Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Wie wordt de eerste voorzitter van de EU?
Blair 7 18,42%
Balkenende 8 21,05%
Verhofstadt 3 7,89%
Een ander 20 52,63%
Aantal stemmers: 38. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 5 november 2009, 10:35   #221
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Het is overigens onmogelijk om gieriger te zijn dan een hollander.
Ik heb nog nooit op cafe een belgisch gezin van 4 rond een cola zien zitten met 4 rietjes erin terwijl de oma het stuk citroen dat erin dreef opknabbelt.
Een tijdje terug had men in Hulst last van Vlamingen die hun afval daar in de vuilnisbakken dumpten omdat het lozen van afval in eigen land geld kost. Dat is toch wel een van de ergste vormen van gierigheid die ik ooit ben tegengekomen. Vlamingen zijn niet voor niets de meest fervente bonnetjesknippers ter wereld. Als er ergens een voordeeltje valt te halen zijn ze er als de kippen bij.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2009, 10:38   #222
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
En dat zeg je uitgerekend tegen een zelfstandig Vlaams initiatiefnemer die jaarlijks zorgt voor een werkvolume van ongeveer 300.000 € voor Nederlandse collega's. Uiteraard mensen die ik kan vertrouwen. Uit Noord-Brabant en Limburg. Ik heb mijn lesje wel geleerd : met Noord-Hollanders doe ik nooit meer zaken. Anderen belazeren is hun parool. Dat ze opsodemieteren !!!
Een tijdje terug heeft het ministerie van buitenlandse zaken een groot enquete gehouden onder buitenlandse ondernemers. Men wilde weten welke dingen Nederland beter kon doen. Daar kwam ook uit dat de betrouwbaarheid van de Nederlanders als een van de pluspunten werd ervaren. Dus neem me niet kwalijk als ik jouw ervaring(en) met Hollanders niet als gezaghebbend beschouw.

Laatst gewijzigd door Spinoza : 5 november 2009 om 10:38.
Oud 5 november 2009, 10:58   #223
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Een tijdje terug heeft het ministerie van buitenlandse zaken een groot enquete gehouden onder buitenlandse ondernemers. Men wilde weten welke dingen Nederland beter kon doen. Daar kwam ook uit dat de betrouwbaarheid van de Nederlanders als een van de pluspunten werd ervaren. Dus neem me niet kwalijk als ik jouw ervaring(en) met Hollanders niet als gezaghebbend beschouw.
Jij leest echt wel met een gekleurde bril hoor ! Ik onderlijnde net de héél goede samenwerking met de Nederlanders uit Noord-Brabant en Limburg. Daar is echt niks op aan te merken. Mijn ervaringen met Noord-Hollanders dienen echter wel degelijk au sérieux benomen te worden. Overigens zijn mijn Noord-Brabantse en Limburgse vrienden exact dezelfde mening toegedaan : ze werken liever met samen Vlamingen dan met dat volk boven de Moerdijk !
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2009, 11:35   #224
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Jij leest echt wel met een gekleurde bril hoor ! Ik onderlijnde net de héél goede samenwerking met de Nederlanders uit Noord-Brabant en Limburg. Daar is echt niks op aan te merken. Mijn ervaringen met Noord-Hollanders dienen echter wel degelijk au sérieux benomen te worden. Overigens zijn mijn Noord-Brabantse en Limburgse vrienden exact dezelfde mening toegedaan : ze werken liever met samen Vlamingen dan met dat volk boven de Moerdijk !
Jouw ervaringen kan ik niet serieus nemen. Hollanders zijn al eeuwenlang handelaars. Dan kan je je het niet eens veroorloven om onbetrouwbaar te zijn. Je kan iemand bedriegen, maar de volgende keer doet die persoon geen zaken meer met je. Waar jij kennelijk ook een voorbeeld van bent. Dit is in directe tegenspraak met het feit dat de Hollandse provincies al eeuwenlang goede handelsbetrekkingen hebben met de gehele wereld. Dit jaar wordt bijvoorbeeld 400 jaar handel met Japan gevierd. Die Japanners moeten dan toch wel heel erg naief zijn dat ze zich al zo lang laten bedonderen door de Hollanders, niet?

Je kan individuele ervaringen zoals die van jou nou eenmaal niet als maatgevend beschouwen. Daar staan namelijk ook weer mensen tegenover die alleen maar goede ervaringen hebben met Hollanders. Ik kan dit forum ook volschrijven met voorbeelden van Vlaams bedrog, geen enkel probleem. Echt, jullie Vlamingen zijn de enigen die de Hollanders altijd onbetrouwbaarheid verwijten. Verder hoor je dat vrijwel nergens anders. De Randstad is economisch een van de meest succesvolle regio's van Europa. Met leugens en bedrog was dat echt niet gelukt.
Oud 5 november 2009, 12:50   #225
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Jouw ervaringen kan ik niet serieus nemen. Hollanders zijn al eeuwenlang handelaars. Dan kan je je het niet eens veroorloven om onbetrouwbaar te zijn. Je kan iemand bedriegen, maar de volgende keer doet die persoon geen zaken meer met je. Waar jij kennelijk ook een voorbeeld van bent. Dit is in directe tegenspraak met het feit dat de Hollandse provincies al eeuwenlang goede handelsbetrekkingen hebben met de gehele wereld. Dit jaar wordt bijvoorbeeld 400 jaar handel met Japan gevierd. Die Japanners moeten dan toch wel heel erg naief zijn dat ze zich al zo lang laten bedonderen door de Hollanders, niet?

Je kan individuele ervaringen zoals die van jou nou eenmaal niet als maatgevend beschouwen. Daar staan namelijk ook weer mensen tegenover die alleen maar goede ervaringen hebben met Hollanders. Ik kan dit forum ook volschrijven met voorbeelden van Vlaams bedrog, geen enkel probleem. Echt, jullie Vlamingen zijn de enigen die de Hollanders altijd onbetrouwbaarheid verwijten. Verder hoor je dat vrijwel nergens anders. De Randstad is economisch een van de meest succesvolle regio's van Europa. Met leugens en bedrog was dat echt niet gelukt.
Als er 1 land is van leugen en bedrog, dan is dat Belgie wel.
Het is nog nooit anders geweest.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2009, 14:09   #226
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta Bekijk bericht
Als er 1 land is van leugen en bedrog, dan is dat Belgie wel.
Het is nog nooit anders geweest.
Geef eens een voorbeeld?
Belgen beoefenen sinds vanouds de mooie katholieke deugd der hypocrisie, dat zit inderdaad in onze genen en het is iets dat men terugvind in alle overwegend katholieke volkeren.

Dat uit zich in onze dubbelzinnige houding tov belastingen, zwartwerk, huwelijkse trouw en relaties tov hogergeplaatsten.

Wij zijn niet direct en recht voor de raap maar eerder slinks en manoeuvrerend in de schaduw.

Leugens en bedrog zie ik niet echt.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2009, 14:25   #227
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik wens jullie veel succes aan de andere kant van de wereld. Aan Belgen is ginder ook geen gebrek.

Nu ja, als je vertrekt vanuit een hautain zelfbeeld en zelfs de meest directe ervaringen van je eigen forum-medelezers in de wind wil slaan, dan ontgaat mij het nut van verder te discussiëren met uw pretentieuze hoogheid.

We werken wel door met de ernstige Nederlanders.
Oud 5 november 2009, 15:17   #228
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik wens jullie veel succes aan de andere kant van de wereld. Aan Belgen is ginder ook geen gebrek.

Nu ja, als je vertrekt vanuit een hautain zelfbeeld en zelfs de meest directe ervaringen van je eigen forum-medelezers in de wind wil slaan, dan ontgaat mij het nut van verder te discussiëren met uw pretentieuze hoogheid.

