Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 1 november 2009, 22:30   #321
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Was het niet Rooms Rood (CVP en SP) die toen regeerden?
Ja hoor en waar staat sp dan voor denkt u?
Oud 1 november 2009, 22:33   #322
Hoomer

Standaard

Citaat:
Het is nochtans dezelfde zever als dat "allochtonen al ons werk afpakken" terwijl ze "allemaal werkloos zijn en een uitkering krijgen".
Wie beweerd dat allochtonen ons werk afpakken???????
Ons pensioen en onze welstand helpen ze naar de vaantjes ja.
Oud 1 november 2009, 22:38   #323
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Wat zit u hier te doen, als u vindt dat de persberichten van politics.be geen betrouwbare bron zijn.
Kijk jongeman u leest blijkbaar wat u denkt en niet wat er staat.
Zou u zichzelf niet beter bezig houden met MTV ofzo?
Hoomer, dat persbericht, persmededeling, is een bericht dat het VB meedeelt aan de pers; m.a.w. een pamflet van het VB.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2009, 22:48   #324
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Hoomer, dat persbericht, persmededeling, is een bericht dat het VB meedeelt aan de pers; m.a.w. een pamflet van het VB.
Ja want we weten allemaal dat allochtonen niets dan goeds bijbrengen aan onze gemeenschap...
Oud 1 november 2009, 22:54   #325
Hoomer

Standaard

Citaat:
Kijk, de website van het vb wordt volledig gescreend door de inquisitie, geloof me daar staan geen leugens op.
Zij hebben dat schrijven ontvangen, geloof me vrij, zij kunnen zich echt niet veroorloven ook maar 1 insinuatie te maken.
Oud 1 november 2009, 23:39   #326
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja hoor en waar staat sp dan voor denkt u?
Links die onze huidige welvaart voor iedereen heeft helpen opbouwen?

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 1 november 2009 om 23:55.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2009, 23:41   #327
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat zit u hier te doen, als u vindt dat de persberichten van politics.be geen betrouwbare bron zijn.
Persberichten zijn geschreven door politieke partijen of andere drukkingsgroepen. Ze zijn in geen enkel geval (behalve de persberichten van het Vlaams Belang, uiteraard) een betrouwbare bron.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2009, 23:43   #328
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk, de website van het vb wordt volledig gescreend door de inquisitie, geloof me daar staan geen leugens op.
Zij hebben dat schrijven ontvangen, geloof me vrij, zij kunnen zich echt niet veroorloven ook maar 1 insinuatie te maken.
Daar staan misschien geen strafbare zaken op. Of er geen leugens op staan is ene heel andere zaak.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2009, 00:01   #329
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het gaat om de getuigenis van 1 medewerker van het OCMW van Antwerpen die X aantal keer wordt overgenomen en gekopieerd.

Het is hetzelfde als wanneer iemand beweert dat de maan van kaas gemaakt is en als bewijs X aantal artikels aanhaalt die 1 persoon citeren die ook beweert dat de maan van kaas gemaakt is.

Dat een bewering X aantal keer gekopieerd wordt maakt ze niet meer of minder waar.

En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Oud 2 november 2009, 10:51   #330
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wie beweerd dat allochtonen ons werk afpakken???????
Ons pensioen en onze welstand helpen ze naar de vaantjes ja.
Filip Dewinter en met hem veel Vlaams Behangers op dit forum.

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...ang_Familiedag

Citaat:
"Iedere nieuwe vreemdeling neemt niet alleen de job af van een Vlaamse arbeider of bediende maar kost de Vlaamse belastingbetaler handenvol geld", aldus Dewinter.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 2 november 2009 om 10:52.
Oud 2 november 2009, 11:52   #331
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waaraan dank ik de omgekeerde bewijslast?
Welke "dit" komt voor in Vlaanderen?
Welk "dat formulier" ken je?

