![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Geschiedenis Van de Romeinen tot 9/11... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#661 | ||
|
Burger
|
Citaat:
Een prachtige film niet. Maar ik denk niet dat in de context van afrocentrisme het woord intellectueel of dom aan de orde is. Intellectuelen (in de Franse betekenis) hebben een breed interessegebied en tegelijk een diepgaande kennis. In het geval van afrocentrisme gaat het over autodidacten en morosofen. De autodidact (zoals belachelijk gemaakt door Sartre of kapitein Haddock) compenseert zijn gebrek aan formele opleiding door eenzame en eenzijdige zelfstudie, waarbij hij zonder leiding, zonder kritisch denken, zonder tegenspraak (of zonder die te horen) wegzinkt in een moeras van warrige en excentrieke theorieën. Dat kan gaan over UFO's en buitenaards leven, rare theorieën over de Bijbel (vele), afrocentrisme, samenzweringen, de relativiteitstheorie... De morosoof heeft nog een het stap verder gezet en gaat zelfverzonnen theorieën uitdragen, met veel moeite en op eigen kosten, terwijl niemand luistert. Soms is er zelfs niemand om te lachen. Dit zijn geen intellectuelen. En dom zijn ze ook niet. Integendeel, de meesten hebben hun put van desinformatie met veel intelligentie gegraven. Citaat:
Men bidt: Asperges me, Domine, hyssopo, et mundabor : lavabis me, et super nivem dealbabor. ... ik zal witter als sneeuw worden. Vreemd gebed als men zwart als ideaal zou hebben. Uw Jeaninne echtgenote van Polycarpe Brisset, morosoof
|
|
|
|
#662 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Bij Egmond zal de boodschap zoals steeds als "pas compris" worden geclasseerd... Jeaninne, vos messages sont la créme fraïche sur mes Tompouces. |
|
|
|
|
|
|
#663 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Geachte heer Egmond Codfried,
volgens uw theorie zou de Franse Revolutie een einde hebben gemaakt aan de dominantie van de zwarte adel in Europa, niet? het toenmalige Great Britain is niet door die Franse Revolutie beroerd geweest en werd het toevluchtsoord voor vele - volgens jouw onmiskenbaar donkerhuidige - adellijken die aan de volkswoede wilden ontsnappen, niet? Onder meer onder invloed van die gevluchte edelen werd Great Britain de meest hardnekkige tegenstrever van de revolutionairen, niet? Mijn vraag is nu deze: waar zijn de nakomelingen van al die naar Great Britain gevluchte edelen naartoe? Waarom is er ook daar geen spoor terug te vinden van die zwarte adel? Dank bij voorbaat voor uw antwoord, djimi
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! |
|
|
|
|
|
#664 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik heb er hier nog twee liggen : één van Mozart op zestienjarige leeftijd, en een tweede van omstreeks zijn overlijden. Ik kan u deze ter studie verlenen, als u dit wenst. Ze zijn geheel rein en proper : ze kregen pas een jaar geleden een groot onderhoud en werden bij die gelegenheid weer glanzend wit geverfd. Bede uw bode zich alhier aan te bieden. Laatst gewijzigd door Hallebarde : 12 november 2009 om 01:04. |
|
|
|
|
|
|
#665 | |
|
Burger
|
Citaat:
Deze opdracht is te important voor een bode. Mijn eigen kleinzoon, onze Kevin, zal zich vierklauwens naar Uw studie begeven met een wijnkist. Als Uedele nogal los in de schedels zit, zou ik ook geïnteresseerd zijn in die van de jonge Jeanne d'Arc. Het moet ons toch al duidelijk zijn dat zij in werkelijkheid Dark heette. En heeft niet Philippe de Bergame, in zijn De claris mulieribus, (1497), gezegd over haar: brevi statura, rusticana facie et nigro capillo? Negerhaar! En ze was klein - een Hutu? Of een Senegalese: er was toch een Collège Jeanne d'Arc in Dakar? Met academische dankwoorden Prof. Polycarpe Bienvenüe Brisset, Historicus, Egyptoloog, Filosoof