We werken wel door met de ernstige Nederlanders.
Als iemand die Descartes eert, zou je toch respect moeten hebben voor de wetenschappelijke methode. Dan zou je moeten weten dat individuele gevallen nooit doorslaggevend kunnen zijn. Ook als je de Hollanders de hemel in had geprezen, had ik dat niet meteen aangenomen.
Oud 5 november 2009, 16:51   #229
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Geef eens een voorbeeld?
Belgen beoefenen sinds vanouds de mooie katholieke deugd der hypocrisie, dat zit inderdaad in onze genen en het is iets dat men terugvind in alle overwegend katholieke volkeren.

Dat uit zich in onze dubbelzinnige houding tov belastingen, zwartwerk, huwelijkse trouw en relaties tov hogergeplaatsten.

Wij zijn niet direct en recht voor de raap maar eerder slinks en manoeuvrerend in de schaduw.

Leugens en bedrog zie ik niet echt.
U heeft het juist aangegeven hiermee:
"Dat uit zich in onze dubbelzinnige houding tov belastingen, zwartwerk, huwelijkse trouw en relaties tov hogergeplaatsten."
De kat in het donker knijpen, is een volksaard geworden.

Laatst gewijzigd door Sidharta : 5 november 2009 om 16:52.
Oud 6 november 2009, 08:12   #230
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Belgiek redt zich wel. Het gaat hier over Europa en over een geschikte persoon voor de functie van 'president'.

Ik ben het for Another time eens met Jack:
Belgie gaat gewoon door zoals het altijd is gegaan.
Vlaanderen heeft genoeg onderkruipers, die zich hiervoor lenen.
Daarom kan Van Rompuy beter gaan dan Balkenende.
Nederlanders zijn niet zo makkelijk en zullen direkt verkiezingen eisen.

Laatst gewijzigd door Sidharta : 6 november 2009 om 08:13.
Oud 6 november 2009, 17:29   #231
JP Coen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Belgie gaat gewoon door zoals het altijd is gegaan.
Vlaanderen heeft genoeg onderkruipers, die zich hiervoor lenen.
Daarom kan Van Rompuy beter gaan dan Balkenende.
Nederlanders zijn niet zo makkelijk en zullen direkt verkiezingen eisen.
Het wordt van Rompuy, omdat hij de meest kleurloze figuur is en aan de hand loopt van Sarkozy.
In ruil daarvoor krijgt Engeland de minister voor buitenlandse zaken.
En zo gaat alles weer door, zoals het altijd is gegaan.
JP Coen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2009, 18:05   #232
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JP Coen Bekijk bericht
Het wordt van Rompuy, omdat hij de meest kleurloze figuur is en aan de hand loopt van Sarkozy.
In ruil daarvoor krijgt Engeland de minister voor buitenlandse zaken.
En zo gaat alles weer door, zoals het altijd is gegaan.
JP's avontuur is in ieder geval een beetje afgelopen, Polen en een aantal laffe anonieme landen hebben al geklaagd dat hij wel heel hard roept geen kandidaat te zijn maar dat ze toch door zijn lobby zijn bezocht. Ook is er kritiek omdat de man al teveel ervaring en dus politieke vijanden zou hebben. JP en ervaring, hoe komen ze erop. Degene die het artikel schreef dacht in ieder geval dat Polen van Rompuy beter zou vinden.
Oud 6 november 2009, 20:26   #233
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit is in directe tegenspraak met het feit dat de Hollandse provincies al eeuwenlang goede handelsbetrekkingen hebben met de gehele wereld. Dit jaar wordt bijvoorbeeld 400 jaar handel met Japan gevierd. Die Japanners moeten dan toch wel heel erg naief zijn dat ze zich al zo lang laten bedonderen door de Hollanders, niet?
Niet euforisch worden hé, de Hollanders stonden bij de Jappen bekend als "the red haired barbarians".

"The Dutch are depicted as pale, ugly, red-haired barbarians with large noses".

Doet mij denken aan de Hunnen die ook ooit ONZE gewesten bestookten. Wilde veroveraars.

Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 6 november 2009 om 20:28.
Oud 6 november 2009, 20:29   #234
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
JP's avontuur is in ieder geval een beetje afgelopen, Polen en een aantal laffe anonieme landen hebben al geklaagd dat hij wel heel hard roept geen kandidaat te zijn maar dat ze toch door zijn lobby zijn bezocht. Ook is er kritiek omdat de man al teveel ervaring en dus politieke vijanden zou hebben. JP en ervaring, hoe komen ze erop. Degene die het artikel schreef dacht in ieder geval dat Polen van Rompuy beter zou vinden.
Het is beter dat de Belgen voor schut staan in Europa ,dan wij Nederlanders.
Oud 6 november 2009, 21:07   #235
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Niet euforisch worden hé, de Hollanders stonden bij de Jappen bekend als "the red haired barbarians".

"The Dutch are depicted as pale, ugly, red-haired barbarians with large noses".

Doet mij denken aan de Hunnen die ook ooit ONZE gewesten bestookten. Wilde veroveraars.
Ik denk dat het toch iets genuanceerder lag en ligt; trouwens, veel van die Nederlanders van toen zouden nu "Belgen" heten ....

http://nl.wikipedia.org/wiki/Decima

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_v...ofden_in_Japan

http://nl.wikipedia.org/wiki/Vereeni...sche_Compagnie
Oud 6 november 2009, 21:38   #236
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Enigen ?

Citaat:

Persoonlijk kom ik goed overeen met Nederlanders, meestal Zeeuws-Vlamingen.
Ik heb nogal wat kontakten met Britten. De meesten onder hen zijn toch voorzichtig met Hollanders (ik schrijf wel : HOLLANDERS)
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2009, 23:28   #237
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het is beter dat de Belgen voor schut staan in Europa ,dan wij Nederlanders.
Als ik eerlijk ben hebben de Belgen op het moment ook meer recht op een hoge Europese functie. Nederland was met Neelie Kroes op mededinging en Jaap de Hoop Scheffer als hoogste man van de NAVO al rijkelijk bedeeld met topfuncties de afgelopen jaren.
Oud 6 november 2009, 23:30   #238
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Persoonlijk kom ik goed overeen met Nederlanders, meestal Zeeuws-Vlamingen.
Ik heb nogal wat kontakten met Britten. De meesten onder hen zijn toch voorzichtig met Hollanders (ik schrijf wel : HOLLANDERS)
Ik geloof er geen fuck van. Alleen Belgen kennen het verschil tussen boven en onder de moerdijk. De rest van de wereld kent echt niet de verschillen tussen bijvoorbeeld limburgers, friezen en hollanders.
Oud 7 november 2009, 00:24   #239
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Ik geloof er geen fuck van. Alleen Belgen kennen het verschil tussen boven en onder de moerdijk. De rest van de wereld kent echt niet de verschillen tussen bijvoorbeeld limburgers, friezen en hollanders.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Limburg.jpg‎
Bekeken: 61
Grootte:  39,8 KB
ID: 58716  

Oud 7 november 2009, 09:55   #240
I amsterdam
Minister-President

I amsterdam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik eerlijk ben hebben de Belgen op het moment ook meer recht op een hoge Europese functie. Nederland was met Neelie Kroes op mededinging en Jaap de Hoop Scheffer als hoogste man van de NAVO al rijkelijk bedeeld met topfuncties de afgelopen jaren.
Niet omwille van het recht, maar van Rompuy is de geschikte man voor Europa.
Europa zoekt een voorzitter, die er alleen maar is en niet iemand die wat doet.
van Rompuy heeft Belgie afgelopen jaar gered, door er te zijn en te rusten en zo weinig mogelijk te doen.Die man is daar geknipt voor
Balkenende, heeft Nederland door een zeer roerig periode na Fortuyn geleid, met een Zeeuwse aanpak .Hij keek niet toe, maar ging preken over normen en waarden ,over aanpakken en presteren , over VOC mentalitieit.
In die zin lijkt Leterme meer op hem, de hard werkende West Vlaming.
Presteren en hard werken, past niet bij Belgie en niet bij Europa.
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be