Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 september 2009, 18:47   #341
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Dit verwart mij, uit dat verhaal van die schrijver-arts:

Ondanks alles toch een gesprek aangezet tussen Zelaya en enige lieden van het coupplegers-regime?
Ze wouden amnestie als ze zouden opstappen maar Zelaya weigerde. Ik geloof dat de onderhandelingen afgesprongen zijn, maar dit is een voortdurend proces.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2009, 13:20   #342
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het westen heeft beslist een oog dicht te knijpen voor de misdaden van het militaire regime in Honduras. Gisteren zijn er weer twee leden van de oppositie tegen de staatsgreep vermoord, de schoolmeester Mario Contreras, en een Lenca leider Antonio Leiva. De repressie is dagelijks. Er is een politieke vervolging op de oppositie aan de gang, met aanhoudingen, doodsbedreigingen, intimidaties, en moorden. Het Honduras van de jaren 80 van vorige eeuw is terug.

Op de foto een 'screamer' in Tegucigalpa. Dit toestel werd o.a. tegen de Braziliaanse ambassade gebruikt (samen met gifgassen). Het is een van de wijzen waarop Israël de coupplegers steunt.
Bijgevoegde afbeelding(e)

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 4 oktober 2009 om 13:22.
Oud 11 oktober 2009, 09:08   #343
artisjok
Banneling

Standaard

Hoe is het nog in Honduras?

Onze reguliere pers wist ons de laatste dagen enkel te vertellen dat "Betoging in Honduras uiteengedreven ondanks "terugkeer vrijheden" " en dat de verzoeningspoging mislukte.
Verder vernemen we dat Honduras derde staat in de Noord- en Midden-Amerikaanse groep voor het WK voetbal!
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2009, 12:28   #344
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Vorige week was Erasto Reyes, woordvoerder van het Frente Nacional contra el Golpe de Estado in Honduras (het eenheidsfront tegen de staatsgreep) in ons land. Hij had ontmoetingen met de vakbondstop, met Parlementsleden en ging spreken in het Europees Parlement. Hij had ook een ontmoeting met militanten van het ABVV te Antwerpen.

Ik heb over zijn bezoek een reportage gemaakt waarvan je het eerste deel hier kan bekijken. Ik ben nu aan het tweede deel bezig.

Ten gronde ziet het er zeer slecht uit voor de coupplegers: de bevolking blijft al meer dan 100 dagen protesteren. Hierdoor ligt het land economisch op zijn gat en is het de facto onregeerbaar. Daar komt bij dat zowat alle internationale geldstromen zijn opgedroogd en de coupplegers door niemand worden erkend. Er zijn ook duidelijke barsten merkbaar in het front van de coupplegers terwijl het front tegen de staatsgreep zich systematisch lijkt te versterken.

De zaak gaat ook al lang niet meer om Zelaya die au fond rechts is en deel uitmaakt van de oligarchie. Men eist wel het herstel van Zelaya in zijn functie als president (om de constitutionele orde te herstellen) maar het front eist nu een constituante om de grondwet te kunnen aanpassen. Au fond is dat nu de belangrijkste eis van het verzetsfront. Als ze daar in slagen - en daar lijkt het nu wel op - dan gaat Honduras definitief de linkerkant op en zal het het kamp van Venzuela, bolivia e.a. vervoegen.

De strijd van de laatste 100 dagen heeft natuurlijk het politieke bewustzijn verscherpt en de klassentegenstellingen voor de bevolking zeer helder en duidelijk gemaakt. Een bijzonder goede zaak.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2009, 13:39   #345
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
................. Een bijzonder goede zaak.
Even afwachten; als er geen mensen worden mishandeld en men vreedzaam gaat kunnen leven en consumeren, o.k..

