Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 april 2004, 12:25   #41
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Het is hier weer een leuk onderonsje.
Dat is dus de commentaar van Piano op de vrij dramatische lezersbrief uit Humo.
Hij heeft er dus niets over te zeggen, en dat is op zichzelf veelzeggend over Piano
Hij is nog altijd bezig met 'actuele' problemen. Zie hierboven.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2004, 14:13   #42
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dagallemaal
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle
Je schrijft inderdaad ook enkele juiste punten. En Sarkozy, inderdaad, wat een groot politicus. Ik heb hem enkele malen in een praatshow bezig gezien, in de discussie omtrent de hoofddoeken... geen blad voor de mond, voortdurend to-the-point, op geen enkel ogenblik in het nauw gedreven, en zéér overtuigend, zelfs naar de (moslim-)deelnemers in het debat. Zo'n politicus missen we hier...
We agree. Heb hem ook gehoord: zowel Le pen als dat crapuul van Ramadan de mond gesnoerd, en zonder populisme!

De enige van dat kaliber hier zijn: De Winter en Abou Jahjah maar beiden zijn te vergelijken met Degrelle en van het ergste populisme (om geen andere naam te gebruiken) en niet met een democraat als Sarkozy. Ik kan mij sinds P-H Spaak niet echt een groot staatsman herinneren in België.

Ik denk ook dat Sarkozy de waardige opvolger van De Gaulle kan worden (tenminste tijdens zijn eerste jaren, voor hij wat seniel begon te worden) en zo iemand heeft elk Europees land nu nodig voor extreem-populisme te veel opkomt maar de partijpolitiek laat zoiets niet toe voor het ogenblik. Eerst nog een paar zwarte zondagen zeker nodig?
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2004, 14:27   #43
christof
Vreemdeling

Stuur een bericht via Instant Messenger naar christof
Standaard

Durf je een weddenschap aangaan? Ik durf wedden dat 13 juni het weer zal gestegen zijn, alhoewel al veel autochtonen dergelijke wijken ( stadsgedeelte) ontvlucht zijn ( vraag de bevolkingregisters maar eens op van de voorbije 5 jaar voor Molenbeek en je zal wel zien)
christof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2004, 14:27   #44
Tegendradigaard

Standaard

Wat een kolenschuppen zeg
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2004, 14:28   #45
christof
Vreemdeling

Stuur een bericht via Instant Messenger naar christof
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke
Uitslagen gemeenteraadsverkiezingen 9/10/1994:gemeente St. Jans Molenbeek

partij / parti stemmen / votes % zetels / sièges
LB 8835 32,7% 16
PRL 4545 16,8% 7
FN 4498 16,6% 7
FDF 2725 10,1% 4
ECOLO 2151 8,0% 3
VLBLOK 1406 5,2% 1
PSC 1404 5,2% 1
CVP 684 2,5% 0
VU 369 1,4% 0
MERCI 220 0,8% 0
PTB-PVA 199 0,7% 0

Radikaal-rechts haalt samen(VB+F.N): 21,8% van de stemmen in 1994

Gemeenteraadsverkiezingen 8/10/2000

partij / parti stemmen / votes % zetels / sièges
LB 10787 38,2% 18
P.R.L.F.D.F. 8208 29,1% 14
ECOLO 3739 13,2% 5
VL.BLOK 2163 7,7% 2
FN 1725 6,1% 2
PTB-PC 613 2,2% 0
VU-ID 591 2,1% 0
FNB 281 1,0% 0
DB 114 0,4% 0

6 jaar later haalt Radikaal-rechts nog maar slechts 14,8% (Vlaams Blok, F.N en FNB).

Hoe is dit dan te verklaren volgens jullie,???
Dit was een reactie hierop!!!
christof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2004, 16:13   #46
Thor
Provinciaal Statenlid

Thor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wij zijn er dus politiek zeer slecht aan toe als vele mensen, en vooral democraten , maar één alternatief vinden.
Als je moet kiezen tussen slecht en slechter......

