![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() Ik wou dat ik zo groot was als Dani Klein.
Dan zou ik ook eens iets in het Frans zingen zie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() Ik zou veel andere jobs willen doen, maar je kan je echt niet voorstellen hoeveel keer ik tweede een derde uit de selectie kwam ipv eerste.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer. Laatst gewijzigd door Hoomer : 27 oktober 2009 om 11:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Burger
|
![]() ten eerste ontvang ik geen uitkering, dat heb ik zeer duidelijk gemaakt. Ten tweede dacht ik al dat u doelde op mijn gezondheidsproblemen. Uw vergelijking slaat nergens op want ik wil helemaal niet 'oh zo graag' fysiek zwaar werk doen; ik zou het wel overwegen om een inkomen te hebben als ik deze rugproblemen niet had.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() Psychoten mogen ook nergens binnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
|
![]() Citaat:
U zoekt werk en voor u komen dus alle jobs in aanmerken waar geen diploma voor vereist is. Dus voor 100% van al die jobs komt u in aanmerking, ok? Nu gaat u zelf uw kansen aanzienlijk verkleinen; 70% Van die jobs hebben onregelmatige uren, die jobs vallen weg voor u. 90% Van die jobs is fysieke arbeid, die jobs vallen weg voor u. 99% Van die jobs vallen weg voor u omdat u onmiddellijk een vast contract wenst. Ik heb nu uw openingspost niet herlezen maar er zullen nog wel voorwaarden zijn die u stelt. Hoeveel jobs blijven er over die u wel wenst te doen? Juist ja 0,00000000000. Als ex-werkgever heb ik een enorme hekel gekregen aan werkzoekenden die eerst hun eisen en loonvoorwaarden stellen en dan pas vragen wat de job inhoud. De goede tijden zijn voorbij hoor, als je werk wenst moet je pakken wat je krijgen kan en dan verder uitkijken naar de job van je dromen. Maar als je reeds te lui bent om je in orde te stellen met je socialezekerheid denk ik niet dat jij de juiste instelling om te werken hebt hoor. Voila, u vraagt wij draaien. Ps. Zever tegen mij niet over uw rug he, loop al dertig jaar met rugpijn en ben steeds chef-kok geweest en momenteel ga ik regelmatig naar de pijnkliniek.
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ik zit er zelfs over te denken om mijn opleiding af te breken om zo latere uren te kunnen werken. Dit zou mijn kansen om ooit een job die mij voldoening geeft te vinden nochtans aanzienlijk verkleinen. Geen fysiek werk is geen eis die ik stel, dat doet mijn gezondheid voor me. Ik heb trouwens wel een diploma ASO en daarmee kon ik een jaar geleden genoeg administratieve jobkes vastkrijgen, nu echter niet meer. Ik ben helemaal niet te lui om me in orde te stellen met de sociale zekerheid, als ik niet snel werk vind zal ik dat alsnog moeten doen trouwens; ik wilde gewoon eerst liever al mijn tijd steken in het vinden van werk. Wat wilt u trouwens eigenlijk: als iemand een uitkering krijgt is hij een parasiet en als iemand geen uitkering aanvraagt is die lui, je moet weten wat je wilt he! Ik dacht wel dat je zo iemand was die "ook wel rugpijn heeft en toch nog werkt" Ik zal even een en ander verduidelijken voor u, mijn beste, want zulke uitlatingen maken mij verschrikkelijk kwaad! Ik heb spina bifida occulta, ten gevolge daarvan heb ik scoliose, kyfose en beenlengteverschil. Ook heb ik een "tethered cord" (vastzittend ruggemerg) ontwikkelt waardoor mijn lage rugpijn steeds verergert en ik kracht verlies in mijn benen. Als mijn toestand aan dit tempo blijft achteruitgaan moet ik onder het mes, deze operatie is zeker niet zonder risico's. Het zou aan te raden zijn wat minder vooroordelen te hebben. Ik denk dat mijn looneis van 1200 netto niet teveel gevraagd is btw. Laatst gewijzigd door audrey : 27 oktober 2009 om 12:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#70 | |
