![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#981 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wetten van behoud van energie + Einstein's massa en energie zijn uitwisselbaar. Het vertoont zich hoogstens in een andere vorm. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#982 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Paulus. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#983 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() behalve uwe zever
(grapje, kon het niet laten) Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#984 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
't Is 't één of 't ander zeggen ze bij ons. Paulus. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#985 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bij het ontstaan van de universum (big bang) is ook tijd gestart. Voor de big bang was er geen tijd, dus voor de big bang is een periode die niet bestaat. Waardoor het universum dus altijd bestaan heeft. Toch in ons begrip van tijd. Ik maak me evenwel niet de illusie dat ik ook begrijp wat ik net neerschreef. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#986 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Achter hetgeen wij erkennen als het Universum moet toch nog iets zijn? Waarschijnlijk een oneindig aantal universums? Is ons Universum gemaakt door een goddelijk wezen? Ach waar maken die godsdienstigen (what's in a name..iemand dienen die men niet kent ![]() Ik val niemand lastig met mijn atheïsme, en probeer gewoon een goede mens te zijn. Gelovigen daarentegen, hebben al meer dan 1 oorlogje achter de rug omwille van hun geloof of om hun geloof op te dringen. Fanatiek religieuzen zijn het vergif op deze bol. Laatst gewijzigd door Infowarrior : 17 november 2009 om 11:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#987 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() We kunnen filosofische vragen over het universum niet volledig beantwoorden als we enkel de fysische kant van het universum beschouwen. Het universum bestaat uit veel meer dan enkel de fysische dimensie, er zijn ook andere dimensies van een fijnere vibratie waar bewustzijn een rol speelt.
Als we het puur vanuit het wetenschappelijk materialisme bekijken is onze basis al fout en zijn elk gefilosofeer over het universum en zijn oorsprong theoretische mentale constructies die kant noch wal raken. Zo ook met de vraag van het onstaan van het leven. Het universum heeft ook een andere componenent, namelijk de hogere realiteiten die ook bevolkt worden door levensvormen die niet noodzakelijk een fysische vorm hebben. Wij mensen zijn wezens die tijdelijk een fysische vorm aannemen, maar dit vergeten, en zich dan afvragen over er ergens anders leven is. De oorsprong van het universum dient mijn inziens bekeken te worden vanuit het perspectief van bewustzijn en energie. Zonder de hogere realiteiten die aan onze fysicshe realiteit vorm geven zou dit fysisch universum uberhaupt niet bestaan. Als wij het doel van onze incaratie beschouwen dan is dit de groei van de spirituele identiteit die wij zijn, alhoewel sommigen onder ons dit niet beseffen. Ik denk dat deze lijn kan doorgetrokken worden naar het bestaan van het universum zelf. Het universum heeft wel een doel, het doel is het ontplooien en (her)ontdekken van bewustzijn, in al zijn variaties en op alle mogelijke manieren die soms voor de menselijke geest niet te vatten zijn.
