Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 november 2009, 01:04   #21
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Onze domme pers schiet op de verkeerde mensen.

En prof griepkommisseir Van Ranst eigenlijk ook.

De geneesheer die de vaksins "gestolen" heeft uit de stock die bestemd was voor de risiko-gevallen, moet gestraft worden met enkele maanden bak voor diefstal, en geschorst door de horde van geneeskundigen wegens het tegenwerken van het gezondheidsbeleid.

Je kan toch de speler die geen griep wil krijgen, iets verwijten.
Je kan toch de klub die haar spelers wil laten spelen, nets verwijten.

Maar de klubdokter, die had moeten zeggen "we geraken momenteel onmogelijk aan het vaksin op legale manier".
²

Ge kunt die mannen moeilijk iets verwijten. Het lijkt mij sterk dat die beslissing niet van hogerop komt.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2009, 01:09   #22
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Gij volgt de voetbal niet echt, eh?

Het gaat hem om oneerlijke concurrentie: in HEEL Europa worden voetballers van clubs die Europees spelen gevaccineerd alleen in belziek moeten ze weer het moraalridderke willen spelen. Ik ziet het al voor mij: Club, Standard en Anderlecht Europees uitgeschakeld omdat de hele ploeg geveld is door de mexicaanse griep terwijl de tegenpartij wel allemaal hun vaccin hebben gekregen. Gelijkheid van wapens, ziet u...
Als iemand uit de risicogroep net achter de laatste 30? 40?tal vaccins komt die de voetballers kregen, en het met zijn leven bekoopt, zal D'Hooghe de strop nog wat strakker rond zijn vette nek voelen.

Ik walg van de manier waarop hij zat te liegen op TV vanavond.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 11 november 2009 om 01:10.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2009, 01:15   #23
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Als iemand uit de risicogroep net achter de laatste 30? 40?tal vaccins komt die de voetballers kregen, en het met zijn leven bekoopt, zal D'Hooghe de strop nog wat strakker rond zijn vette nek voelen.

Ik walg van de manier waarop hij zat te liegen op TV vanavond.
Is dat die van de Belgische voetbalbond?
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2009, 01:17   #24
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Is dat die van de Belgische voetbalbond?
Neen, van de Armeense.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2009, 08:51   #25
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband Bekijk bericht
Ik waardeer je nuance, maar ik zie het toch anders.

De spelers, die doen wat hun werkgever hen vraagt.

De clubdokter, die doet wat zijn club hem vraagt maar is natuurlijk mee verantwoordelijk omdat hij toegang heeft tot de vaccins.

De club, niet toevallig een 'onderneming', ontplooit zijn economische activiteit op illegale wijze met middelen van de gemeenschap. Vooral de club zelf moet dus veroordeeld worden en gepast gestraft.
Dien doktoor heeft nen eed van hypocrates afgelegd (in zijn geval eerder ene van hypocritus ) bovendien heeft hij ook nog eens zijn deontology en beroepseer. En als ge weet dat die vaccins voor "risicogroepen" zijn, dan geeft ge die niet aan een bende overvoede, overbetaalde, supergezonde klote voetballerkes.

Ze mochten dien arrogante klootzak (hebde hem gezien op t nieuws) voor mijn part levenslang schorsen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2009, 08:53   #26
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Het gaat hem om oneerlijke concurrentie: in HEEL Europa worden voetballers van clubs die Europees spelen gevaccineerd alleen in belziek moeten ze weer het moraalridderke willen spelen. Ik ziet het al voor mij: Club, Standard en Anderlecht Europees uitgeschakeld omdat de hele ploeg geveld is door de mexicaanse griep terwijl de tegenpartij wel allemaal hun vaccin hebben gekregen. Gelijkheid van wapens, ziet u...
Dan moeten ze die wapens maar zelf aankopen, en niet ontvreemden uit de nationale stock die bestemd is voor risicogroepen.

Trouwens, ze gaan die match toch verliezen of ze nu ingeent zijn of niet.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2009, 09:31   #27

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Anderlecht, Club Brugge en Standard laten hun spelers inenten tegen de Mexicaanse griep. Nochtans behoren voetballers niet tot een risicogroep.

http://www.sporza.be/cm/sporza/voetb...griep_topclubs
onmiddellijk teruggeven zou ik zeggen.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2009, 09:39   #28

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Euhm ... da meende toch nie? Dus een voetbalmatch staat bovenaan de prioriteiten volgens jou?
Toch even bij stilstaan dat die voetballers, allemaal heel gezonde kerels nogal veel kans hebben vanzelf te genezen indien er een pandemie zou uitbreken hé.
Daarentegen zijn er risicogroepen die veel minder kans maken.

Enne ... waarom zou je die voetbalmatch niet gewoon kunnen uitstellen indien er teveel spelers ziek zijn?
Oud 11 november 2009, 09:41   #29

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik heb zoiets van; als er al een pandemie heerst en de wereldbevolking loopt gevaar (volgens al die onnozele berichten) geef dan eerst de gezonde mensen een vaccin en de zwakke en zieke als laatste.

Tenslotte waar heeft de wereld het meest bij te winnen?

t' is mijn bedenking daar over.
Als ge 't zo bekijkt ben je beter af zonder vaccin. De sterksten zullen wel overleven.
Oud 11 november 2009, 09:44   #30
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote Bekijk bericht
Een razende Marc Van Ranst zei ongeveer hetzelfde... hij hoopte dat ze nog lang pijn zouden hebben van de pikkuur... Het betreft hier duidelijk misbruik volgens hem...
Gelijk heeft ie. Het argument dat ze Europees spelen en dus veel reizen, snijdt geen hout want je gemiddelde manager of marketing gast reist de hele wereld rond van hot naar her. Dit is gewoon het inpikken van vaccin voor geldgewin tov. van de risicogroepen. Brood en Spelen weer belangrijker dan wat dan ook.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2009, 09:49   #31
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Gelijk heeft ie. Het argument dat ze Europees spelen en dus veel reizen, snijdt geen hout want je gemiddelde manager of marketing gast reist de hele wereld rond van hot naar her. Dit is gewoon het inpikken van vaccin voor geldgewin tov. van de risicogroepen. Brood en Spelen weer belangrijker dan wat dan ook.
Nu moeten ze ook nog de cyclocrossers inenten, of de mensen weten niet meer wat te doen op zondagmiddag.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2009, 10:29   #32
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Uiteraard zullen de oudjes, kinderen en zieken die bij de dokter horen dat er niet genoeg vaccin is met plezier hun vaccinatie uitstellen als het de Belgische voetbal tengoede komt.
Er zal geen gebrek zijn aan vaccins, zulle. In Frankrijk hebben ze er 94 miljoen besteld, die aan 't toekomen zijn (voor een bevolking van 60 miljoen). Omdat ze dachten dat er 2 dosissen nodig waren, maar blijkbaar is 1 al voldoende (behalve voor sommige gevallen). En bovendien lopen de Fransen niet warm om zich te laten inenten (ongeveer 17% van de bevolking volgens de laatste opiniepijlingen). Ze zullen dus met een overschot van 70 a 80 miljoen dosissen zitten binnenkort.
Oud 11 november 2009, 10:30   #33
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Dit is gewoon het inpikken van vaccin voor geldgewin tov. van de risicogroepen. Brood en Spelen weer belangrijker dan wat dan ook.
Ja, maar dat is toch wel het voornaamste doel van dit vaccin, he: het vermijden van zware economische gevolgen ten gevolge van veel ziekteverzuim.
Oud 11 november 2009, 10:44   #34
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Stel, er is drinkwatertekort en de brandweer en civiele bescherming delen zakjes water uit aan gezinnen met kinderen en aan bejaarden.

Een poedelclub bereidt zich voor op een belangrijke wedstrijd in Dortmund. De honden worden getraind, gekapt en geschoren en om hen fit te houden worden een 50-tal zakjes drinkwater bemachtigd om aan die poedels te geven, zodat ze in topvorm zijn.

Iedereen kwaad. Jouw reactie:

"U volgt de poedelbeurzen niet echt, eh?"