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 11 oktober 2009 om 13:39.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2009, 13:58   #346
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht

Onze reguliere pers wist ons de laatste dagen enkel te vertellen dat "Betoging in Honduras uiteengedreven ondanks "terugkeer vrijheden" " en dat de verzoeningspoging mislukte.
Ik vertrouw de berichtgeving in de 'westerse' pers rond Honduras niet erg. Positiefs nieuws zoals 'avondklok opgeheven' krijgt een belangrijkere plaats toegewezen en heeft meer nieuwslinks in internet dan het oorspronkelijke nieuws ('avondklok ingesteld') of de dagelijkse problemen die er zijn.

De enige die continu bericht vanuit Honduras is Telesur, en die hebben het echt moeilijk omwille van de aanvallen van het militaire regime op de niet gecontroleerde pers.

Vandaag bericht Telesur
Citaat:
El gobierno de facto de Honduras encabezado por Roberto Micheletti, intensificó sus actos represivos contra la libertad de prensa en la nación
De problemen met de persvrijheid worden nog erger dus. Je kan ondertussen spreken van een repressie en zo goed als totale controle van de pers. Bericht men in Europa daar over?

Citaat:
Verder vernemen we dat Honduras derde staat in de Noord- en Midden-Amerikaanse groep voor het WK voetbal!
Doen alsof het allemaal zo erg niet is? In die richting gan de meeste nieuwsberichten van de corporatieve media. Ik vermoed sterk dat men de zogezegde 'verkiezingen' die op komst zijn zal gebruiken om te doen alsof nu alles terug normaal zal zijn.

Brazilië o.a. geeft wat tegengas. Lula bezocht de EU en er was een gezamelijke verklaring Brazilië-EU pas geleden die de inconstitutionele situatie in Honduras veroordeelde. De eigenaars van de media in Europa en de VS zullen dat niet graag gehoord hebben.

Er is een probleem in Honduras, maar er is een evenzeer alarmerend probleem met de pers in Europa. Als het op buitenlands nieuws aankomt is informatie vervangen door leugenachtige propaganda, de leugen door weglating zijnde een belangrijk wapen.

Verder. Er zijn berichten dat Colombiaanse paramilitairen zouden meedoen in de repressie. Naast Israël (dat het militaire regime erkende en beschuldigd werd betrokken te zijn bij de acties tegen de Braziliaanse ambassade) steunt ook Colombia openlijk de coupplegers.

De onderhandelingen met de couplegers liggen stil.

29 November zijn er 'verkiezingen'. Het is waarschijnlijk dat men effe voor die verkiezingen zal pogen te doen alsof de situatie genormalizeerd is (Zelaya symbolisch laten terugkomen misschien). De corporatieve media zullen hier hun bijdrage aan leveren. De verkiezingen zoals het er nu uitziet hebben slechts 1 doel, het militaire regime te legitimeren. De vraag is op dat plan zal lukken. Van eerlijke verkiezingen kan onder deze repressie van pers en oppositie moeilijk sprake zijn. De VN zou hier een positieve rol kunnen spelen indien ze zich niet laten misbruiken. De VS en de OEA lijken op een scenario aan te sturen waar er 'verkiezingen' zijn, een nieuwe president verkozen wordt, de couplegers amnestie krijgen en de repressie van de oppositie, de moorden, de vervolgingen, vergeten worden.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 11 oktober 2009 om 14:23.
Oud 11 oktober 2009, 15:24   #347
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ik vertrouw de berichtgeving in de 'westerse' pers rond Honduras niet erg. Positiefs nieuws zoals 'avondklok opgeheven' krijgt een belangrijkere plaats toegewezen en heeft meer nieuwslinks in internet dan het oorspronkelijke nieuws ('avondklok ingesteld') of de dagelijkse problemen die er zijn.

De enige die continu bericht vanuit Honduras is Telesur, en die hebben het echt moeilijk omwille van de aanvallen van het militaire regime op de niet gecontroleerde pers.

Vandaag bericht Telesur
De problemen met de persvrijheid worden nog erger dus. Je kan ondertussen spreken van een repressie en zo goed als totale controle van de pers. Bericht men in Europa daar over?