Zoveel mist spuien in 1 post, wat probeer je daarmee te verdoezelen?
Dat je niet kan aantonen dat het geen totale onzin is?
Maar mens toch! Kun je niet lezen? Jij beweert dat SDX totale onzin verkoopt wanneer ze stelt dat ook in Spanje (net zoals in Vlaanderen) handel is in onterechte werkverklaringen en papieren! Wel, toon eens aan waarop je jezelf baseert! Waarom zou dit in Spanje niet evengoed kunnen gebeuren als hier, toon eens aan dat dit nooit gebeurd!
Een van mijn kinderen woonde en werkte zes jaar in Spanje, de papierhandel ken ik dus, wat is daar onduidelijk voor je aan?
Graag uw bronnen als bewijs dat fraude met werkvergunningen en papieren om te stempelen in Spanje nooit voorkomen! U weet dit toch zo zeker? Ik niet!

Laatst gewijzigd door alice : 2 november 2009 om 11:55.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2009, 17:22   #332
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Citaat:
Waaraan dank ik de omgekeerde bewijslast?
Welke "dit" komt voor in Vlaanderen?
Welk "dat formulier" ken je?

Zoveel mist spuien in 1 post, wat probeer je daarmee te verdoezelen?
Dat je niet kan aantonen dat het geen totale onzin is?
Maar mens toch! Kun je niet lezen? Jij beweert dat SDX totale onzin verkoopt wanneer ze stelt dat ook in Spanje (net zoals in Vlaanderen) handel is in onterechte werkverklaringen en papieren! Wel, toon eens aan waarop je jezelf baseert! Waarom zou dit in Spanje niet evengoed kunnen gebeuren als hier, toon eens aan dat dit nooit gebeurd!
Een van mijn kinderen woonde en werkte zes jaar in Spanje, de papierhandel ken ik dus, wat is daar onduidelijk voor je aan?
Graag uw bronnen als bewijs dat fraude met werkvergunningen en papieren om te stempelen in Spanje nooit voorkomen! U weet dit toch zo zeker? Ik niet!
Neen, Alice, dat beweerde ik niet. Waar lees jij dat?
Je bent weer goed in vorm om stellingen te verdraaien!
Heb jij nog enig idee waarover de discussie gaat?
Mag ik nu nog weten over welk formulier je het hebt?

Citaat:
Het kan best dat wat SDX zegt geen totale onzin is; of dat het niet denkbeeldig; maar toon het dan aan.
SDX beweert eerst "Nepcontracten van nepfirma's waar de nepperds zogezegd al zoveel tijd gewerkt hebben om werkloosheidsuitkering te kunnen krijgen!"
Als ik er haar op wijs "Bij de Spanjaarden van Marokkaanse afkomst, gaat het om mensen die in Spanje het recht op werkloosheidsuitkering reeds hebben opgebouwd. Die hebben geen neppapieren nodig om te bewijzen dat ze in Spanje gewerkt hebben; ze moeten een Europees formulier E 301, ingevuld door de buitenlandse instelling bevoegd inzake werkloosheid, hebben."
Dan weet ze plots dat die formulieren E 301 vervalst worden; maar een bron kan ze niet geven.

Jij komt nu af met "een verklaring kopen zolang gewerkt te hebben" welke verklaring is dat? Een verklaring van een (nep)werkgever? Of een E 301 van de Spaanse RVA?

Ik wil best geloven dat die mensen proberen om hier te komen en rechten te laten gelden. Maar kan jij aantonen dat het werkelijk lukt?
Oud 2 november 2009, 18:24   #333
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vader, moeder en 4 kinderen.
1 op 6 werkt of heeft gewerkt.
JMDD statistiek kan ik ook.
Wanneer men het heeft over "werkende bevolking" rekent men de kinderen wel niet mee zeker! Wanneer men onze autochtone werklozencijfers geeft zitten de kinderen daar ook niet tussen! Ook JMDD zal dat niet doen, hij weet ook wel dat men hem op de vingers kijkt en met veel plezier zal afkraken! Maar daar valt precies niet veel van te merken, nietwaar? Onze multicullers doen alsof ze van niets weten en het al vergeten zijn... al die interessante gegevens die hij op de brave burgers losliet!
Zoals de bewering van JMDD dat elke geregulariseerde goed is voor 6 bijkomers zoals familie, "huwelijken" enz Stel dat er 50.000 geregulariseerden zijn dus goed voor 300.000 verrijkers in totaal binnenkort. Leuk vooruitzicht...
De ocmw's, de sociale woningen en de gevangenissen zullen weer niet kunnen volgen!
Mooie manier om weer mist te spuien!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2009, 18:25   #334
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

