![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik dacht dat dit nu juist hét grote verschil was tussen de protestanten en Roomsen. Namelijk dat niemand kan gered worden door menselijk handelen, maar door het geloof alleen. http://nl.wikipedia.org/wiki/Sola_fide Daarbij vooral refererend naar de brief van Paulus van Tarsus gericht aan de Effeziërs. Meer bepaald hoofdstuk 2 vers 8 en 9. Daar staat: Door zijn genade bent u nu immers gered, dankzij uw geloof. Maar dat dankt u niet aan uzelf; het is een geschenk van God en geen gevolg van uw daden, dus niemand kan zich erop laten voorstaan. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
http://countmeout.ie/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Minister-President
|
![]() Bedankt voor het antwoord.
![]() |
#88 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het nut van en de mythes omtrent ontdopen op een rijtje:
http://www.vub.ac.be/vo/images/ontdopingsfolder.pdf Voor alle duidelijkheid: ik ben zelf gedoopt en heb nooit de moeite genomen me te ontdopen. Ik ben daar net iets te pragmatisch voor. Als dit de subsidies voor de katholieke kerk op enige wijze zou beïnvloeden, dan zou ik de eerste zijn om het te doen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Crapuul is wat anders. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lees maar gerust de verschillende katholieke leerboeken erop na over de onuitwisbaarheid van het merkteken van het doopsel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij de protestantse en orthodoxe parochies is dat inderdaad anders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk maar gerust eens na in de basisdocumenten van het protestantisme: alle benadrukken het belang van de doop. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat mensen die niet gelieerd willen zijn aan jullie sekte daar niet onderuit kunnen raken.
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Echter, het sacramenteel teken van het doopsel is bij ieder mens voor altijd. Ik heb evenwel niet de indruk dat u zich enigszins gebonden voelt door dit teken. Bijgevolg acht ik uw drukmakerij inhoudloos. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Precies. Tegen de wil van sommige mensen in. Mensen die er om te beginnen al niet voor kozen om lid te zijn van jullie sekte. Vandaar dat ik pleit voor een absoluut verbod op religiositeit voor minderjarigen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 14 november 2009 om 00:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook hier hetzelfde: veel drukte om niets. Ik heb niet de indruk dat u zich ook maar enigszins gelegen voelt dat uw naam ergens in een doopregister prijkt. Het heeft ook geen enkele praktische consequentie voor een niet-gelovige.
|
![]() |
![]() |