Doen alsof het allemaal zo erg niet is? In die richting gan de meeste nieuwsberichten van de corporatieve media. Ik vermoed sterk dat men de zogezegde 'verkiezingen' die op komst zijn zal gebruiken om te doen alsof nu alles terug normaal zal zijn.

Brazilië o.a. geeft wat tegengas. Lula bezocht de EU en er was een gezamelijke verklaring Brazilië-EU pas geleden die de inconstitutionele situatie in Honduras veroordeelde. De eigenaars van de media in Europa en de VS zullen dat niet graag gehoord hebben.

Er is een probleem in Honduras, maar er is een evenzeer alarmerend probleem met de pers in Europa. Als het op buitenlands nieuws aankomt is informatie vervangen door leugenachtige propaganda, de leugen door weglating zijnde een belangrijk wapen.

Verder. Er zijn berichten dat Colombiaanse paramilitairen zouden meedoen in de repressie. Naast Israël (dat het militaire regime erkende en beschuldigd werd betrokken te zijn bij de acties tegen de Braziliaanse ambassade) steunt ook Colombia openlijk de coupplegers.

De onderhandelingen met de couplegers liggen stil.

29 November zijn er 'verkiezingen'. Het is waarschijnlijk dat men effe voor die verkiezingen zal pogen te doen alsof de situatie genormalizeerd is (Zelaya symbolisch laten terugkomen misschien). De corporatieve media zullen hier hun bijdrage aan leveren. De verkiezingen zoals het er nu uitziet hebben slechts 1 doel, het militaire regime te legitimeren. De vraag is op dat plan zal lukken. Van eerlijke verkiezingen kan onder deze repressie van pers en oppositie moeilijk sprake zijn. De VN zou hier een positieve rol kunnen spelen indien ze zich niet laten misbruiken. De VS en de OEA lijken op een scenario aan te sturen waar er 'verkiezingen' zijn, een nieuwe president verkozen wordt, de couplegers amnestie krijgen en de repressie van de oppositie, de moorden, de vervolgingen, vergeten worden.
Er is inderdaad een probleem met de Europese pers. Tenzij het over voetbal gaat weten zij amper waar Zuid- en Midden-Amerika ligt. Vandaar mijn opmerking over het WK. Ik zocht op nieuws.be naar berichten over vermoordde vakbondsleiders in Colombia en vind er enkel voetbalberichten.
Als er al een bericht in de pers verschijnt, is het hoogst-waarschijnlijk overgenomen van één of ander pers-bureau.
Oud 11 oktober 2009, 18:31   #348
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Het tweede deel van de reportage over het bezoek van Erasto Reyes is inmiddels ook af en staat op dezelfde website:

Oud 13 oktober 2009, 19:21   #349
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Er zijn terug onderhandelingen aan de gang tussen Zelaya en Micheletti. Vandaag is op deze onderhandelingen Juan Barahona weggelopen, coordinador van het Nationaal Front tegen de Staatsgreep, omdat er zou afgesproken zijn het volk niet de kans te geven een nieuwe grondwet te kiezen. Waar is Zelaya mee bezig?
Oud 13 oktober 2009, 19:29   #350
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

wie heeft dat juist 'afgesproken' en in welke omstandigheden?
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2009, 19:34   #351
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
wie heeft dat juist 'afgesproken' en in welke omstandigheden?
http://www.telesurtv.net/noticias/se...e-negociacion/

Citaat:
No estamos de acuerdo, pero vamos a respetar la decisión de la renuncia (de Zelaya) a la constituyente, pero el frente de resistencia continuará (...) aún si Zelaya vuelve al poder no vamos a renunciar a la constituyente
Het is niet zozeer de terugkeer van Zelaya dat het volk wil, het is een nieuwe grondwet.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 13 oktober 2009 om 19:37.
Oud 14 oktober 2009, 00:54   #352
willem1940NLD

Standaard

Ik denk niet dat hier een compromis uitrolt; "rechts" wil geen enkele hervorming/grondwetswijziging en "links" totaal andere wijzigingen dan die welke Hr Z beoogt ... ?