|
![]() Citaat:
![]()
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer. Laatst gewijzigd door Hoomer : 27 oktober 2009 om 13:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
|
![]() Citaat:
Laat me nu ongeveer de zelfde kwaal hebben als u (en nog meer; artrose in het linker heupgewricht, verkalking van de aders in mijn linkerbeen, linkerbeen 2cm korter, linkervoet staat voor 60% naar links gericht en een zwelling van het kraakbeen tussen het vijfde en zesde legament waar een zenuw tussen gekneld zit, aantasting van de zenuwuiteinden in men spieren wegens diabetis en ik kan geen honderd meter meer stappen. O ja mijne rug is krom van steeds aan te lage werkbanken te moeten werken (ben nogal ne grote)) En nu zit ik voor de eerste maal in mijn leven al 5 maanden thuis. Dus beging niet te klagen tegen mij hoor. Ik ben 53, toen het in de horecawereld bekend raakte dat ik gestopt was op mijn werk (wat niet waar was ik was ziek thuis) stond mijn deurbel en mijn telefoon niet stil, werkaanbiedingen zelfs vanuit Nederland en Spanje. En nog straffer vorige week ben ik met mijn baas overeengekomen om mijn arbeidscontract met wederzijdse toestemming stop te zetten. Waarom? Wel die man moet verder met zijn zaak en er moet een nieuwe chef komen en daar ik waarschijnlijk nooit meer dat werk kan doen en wij vrienden zijn hebben we overeengekomen onze samenwerking te stoppen. BTW deze week wordt beslist of ik onder het mes ga of niet (de beslissing ligt bij mij en ik zal het waarschijnlijk niet laten doen). Heu, ik ben hier niet aan het klagen hoor dit is gewoon een antwoord op haar vraagje, of u kan dit ook oppakken als een pleidooi om meer 50 plussers aan te nemen zij hebben nog de juiste arbeidsinstelling, onze jeugd heeft die niet meer. En ik kan het weten heb genoeg sollicitanten gehad hoor. Bv: "Nee ik kan de job niet aannemen want dan zou ik op donderdagavond moeten werken en dat gaat niet omdat ik dan naar de dansles moet". U begrijpt dat ik uren kan aanpassen maar niet voor zulke reden hoor, dan weet ge onmiddellijk welk vlees je in de kuip hebt.
![]() |
![]() |
#72 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Wat mij ook verbaasd is dat u zit te kappen op andere mensen die geen fysieke arbeid kunnen verrichten wegens zware medische problemen terwijl u daardoor zelf thuiszit. U zegt dat u dezelfde problemen als mij heeft; mag ik daaruit concluderen dat u ook spina bifida occulta en tethered cord heeft? Want dan zou u moeten begrijpen dat ik niet in de horeca of als poetsvrouw kan gaan werken; als ik lang moet rechtstaan of rondlopen zak ik namelijk letterlijk door mijn benen; zelfs als ik dus de pijn zou verbijten, dan nog is het onmogelijk. Iemand die bepaalde uren niet kan werken omdat ze naar de dansschool moet is trouwens nog heel iets anders dan iemand die een avondopleiding volgt om in de toekomst een job te vinden die meer voldoening geeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb eens, toen ik werkte, vijftien jaar lang passend werk gezocht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Banneling
|
![]() Waarna ik huisman geworden ben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() Daar bleek ik ook niet voor te deugen, want ik werd afgedankt zeven jaar later.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Deze link werkt zeker wel. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() Zoek eens als serveerster in café's. Jonge vrouwen zijn daar welkom. Wel hard werk, en je moet tegen zatlappen-gezaag kunnen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mischien is het belangrijkste al een opleiding kiezen die je niet enkel leuk vind, maar waar ook vraag naar is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |