![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#13201 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
U kent duidelijk niets van de militaire structuur.... En o ,laat die persoonlijke aanvallen maar achterwege mijn beste... Laatst gewijzigd door Svennies : 15 november 2009 om 19:25. |
|
|
|
|
|
|
#13202 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dat is de vraag die relevant is en het antwoord lijkt me duidelijk : zero. Als ik trouwens die geweldige, feilloze militairen, maar de helft van de nodige info geef en die info is dan nog deels fout en wijzigt nog voordurend, hoe moet men dan reageren? Hindsight bias, ken je dat? Laatst gewijzigd door parcifal : 15 november 2009 om 19:45. |
|
|
|
|
|
|
#13203 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Scheelde er iets met de bevelvoering ? Burgervliegtuigen die - plots van koers afwijken en/of geen radiocontact meer onderhouden en/of hun transponder afzetten, deze te onderscheppen is een routine-opdracht. Kaping is irrelevant en hoeft helemaal niet geweten zijn. Hier een stukje over de ervaren piloten die het eerst moesten scramblen vanuit Otis AFB: Citaat:
In het engels: Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 15 november 2009 om 19:55. |
|||
|
|
|
|
|
#13204 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zoek het op..... Vergelijk de manier van reageren van toen met die van nu..... En komt dan nog eens terug..... Enne zowel de kapitein van dat schip destijds als zijn officier die het bevel voerde in de GIC zijn voor hun optreden beladen met medailles én bevorderd.... Enne mijn beste, het héle 9/11 verhaal begint met men kaapt een vliegtuig..... Laatst gewijzigd door Svennies : 15 november 2009 om 19:57. |
|
|
|
|
|
|
#13205 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De zaak is uiteraard volledig onvergelijkbaar met 9/11. Waar zit hem het 'surprise'-element dat net cruciaal is om de respons-efficientie te testen en vergelijken? Wat je punt is, is dus alweer onduidelijk tenzij u graag uitpakt met nietszeggende weetjes. |
|
|
|
|
|
|
#13206 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zeker als men op dat moment wéét heeft van nog minstens twee gekaapte vliegtuigen die krék dezelfde modus operandi op na houden als de twee eerdere en inmiddels al gecrashte toestellen.... En ze géven zélf toe dat alle gekaapte vliegtuigen gevolgd werden op radar.... Moet ik er voor U nog een tekeningske bijmaken ook opdat U zoiets simpel zou begrijpen.... Citaat:
U bent duidelijk niet op de hoogte van een structureel militair werkingsverband,en al hélemaal niet op de hoogte hoe VS eenheden hier te werk gaan... Militairen zoals Micele en Erwin zullen U dan ook graag vertellen dat veiligheid een bijzonder issue is wat de VS betreft,en bij elke twijfel daaraan hun oude motto "eerst schieten,en dan pas later vragen stellen" nog altijd de boventoon voert... Daarom dat ik refereer naar het incident met de Vincennes destijds... Maar zo slim was U helaas niet om dit verband te leggen.... Laatst gewijzigd door Svennies : 15 november 2009 om 20:35. |
||
|
|
|
|
|
#13207 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Voor mij stopt het hier.
Tientallen jaren militaire ervaring -ook met Amerikanen in de Nato in Duitsland (23 jaar notabene), tijdens de koude oorlog aan het "oostfront" - en dan nog op een topic waar vooral radaroperationalitiet en US-bevelstructuur een grote rol speelde, interesseert de meeste "sorry... studentjes" hier, of " betweter-watjes" in´t Vlaams, niet. Russische Migs zetten zeker hun transponder aan als ze wilden aanvallen tijdens de koude oorlog, zodat ze gemakkelijker afgeschoten konden worden met grond-luchtmissiles... @ Erwinvds, heeft het veel minder lang uitgehouden, doe hem de groeten. |
|
|
|
|
|
#13208 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Alles is verklaarbaar vanuit een gebrek aan correcte en tijdige informatie en onaangepaste reactie-procedures. Uw overtuiging van het tegendeel berust slechts op een vooroordeel en tunnelvisie. (de hindsight bias waar ik het over had.) Als je onweerlegbaar bewijs hebt voor je vooroordeel, dan mag je dat nu posten. Ik heb tot hiertoe nog niets gezien dat ook maar in de buurt komt. |
|
|
|
|
|
|
#13209 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#13210 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Met Uw eigen woorden alleen komt u er niet... Nét zo goed véél blabla en weinig boemboem.... Droom maar verder vent.... |
|
|
|
|
|
|
#13211 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#13212 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik beschuldig niemand, jij wel, met name de mensen van Norad en bij de FAA. Aangezien ik niemand beschuldig moet ik geen bewijs leveren. Aangezien jij wel iemand beschuldigt moet je wel bewijs leveren. Begint het te dagen of wil je de cartoon-versie? |
|
|
|
|
|
|
#13213 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je bewijst immers niet waar wij zulke verdraaiingen zouden plaatsen... Verder negeer jij de hele bijdrage van Micele die zwart op wit bewijst dat de eerdere uitspraken van de FAA en NORAD waarin ze beweerden dat de vliegtuigen niet zichtbaar waren op de radarschermen regelrechte leugens waren.... Daardoor immers mislukten volgens de officiele autoriteiten de scrambles... Ze wisten zogezegd niet wie er gekaapt was en waar ze vlogen.... En stuurden ze hun ingezette scramble fighters mijlenvér weg ... U kent géén barst van hoe een militaire organisatie qua structuur en training én bevelstructuur is samengesteld.... Enkelingen met de nodige hoge rang op de juiste plaats kunnen missies doen mislukken zonder dat het opvalt,ze hoeven maar wat te treuzelen als het op bevelen geven op aankomt,voeg daarbij het geven van verkeerde coördinaten wat betreft de plaatsing van de fighters én je bent al een eind in de goede richting... U negeert alles wat wij hier aanbrengen,maar laat U zich niet door mij gestoord worden ,en blijf Uw hoofd maar diep in het zand steken.. De Bush administratie zal U er bijzonder dankbaar om zijn.... Enne mijn beste, als ze het zaakje dan toch zo hopeloos in de soep hebben gedraaid ,waarom is dan géén enkele van diegenen die hiervoor verantwoordelijk waren op het matje geroepen,veroordeeld en de militaire organisatie uitgetrapt .... Dat is wat namelijk gebeurd met militairen die falen in het uitvoeren van de hun toevertrouwde opdracht, namelijk het beveiligen van het noord amerikaanse luchtruim tegen elke mogelijke bedreiging... |
|
|
|
|
|
|
#13214 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vooral niet de verwarring die er in de GIC heerste nadat de ene radaroperator zei dat hij de melding kreeg van een naderend iraans F15 gevechtsvliegtuig,daar waar de andere radaroperator zei dat hij het transpondersignaal van een burgerluchtvaarttoestel doorkreeg... En men alleen waarschuwingssignalen naar het toestel zond op de door de militaire eenheden gebruikte frequentie, waarop het toestel uiteindelijk niet reageerde omdat de burgerluchtvaart een andere frequentie gebruikt... Desondanks die verwarring was het goede oude VS credo dat de bovenhand nam..."eerst schieten,en dan pas vragen stellen".... Veiligheid eerst dus.... Vergeten ze dit nét toe te passen,jaren later en dan nog wel in eigen territorium.... |
|
|
|
|
|
|
#13215 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#13216 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#13217 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Belachelijk. Wie was er dan verantwoordelijk geweest voor de vele honderden onterechte slachtoffers? Maar dat kan u uiteraard niet schelen, nietwaar? Ik zie trouwens de gelijkenis niet echt helemaal tussen een oorlogscruiser die in oorlogstijd in iraanse territoriaalse wateren vaart en een verrassings zelfmoordaanval op amerikaanse bodem via de burgerinfrastructuur. U kijkt volgens mij teveel naar de muppet-show. |
|
|
|
|
|
|
#13218 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En wéét U waarom mijn beste, slechts 4 vliegtuigen vlogen zonder transponder én radiocommunicatie rond in dat héle luchtruim... Vier toestellen waarvan de inzittenden ten dode waren opgeschreven... Hoevéél duizenden doden hebben deze toestellen veroorzaakt mijn beste.... Géén reden genoeg volgens U om de toestellen met de levens die al verloren waren tijdig af te schieten om de levens die dan nog moesten verloren worden te redden.... Ook niet nadat er al twee waren gecrasht in de twin towers.... Denk alstublieft eens na,dat als U bevelhebbend officier zou zijn of U het zou riskeren om die twee andere zonder transponder én radiocommunicatie zomaar zonder te onderscheppen vrijelijk door het luchtruim zou laten vliegen op weg naar hun uiteindelijke doelen toe.... Zonder dat U op dat moment weet naarwaar ze eigenlijk onderweg zijn,alhoewel U hun vlucht kan volgen op de radarmonitoren.... Gaat U persoonlijk nog een pak méér slachtoffers riskeren omdat U Uw beslissing tot een shot down niet durft te nemen.... Natuurlijk jongen ,U hebt nog héél wat te leren..... En de slimste van de famillie bent U ook dan weer niet,dat is duidelijk als vaststelling.... Laatst gewijzigd door Svennies : 15 november 2009 om 23:23. |
|
|
|
|
|
|
#13219 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik heb meer vertrouwen in hetgeen bv Andrew Burnfield allemaal te zeggen heeft . U kunt gewoon rechtstreeks met hem in discussie Laatst gewijzigd door atmosphere : 15 november 2009 om 23:32. |
|
|
|
|
|
|
#13220 | |
|
Banneling
|
Citaat:
U voelt u vast een hele bink, daar op de oenenboerderij. |