![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ge kunt die mannen moeilijk iets verwijten. Het lijkt mij sterk dat die beslissing niet van hogerop komt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik walg van de manier waarop hij zat te liegen op TV vanavond. Laatst gewijzigd door Another Jack : 11 november 2009 om 01:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze mochten dien arrogante klootzak (hebde hem gezien op t nieuws) voor mijn part levenslang schorsen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, ze gaan die match toch verliezen of ze nu ingeent zijn of niet. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Toch even bij stilstaan dat die voetballers, allemaal heel gezonde kerels nogal veel kans hebben vanzelf te genezen indien er een pandemie zou uitbreken hé. Daarentegen zijn er risicogroepen die veel minder kans maken. Enne ... waarom zou je die voetbalmatch niet gewoon kunnen uitstellen indien er teveel spelers ziek zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gelijk heeft ie. Het argument dat ze Europees spelen en dus veel reizen, snijdt geen hout want je gemiddelde manager of marketing gast reist de hele wereld rond van hot naar her. Dit is gewoon het inpikken van vaccin voor geldgewin tov. van de risicogroepen. Brood en Spelen weer belangrijker dan wat dan ook.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zal geen gebrek zijn aan vaccins, zulle. In Frankrijk hebben ze er 94 miljoen besteld, die aan 't toekomen zijn (voor een bevolking van 60 miljoen). Omdat ze dachten dat er 2 dosissen nodig waren, maar blijkbaar is 1 al voldoende (behalve voor sommige gevallen). En bovendien lopen de Fransen niet warm om zich te laten inenten (ongeveer 17% van de bevolking volgens de laatste opiniepijlingen). Ze zullen dus met een overschot van 70 a 80 miljoen dosissen zitten binnenkort.
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, maar dat is toch wel het voornaamste doel van dit vaccin, he: het vermijden van zware economische gevolgen ten gevolge van veel ziekteverzuim.
![]() |
#34 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Een poedelclub bereidt zich voor op een belangrijke wedstrijd in Dortmund. De honden worden getraind, gekapt en geschoren en om hen fit te houden worden een 50-tal zakjes drinkwater bemachtigd om aan die poedels te geven, zodat ze in topvorm zijn. Iedereen kwaad. Jouw reactie: "U volgt de poedelbeurzen niet echt, eh?" BULLSHIT, makker. Of je nu met vlaggen en sjaals naar de Champions League trekt of niet, die clubs volgen de wet niet en dat kan natuurlijk niet. Je kunt als voetballiefhebber betreuren dat die ploegen dan zwakker staan, maar dat maakt het nog niet okee van als club eventjes je zin te doen en vaccins in te pikken die dienen om mensen te helpen die het nodig hebben. Mogen andere bedrijven dat ook? Om concurrentieel te blijven? Alle vaccins naar het personeel van de Macdonalds dan? Of naar de staalarbeiders? Denk toch na!
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() Michel D'hooge : wij hebben met de uefa internationaal beslist dat we ons niet aan de belgische wet moeten houden omdat in het internationaal voetbal zeer veel geld omgaat en ik ben dokter dus ik begrijp de gevoeligheden goed
haha, duidelijk niet zou ik zeggen,een typische kapitalist : laat de kindjes sterven, voetbal en zijn economisch belang zijn belangrijker, vraag maar aan de voetbalfans in de stadions en wat ik me afvraag is het wel eerlijk tegenover de voetbalploegen in de nationale competitie dat de ploegen die internationaal spelen gevaccineerd zijn en zij niet ? ook al niet dus ik eis zware celstraffen voor dhooge en de drie club-dokters, -spelers en - besturen |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bijlange niet. Die griep is niet erg dodelijk - niet meer dan de gewone griep. Hier in Frankrijk gaat ongeveer 4/5 van de bevolking de vaccin weigeren. De echte reden voor de vaccinatie is de economische kost die het ziekteverzuim gaat meebrengen als een redelijk deel van de bevolking ziek wordt (wat trouwens waarschijnlijk het geval gaat zijn gezien de hoge besmettelijkheid).
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat het reizen betreft denk ik dat twee keer per maand naar een buitenlandse match vliegen, veel minder risico inhoudt dan elke ochtend en avond een paar overvolle metro's moeten nemen. Laatst gewijzigd door Zucht : 11 november 2009 om 15:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Laat ons anders een ranking maken van wie maatschappelijk het belangrijkste is en wie het onbelangrijkste (screw risicogroepen) en op basis daarvan de vaccins verspreiden (blijkbaar toch de intentie van de voetbalbond). Welnu, dan staan die jonge gezonde Belgische voetballers nog steeds helemaal onderaan de lijst. Ik prefereer gezonde politieagenten, vuilnismannen, leerkrachten, luchthavenpersoneel, cipiers, buschauffeurs, treinbegeleiders, maria's van den bakker en nog een duizendtal andere nuttigen boven Belgische voetballers ... Hell, volgens mij hebben zelfs meer mensen baat bij gezonde prostituees dan bij dat stel pottenstampers.
En voor ik de achterlijke vraag krijg, zal ik ze zelf alvast beantwoorden: neen, ik volg het Belgische voetbal niet. Als ik verwende paljassen onnozel wil zien doen met een balletje kan ik net zo goed naar het golf kijken, dat is ongeveer even spannend. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen. Wat is eigenlijk het probleem? Dat de clubs hun beurt niet afwachten, zoals andere niet-riscogroepen ?
Fout van de dokter dus. Niet van de clubs. De dokter moet de spelers niet vaccineren. Of zou die daar toch een bron van inkomsten zien, ondanks de voorschriften ? |
![]() |
![]() |