Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 november 2009, 14:15   #21
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
tuurlijk, gebruik van geweld in de opvoeding zal de agressiviteit bij jongeren doen verminderen?
Zeker weten, ik ben ervaringsdeskundige. En zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Oud 2 november 2009, 14:38   #22
Ganzenbordfan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
Natuurlijk, te weinig pletsen rond hun oren en schoppen onder hun broek gehad.
Hemeltje.

Citaat:
Zeker weten, ik ben ervaringsdeskundige. En zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Wat voor een ervaringsdeskundige ben je?

Laatst gewijzigd door Ganzenbordfan : 2 november 2009 om 14:39.
Ganzenbordfan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2009, 14:45   #23
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ganzenbordfan Bekijk bericht
Hemeltje.

Wat voor een ervaringsdeskundige ben je?
Pletsen- en schoppenuitdeler, en ik heet niet hemeltje.
Oud 2 november 2009, 14:53   #24
Ganzenbordfan
Banneling

Standaard

Citaat:
Hebt ge dergelijk gedrag toevallig van uw ouders geleerd?
Oud 2 november 2009, 15:12   #25
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Hebt ge dergelijk gedrag toevallig van uw ouders geleerd?
Toch niet, nee, volledig selfmade-opvoeder.
Oud 2 november 2009, 15:15   #26
Ganzenbordfan
Banneling

Standaard

Citaat:
Toch niet, nee, volledig selfmade-opvoeder.
Selfmade... Hebt ge boeken over opvoeden gelezen? Een pedagogische opleiding gevolgd?

Ik ben benieuwd wat u geïnspireerd heeft om over te gaan tot dergelijke opvoedingsmethoden.
Oud 2 november 2009, 15:18   #27
Thanatos
Burger

Standaard

Citaat:
Hoe oud zijn je kinderen? Ik durf ervoor te wedden dat je met zo'n opvoeding je autoriteit tov je kinderen gaat kwijtspelen eens ze in de puberteit komen. En dat komt nooit meer goed.
Daar ben ik ervaringsdeskundige in, die ouwe van me heeft het geweten.

Geweld is overigens een uiting van psychische zwakte, maar dat wist je wss al.

Laatst gewijzigd door Thanatos : 2 november 2009 om 15:26.
Thanatos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2009, 15:37   #28
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thanatos Bekijk bericht
Hoe oud zijn je kinderen? Ik durf ervoor te wedden dat je met zo'n opvoeding je autoriteit tov je kinderen gaat kwijtspelen eens ze in de puberteit komen. En dat komt nooit meer goed.
Daar ben ik ervaringsdeskundige in, die ouwe van me heeft het geweten.

Geweld is overigens een uiting van psychische zwakte, maar dat wist je wss al.
Mijn kinderen zijn de puberteit al lang voorbij en het zijn mijn beste maten. we delen niet alleen een warme vriendschap, maar hebben ook bewondering voor mekaar.
Gedoseerd, verantwoord geweld (al klasseer ik een plets rond uw oren en een schop onder uw broek niet als 'geweld') is net het bewijs van psychische sterke en karaktervastheid. Dat dat stabiele, gelukkige volwassenen oplevert, die bovendien respect hebben voor anderen, kan ik dus bewijzen.
Oud 2 november 2009, 15:39   #29
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Selfmade... Hebt ge boeken over opvoeden gelezen? Een pedagogische opleiding gevolgd?

Ik ben benieuwd wat u geïnspireerd heeft om over te gaan tot dergelijke opvoedingsmethoden.
Kilo's boeken verslonden over opvoeden toen ik er eenmaal mocht aan beginnen plus cursus psychologie gevolgd. En dan aan al die boekenwijsheid mijn eigen interpretatie gegeven, gekleurd door jarenlang opvoeden van volwassenen.
Oud 2 november 2009, 15:40   #30
Thanatos
Burger

Standaard

Ah, da's al een iets genuanceerder beeld. Ik dacht dat je toegaf je kinderen te mishandelen. Een tik als laatste redmiddel vind ik ook kunnen.