|
|
|
|
#666 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Wij zien het bezoek van Kevin met genoegen tegemoet. Aangaande Jeanne d’Arc moet ik u teleurstellen : van de enige nog bestaande schedel werd in 1874 door Fabergé een kostbaar ei gemaakt dat zich heden, naar ik heb vernomen, in een private collectie te Bern bevindt. Ik beschik evenwel nog over een klein deel van haar geweten, en over een fragment van haar vals gebit, dat werd gevonden onderaan de brandstapel te Rouen, op 30 mei 1431 in de vooravond. Het restant van haar geweten werd inmiddels dermate gerecupereerd in politieke kringen, dat hieruit wegens bezoedeling geen wetenschappelijke conclusies meer kunnen worden getrokken. Ik blijf het evenwel in een fles bewaren voor het nageslacht. Uit het fragment van het gebit konden wij in 1989 voldoende DNA puren ter studie. Dit DNA werd voor verdere analyse naar Montréal gestuurd, doch kort nadien werd onze hoop de kop ingedrukt middels ontvangst van volgend schrijven : Madame, L’ADN qui m’a été présenté est cuit. Je vous prie d’agréer, Madame, l’expression de mes sentiments dévoués, Dr Robert Soucoupe Université McGill Montréal Derhalve hebben wij sindsdien ons onderzoek toegespitst op andere feiten en gegevens, Haar aanbelangend. Welnu, Waarde Collega, ik kan U hieromtrent het volgende mededelen : Zoals ik reeds in 1983 had aangegeven in mijn werk “Réflexions d’Une Chercheuse Bien Roulée” (Ed. Flammarion Paris), en later na grondige studie had bevestigd in het boek “La Réalité est Un Mensonge” (Ed. Hachette, 1992), was reeds duidelijk dat de d’ in adellijke namen niet ‘de’ (= van) betekent, maar wel degelijk ‘du’, hetgeen in de Bretoense taal (Vannetais) moet vertaald worden als ‘noir’ (= zwart). Op zich reeds geeft dit, zij het ietwat tersluiks, voldoende de afkomst en de aard van adellijken aan. In die optiek kan men zich echter afvragen waarom Jeanne (la Pucelle), nochtans zogezegd van boerenafkomst, niettemin een kleine d' (zegge ‘du’) in haar naam had. Intensief onderzoek wees bovendien uit dat ‘Arc’ verkeerdelijk met een c werd en wordt geschreven, en oorspronkelijk ‘Ar’ was, hetgeen in feite een verkorting is van het even Bretoense ‘Arab’, waarvan de vertaling voor zichzelf spreekt. Derhalve moet d’Arc in werkelijkheid worden gezien als “du Arab” (= zwart en arabisch), en het is duidelijk dat dit een geheel ander licht werpt op Jeanne’s afkomst. In december 1996 ging ik dan ook te El-Mahalla El-Kubra (Egypte) op onderzoek naar de roots van Jeanne, waar mij in het locaal dialect werd bevestigd : “V’hat V’Hèr V’Outr P’Hyt Q’ H’Onne”, hetgeen zoveel betekent als “Vous avez raison, Madame”. Daarmee werd mij meteen de door de geschiedenis vervalste waarheid duidelijk : Jeanne d’Arc, voluit Jeanne du Arab, was in werkelijkheid een Egyptische prinses, die op zeer jonge leeftijd door een speling van het lot in Domrémy terechtkwam, en aldaar door simpele boeren werd geadopteerd. Zij was dus uiteraard zwart, zoals haar heldhaftig gedrag reeds deed vermoeden. Overigens, en zoals u zelf aangeeft, noemden de Engelsen haar oorspronkelijk “Joan Dark”, hoewel dit later – sinds de opnamen voor het feuilleton Ivanhoe met Roger Moore - werd vervormd tot Joan of Arc. Trouwens, ook over Roger Moor(e) valt één en ander te zeggen omtrent zijn afkomst en zijn daaruit spruitend adellijk gedrag, maar d�*t, Weledele Professor, is voor een volgende keer. Tot zover mijn bevindingen inzake Jeanne d’Arc, la Pucelle d’Orléans. Aanvaardt, Waarde Professor Doctor Brisset, mijn wetenschappelijke groeten, H. Laatst gewijzigd door Hallebarde : 12 november 2009 om 15:11. |
