Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 november 2009, 11:28   #241
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Eigenlijk zou dit de keuze moeten zijn van de cafébaas. Op een gegeven moment zullen er toch rookvrije café's bijkomen en dan zullen de klanten hun keuze kunnen maken.
Het zou me trouwens niet verbazen mochten rookvrije café's MEER klanten krijgen met de tijd (vermits steeds minder mensen gaan roken).
Akkoord.
Hoe meer rookvrije cafés hoe liever.
Maar dan omdat er een maatschappelijk draagvlak voor is en niet verplicht..
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2009, 11:33   #242
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
De winst kan ook bewaard worden als werkingsreserve en ik vermoed dat ge uzelf zelfs een loon moogt uitbetalen.

Een vzw is: een "vereniging zonder winstgevend doel".
vadaar dat het vroeger ook VZWD was.

Mag een vzw winst maken?
Natuurlijk mag een vzw winst maken, deze winst moet wel gebruikt worden om het doel van de vzw te verwezenlijken, maw, winst maken mag geen doel op zich zijn.

Mag een vzw lonen uitbetalen?
Natuurlijk mag een vzw lonen uitbetalen om mensen, die in vast dienstverband werken, te betalen voor de gepresteerde uren.

Mag een vzw devidenten of winstpremies uitbetalen?
Neen, omdat een vzw geen winst mag maken mag dit niet.

Mag een vzw PC's en dergelijke ter beschikking stellen van haar leden?
Een vzw mag inderdaad alle middelen, die nodig zijn om haar doel te bereiken, verwerven en ter beschikking stellen van haar leden.

Betaald een vzw geen belastingen?
Een vzw is een rechtspersoon en moet zoals iedere rechtspersoon een belastingsbrief invullen. Belastingen op het kapitaal, dat de vereniging bezit, is tot 30.000 euro vrijgesteld van belastingen. Voor het overige geld betaald de vereniging een klein percentage belastingen. Een vzw betaald ook een kleine jaarlijkse bijdrage (afhankelijk van het bezit) aan erfenisrechten.
Oud 15 november 2009, 12:22   #243
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eigenlijk zou dit de keuze moeten zijn van de cafébaas. Op een gegeven moment zullen er toch rookvrije café's bijkomen en dan zullen de klanten hun keuze kunnen maken.
Het zou me trouwens niet verbazen mochten rookvrije café's MEER klanten krijgen met de tijd (vermits steeds minder mensen gaan roken).
Jamaar hoeveel tijd?

Dat is de miljoen euro vraag hé?
Oud 15 november 2009, 12:24   #244
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Jamaar hoeveel tijd?

Eigenlijk niet.

Ik ben gisteren naar een feestje geweest (Peumans), in de zaal mocht niet gerookt worden, er was zeer veel volk aanwezig.
Oud 15 november 2009, 12:35   #245
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Eigenlijk niet.

Ik ben gisteren naar een feestje geweest (Peumans), in de zaal mocht niet gerookt worden, er was zeer veel volk aanwezig.
Zo'n feestje waar ze komen met de bedoeling om te netwerken waarschijnlijk?
Carrière feestje?

Er zal allicht wat gratis drank in huis geweest zijn...vandaar.

bweukes...

Laatst gewijzigd door Mambo : 15 november 2009 om 12:36.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2009, 14:05   #246

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jamaar hoeveel tijd?

De tijd is minder belangrijk vind ik. De overheid zou wel die café's juist kunnen stimuleren natuurlijk met een mooie "ROOKVRIJPREMIE". Terzelfdertijd slaan ze de pakskes sigaretten nog maar eens op en gebruiken ze de extra inkomsten om die premies uit te betalen. Extra uitgaven komt daardoor op nul euro.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2009, 14:08   #247
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Eigenlijk niet.

Geen cafe dus en het was een feest,roffll,je vergelijkt appels met peren dus.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2009, 14:09   #248
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Dat ze gewoon eens controle houden (maar dat kost weer geld zeker?) over welke zaken die 20 jaar geleden reeds gedecreteerde afzuigkap hebben om te zorgen dat niet-rokers amper last hebben van rokers. Ze hebben dat niet gedaan met als resultaat dat bijna geen enkele horeca zaak die ook heeft of gebruikt of laat onderhouden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2009, 14:10   #249

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Carrière feestje?

bweukes...
Ik heb ook al zo'n paar feestjes meegemaakt waar er niet mocht worden gerookt binnen. Rokers konden uiteraard buiten hun sigaretje opsteken. Uiteindelijk moet ik steeds meer constateren dat de rokers steeds meer in de minderheid zijn.

Bij mijn schoonfamilie bijvoorbeeld is er geen enkele die nog rookt. Grootouders, ouders, tantes, nonkels, neven, nichten, kinderen, kleinkinderen enz ... niet één dat er rookt.
Oud 15 november 2009, 14:11   #250
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Carrière feestje?

bweukes...
Inderdaad.
Als er bij ons een feest is om eender wat het gaat zit de zaal ook vol of de cafe ook al mag er niet gerookt worden.Dit zijn uitzonderingen en degene die roken gaan naar buiten of hebben een aparte ruimte.
Maar dit zijn appels met peren vergelijken;mensen die op cafe gaan die komen voor de gezelligheid en de rust na een lange werkweek en willen rustig een pint drinken met een sigaretje erbij,lekker volks zoals we altijd al gewoon zijn,al deze zaken zijn kapot aan het gaan dankzij die niet rokers.
Het is omdendiir geen gezelligheid niet meer,ik zie nu al heel wat zaken en die vooral gericht zijn naar hoe zeg je dat;zo van die mee een dikkenek,echt plezant dat dat is.
Oud 15 november 2009, 14:12   #251
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb ook al zo'n paar feestjes meegemaakt waar er niet mocht worden gerookt binnen. Rokers konden uiteraard buiten hun sigaretje opsteken. Uiteindelijk moet ik steeds meer constateren dat de rokers steeds meer in de minderheid zijn.

Bij mijn schoonfamilie bijvoorbeeld is er geen enkele die nog rookt. Grootouders, ouders, tantes, nonkels, neven, nichten, kinderen, kleinkinderen enz ... niet één dat er rookt.
Das een goeie;kinderen en dergelijke hahahahah.
Ik rook al van mijn 11 jaar en tot een paar jaar geleden wisten niemand niet ik rookte,roffllll.
Buiten mijn ouders en kameraden maar niemand van de familie wist het.
Oud 15 november 2009, 14:18   #252

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Inderdaad.
Als er bij ons een feest is om eender wat het gaat zit de zaal ook vol of de cafe ook al mag er niet gerookt worden.Dit zijn uitzonderingen en degene die roken gaan naar buiten of hebben een aparte ruimte.
Maar dit zijn appels met peren vergelijken;mensen die op cafe gaan die komen voor de gezelligheid en de rust na een lange werkweek en willen rustig een pint drinken met een sigaretje erbij,lekker volks zoals we altijd al gewoon zijn,al deze zaken zijn kapot aan het gaan dankzij die niet rokers.
Het is omdendiir geen gezelligheid niet meer,ik zie nu al heel wat zaken en die vooral gericht zijn naar hoe zeg je dat;zo van die mee een dikkenek,echt plezant dat dat is.
Twintig jaar geleden zou ik je nog gelijk hebben gegeven maar de dag van vandaag zijn er heel wat mensen die ook wel eens gezellig en op 't gemakske een pintje willen komen genieten ... echter zonder "die vervelende en irriterende rook" te moeten inhaleren. Moeten die dan buiten blijven volgens jou?
Ik ken toch een aantal mensen die al twintig jaar niet meer op café gaan ... enkel en alleen maar omdat ze niet tegen de rook kunnen.
Oud 15 november 2009, 14:23   #253

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Das een goeie;kinderen en dergelijke hahahahah.
Ik rook al van mijn 11 jaar en tot een paar jaar geleden wisten niemand niet ik rookte,roffllll.
Buiten mijn ouders en kameraden maar niemand van de familie wist het.
Dan zou het toch wel heel verassend zijn hoor. De kinderen in de familie zijn allemaal onder de zeven of acht.

En je moet echt iets doen aan je verkoudheid hoor ... je zit met heel wat slijm op.
Oud 15 november 2009, 14:24   #254
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Twintig jaar geleden zou ik je nog gelijk hebben gegeven maar de dag van vandaag zijn er heel wat mensen die ook wel eens gezellig en op 't gemakske een pintje willen komen genieten ... echter zonder "die vervelende en irriterende rook" te moeten inhaleren. Moeten die dan buiten blijven volgens jou?
Ik ken toch een aantal mensen die al twintig jaar niet meer op café gaan ... enkel en alleen maar omdat ze niet tegen de rook kunnen.
Ik ken een aantal zaken die een goed afzuigsysteem hadden. Geen mens kon last hebben van een roker tenzij die roker natuurlijk zijn rook recht in je gezicht blaast, maar dan hebben we het over een onbeschofte boer. Maar er was geen controle op die dingen en die horeca uitbaters zijn minder en minder gaan investeren in dat systeem.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2009, 14:25   #255
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Haha,wat is in feite het probleem man;typ eens bij google in;rookvrije cafe's of taverne's ofzo en dan ga je al waslijsten krijgen waar je overal rookvrije zaken hebt.
Oud 15 november 2009, 14:31   #256

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik ken een aantal zaken die een goed afzuigsysteem hadden. Geen mens kon last hebben van een roker tenzij die roker natuurlijk zijn rook recht in je gezicht blaast, maar dan hebben we het over een onbeschofte boer. Maar er was geen controle op die dingen en die horeca uitbaters zijn minder en minder gaan investeren in dat systeem.
Dat klopt ... waar wij vroeger gingen snookeren (voor het rookverbod) hangden zo'n toestellen die regelmatig werden onderhouden. Ik moet zeggen .... zeer efficiënt. Ik denk zelfs dat de lucht daar properder was dan buiten waar de auto's rijden.
Oud 15 november 2009, 14:35   #257

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Haha,wat is in feite het probleem man;typ eens bij google in;rookvrije cafe's of taverne's ofzo en dan ga je al waslijsten krijgen waar je overal rookvrije zaken hebt.
Bij deze gedaan

Wat kwam ik tegen

http://forum.politics.be/showpost.ph...48&postcount=1
Oud 15 november 2009, 14:44   #258
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
http://www.rookvrij.be/horeca/rookvrij_uitgaan.html

Dit is slechts 1 link van de zovele die er zijn.
Oud 15 november 2009, 15:23   #259
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
In een voor het publiek toegankelijke vzw waar drank geserveerd wordt, zal niet gerookt mogen worden (net zoals nu in een dergelijke vzw waar je kan eten).

Om te mogen roken, zou je een private klub moeten zijn.

Maar als je iedereen die zich aanbiedt, zonder onderscheid, binnen laat, dan ben je niet privaat meer, en dan heb je de hele reeks boetes van illegaal handel drijven aan je broek.

Face it: geef jullie over, jullie hebben het spelleke verloren. Leg je erbij neer, voor je depressief wordt. Dat het mogelijk is om toch iets of wat gelukkig te blijven, zie je in het buitenland.
zoals ik gisteren reeds stelde :

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=225

Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2009, 15:35   #260
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Face it: geef jullie over, jullie hebben het spelleke verloren. Leg je erbij neer, voor je depressief wordt. Dat het mogelijk is om toch iets of wat gelukkig te blijven, zie je in het buitenland.
Maar dat is een hardnekkige leugen. Ik heb me er allang bij neergelegd dat ik (bij ons) nergens meer mag roken maar u mog zich er zometeen bij neerleggen dat 30% van de bestaande horeca op de fles gaat.

In Nederland hebben we nu de situatie dat door burgerlijke ongehoorzaamheid sommige kleine café's konden blijven bestaan en dat er nu weer gerookt mag worden. Andere café's hebben zwaar verlies geleden, tenzij ze een verwarmd terras buiten hadden gemaakt of een rokersruimte binnen.
Als je nu in Nederland rondkijkt zie je vreemde dingen: Café's waar meer mensen buiten staan dan binnen of café's waar er zich meer mensen in de rokersruimte bevinden dan aan de toog.

Sommige horecauitbaters hebben er minder last van gehad maar allemaal zeggen ze dat het rookverbod er niet voor heeft gezorgd dat er meer niet-rokers naar het café gaan. Sterker nog, veel niet-rokers vinden het ook niet gezellig meer.

Oja, ook als een café een besloten club is mag er niet gerookt worden. Er mag wel gerookt worden in een besloten club maar dan mag er niet bediend worden.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be