![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Sommige Hollanders leven blijkbaar op méér dan één vlak nog nog in de tijd van Calvijn. Zij denken dat een ketel nog altijd boven het haardvuur hangt in de keuken. En hun Nederlands dat ze gebruiken is dan ook navenant. Laatst gewijzigd door system : 14 november 2009 om 11:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#362 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#363 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#364 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#365 |
|
![]() Dat is de Hollanderhaat die er bij de belgicisten diep ingebakken zit. 'We kennen hen niet, en we willen hen niet kennen'. Enfin, racisme van het zuiverste water.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#366 | |
|
![]() Gefaald, mijn beste Sidharta. Een streektaal wordt door Europa erkend.
Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#367 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#368 |
Banneling
|
![]() Voor onze niet al te moderne culinaire Hollanders: soepketels.
http://www.partyverhuurdemeerpaal.nl.../soepketel.jpg http://img.tweedehands.nl/f/normal/3...-soepketel.jpg http://www.jostenberg.nl/images/cate...0soepketel.jpg http://www.robinex.nl/shopgfx/art800-1small.jpg Laatst gewijzigd door system : 14 november 2009 om 11:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#369 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#370 | |
|
![]() Citaat:
daar kookt u toch zeker thuis geen soep in zeker....nou ja, wellicht maken jullie telkens soep voor het hele dorpje. Schattig. wij maken meestal soep in een 'pan' zoals deze: ![]() ![]() maar even toevoegen. MIJ maakt het niet uit hoe het ding wordt genoemd. U maakt hier een groot drama van.
![]() |
![]() |
#371 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 14 november 2009 om 11:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#372 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat u hier een 'pan' noemt is bij ons een 'pot'. Pannen dienen bij ons voor bijvoorbeeld eieren te bakken of voor de sausen. Maar wat hierboven toont, is toch geen pan, dat is een pot. Zoals deze soeppotten: http://static.marktplaza.nl/images/1/72/5519772.jpg Of deze: http://www.vdkroft.nl/include/makeTh...=120&y_new=120 Laatst gewijzigd door system : 14 november 2009 om 11:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#373 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Edit: wel vreemd, na wat googlen zegt wikipedia: Citaat:
Laatst gewijzigd door Fetai : 14 november 2009 om 12:06. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#374 |
Banneling
|
![]() Als 'Hollander' beweert -om zijn gelijk te krijgen- dat een ketel toch zo'n pot is die boven het haardvuur hangt, dan meen ik te mogen zeggen dat deze Nederlander niet meer precies op de hoogte schijnt te zijn van wat zich tegenwoordig in een keuken kan afspelen.
Laatst gewijzigd door system : 14 november 2009 om 13:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#375 |
Banneling
|
![]() Zoals al zo vaak gezegd, moet men altijd beducht zijn voor Wikipedia en deze site vaak met een grote korrel zout nemen. Maar dit terzijde, men maakt geen soep in Vlaanderen in een pan, maar in en pot of in een ketel. Punt uit. Als de Nederlanders daarvoor pannen gebruiken, dan moeten ze dat maar zelf weten.
Laatst gewijzigd door system : 14 november 2009 om 13:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#376 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Dat onderstreept mijn quote toch ook? Waarom altijd die vijandige houding, zelfs wanneer je niet van mening verschilt met eenander?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#377 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#378 |
Parlementslid
|
![]() Alsof Noord-Vlaanderen anders omgaat met ons Nederlands. Enkele voorbeelden:
ad.nl Leerlinge zwanger: school ontslaat docent. metronieuws.nl Van Bronckhorst overhandigt cheque. nd.nl Meer geld nodig voor toetsing euthanasie. nrc.nl Lieveling van de leaserijder. nrcnext.nl Hoe overtref je live shows met ballonnen, dierenpakken en een stagedive in een gigantische plastic bal? Volgens een woordvoerder van de gemeente staat het al zeker zeven rijen dik langs de Lange Haven waar de fluisterboot van de Sinterklaas en zijn Pieten arriveert. depers.nl Zij worden gemiddeld voor aanzienlijk meer delicten opgepakt en hebben ook een aanmerkelijk langere criminele carrière dan hun Marokkaanse leeftijdsgenoten. refdag.nl Landelijke kopstukken op campagne. spitsnieuws.nl Vrouw faket kanker voor implantaten. officielebekendmakingen.nl Op deze raadpleegsite bestaat ook de mogelijkheid u te laten attenderen op actuele wet- en regelgeving. telegraaf.nl De campagne bestaat uit folders, een website en workshops waarin kinderen wordt verteld hoe masturbatie werkt en wat zelfrespect inhoudt. trouw.nl Psychiater Bakker wil sporters scannen op mentale problemen als een depressieve inslag. Als ge dus zo nodig de puriteinse onverdraagzame wil uit hangen, er is nog werk genoeg in jullie Noord-Vlaanderen.
![]() |
#379 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 14 november 2009 om 13:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#380 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik ben hier al belgicist genoemd. Ik ben hier al beschuldigd van Ollander haat. Het is eigenlijk grappig. Van het moment dat ik durf zeggen dat Vlamingen eigenwaarde en trots missen wordt ik belgicisme verweten. En wat de Ollander haat betreft. Ik doe niks anders dan aantonen dat Belgen en Nederlanders verschillen maar gelijkwaardig zijn. Ik noem onze bovenburen zelfs Noord-Vlamingen. Ik neem ze dus onvoorwaardelijk op in onze Vlaamse Familie. Als verdraagzaamheid kan dat wel tellen, dacht ik zo.
![]() |