra geld. dan moeten wij weigeren! Een beetje later zullen onze Waalse vrienden in nog hogere geldnood zitten en bereid zijn om aan onze wensen te voldoen (anders geen geld) Dan moeten onze onderhandelaars klaar en duidelijk stellen dat wij alleen willen verder gaan. We zullen Wallonië (zeker tijdelijk) financieel ondertsteunen op resultaatsverbonden basis. Willen zei hier niet op in gaan = geen geld voor Wallonië. Maar waarschijnlijk zijn onze Vlaams Nationale partijen niet sterk genoeg, daarom ligt hier een(de) taak van de Vlaamse (volks) Beweging om de mensen te overtuigen voor Vlaanderen, én onze politici te overtuigen voor Vlaanderen. Die politici zullen wel overstag gaan als ze zien dat meer en meer mensen kiezen voor een vrij Vlaanderen.
![]() |
![]() |
#59 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#60 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat: