![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Gouverneur
|
![]() indien de mivb geen bedelaars wil in zijn toestellen, dan moeten ze maar een ticketcontrole doen en ervoor zorgen dat wie geen vervoerbewijs heeft niet in de metro kan.
of anders, indien de bedelaar een geldige mobib heeft, moet de mivb zelf maar mensen inzetten en betalen om de bedelaars uit de metro te gooien. die mensen doen trouwens geen kwaad, ze doen hun verhaalke, komen rond met hun potteke en stappen het volgende metrostation alweer uit. ik geef nooit iets omdat hun verhaalke meestal in het frans is. vraag is wat de mivb zal doen indien het zelf ooit moet gaan bedelen bij de overheid.
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Gouverneur
|
![]() dat is nu al de tweede keer in 1 draad dat ge zelf niks wilt opzoeken
![]() http://www.mivb.be/mobib.html?l=nl mobibs is de fjoetjer, een chipkaart die de huidige papieren kaartjes zal vervangen.
![]() |
#25 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind het positief dat de MIVB het initiatief neemt om effectief iets te doen aan het daklozenprobleem. Die mensen ergeren mij (en anderen ook) door hun aanwezigheid in stations en metro's. Iemand schreef in één van de reacties op DS ook dat ze een paar jaar terug het daklozenprobleem zo hebben kunnen oplossen op een plaats waar het vroeger stikte van daklozen die op banken zaten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
![]() Citaat:
De overheid houdt reeds genoeg geld af van mijn pree, en er zijn middelen genoeg aanwezig in België om die op te vangen, het is niet mijn fout dat deze middelen door wanbeheer niet bij hen terecht komen, noch is het mijn probleem, moesten ze nog wat hersencellen overhebben ze zouden zich 'parkeren' in de wetstraat ipv de werkende mens voor de voeten te lopen, de oplossing voor hun problemen zit'm in de wetstraat. 't is nu niet dat ze iets te verliezen hebben eh door daar te staan ipv in den Metro. Daarbij, hoe weet ik welke bedelaar echt hulp nodig heeft & welke gewoon wat zwart geld wilt hebben om zijn uitkeringen mee aan te vullen? Freck that, de boom in met de hele meute, en als den boom te hoog is, awel dat ze dan in de tuin van't parlement gaan liggen stinken.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ik ga daar eigenlijk mee akkoord, maar het is de plicht van iedereen (dus ook bedrijven) om te werken aan een samenleving zonder armen. Het negeren is net het tegenovergestelde van die verantwoordelijkheid.
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar in hemelsnaam heb ik dat gezegd? Waarom zou een vrouw van middelbare leeftijd zich moeten onderzoeken omdat zij op weg naar haar werk, in een groot bijna leeg stasion, alleen maar op de grond liggende zatlappen ziet, een beetje moet omlopen voor hunne kots, en heel af en toe aangsproken wordt en bij de arm genomen door zo'n niet gewassen dronkaard, die dan iets wil uitleggen al brabbelend zonder veel agressie te willen, maar door zijn daden toch bedreigend overkomt ...???
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het resultaat van gedoogbeleid zien we nu Laatst gewijzigd door Boduo : 21 oktober 2009 om 22:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals voorgesteld door Amon : ze zouden beter bedelen aan het parlement.
Ook aan alle gemeentehuizen en OCMW's |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
![]() Citaat:
Kijk, als je echt de mensen wilt helpen moet je de oorzaak aanpakken, en niet je 'geweten sussen' door ze enkele cents te geven, waar ze dan toch maar bier & sigarettes mee kopen, dat is pas egoistisch & arrogant. Ik betaal belastingen (en verdomd veel zelfs), er is geld genoeg om het probleem aan te pakken, maar de politieke wil is er niet. En dan nog, ze hebben een stel hersenen & twee handen, dat ze iets doen voor hun geld, ipv gelijk honden liggen bedelen met hun kids erbij om extra zieltogend te zien, zulk uitschot doet mijn maag keren, het feit dat zulke kinderen door kind & gezin niet opgevangen worden vind ik véél erger dan wat de MIVB doet. Nee, in onze maatsch&ppij zouden er niet eens bedelaars mogen bestaan, de middelen zijn er, er is werk zat (bordewassers zijn erg in trek momenteel in Brussel bv), de vraag is, willen ze wél nog van't straat af?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Gouverneur
|
![]() bedelaars lezen geen kranten, vandaag heb ik er nog 2 gezien. eentje met een accordeon met een hoes over en een andere met krantjes.
![]() |
#35 |
Minister-President
|
![]() Gingen er geen toegangspoortjes komen in de Brusselse metro?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je dan geen adres hebt, dan krijg je de job niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() zolang ze de mensen niet lastig vallen mogen ze zich daar verwarmen de komende winterdagen. Probleem aan en in metrostations komt niet echt van bedelaars maar van hangjongeren die er af een toe hun slag slaan. Bedelaars bedelen, maar beroven niet.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch geeft het 's avonds een onaangenaam gevoel als je aangesproken wordt door een man wiens adem stinkt naar de alcohol...Vooral als je quasi alleen bent. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De titel v. deze draad zou moeten zijn: "Overheid negeert armen".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
|
![]() Citaat:
/sarcasme
|
||
![]() |
![]() |