Ik troost mij met de woorden van WC:

"If you are going through hell.......................KEEP GOING"
Oud 30 april 2004, 16:22   #47
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door christof
Durf je een weddenschap aangaan? Ik durf wedden dat 13 juni het weer zal gestegen zijn, alhoewel al veel autochtonen dergelijke wijken ( stadsgedeelte) ontvlucht zijn ( vraag de bevolkingregisters maar eens op van de voorbije 5 jaar voor Molenbeek en je zal wel zien)
telefoonboek is ook al goed...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2004, 20:31   #48
Kleine Johannes
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Lezersbrief verschenen in Humo nr 3321 van 30 april 2004 – pag.30
Vlaams Blok (3)
't Blok zal straks de elfde opeenvolgende verkiezingsoverwinning vieren, en nog steeds hebben de democratische politici het totaal niet begrepen.

Voor alle duidelijkheid: ik woon in Molenbeek, was idealistisch, links, humanistisch, progressief, had een lidkaart van het Antifascistisch Front, enfin, de hele stamboom... en ik stem straks met de dood in het hart voor datzelfde vermaledijde Blok, en zeer velen met mij!

Ik ken de realiteit op het terrein, en na zes jaar tussen de kut-Marokkaantjes is de maat vol. Men heeft er blijkbaar echt geen idee van hoe agressief, smerig, achterlijk, fundamentalistisch en totaal ondemocratisch de meerderheid van deze mensen is, en hoe totaal irreëel, duur en belachelijk amateuristisch de zogezegde initiatieven ter bevordering van de integratie zijn. Ben ik nu ook strafbaar?

Moet ik blijven verdragen dat mijn leven kapot gemaakt wordt, dat de wijk een vuilnisbelt is, dat geen enkele wet wordt nageleefd, dat de moskeeën en de steeds groeiende groep bezoekers ervan haat, racisme en homofobie propageren op een niveau dat zelfs Blokkers zou doen blozen; dat mijn vrouw uitgescholden wordt voor hoer, dat vrienden niet meer durven langskomen, dat we niet :meer kunnen slapen (in vergelijking hiermee is vliegtuiglawaai echt een luxeprobleem, hoor); dat meisjes van vier a vijf in boerka's rondlopen, dat er ingebroken en gestolen wordt, dat we constant geïntimideerd worden en dat werkelijk niemand - noch gemeente, noch politie, noch parket, noch de park-, plein-, zebrapad- en andere wachters - daar iets aan doen! Ik stel dagelijks vast dat de traditionele politieke partijen het probleem (van Marokkanen) ontkennen, verdoezelen en onbespreekbaar houden, en daar moet dringend een einde aan komen.

Ook de berichtgeving in de media komt me de strot uit. Men liegt, vergoelijkt en verzwijgt. Na 11/9 bijvoorbeeld stonden ze hier in de straat te joelen dat het een lust was (en dat waren niet die paar enkelingen, zoals de politiek correcte verslaggeving het wil). Gezien de Midden-Oostenproblematiek kan ik die reactie nog goed begrijpen; wat ik niet begrijp is dat ik achteraf op tv hoor dat 'de moslimgemeenschap' met afschuw op de gebeurtenissen reageerde. Of dat ik via het journaal verneem dat er tijdens het Offerfeest in de voorziene slachtplaatsen wordt geslacht, terwijl we de schapen de huizen zien binnengesleurd worden, en we ze horen mekkeren op het balkon naast ons. Please, get real! Als men wil dat er niet voor 't Blok gestemd wordt, zijn dergelijke (veelvuldige) mediareflexen zeer contraproductief.

Ga eens in de oude journalistieke traditie de boer op en praat met mensen in bioscopen, metro, cafés, zwembaden, winkels, uitzend-, post- en andere kantoren, maar ook in progressieve bolwerken zoals gemeenschapscentra, kinderopvangcentra... Peil daar naar wat men denkt, voelt en ervaart. Ga eens kijken in wijken zoals de mijne hoe men daar werkelijk alles kapotmaakt, terwijl het blok van democratische partijen dat ontkent.

Doe er godverdomme eindelijk eens iets aan. Ik stem Blok, niet omdat ik racistisch ben, maar omdat de democratische partijen hun verantwoordelijkheid niet opnemen en daardoor het grootste gevaar voor de democratie zijn. Ik ben echt een 'bange, blanke man' geworden. Niet omdat ik bang ben van het onbekende, wel net andersom.