|
|
|
|
|
|
#667 | |
|
Burger
|
Citaat:
Met het Bretoens doen wij zeker profyt, wij vroegen ons al af waar het bewijs bleef van de zwartheid van de familie Dudekem d'Akoz. Du en De zijn beide zwart. Khem is Wolof voor verkoold (dus zwart, volgens Cheik Anta Diop). Dudekem betekent dus zwart zwart zwart. Maar dat we maar één schedel van Jeanne kunnen vinden stelt me diep teleur. Vooral daar de Dictionnaire critique des reliques et des images miraculeuses op pagina 150 stelt dat één reiziger in Italië al 5 of 6 hoofden van Johannes de Doper kon aantreffen. Dat Sint Isidorus van Sevilla drie lichamen achterliet om tegemoet te komen aan de veneratie van de vromen. Maar over relieken van ons Jeanne blijft de Dictionnaire zwijgen. Racisme? Hebt U misschien deel 2? Confraterlijk Prof. Polycarpe Bienvenüe Brisset
|
|
|
|
#668 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Witte suprematie=witte madonna's. Zwarte suprematie=zwarte madonna's Dat over zilver dat zwart werd, kwam ik ook elders tegen.(Kaplan 1996) Men maakte een wandkleed, waarbij het gezicht van Balthazar van zilverdraad werd geweven, wat zwart werd in de loop der tijden, en dat wij, aldus de auteur, niet weten of het de intentie was om een zwarte Balthazar weer te geven. Alsof onze voorvaders zo dom waren en zilver gebruikten, maar niet wisten dat het zwart zou kleuren! |
|
|
|
|
|
|
#669 | |
|
Banneling
|
Citaat:
![]() [Gewitte Barack Hussein Obama. Deze afbeelding gebruik ik om duidelijk te maken dat zwarten, voor wat voor redenen dan ook, ook als witten kunnen worden afgebeeld. Zij het met verf of met photoshop] Bedankt voor het stellen van vragen. Endogamie versus exogamie. Als witten met zwarte huwen en hun nakomelingen weer met zwarten etc. worden families zwart. Als zwarten steeds generatie op generatie met witten huwen zijn ze na vier generaties 'wit.' Hoewel ze dan nog moeten uitkijken met wie ze huwen om geen 'zwart' kind te verwekken. De hoogste adel, blauw bloed, stamde af van blauwe mannen, een eufemisme voor Europese zwarten. De vele Moren in de westerse heraldiek en portretten zijn symbolen van blauw bloed. Vele leden van de hoogste adel en koningshuizen zijn als zwart, bruin etc beschreven. En ook zo afgebeeld. Men kan ook afleiden dat een zwarte koning als Charles II Stuart geboren is uit zwarte koninklijke voorouders. De verwitte portretten zijn propaganda portretten en vervalsingen om de geschiedenis te vervalsen. Het ancien regime was op kleur gebaseerd, er heerste zwarte suprematie, zoals er vandaag witte suprematie heerst, dat witten van zichzelf geloven dat zij biologisch superieur zijn aan zwarten. Het systeem kan men als Omgekeerde Apartheid beschouwen. De zwarte adel werd wit door met witten te huwen: witte nieuwe adel, witte rijke burgers etc. ![]() Portret van Johannes Jacobus Cornelis Huydecoper, klerk bij het Nederlandse gouvernement en later koopman te Elmina, in dienst firma Ter Meulen. Eveneens een telg uit een vooraanstaand Euro-Afrikaans geslacht. Zijn bet-overgrootvader was Jan Pieter Theodoor Huydecoper (1728-1767), lid van de Amsterdamse patriciërsfamilie van die naam en van 1756 tot zijn dood in dienst van de West-Indische Compagnie op de Goudkust, laatstelijk als directeur-generaal. Zijn grootvader Willem (1788-1826) en vader Jacob (1811-1845) waren beiden Nederlands gezant bij het hof van de koning van Ashanti in Kumasi. http://www.engelfriet.net/Alie/Aad/elmina1.htm Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 12 november 2009 om 16:10. |
|
|
|
|
|
|
