Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 oktober 2009, 21:02   #21
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Waarom zou je dat zonder België niet kunnen? (Los van het feit dat ik niet begrijp waarom men überhaupt trots zou zijn op de prestaties van een Boonen of een Clijsters.)
Voor veel mensen is het enkel interessant om naar sport te kijken, of toch veel leuker als er een landgenoot meedoet en zeker als hij wint.
Hoe kleiner je landje, hoe minder landgenoten je aan het werk ziet op grote competities.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2009, 21:04   #22
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Oh!

Stop de persen! belgique moet blijven want anders bestaat er geen bier meer!
geen probleem op dat vlak; maar in een reeks als die met Jean Blaute was hij blij dat hij ook eens nar Wallonië kon want anders was al te snel uitgepraat geweest over zakdoek Vlaanderen.
Oud 11 oktober 2009, 21:06   #23
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Voor veel mensen is het enkel interessant om naar sport te kijken, of toch veel leuker als er een landgenoot meedoet en zeker als hij wint.
Hoe kleiner je landje, hoe minder landgenoten je aan het werk ziet op grote competities.
Jamaica,nog geen 3 miljoen inwoners, maar waarschijnlijk wel de meest gereputeerde atleet ter wereld. Op zijn eentje meer gouden medailles dan heel België

Laatst gewijzigd door Zucht : 11 oktober 2009 om 21:07.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2009, 21:08   #24
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
geen probleem op dat vlak; maar in een reeks als die met Jean Blaute was hij blij dat hij ook eens nar Wallonië kon want anders was al te snel uitgepraat geweest over zakdoek Vlaanderen.
Stel je voor dat we na een splitsing NIET meer naar Wallonie konden gaan... Stenen muren rond de taalgrens of zo? Jij ijlt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2009, 21:10   #25
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mij niet gelaten mijn beste,de miljarden die wij vlaanderen daardoor jaarlijks uitsparen verzachten de pijn méér dan voldoende....

Aan de overzijde is het natuurlijk een héél ander gegeven...

En iederéén maar naar de ruimte staren om een zwart gat dat alles opslokt te kunnen waarnemen,daar waar iedere vlaming wéét dat het zwarte gat bezuiden zijn taalgrens is gelegen....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2009, 21:20   #26
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Stel je voor dat we na een splitsing NIET meer naar Wallonie konden gaan... Stenen muren rond de taalgrens of zo? Jij ijlt.
Zeker niet; maar als er iemand uit Roubaix een medaille behaalt op de Olympische Spelen; dan heeft niemand daar in Kortrijk belangstelling voor want het is een ander land. Nochtans maar enkele kilometer ver.
Stel dat er toch een splitsing komt, dan zal ook geen enkele Vlaming nog belangstelling hebben wanneer een meisje uit Couvin dat de finale in het tennis wint.

Er zal minder meer gejuicht worden in de Vlaamse huiskamers.

En kijk naar Gazet van Antwerpen: voor hun veldrittrofee zijn ze naar Namen getrokken om eens een ander parcours te hebben.
Waarom niet Namen ligt in hetzelfde land en de Walen vinden dat wel sympathiek.
Na splitsing mogen ze weer in de Kempense zandbak en de eigen zakdoek blijven rijden; wegens niet meer welkom.

Ik heb anders eens meegedaan aan een fietsdag van een RTBF radio in De Panne. Toen de Vlamingen aldaar hoorden dat er Frans werd gesproken was er heel wat negatieve kritiek te horen op die colonne fietsers die af en toe het verkeer wat ophielden.
Oud 11 oktober 2009, 21:30   #27
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Zeker niet; maar als er iemand uit Roubaix een medaille behaalt op de Olympische Spelen; dan heeft niemand daar in Kortrijk belangstelling voor want het is een ander land. Nochtans maar enkele kilometer ver.
Stel dat er toch een splitsing komt, dan zal ook geen enkele Vlaming nog belangstelling hebben wanneer een meisje uit Couvin dat de finale in het tennis wint.

En kijk naar Gazet van Antwerpen: voor hun veldrittrofee zijn ze naar Namen getrokken om eens een ander parcours te hebben.
Na splitsing mogen ze weer in de Kempense zandbak en de eigen zakdoek blijven rijden; wegens niet meer welkom.