BULLSHIT, makker. Of je nu met vlaggen en sjaals naar de Champions League trekt of niet, die clubs volgen de wet niet en dat kan natuurlijk niet. Je kunt als voetballiefhebber betreuren dat die ploegen dan zwakker staan, maar dat maakt het nog niet okee van als club eventjes je zin te doen en vaccins in te pikken die dienen om mensen te helpen die het nodig hebben. Mogen andere bedrijven dat ook? Om concurrentieel te blijven? Alle vaccins naar het personeel van de Macdonalds dan? Of naar de staalarbeiders? Denk toch na!
Oud 11 november 2009, 10:46   #35
skaldis
Banneling

Standaard

Michel D'hooge : wij hebben met de uefa internationaal beslist dat we ons niet aan de belgische wet moeten houden omdat in het internationaal voetbal zeer veel geld omgaat en ik ben dokter dus ik begrijp de gevoeligheden goed
haha, duidelijk niet zou ik zeggen,een typische kapitalist : laat de kindjes sterven, voetbal en zijn economisch belang zijn belangrijker, vraag maar aan de voetbalfans in de stadions

en wat ik me afvraag is het wel eerlijk tegenover de voetbalploegen in de nationale competitie dat de ploegen die internationaal spelen gevaccineerd zijn en zij niet ? ook al niet dus

ik eis zware celstraffen voor dhooge en de drie club-dokters, -spelers en - besturen
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2009, 10:47   #36
skaldis
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ja, maar dat is toch wel het voornaamste doel van dit vaccin, he: het vermijden van zware economische gevolgen ten gevolge van veel ziekteverzuim.
u bent ziek : diagnose : kapitalisme
het voornaamste doel van het vaccin is levens redden HALLO
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2009, 13:30   #37
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skaldis Bekijk bericht
u bent ziek : diagnose : kapitalisme
het voornaamste doel van het vaccin is levens redden HALLO
Bijlange niet. Die griep is niet erg dodelijk - niet meer dan de gewone griep. Hier in Frankrijk gaat ongeveer 4/5 van de bevolking de vaccin weigeren. De echte reden voor de vaccinatie is de economische kost die het ziekteverzuim gaat meebrengen als een redelijk deel van de bevolking ziek wordt (wat trouwens waarschijnlijk het geval gaat zijn gezien de hoge besmettelijkheid).
Oud 11 november 2009, 15:03   #38
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skaldis Bekijk bericht
Michel D'hooge : wij hebben met de uefa internationaal beslist dat we ons niet aan de belgische wet moeten houden omdat in het internationaal voetbal zeer veel geld omgaat en ik ben dokter dus ik begrijp de gevoeligheden goed
haha, duidelijk niet zou ik zeggen,een typische kapitalist : laat de kindjes sterven, voetbal en zijn economisch belang zijn belangrijker, vraag maar aan de voetbalfans in de stadions

en wat ik me afvraag is het wel eerlijk tegenover de voetbalploegen in de nationale competitie dat de ploegen die internationaal spelen gevaccineerd zijn en zij niet ? ook al niet dus

ik eis zware celstraffen voor dhooge en de drie club-dokters, -spelers en - besturen
Ja dan had de UEFA zelf maar vaccins moeten bestellen en inentingen organiseren.
En wat het reizen betreft denk ik dat twee keer per maand naar een buitenlandse match vliegen, veel minder risico inhoudt dan elke ochtend en avond een paar overvolle metro's moeten nemen.

Laatst gewijzigd door Zucht : 11 november 2009 om 15:05.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2009, 16:01   #39
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Laat ons anders een ranking maken van wie maatschappelijk het belangrijkste is en wie het onbelangrijkste (screw risicogroepen) en op basis daarvan de vaccins verspreiden (blijkbaar toch de intentie van de voetbalbond). Welnu, dan staan die jonge gezonde Belgische voetballers nog steeds helemaal onderaan de lijst. Ik prefereer gezonde politieagenten, vuilnismannen, leerkrachten, luchthavenpersoneel, cipiers, buschauffeurs, treinbegeleiders, maria's van den bakker en nog een duizendtal andere nuttigen boven Belgische voetballers ... Hell, volgens mij hebben zelfs meer mensen baat bij gezonde prostituees dan bij dat stel pottenstampers.

En voor ik de achterlijke vraag krijg, zal ik ze zelf alvast beantwoorden: neen, ik volg het Belgische voetbal niet. Als ik verwende paljassen onnozel wil zien doen met een balletje kan ik net zo goed naar het golf kijken, dat is ongeveer even spannend.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2009, 18:01   #40
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heeft dat er iets mee te maken?
Neen. Wat is eigenlijk het probleem? Dat de clubs hun beurt niet afwachten, zoals andere niet-riscogroepen ?
Fout van de dokter dus. Niet van de clubs. De dokter moet de spelers niet vaccineren. Of zou die daar toch een bron van inkomsten zien, ondanks de voorschriften ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be