#670 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Suzanne Curchod, door Liotard, de echtgenote van baron de Necker, 'Minister van Financien' van Louis XVI ![]() Germaine de Staël, dochter van Curchod en De Necker: beschreven als 'swarthy,' en' good features, bad complexion.' Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 12 november 2009 om 16:25. |
|
|
|
|
|
|
#671 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Wijl u volkomen juist en terecht de betekenis van “Dudekem” of “d’Udekem” verduidelijkte, zult u mij toestaan inzake d’Acoz toe te voegen : Dit naamdeel bestaat uit enerzijds d’ als zijnde, zoals reeds geweten, de afkorting van du (zwart), van a wat “de” (= van) betekent in het Bretoens, en van Coz of Koz, hetgeen een afkorting is van het Bretoense “Kozh”, hetgeen enerzijds “vieux, ancien” (= oud) betekent, doch anderzijds tevens “mauvais, misérable” (slecht, ellendig, erbarmelijk, rampzalig). De uitgebreide doch enig juiste betekenis van de naam d’Udekem d’Acoz is derhalve : Zwart Zwart Zwart Zwart (4 x zwart, dus) van Ellende. Het maakt daarbij niet uit of u de "van" met grote of kleine v schrijft. Nu, het volstaat die familie te aanschouwen om de treffendheid hunner naam waar te kunnen nemen. Verder kan ik u mededelen dat ik uw teleurstelling deel omtrent de schaarsheid van Jeanne d’Arc schedels, maar wat wil u, in de periode vòòr de Franse Revolutie was het hier armoe troef, en men kan dus begrijpen dat van alles wat er eetbaar uitzag toen soep werd gemaakt. Ik beschik jammer genoeg niet over deel II van de Dictionnaire critique des reliques et des images miraculeuses, maar ik kan dit werk, zo u dit wenst, in geen tijd in een zelfs nog wetenschappelijk juister versie herschrijven. Cordialement, H. Laatst gewijzigd door Hallebarde : 12 november 2009 om 16:37. |
|
|
|
|
|
|
#672 |
|
Banneling
|
![]() Half-gewit zelfportret van Liotard |
|
|
|
|
|
#673 |
|
Banneling
|
![]() Een nieuwe Obama, een beetje als een pure albino! |
|
|
|
|
|
#674 |
|
Burgemeester
|
seg mijne beste heeft er eiglijk al iemand uw voor de rechter gesleept voor racisme?
|
|
|
|
|
|
#675 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
1. graag gedaan. 2. Ik heb de indruk dat u mijn vraag niet goed hebt gelezen. Uw antwoord heeft mij in elk geval niet geholpen. U toont portretten van mensen die niet door die Franse Revolutie werden getroffen. In het Groot-Brittannië van die periode heeft die Franse Revolutie niet de minste invloed uitgeoefend, waardoor dat 'land' een toevluchtsoord werd voor uit Continentaal Europa verdreven/vrijwillig vertrokken edellieden, waarvan u beweert dat ze 'zwart' waren, of op z'n minst 'dominant-negroïde' kenmerken vertoonden. In hun nieuwe thuis waren ze ook allerminst gedwongen zich met de blanke bevolking te vermengen, aangezien de aristocratie er altijd 'dominant' bleef. Wat mij bevreemdt is het feit dat nèrgens uit blijkt dat die Britse adel 'black blood' had, 'zwart' was, en tegenwoordig in elk geval niet bepaald een 'negroïde' indruk maakt (denk maar aan Prince Charles, Princess Diana en hun kinderen, ...). Hoe verklaart u het dat er in een 'Empire' waar de volkswoede geen einde kon maken aan de dominantie van de zwarte adel (vergeet niet dat 'splendid isolation' tot lang n�* de Tweede Wereldoorlog een stempel bleef drukken op de mentaliteit van de eilandbewoners) géén absoluut overweldigend èn overtuigend bewijsmateriaal voor uw theorie te vinden is? Ik zou u eigenlijk ook hetzelfde moeten vragen betreffende de situatie in Zweden, want ook d�*�*r konden de revolutionairen van toen (of later) hun anti-zwarte woede niet botvieren. Dank bij voorbaat voor uw antwoord, djimi