Laatst gewijzigd door Thanatos : 2 november 2009 om 15:41.
Thanatos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2009, 15:47   #31
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ah, da's al een iets genuanceerder beeld. Ik dacht dat je toegaf je kinderen te mishandelen. Een tik als laatste redmiddel vind ik ook kunnen.
Zo is dat, en als allerlaatste redmiddel. Verbaal mishandelen we mekaar wel voortdurend, voor de grap. Moet kunnen.
Oud 2 november 2009, 15:55   #32
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ah een ervaringsdeskundige die voor meer geweld pleit in de opvoedingen van kinderen.

Weet je mijn jukes, als je een ervaringsdeskundige zou zijn zou je moeten weten dat je respect moet krijgen van je kinderen en dit kun je enkel krijgen door respect te geven.

En dat doe je niet met een pak rammel of lappen. of zoals je zegt schoppen onder u gat!

Dat men eens een tik op de billen geeft dat kan geen kwaad maar waar u naar wilt toegaan is discipline bereiken met agressiviteit en geweld en dus door angst discipline kweken.

niet goed bezig dus vind ik persoonlijk.

discipline kun je ook bereiken door duidelijke afspraken te maken, je er zelf aan te houden en gepaste straffen te bedenken en dat moet helemaal geen fysiek geweld zijn.

vergelijk opvoeden gerust met het leiden van een groep werknemers.
gij gaat ene werknemer ook niet een schot onder zijn gat geven als hij te langzaam werkt of een lap in zijn gezicht als hij serieus commentaar geeft?
neen, want dan zou u een celstraf krijgen en terecht ook, dus waarom zou dit wel bij kinderen kunnen en mogen?

neen, u zoekt alternatieve straffen want kinderen kun je niet ontslaan of loon inhouden maar je kunt kinderen wel iets weigeren wat ze graag eten, of wat ze graag doen, of een klusje laten doen, en als ze wat groter zijn kun je wel zakgeld inhouden en zomeer
mogelijkheden zat om discipline aan te leren

dat u dit als ervaringsdeskundige niet weet tart alle verbeelding
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2009, 15:59   #33
slegie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Mijn kinderen zijn de puberteit al lang voorbij en het zijn mijn beste maten. we delen niet alleen een warme vriendschap, maar hebben ook bewondering voor mekaar.
Gedoseerd, verantwoord geweld (al klasseer ik een plets rond uw oren en een schop onder uw broek niet als 'geweld') is net het bewijs van psychische sterke en karaktervastheid. Dat dat stabiele, gelukkige volwassenen oplevert, die bovendien respect hebben voor anderen, kan ik dus bewijzen.
nu zwakt u uw eigen reactie af tot hetzelfde niveau van een tik tegen de billen en daar is niks mis mee op voorwaarde dat u ook genoeg aandacht en liefde en het nodige respect geeft aan u kinderen

dat u nu een warme vriendschap heeft is omdat u wss deze zaken ook gedaan heeft samen met de tik tegen de billen zoals men zegt

maar uw eerste reactie gaf mij de indruk dat zo iemand bent zoals we in de jaren 50 tegen kwamen, een goei mep tegen hunne kop zodat ze koppijn hebben er van en een schot tegen hun gat dat ze niet meer konden gaan zitten een hele week, hetzelfde als de leraar toen met de lat op uw handen en gat mocht slaan en zo meer
als u dit wou promoten dan was het schandalig als ervaringsdeskundige
Oud 2 november 2009, 16:31   #34
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
nu zwakt u uw eigen reactie af tot hetzelfde niveau van een tik tegen de billen en daar is niks mis mee op voorwaarde dat u ook genoeg aandacht en liefde en het nodige respect geeft aan u kinderen

dat u nu een warme vriendschap heeft is omdat u wss deze zaken ook gedaan heeft samen met de tik tegen de billen zoals men zegt