Oud 17 oktober 2009, 23:36   #353
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Ik vraag me af hoe het komt dat de bevolking van Midden-Amerika zo ontstellend verpoliticeerd is. Zijn het nog steeds de oeroude culturen die dwarsstrooms gaan, of spelen er andere factoren een rol.
Waar komt die massale bewustzijnsvernauwing vandaan?Kijk nu eens voor de aardigheid naar Oost Duitsland. Geen muur was ooit te hoog of ze moesten er overheen en nu snakken ze allemaal terug naar het oude communisme.
Inmiddels geloof ik de media niet meer. Die hebben hun eigen agenda alsmede de politici die nog minder betrouwbaar zijn.

U merkt het, het wordt weer winter......

Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 17 oktober 2009 om 23:37.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2009, 07:57   #354
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Ik vraag me af hoe het komt dat de bevolking van Midden-Amerika zo ontstellend verpoliticeerd is. Zijn het nog steeds de oeroude culturen die dwarsstrooms gaan, of spelen er andere factoren een rol.
Waar komt die massale bewustzijnsvernauwing vandaan?Kijk nu eens voor de aardigheid naar Oost Duitsland. Geen muur was ooit te hoog of ze moesten er overheen en nu snakken ze allemaal terug naar het oude communisme.
Inmiddels geloof ik de media niet meer. Die hebben hun eigen agenda alsmede de politici die nog minder betrouwbaar zijn.

Wat bedoel je met "een bevolking is verpoliticeerd"?
Oud 18 oktober 2009, 13:46   #355
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Waar komt die massale bewustzijnsvernauwing vandaan?
Ik vind dat een vreemde stelling om diverse redenen. Ten eerste begrijp ik niet wat u bedoelt met 'verpoliticeerd'. Is dat een overtreffende trap van 'gepolitiseerd'?
Als u dat bedoelt zie ik niet in hoe dat getuigt van 'bewustzijnsvernauwing'. In nogal wat landen uit de regio heeft de bevolking er de afgelopen dertig jaar het één en ander meegemaakt. Niet in het minste de rechtse dictaturen met schendingen van allerlei rechten, willekeurige arrestaties, verdwijningen, enz. Bovendien ging dat doorgaans gepaard met een neoliberaal beleid in de voetsporen van het IMF en de Wereldbank. De mensen zijn daardoor gepolitiseerd, wel degelijk, maar mij lijkt dat veeleer een bewustzijnsverruiming. En daaruit zijn ook hun grassroots-organisaties gegroeid, het politiek bewustzijn en derhalve het veeleer linkse stemgedrag en revolutionair engagement.

Citaat:
Kijk nu eens voor de aardigheid naar Oost Duitsland. Geen muur was ooit te hoog of ze moesten er overheen en nu snakken ze allemaal terug naar het oude communisme.
Ik heb geen enquête gedaan maar ik kan niet zomaar voetstoots aannemen dat ze terug snakken naar het oude communisme. Er zijn zonder twijfel veel Oost-Duitsers die een afkeer hebben van het wilde kapitalisme waar alleen de winstmaximalisatie telt en die inzien dat ook het zgn. communistische Duitsland heel wat te bieden had zoals werkzekerheid, stabiliteit, goedkope woningen, betaalbaar en gedegen onderwijs en gezondheidszorg, enz. Maar da's iets helemaal anders dan 'het oude communisme'. Als u verwijst naar de kiesresultaten van Die Linke, dan zitten daar wel mensen uit de politieke elite van het voormalige Oost Duitsland, maar ze zijn daarom nog geen vertegenwoordigers van het 'oude communisme'.

Oud 18 oktober 2009, 14:58   #356
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Welk belang zou Israël dan wel moeten hebben bij zo'n arm en ver-verwijderd landje? Wat valt er te halen? En hebben de Israëli een zodanig overschot aan niet in Israël zelf benodigde soldaten dat ze die naar ginds uitlenen/verhuren?
Rechtstreeks vermoedelijk geen, ik denk eerder dat het opereert als stroman van de VS.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2009, 16:05   #357
Sodomis
Gouverneur

Sodomis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Rechtstreeks vermoedelijk geen, ik denk eerder dat het opereert als stroman van de VS.
+1
Oud 19 oktober 2009, 01:19   #358
Sodomis
Gouverneur

Sodomis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik ben er nu 3x geweest (midden & zuid) & ik denk dat ik antwoord wel weet.

De Amerikanen hebben hun buitenlandse politiek vooral gefocused op Mexico, Haiti & Colombia met het gevolg dat hun greep op de rest van de Zuiderburen verzwakt is sinds het einde van de koude oorlog.

De "oeroude culturen" worden voor de eerste keer betrokken in het politieke spel & de alfabetisering in Zuid-Amerika is echt in volle gang.
De armste klasse begint op te komen voor haar rechten & elitair rechts krijgt dus nu -terecht- op haar broek van de bevolking, met rechtse staatsgrepen (zoals deze) tot gevolg.

Dat er gesnakt wordt naar communisme is onzin.
Oud 19 oktober 2009, 10:57   #359
corse
Banneling

Standaard

België, een verkapte vorm van communisme of Marxisme?

Jonge hooggeschoolden verkiezen nu een job bij de overheid.
Eén vacature had de stad Antwerpen voor de groendienst met maar liefst 1.500 sollicitanten, deze hebben zich aangemeld voor die ene job.
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...emeenten.dhtml

Tot de actieve beroepsbevolking in België behoren:

Totaal: 3.859.000 mensen, (het aandeel mannen 2.277.000) en (het aandeel vrouwen is 1.582.000)
Vlaanderen heeft een effectieve beroepsbevolking van 42% (werklozen en werkenden samen), 60% mannen en 40% vrouwen.

Werklozen:

Ons land telde in juni 2009: 443.574 uitkeringsgerechtigde werklozen.
Belgen, uitkeringsgerechtigd en volledig werkloos, ongeveer 1 op 7 van de actieve bevolking is volledig werkloos.
Vlaanderen: telde eind augustus 2009 226.899 niet-werkende werkzoekenden.
Dat zijn er 39.830 of 21 procent meer dan in dezelfde maand 2008, dat blijkt uit gegevens van Vlaams minister van Werk Philippe Muyters.
De werkloosheidsgraad in Vlaanderen komt in augustus 2009 uit op 7,90 procent: mannen 7,33 procent en vrouwen 8,60 procent.

Staatsambtenaren en andere door de staat gefinancierde burgers zijn momenteel de grootste en sterkste groep consumenten, dit met de grootste financiële stabiliteit en zekerheid.

§ Als 70% van de bevolking betaald wordt door de staat, kunnen we dit systeem dan nog vrije markt of kapitalisme noemen?
§ Als in de toekomst 90% van de bevolking betaald wordt door de staat, kunnen we dit systeem dan nog vrije markt of kapitalisme noemen? (Bij welk betaling percentage verandert deze naam?)
§ De enige die je wezenlijk Marxistisch kan noemen in onze samenleving zijn staatsambtenaren, politiekers incluis.
§ Zij brengen deze Marxistische ideologie in praktijk door hun ambt (betrekking bij overheid of staat), waar deze ideologie op gebaseerd is.
§ Neoliberale politici zijn uiteraard het meest hypocriet, ze eten van twee walletjes, dat waar ze uiteraard voor gekend zijn, deze politici promoten het ondernemen, maar werken zelf veel liever aan de staat, kwestie van zekerheid en immense uitkeringen.
§ 340 Europese ambtenaren gaan dit jaar met vervroegd pensioen vanaf 50 en dit met een pensioen van 9.000 euro.

Ambtenaren, de niet in de privé werkende beroepsbevolking bedraagt voor België:

Een totaal van om en bij de 1,040 miljoen mensen.
§ 70% van de totale overheidsuitgaven gaat naar wedde van ambtenaren, niet vergeten, ook deze zijn zeer goede consumenten.
§ De staat was in 2007 goed voor 32,1 % percent van de totale loontrekkende werkgelegenheid in België.
§ In Vlaanderen ging het om 30,16 procent.
§ In Wallonië om 36,71 procent.

Vangnetten:

De staat (overheid) financiert ambtenaren en hun gezinnen en ook de voorzorg voor de meeste Belgische burgers:
Werkloosheid, werkonbekwaamheid, ziekte, handicap, invaliditeit, ongeval, pensioen, kindergeld, laatste vangnet OCMW

Pensioen:

In België is het pensioen voor bijna 2 miljoen mensen de voornaamste bron van inkomsten.
http://www.sdpsp.fgov.be/pdos/welcome/index.htm

O.C.M.W steuntrekkers:
Er zijn in Vlaanderen ongeveer 74.000 OCMW steuntrekkers.

Illegalen in België:
Er zijn in ons land ongeveer 110.000 illegalen. http://www.hbvl.be/arch/110-000-ille...-belgie-2.aspx

Het aantal in de privé werkende beroepsbevolking voor België bedraagt:
In de privé werkende: 1,2 miljoen arbeiders.

De geprivilegieerde klasse, de privé elite of privé nomenclatuur:

Slechts 0,2 procent van de bevolking verkrijgt 50% van de totale inkomens in ons land, die voortkomen uit: beleggingen, aandelen en andere vermogens, het zogenoemde casinokapitalisme. (niet democratisch, het neoliberalisme vermoord de democratie)
De Belgische voorzitter van de Deutsche Bank bevestigde: België is een fiscaal paradijs voor renteniers en een fiscale hel voor werknemers.
Vroeger beroofde mensen banken, nu beroven banken en multinationals mensen, het wereldwijde corrupte en criminele gedrag van deze onbestrafte elitegangsters, managers en andere universitaire roven en stelen wat nog mogelijk is, ze schreeuwen en kreunen, we hebben alles leeggeroofd en we willen nu het geld van de belastingbetaler!

Duale samenleving:

Deze perverse decadente minderheid (0,2 % neoliberale) leven in extreme weelde.
De massa leeft momenteel in een Marxistische samenleving. (1,3 miljoen van deze mensen leven in armoede in België)

Vier categorieën zelfstandigen:

Samen goed voor 923.946 zelfstandigen.
1. Zelfstandigen in hoofdberoep: (359.500) (1/3 van deze zelfstandigen betaald zich blauw aan de staat en leeft zelf in armoede)
2. Zelfstandigen helpers of meewerkende echtgenoten: (minimum of geen lonen)
3. Zelfstandigen in bijberoep: (199.650) (Vooral ambtenaren cumuleren en hebben een zelfstandig bijberoep)
4. Zelfstandige gepensioneerden die als zelfstandige blijven werken: (35.000) (het zelfstandige pensioen is niet menswaardig)

“Working-poor” (Biedt tewerkstelling voldoende bescherming tegen armoede?)
Alhoewel duidelijk bewezen is dat werkloosheid en inactiviteit een veel groter armoederisico inhouden dan tewerkstelling, biedt een job niet altijd een garantie om te ontsnappen aan armoede.
Bepaalde gezinsstructuren (zoals bvb. ééninkomensgezinnen) en lage inkomens (veroorzaakt door bvb. herhaaldelijke werkloosheid, deeltijdse arbeid een slecht betaalde jobs) liggen aan de oorzaak van de zogeheten “working-poor”. (bron: NAP, ECHP)
http://www.armoedebestrijding.be/cij...rkstelling.htm

Voedselbanken:

Op dit moment zijn 110.000 landgenoten (België) afhankelijk van voedselhulp. "Een recordaantal", zegt Willy De Mesmaeker, gedelegeerd bestuurder van de Federatie van Voedselbanken. http://www.hulporganisaties.be/pages...lng=NL&Id=3223
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2009, 11:08   #360
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

wat heeft dat 1° te maken met Honduras en 2° met communisme of marxisme?
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be