1) 27/10/2009: 5 jongeren slaan man in mekaar en gooien hem op de spooren.
2) 28/10/2009: Man vermoord schoonbroer.
3) 28/10/2009: 4-voudige moord
4) 30/10/2009: 2-voudig moordenaar gijzeld cipier.
5) 02/11/2009: Doodsbedreigingen na uiting van kritiek op islam

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...cherming.dhtml
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2009, 18:41   #335
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen dat mag en kan hij niet.
Hij krijgt niet eens een verblijfsvergunning; laat staan een uitkering.

Jij hebt toch mijn post gelezen met de wetgeving; niet te geloven dat je hetzelfde sprookje nog steeds herhaalt.
Mag ik op jou rekenen om binnen een aantal maanden of nog langer te laten weten hoeveel van die "Spanjaardse Marokkanen" het land weer hebben verlaten?
Hoeveel er aan de nodige valse werkbewijzen enz zijn geraakt, hoeveel er effectief aan het werk zijn geraakt officieel en/of in het zwart, hoeveel er ondertussen "gekend zijn door het gerecht", hoeveel er eventueel gewoon wachten op de volgende "regularisatieronde" enz enz
Ik vrees dat jouw wetgeving hen geen bal kan schelen...en noem dat maar gerust weer "insinuaties" en zo!
Ik wacht vol ongeduld doch met weinig illusies...
Oud 2 november 2009, 18:56   #336
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
1) 27/10/2009: 5 jongeren slaan man in mekaar en gooien hem op de spooren.
2) 28/10/2009: Man vermoord schoonbroer.
3) 28/10/2009: 4-voudige moord
4) 30/10/2009: 2-voudig moordenaar gijzeld cipier.
5) 02/11/2009: Doodsbedreigingen na uiting van kritiek op islam

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...cherming.dhtml

Declerq, De Nul, Leo Delcroix, Willy Claes, Guy Coëme, Guy Spitaels, Serge Dassault , De Tandt , Lizin, Eddy Muylaert, Mario Di Paolo, André Flahaut, Fernand Koekelberg, Fontaine......

Nog nooit een dag gezeten.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 2 november 2009 om 18:59.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2009, 18:57   #337
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Mag ik op jou rekenen om binnen een aantal maanden of nog langer te laten weten hoeveel van die "Spanjaardse Marokkanen" het land weer hebben verlaten?
Hoeveel er aan de nodige valse werkbewijzen enz zijn geraakt, hoeveel er effectief aan het werk zijn geraakt officieel en/of in het zwart, hoeveel er ondertussen "gekend zijn door het gerecht", hoeveel er eventueel gewoon wachten op de volgende "regularisatieronde" enz enz
Ik vrees dat jouw wetgeving hen geen bal kan schelen...en noem dat maar gerust weer "insinuaties" en zo!
Ik wacht vol ongeduld doch met weinig illusies...
Vertel eerst eens hoeveel er zo naar hier gekomen zijn; een verblijfsvergunning verkregen hebben en eventueel werkloosheidsuitkering kregen.

Als ze Spanjaard zijn van Marokkaanse afkomst, waarom zouden ze dan moeten rekenen op regularisatie?

Ik ben blij dat je zelf weet wanneer je overgaat tot insinuaties, dan hoef ik jou er niet meer op wijzen.