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! Laatst gewijzigd door djimi : 12 november 2009 om 17:57. |
|
|
|
|
|
|
#676 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Van mijn kant zoek ik antwoorden op vragen die mijns inzien niet door eurocentrisme worden beantwoord. Ik formuleerde daartoe een THEORIE deels Hypothese welke toont dat de zaken waarover ik vragen stel in verband met elkaar staan, en ik verklaar waarom zij ons vandaag, vanwege revisionisme, als heel vreemd en onmogelijk voorkomen. Niemand was meer verbaasd met de uitkomsten en hoewel jij hier nu alles kan lezen, heb ik drie jaar lang, stukje voor stukje ontdekt, en tot een geheel gesmeden. Ondertussen ontdek ik dagelijks dat ik wellicht god moet danken voor alle vreemde situatiies in mijn leven waardoor ik dingen kan waarnemen, vragen kan stellen over zaken die voor anderen geen enkele rol spelen. De persoonsbeschrijvingen in biografien worden door duizenden gelezen, maar niemand bracht ze eerder met elkaar in verband. Verder schijnt niemand zich eerder afgevraagd te hebben waarom een persoon beschreven als 'chimney sweeper' en 'swarthy' als een witte, blonde persoon werd afgebeeld. Welke historische ontwikkelingen daartoe leidde. Ondertussen las ik De Toqueville die Frankrijk met Engeland vergelijkt. Wat ik weet is dat de Franse Revolutie tot veranderingen in zowat alle Europese landen aanleiding gaf, met afschaffing van de adel o.a. Het lijkt mij sterk dat Engeland daardoor niet werd geraakt. De Franse Revolutie was uiteindelijk een verdienste van de rijke burgerij en progressieve adel, en personen als Voltaire en Rousseau duiken in mijn onderzoek op als zwarte en gekleurde Europeanen, leden van een gefixeerd mulatten ras, niet wit in uiterlijk en onderling huwend ter behoud van kleur. De kern is te begrijpen wat ik versta onder Omgekeerde Apartheid, dat er witte suprematie denken bestaat en dat witte suprematie op onderdrukking van zwarten is gebaseerd. Als jij als een witte persoon gelooft biologisch, intellectueel, moreel; meer te zijn dan een zwarte is het voor mij onmogelijk je deze zaken uit te leggen. |
|
|
|
|
|
|
#677 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
ik dacht toch op uw openingspost te hebben gereageerd door te verwijzen naar die ondertussen uit Vlaanderen verdwenen bevolkingsgroep (de Boskanters, weet u nog?). Helaas bleef u maar berichten plaatsen, vaak met zware foto-bestanden die het laden van de pagina's in elk geval gevoelig vertraagden. Ik reageerde misschien een beetje brutaal door over hedendaagse zwarte schoonheden te beginnen, maar ik kan u verzekeren: ik blijf geboeid door wat u hier allemaal aandraagt, zonder daarom met u akkoord te gaan. Ik ben nog steeds niet overtuigd van uw theorie, het spijt me. 1. Hoe sterk het u ook moge lijken, het British Empire is inderdaad niet of nauwelijks door de Franse Revolutie beroerd geweest, het Britisch Empire was de hardnekkigste tegenstander van die Revolutie, en in het huidige Great Britain is de aristocratie nog steeds bijzonder machtig. Ik kan daar ook niets aan verhelpen. 2. Ik geloof niet dat ik als bruinogige, donkerharige, 'mediterranoïde' West-Vlaming gedoemd ben biologisch, intellectueel, moreel als het ware 'automatisch' méér te zijn dan een zwarte, een gele, een lijkwitte, een rode, ... Ik heb nooit goed begrepen hoe en waarom mensen konden/kunnen geloven dat huidskleur een rol speelt in deze materie. Wat wij beiden dus zonder veel bezwaar als 'racisme' kunnen betitelen roept bij mij alleen maar een neiging tot niet te stuiten hoongelach op. Mij stelt uw houding tegenover "bino's" dan ook bijzonder teleur, en ik durf u nu al plechtig te beloven dat ik ook u niet zal sparen als u dat onzalige pad van 'omgekeerd racisme' zult bewandelen. En nu ga ik een beetje luisteren naar enkele pareltjes uit de uitgebreide collectie reggae-liedjes die ik in de loop van mijn leven bijeen wist te sprokkelen. Zorg goed voor uzelf, djimi
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! |
|
|
|
|
|
|
#678 |
|
Banneling
|
![]() ![]() |
|
|
|
|
|
#679 | |||||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=129208 Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 12 november 2009 om 19:48. |
|||||
|
|
|
|
|
#680 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
1. dat klopt. Door de specifieke omstandigheden waarin ik opgroei(de), heb ik andere katten te geselen. Ik betwist echter helemaal niet uw recht om vragen te stellen en naar antwoorden te zoeken, integendeel zelfs. Hoe komt u daar toch bij? 2. Helaas niet, neen. Stultorum numerus infinitus, nietwaar. 3. Geen probleem. Ik zou er geen bezwaar tegen hebben u ooit eens in levende lijve te ontmoeten, maar ik kan tegelijk moeilijk beweren dat ik daar �*lles voor over heb. U hoeft zich wat mij betreft alvast niet laten tegenhouden in uw onderzoekswerk. Ik ben de staatsveiligheid niet, hé. 4. Omdat ik niet bepaald hoog oploop met zogenaamde 'aristocratieën', en al helemaal niet met monarchieën, maakt het mij volstrekt niet uit in welke kleur de poppenkast zich afspeelt. Een zwarte president krijgt van mij net hetzelfde voordeel van de twijfel als een witte, een gele, een rode, ... Mocht de school waar ik nu les geef ooit een zwarte directie krijgen, zal ik ook deze mensen niet op hun huidkleur, maar wel op hun verdiensten beoordelen. In mijn klassen had ik tot nu toe elk schooljaar 'zwarte' leerlingen, en ik heb daar geen enkel probleem mee. In de klas waarvan ik titularis ben, is één van de beste trouwens een meisje van Congolese afkomst. Haar broer, die ondertussen de school reeds verlaten heeft (hij sloot zijn studies met véél succes af) was één van de aardigste en intelligentste leerlingen die ik ooit had, en ik hoop dat hij contact blijft houden. In een andere klas, waar ik Duits mag onderrichten, is de vlijtigste, slimste en meest beschaafde leerling een jongen uit Kameroen, van wie ik héél veel verwacht voor de toekomst. Ik hoop dat hij het zal aandurven op het hoogst mogelijke niveau filosofie te gaan studeren. Ik zou nog anderen kunnen vermelden, maar ik wil deze draad niet monopoliseren. 5. Wat mij betreft moeten noch zwarten, noch moslims hun bek houden (ik zou dat woord 'bek' trouwens niet gebruiken, maar ik pas me aan uw taalgebruik aan), integendeel. Ik hoop alleen dat wat ze zeggen de moeite van het aanhoren loont, dat is alles. Om af te sluiten: ik besteed in mijn lessen Nederlands ook graag aandacht aan Suriname, omdat mijn leerlingen er blijkbaar erg door gefascineerd zijn. Ik kocht speciaal voor hen een boek 'De mooiste Surinaamse mythen en sagen', alsmede een dubbel-CD van Trafassi. Als u nog interessante tips voor mij zou hebben: laat maar komen! En ik heb ook al overwogen naar Suriname te emigreren, maar vraag me af of er ginder wel behoefte is aan leraren Nederlands-Duits. Nu, aangezien ik hier in België (en in Duitsland) ook al als straatveger, enquêteur, keukenhulp, privé-chauffeur, bosarbeider, vertaler, ..., bankbediende, DJ en danser heb gewerkt, zal ik m'n plan wel kunnen trekken, zeker? Hoe zit het met de arbeidsmarkt ginder in Suriname? Hartelijk dank bij voorbaat voor de hulp die u mij eventueel zult willen bieden, en vriendelijke groet, djimi
|
|
|
|