Ik heb anders eens meegedaan aan een fietsdag van een RTBF radio in De Panne. Toen de Vlamingen aldaar hoorden dat er Frans werd gesproken was er heel wat negatieve kritiek te horen op die colonne fietsers die af en toe het verkeer wat ophielden.
Dat is zowat het infantielste argument contra een splitsing van België dat ik hier ooit heb gelezen.

Laatst gewijzigd door Hallebarde : 11 oktober 2009 om 21:30.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2009, 21:30   #28
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Wees bang Vlaming!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2009, 21:31   #29
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Belgique een grote stad, met in het midden daarvan een kerktoren om VOUS tegen te zeggen, nietwaar.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 11 oktober 2009 om 21:31.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2009, 21:33   #30
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dát zal mij een zorg wezen mijn beste,feit is en blijft dat er in waalse huiskamers nog véél minder zal gejuicht worden....

Citaat:
Ach, geraakt in Uw tere hartje,zo dodelijk die kritiek volgens U, nochtans waren het alleen maar woorden,daar waar Uw taalgenoten graag duimspijkers gebruiken om hun argumenten kracht bij te zetten als het de gordel betreft.....
Oud 11 oktober 2009, 21:34   #31
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
......Stel dat er toch een splitsing komt, dan zal ook geen enkele Vlaming nog belangstelling hebben wanneer een meisje uit Couvin dat de finale in het tennis wint......
Allez, geef toe, dat is inderdaad een argument om België als staat nog een paar eeuwen te rekken, nietwaar.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2009, 21:36   #32
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Dat is zowat het infantielste argument contra een splitsing van België dat ik hier ooit heb gelezen.
Dat laatste strohalmpje mijn beste Hallebarde....

Een poging om de emotionele tour op te gaan, en alzo chantage plegend op het morele besef van de vlamingen omdat nu eenmaal de realiteit van een wallonië zónder vlaanderen op een onvermijdelijk bankroet dreigt uit te komen....
Oud 11 oktober 2009, 21:44   #33
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Een poging om de emotionele tour op te gaan, en alzo chantage plegend op het morele besef van de vlamingen omdat nu eenmaal de realiteit van een wallonië zónder vlaanderen op een onvermijdelijk bankroet dreigt uit te komen....
Als de mentaliteit er is lijkt het me waarschijnlijk dat ze het dan bij Frankrijk gaan halen, en Frankrijk wil er altijd wel een departement bij. Ik zie dat huwelijk vlekkelozer verlopen als een Vlaanderen Nederland unie...vanop een afstand.

Na verloop van tijd zullen de Fransen daar dan orde op zaken stellen vermoed ik, iets wat de Vlamingen niet klaar krijgen met hun stimuleren van een profiteursmentaliteit.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 11 oktober 2009 om 21:48.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2009, 21:49   #34
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De nieuwe Amerikaanse ambassadeur zegt volkomen terecht: België is een grote stad.
België is inderdaad een grote stad die van heinde en verre pendelaars aantrekt die op (minder of niet veel meer) dan een treinuur in het centrum (= Brussel) zijn.

http://www.deredactie.be/permalink/1.612509
In Wallonië valt het nog wel mee en eigenlijk is het jammer dat Vlaanderen wel zo overbevolkt is geraakt (net als Nederland overigens). En nu die babyboomers maar zeiken dat wij hun pensioenen niet willen betalen.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2009, 22:04   #35
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Wees bang Vlaming!
Ik wil voorstellen dat wij de Westerschelde tweemaal zo diep uitbaggeren als het tot een splitsing komt, om het leed te verzachten van het verlies van al die Waalse topsporters om naar te kijken op tv.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2009, 22:16   #36
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Als de mentaliteit er is lijkt het me waarschijnlijk dat ze het dan bij Frankrijk gaan halen, en Frankrijk wil er altijd wel een departement bij. Ik zie dat huwelijk vlekkelozer verlopen als een Vlaanderen Nederland unie...vanop een afstand.
Zozo,taalsgewijze zal dat huwelijk perfect verlopen,maar houdt U eens rekening met de franstalige brusselse bourgeoisie wiens politieke macht zal worden herleidt tot het waalse departement zélf zonder al te véél inspraak in de rest van de politieke franse keuken....