Laatst gewijzigd door artisjok : 2 november 2009 om 18:58.
Oud 2 november 2009, 19:08   #338
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok
Het kan best dat wat SDX zegt geen totale onzin is; of dat het niet denkbeeldig; maar toon het dan aan.
SDX beweert eerst "Nepcontracten van nepfirma's waar de nepperds zogezegd al zoveel tijd gewerkt hebben om werkloosheidsuitkering te kunnen krijgen!"
Als ik er haar op wijs "Bij de Spanjaarden van Marokkaanse afkomst, gaat het om mensen die in Spanje het recht op werkloosheidsuitkering reeds hebben opgebouwd. Die hebben geen neppapieren nodig om te bewijzen dat ze in Spanje gewerkt hebben; ze moeten een Europees formulier E 301, ingevuld door de buitenlandse instelling bevoegd inzake werkloosheid, hebben."
Dan weet ze plots dat die formulieren E 301 vervalst worden; maar een bron kan ze niet geven.

Jij komt nu af met "een verklaring kopen zolang gewerkt te hebben" welke verklaring is dat? Een verklaring van een (nep)werkgever? Of een E 301 van de Spaanse RVA?

Ik wil best geloven dat die mensen proberen om hier te komen en rechten te laten gelden. Maar kan jij aantonen dat het werkelijk lukt?
Zuchtzucht artisjok toch...
Citaat:
"Nepcontracten van nepfirma's waar de nepperds zogezegd al zoveel tijd gewerkt hebben om werkloosheidsuitkering te kunnen krijgen!"
Staat niet in jouw wetboekje, dus het kan/bestaat niet?

Citaat:
Inderdaad, mensen die écht 'gewerkt' hebben bij een 'echte' firma, hebben geen neppapieren, nepcontracten of nepfirma's waar ze zogezegd gewerkt hebben, nodig (dat weet een kind en ik begrijp niet waarom je dit vermeld) - dat formulier E301 wordt dan ook zonder problemen ingvuld bij de bevoegde instanties in Spanje en bijgevolg heb je geen vervalst document nodig!
Dat was echter niet mijn punt, mijn vraag aan jou was; of jij het normaal vindt dat iemand die (al dan niet) een tijdje gewerkt heeft in Spanje 'recht' heeft op werkloosheidsuitkering in België, in een land waar die persoon géén cent heeft bijgedragen aan belastingen of wat dan ook - ook stel ik me de vraag of het louter toevallig is dat in België de 'uitkeringen' een stuk hoger liggen dan in Spanje - en mits een beetje slimme streken, levenslang van kunnen genieten, terwijl in Spanje enkel maar een beperkt aantal maanden 'genoten' kan worden van zo'n uitkering, daarna kan je nog wat 'subsidio' krijgen van om en bij de 400 € en dan is't OP, GEDAAN!...en dat ze daarom toevallig afzakken naar België - om werk te 'zoeken'???
Citaat:
Nee, ik wéét niet plots dat die formulieren vervalst worden, ik zeg enkel dat die formulieren óók vervalst kúnnen worden indien nodig, álles kan vervalst worden!
Citaat:
Een 'verklaring' kopen zolang gewerkt te hebben = gewoon een nepcontract van een bepaalde duur (je wordt ingeschreven (wordt geregeld bij een Gestoria) en de kosten betaal je zelf; de vragende partij dus), eens je dat hebt, sta je bij de bevoegde instanties als 'werkende' ingeschreven (Ja hoor, in Spanje hebben ze óók computers), dus is er geen enkel probleem om je formulier E 301 aan te vragen en af te halen.

Moest je nog wat weten, wat je dan kan verdraaien en citeren hoe het jezelf uitkomt?

Laatst gewijzigd door SDX : 2 november 2009 om 19:18.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2009, 19:13   #339
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vertel eerst eens hoeveel er zo naar hier gekomen zijn; een verblijfsvergunning verkregen hebben en eventueel werkloosheidsuitkering kregen.

Als ze Spanjaard zijn van Marokkaanse afkomst, waarom zouden ze dan moeten rekenen op regularisatie?