maar uw eerste reactie gaf mij de indruk dat zo iemand bent zoals we in de jaren 50 tegen kwamen, een goei mep tegen hunne kop zodat ze koppijn hebben er van en een schot tegen hun gat dat ze niet meer konden gaan zitten een hele week, hetzelfde als de leraar toen met de lat op uw handen en gat mocht slaan en zo meer
als u dit wou promoten dan was het schandalig als ervaringsdeskundige
Ik heb zo'n grootvader gehad, die sloeg je gewoon van uw voeten. Met de vlakke hand tegen je gezicht, dan lag je ineens tegen de grond en dan wist je niet goed wat er gebeurd was voor een aantal seconden.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2009, 19:32   #35
slegie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik heb zo'n grootvader gehad, die sloeg je gewoon van uw voeten. Met de vlakke hand tegen je gezicht, dan lag je ineens tegen de grond en dan wist je niet goed wat er gebeurd was voor een aantal seconden.
ja dit soort taferelen waren normaal in zijn tijd maar nu is bewezen dat dit soort taferelen kunnne leiden tot het maken van moordenaars en verkrachters.

maar de opvoeding is een belangrijk iets om een persoon te vormen maar de persoonlijkheid blijft toch de belangrijkste factor.

soms zie je dat een man die opgevoed is in een liefdevol gezin en materialistisch goedhebbend gezin toch ineens in staat is tot moorden en dat iemand die jarenlang misbruikt en mishandeld is de beste papa ter wereld kan zijn

ik wil maar zeggen dat niet iedereen die een pak rammel krijgt per definitie een moordenaar of zo word maar ook niet iedereen die liefdevol opgevoed word word een liefdevol iemand
Oud 3 november 2009, 09:17   #36
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
En op een keertje staat er een gewapend iemand in de slaapkamer van Bhairav en roepen naar moeke werkt niet...

Ja ik vraag me dan ook wel af of Bhairav dan mans genoeg gaat zijn...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2009, 09:29   #37
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kritiek geven op jongeren is eigenlijk zeggen dat de oudere generaties hun kinderen slecht hebben opgevoed en foute waarden hebben meegegeven.

Wat ook grotendeels zo is.

Het begint met futuliteiten, wij moesten in een restaurant op onze stoel blijven zitten en pa moest dat geen 1 keer zeggen... als hij er iets moest van zeggen, waart ge eigenlijk al verkeerd bezig.

Als mijnheer pastoor of de directeur binnen kwam in de klas stonden wij recht.

Als wij aangesproken werden door ne flik, dan hadden wij schrik van die mannen.

Maar door al dat politiek correct gedoe, norm vervaging, "vrije opvoeding" en meer van dat soort shit, is de samenleving gewoon om zeep geholpen.

nu zien ze de flikken eruit als snotneuzen, opperette uniformkes zijn ook niet nodig, maar gelijk ze er nu bijlopen, sorry sommige facteurs zien er strenger uit. ze mogen ook niks nie meer doen. Een agent moet respect kunnen afdwingen desnoods door geweld te gebruiken. Ne gemiddelde rijkswachter uit de jaren 80 daar moest ge niet mee lachen, dat waren echte mannen op militaire wijze gevormd geen mietjes dus, die staken ook wel toeren uit, en daar zaten ook corrupte gangsters tussen, maar over het algemeen genomen zaten daar wel serieuse mannen tussen die hun job deden. Omdat ze ze konden doen, geen gemoei van achterlijke politiekers als er eens een gevangene op een kast was gelopen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2009, 09:36   #38
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Herr Flick: een iets laarslikkeriger uniform misschien? Maar ook niet TE, dan beginnen de mensen te lachen...
Serieus: mensen zijn weldegelijk anders dan vroeger. Mensen lopen anders, hebben een andere blik in de ogen, denken anders. Het paternalisme heeft gewoon afgedaan. Punt.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2009, 09:38   #39
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht

Ja ik vraag me dan ook wel af of Bhairav dan mans genoeg gaat zijn...
Compleet naast de kwestie. Maar ik ben blij dat ge u daarmee nog kunt amuseren. Wie kan dat nog tegenwoordig? Iedereen moet vandaag de dag van die vergezochte cynische genadeloze galgenhumor hebben...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2009, 09:50   #40
de Wandelaar
Banneling

Standaard

Citaat:

Primair sadisme en brutale boertigheid ?
de Wandelaar is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be