Naam en adres bekend.
Hehe.

HUMO gaat den Blok-toer op.

Eerst dat interview met Herman Brusselmans en dan nu :

een lezersbrief van een op het Blok stemmende linkiewinkie.

Het Blok Taboe voorgoed om zeep.

Als HUMO nu ook al lezersbrieven van linkse overlopers naar "extreem-rechts" gaat publiceren...

Een bewijs dat Humo altijd iedereen aan het woord laat, en geen censuur toepast, wat men van veel andere media niet kan zeggen?
Kleine Johannes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2004, 22:48   #49
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kleine Johannes
Citaat:

Hehe.

Als HUMO nu ook al lezersbrieven van linkse overlopers naar "extreem-rechts" gaat publiceren...

Een bewijs dat Humo altijd iedereen aan het woord laat, en geen censuur toepast, wat men van veel andere media niet kan zeggen?
en ikke maar die Blokers geloven dat het een extreem-links censurerend kolderbladje is. Nog geen tien minuten later is Humo blijkbaar heilig verklaard door diezelfde Blokkers...
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2004, 23:08   #50
Sufragette
Schepen

Sufragette's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Sufragette
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zorro
heb het net ook gelezen in den humo.

Ik geef hem groot gelijk!!
Dat is de waarheid, en die is hard!
Nu moeten de mensen dat ook maar is gaan beseffen!!

Die 2 andere lezersbrieven zijn wel te links naar mijn zin.

Zorro, jij hebt niets te klagen; Mechelen is Molenbeek niet! Lijkt er in de verste verte niet eens op..
Oud 1 mei 2004, 09:57   #51
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:
en ikke maar die Blokers geloven dat het een extreem-links censurerend kolderbladje is. Nog geen tien minuten later is Humo blijkbaar heilig verklaard door diezelfde Blokkers...
Beste Seba, ga nu eens naar de kern van de zaak. Wat denk je van het onthutsend verhaal van deze inderdaad ex-extreemlinkse militant.
Humo is zo eerlijk dit verhaal te brengen, ik als VB-er bewonder die eerlijkheid, zonder daarom Humo heilig te verklaren. Humo zou daar trouwens helemaal niet mee gediend zijn.
Ik ken trouwens een ander verhaal van een goede bekende die in Schaarbeek meemaakte hoe ALLE drug dealers door Johan Demol werden opgepakt, vervolgens werd door toedoen van DM en anderen Demol aan de deur gezet (hij had gelogen!!). Nadien toen de strijd tegen 'extreemrechts' gewonnen was kwamen de drug dealers terug en ze zijn er nog altijd tot grote ergernis van 'de mensen'.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2004, 10:08   #52
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Hehe.

Ik denk dat het gewoon een commerciële zet van HUMO is.

Ze zien dat de wind voor het multicul-discours niet meer zo gunstig waait en merken (uit eigen ervaring en door brieven van lezers etc. hoe de mentaliteit van de mensen wijzigt).

Als ze nu niet mee op de Blok trein springen riskeren ze op termijn een groot lezerspubliek van zich te vervreemden en daarmee ook hun marktaandeel te zien verkleinen.

Je moet nu eenmaal meegaan met je tijd als onderneming.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2004, 10:11   #53
Marco
Parlementslid

Marco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Lezersbrief verschenen in Humo nr 3321 van 30 april 2004 – pag.30
Vlaams Blok (3)
't Blok zal straks de elfde opeenvolgende verkiezingsoverwinning vieren, en nog steeds hebben de democratische politici het totaal niet begrepen. …

Doe er godverdomme eindelijk eens iets aan. Ik stem Blok, niet omdat ik racistisch ben, maar omdat de democratische partijen hun verantwoordelijkheid niet opnemen en daardoor het grootste gevaar voor de democratie zijn. …
Dit is de kern van de zaak. Ik ben geen VB stemmer maar we moeten dringend een rechtser beleid krijgen waar misbruiken aangepakt worden. De SP.a helpt ons land om zeep met hun gratis hangmat en hun 'sociaal' gepruts.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be