Laatst gewijzigd door exodus : 17 november 2009 om 11:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#988 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Voor de big bang bestond niet, omdat er geen tijd was. Dat is ook zo buiten het heelal. Aangezien buiten het heelal geen massa is, is er ook geen tijd. En ook geen "niks" of "lege ruimte". Je kan dus niet naar de grens van het heelal gaan om daar te observeren wat er buiten ligt. Zelfs al zou je de afstand kunnen overbruggen. Maar ook hier is mijn voorstellingsvermogen te beperkt om dat in te vullen. Ik kan me daar bij neerleggen zonder een God te moeten uitvinden. Laatst gewijzigd door Travis66 : 17 november 2009 om 11:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#989 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#990 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#991 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar het is de enige logische conclusie waartoe ik in staat ben. Wat geen bewijs is natuurlijk ![]() Waar zou die massa van buiten ons universum vandaan komen? Van een andere big bang? En heeft die "tegelijkertijd" en "in de buurt" plaatsgevonden? Er was geen tijd en geen plaats toen de big bang plaatsvond. Hoe kan je je dan voorstellen dat die twee elkaar ontmoeten? Zoals ik reeds zei: Ik stel me dat zo voor. Noem het mijn eigen hypothese. En ik ben niet in staat om ze te toetsen, dus het zal altijd een hypothese blijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#992 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zie het even zo, stel dat er een god bestaat,
en stel dat hij een even slecht karakter heeft als ik, ... denk je dan dat de bomen morgen nog groen zouden zijn, ... en dat zou nog maar een van mijn kleine kunstjes zijn, ... Als die mens echt bestaat, moet dat nen enorme koele kerel zijn, als ik zo de rest van de wereld bezig zie, en moest horen hoe ze over mij praten, er zouden nogal een hoop zoutkolommen staan overal ter wereld en ik bliksemde er neer aan de lopende band, live op TV desnoods. hmm, dan wat experimentjes, ja ik zou me goed amuseren, ... jullie aardlingen zouden er wel minder goed mee kunnen lachen vrees ik ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#993 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien bevinden we ons allemaal wel in zo een glazen bolleke, waar als ge ermee schud, het begint te sneeuwen... Wat voor ons oneindig groot is, is misschien wel voor een ander universum superklein. Bekijk het als een amoebe in een waterdruppel. Wie zal het zeggen he, ... zal inderdaad wel een speculatie blijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#994 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel een intelligente diersoort, die in staat is zichzelf en al de rest meerdere keren te vernietigen, maar toch een diersoort. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#995 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#996 | |
|
![]() Citaat:
Onze fysische realiteit is een leerschool voor zielen die incarneren als mens en waar vrije wil centraal staat. Het is een van de vele realiteiten die beschikbaar voor bewustzijn om zich te ontplooien. Sommigen kiezen ervoor om aan het menselijke avontuur te beginnen, anderen niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#997 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Bij NERF in Leuven wordt er alvast stevig aan een weg getimmerd die ons werkelijke inzichten kan brengen de volgende decennia : een samensmelting van nanotechniek en neuro-wetenschap : neuro-electronica. Hiermee zal het wellicht mogelijk zijn om individuele boodschappen van neuronen te gaan in kaart brengen, wat ons tot een beter inzicht zal brengen ivm de werking van de hersenen en eventueel uiteindelijk door welke organisatie van informatie het bewustzijn ontstaat. Dat is werkelijk de heilige graal van het hersenonderzoek en ik hoop de oplossing daarvan nog te mogen meemaken. ![]() Hier ook een interessant interview met Christof Koch van CIT : http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=Q12HEP83 Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#998 | |
|
![]() Koch is aan het zoeken naar iets dat er niets is. Bewustzijn komt van de hogere realiteiten en wordt niet gegenereerd in de hersenen. Zijn beginconcept is al fout. Hij probeert iets te bewijzen dat er niet is.
Hier nog wat informatie ivm bovenstaand concept; Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#999 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niet zo verschillend van het dogmatisch godsbeeld van de prehistorische mens die zon en maan aanbad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1000 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Terwijl men 3 laser satellieten de ruimte in gaat sturen om het bewijs van meerdere universa te leveren. Daarbovenop, als er dus meerdere universa zijn... bengelen zij tussen iets, en Als het universum dus expandeert met de snelheid van het licht... moet er buiten het universum toch nog iets anders zijn waarin het kan manifesteren. En dat geeft dus aan dat het universum niet het enige is dat er altijd al was. De oneindigheid is zeker niet het universum... zij bestaat amper +/- 14 miljard jaar volgens aanneembare wetenschappelijke vondsten. Citaat:
Er moet trouwens voor de big bang al heel veel bestaan hebben om die "big" bang te laten doen. Dus beweging bestond al want zonder beweging had er nooit een big bang kunnen uit ontstaan. Citaat:
Ik heb het over microkosmossen en macrokosmossen die oneindig lang door floeppen. Zoals wij onder ons een microkosmos hebben en boven ons een macrokosmos. Als ik over God zou spreken, dan spreek ik over de energie overal in tussen. The life force
Onder invloed van de duivel. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 17 november 2009 om 18:08. |
|||
![]() |
![]() |