Ik ben blij dat je zelf weet wanneer je overgaat tot insinuaties, dan hoef ik jou er niet meer op wijzen.
Ja, als Spaanse Marokkaan hebben ze zo het recht om hier te komen wonen bedoel je? Maar waarom moeten wij weer voor die groep, als Belgische belastingbetaler opdraaien??? Zelfs in Spanje zijn ze dus slimmer dan hier: 6 maanden werken = 4 maand dop, en gedaan! Bij ons: soms zelfs maar één dag werken + wat gefoefel = hun broodje is gebakken!
God en Klein Piertje mag weten wat we nog allemaal niet weten als brave belasting betalende burger van dit landje... Dat we voortdurend bedrogen worden en dat men voortdurend en onbeschaamd van ons profiteert, daar moeten we toch niet aan twijfelen zeker???
Dat we dat ook nog als aanvaardbaar en normaal en "wettelijk" moeten beschouwen, dat is wat anders...
Oud 2 november 2009, 19:39   #340
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Zuchtzucht artisjok toch...

Staat niet in jouw wetboekje, dus het kan/bestaat niet?
Ik heb nooit beweert dat dit niet kan.bestaat. Ik heb je erop gewezen dat ze er niets mee zijn; want dat zijn niet de papieren die ze hier moeten indienen om heb recht op werkloosheidsuitkering te bewijzen. Dat moeten ze doen middels het europeers formulier E 301.
Ik heb je ook gevraagd of het vervalsen van het formulier E 301 het probleem is waarover bericht werd in de media

Citaat:
Inderdaad, mensen die écht 'gewerkt' hebben bij een 'echte' firma, hebben geen neppapieren, nepcontracten of nepfirma's waar ze zogezegd gewerkt hebben, nodig (dat weet een kind en ik begrijp niet waarom je dit vermeld) - dat formulier E301 wordt dan ook zonder problemen ingvuld bij de bevoegde instanties in Spanje en bijgevolg heb je geen vervalst document nodig!
Dat was echter niet mijn punt,
Dat was wel je punt
Citaat:
mijn vraag aan jou was; of jij het normaal vindt dat iemand die (al dan niet) een tijdje gewerkt heeft in Spanje 'recht' heeft op werkloosheidsuitkering in België, in een land waar die persoon géén cent heeft bijgedragen aan belastingen of wat dan ook - ook stel ik me de vraag of het louter toevallig is dat in België de 'uitkeringen' een stuk hoger liggen dan in Spanje - en mits een beetje slimme streken, levenslang van kunnen genieten, terwijl in Spanje enkel maar een beperkt aantal maanden 'genoten' kan worden van zo'n uitkering, daarna kan je nog wat 'subsidio' krijgen van om en bij de 400 € en dan is't OP, GEDAAN!...en dat ze daarom toevallig afzakken naar België - om werk te 'zoeken'???
Dat vroeg je nooit. Geef de link naar jouw bericht waar je dit vraagt.

Citaat:
Nee, ik wéét niet plots dat die formulieren vervalst worden, ik zeg enkel dat die formulieren óók vervalst kúnnen worden indien nodig, álles kan vervalst worden!

Een 'verklaring' kopen zolang gewerkt te hebben = gewoon een nepcontract van een bepaalde duur (je wordt ingeschreven (wordt geregeld bij een Gestoria) en de kosten betaal je zelf; de vragende partij dus), eens je dat hebt, sta je bij de bevoegde instanties als 'werkende' ingeschreven (Ja hoor, in Spanje hebben ze óók computers), dus is er geen enkel probleem om je formulier E 301 aan te vragen en af te halen.
In Spanje hebben ze alleen een computer om de inschrijving in te geven? Er wordt niet gecontroleerd of de werkgever ook sociale lasten betaalde?
Dan moet er ook massale fraude zijn in Spanje zelf, bij de werkloosheidsuitkering!

Citaat:
Moest je nog wat weten, wat je dan kan verdraaien en citeren hoe het jezelf uitkomt?
Dan mag jij hier nu a.d.h.v. citaten bewijzen wat ik verdraaide of citeerde "hoe het mezelf uitkomt".
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be