Een héle neergang op politiek vlak wat die overroepen franstalige ego's betreft..

Citaat:
Na verloop van tijd zullen de Fransen daar dan orde op zaken stellen vermoed ik, iets wat de Vlamingen niet klaar krijgen met hun stimuleren van een profiteursmentaliteit.
En wat zullen de gevolgen zijn op economisch vlak denkt U....

De fransen zullen snél op politiek gebied gezien komaf maken met de macht van de brusselse franstalige bourgeoisie én hen herleiden tot wat ze van dan af zullen betekenen in la patrie,een onbeduidende minderheid in een economisch vér achter gebleven gebied waar de werkloosheid dan maar pas beduidend hoge toppen gaan scheren als de fransen eenmaal orde op zaken hebben gesteld....

En wij kijken ernaar en lachen ons een breuk.....
Oud 11 oktober 2009, 22:37   #37
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Zozo,taalsgewijze zal dat huwelijk perfect verlopen,maar houdt U eens rekening met de franstalige brusselse bourgeoisie wiens politieke macht zal worden herleidt tot het waalse departement zélf zonder al te véél inspraak in de rest van de politieke franse keuken....

Een héle neergang op politiek vlak wat die overroepen franstalige ego's betreft..

En wat zullen de gevolgen zijn op economisch vlak denkt U....

De fransen zullen snél op politiek gebied gezien komaf maken met de macht van de brusselse franstalige bourgeoisie én hen herleiden tot wat ze van dan af zullen betekenen in la patrie,een onbeduidende minderheid in een economisch vér achter gebleven gebied waar de werkloosheid dan maar pas beduidend hoge toppen gaan scheren als de fransen eenmaal orde op zaken hebben gesteld....

En wij kijken ernaar en lachen ons een breuk.....
De Brusselse bourgoisie dat �*s dan ook België niet? Ik kan er geen medelijden voor opbrengen gezien de schandalen, perversiteiten, en corruptie waarin die België reeds gestort hebben. Het hart van België is verrot. Ik heb daar geen leedvermaak bij. Ik vind dat spijtig. Het zijn niet de Vlamingen noch de Walen die daar de schuld van zijn.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2009, 22:49   #38
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Brusselse bourgoisie dat �*s dan ook België niet? Ik kan er geen medelijden voor opbrengen gezien de schandalen, perversiteiten, en corruptie waarin die België reeds gestort hebben. Het hart van België is verrot. Ik heb daar geen leedvermaak bij. Ik vind dat spijtig. Het zijn niet de Vlamingen noch de Walen die daar de schuld van zijn.
Het zijn dan ook niet de vlamingen die de brusselse bourgeoisie steunen mijn beste,wél de walen....

Welnu,dan moeten zij maar de gevolgen ondergaan van de keuze die zij gemaakt hebben....

Wij vlamingen moeten er niet eeuwig voor blijven opdraaien...

Bij la patrie zullen ze véél minder in de pap te brokken hebben....
Oud 11 oktober 2009, 22:51   #39
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die 19 moeten zo spoedig mogelijk wijkburgemeesters worden.
Ah nee, zeker niet.
New York heeft ook maar één burgemeester.
Dus ook één democratisch verkozen burgemeester van België. Zonder pariteiten, alarmbellen of faciliteiten whatever.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2009, 22:56   #40
webzwerver
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is nog waar ook: we worden al als een piepklein landje beschouwd en hebben weinig te zeggen.In Europa hebben we als stichtend lid nog enig gewicht maar VL zal al helemaal niets te betekenen hebben. Zeker als de hoofdstad niet meer Brussel zal zijn maar Mechelen of Aalst.
Als België mogen piepen, of als Vlaanderen mogen zwijgen, wat maakt het nu uit ? Maak anders van de Republiek Vlaanderen een fiscaal paradijs, wie geld heeft heeft macht. Kijk naar Monaco, en hoe klein die wel niet zijn ?
webzwerver is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be