![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je bericht getuigt van een zelden gezien observeringsvermogen, het is werkelijk de nagel op de kop. Maar ik wil nog iets toevoegen. System heeft ongeveer 20 postings per dag nodig om zijn gram kwijt te raken, waarvan de grote meerderheid betrekking heeft op de zogenaamde Vlaams-Nederlandse tegenstellingen die hij uitvergroot met halve waarheden en volledige leugens. Zijn talrijke reacties vragen natuurlijk tijd en energie, maar dit probleem lost hij op met een doorzichtig truukje : een goed onderbouwd bericht tracht hij te pareren door de zwakste schakel eruit te lichten en alleen d�*�*rop te antwoorden. Op die manier wint hij altijd, denkt hij. Op zijn kredietzijde moet ik erkennen dat hij in de regel hoffelijk lijkt. Je wordt altijd aangesproken in de archaïsche en totaal achterhaalde U-vorm. Maar ook dat is slechts schijn. Onlangs had één van zijn meelopers het over de "doodskoppen" van de Baarle-werkgroep, wat dat ook mag betekenen, waarop hij enthousiast reageerde. Dan komt de ware System boven : hatelijk en vooringenomen. Verder heeft hij een nooit geziene aversie tegenover iedere Vlaams-nationalist. Bart De Wever, de voorzitter van de N-VA, wordt gerekend tot één van de beste politici die Vlaanderen rijk is. Hij is ook een uitmuntend debater, vriend en vijand erkennen dit. Niet System of wat dacht je? Hij spreekt steevast over "olijke Bart" op een werkelijk denigrerende wijze, zoals hij spreekt over "onwijze Willem". Je zou hem altijd kunnen gelijkgeven zoals je suggereert. Misschien de beste manier om hem onderuit te halen. Maar dit ligt niet in mijn natuur, ik kan dit niet. Daarvoor heeft België ons net iets te veel de das omgedaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#103 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het is maar een raad hoor, jij beslist uiteindelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik stel voor dat Belgische nummerplaten voortaan in de vorm van een strikje worden gemaakt.
Als we d�*n geen landgenoten meer kunnen herkennen, zijn we voorgoed verloren, me dunkt.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarmee ze hun tijd méér dan 'gewoon' ver vooruit waren.
Think smart, drive Smart.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En daarom maken ze geen onderscheid wat betreft de "kilometerheffing" tussen kleine zuinige en vette zware onzuinige wagens. Dat bewijst dat het om incasseren te doen is en niets anders. Laat ons cito presto dat autowegenvignet invoeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't Is m.a.w. genetisch bepaald?
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#113 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Juiste analyse, Robert. En tja, voor mij is het wellicht makkelijker om de standpunten en/of plagerijen van fervente belgicisten in een hoekje te gooien : mij raken ze uiteraard niet, vermits ik België niet moet ondergaan. Maar ach, het zijn niet de System’s, Henri1’s etc… van deze wereld die de onherroepelijke evolutie van het Belgisch staatsbestel zullen kunnen omkeren, hoor. Het Belgisch staatssysteem is op termijn onhoudbaar, en dat is er méér en méér aan te zien. Dat sommigen het gewoon niet willen zien, maakt uiteindelijk geen enkel verschil. Twee bemerkingen terzijde : 1. Ook ik gebruik in het Nederlands steeds de “totaal achterhaalde” U-vorm. Ik hoop dat u het mij (en System) kunt vergeven. Het is bij mijn weten overigens nog altijd de juiste beleefdheidsvorm, dus waarom niet. Bede het stil te houden, maar bij mij komt er nog bij dat het de enige vorm is waarbij ik niet �*l te veel fouten maak in de vervoeging van werkwoorden. 2. U en ik zullen beslist niet de enigen zijn die wel eens terugdenken aan destijds, toen Knuppel hier nog actief was. Voor mij was het trouwens de tijd dat ik op dit forum nog niet openlijk durfde toegeven dat ik een Franse ben : ik dacht dat het voor de wat fervent Vlaamsvoelende forumdeelnemers als een rode lap op een stier zou werken, vandaar dat ik als locatie toen nog “Vlaanderen” aangaf. Toen ik dat leugentje om bestwil uiteindelijk liet varen bleek net het tegenovergestelde : het zijn de belgicisten die er moeite mee hebben, begot ! Soit. Hoe dan ook was het de tijd dat er, naar mijn mening, nog inhoudelijker discussie werd gevoerd, en er vooral met wat meer wellevendheid met andere forumdeelnemers omgegaan werd. Ik heb niet méér dan een vermoeden waarom onze vriendin Knuppel er wat dit forum betreft destijds de brui aan gaf, maar ik vond het – samen met velen – wel jammer. Nu, gezien de gedrevenheid die haar kenmerkte zou het mij echt verbazen mocht ze hier inmiddels al lang niet onder een andere naam terug zijn…. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Minister-President
|
![]() Zware en/of onzuinige auto's gaan weldegelijk meer betalen dan kleine en/of zuinige auto's. Mischien kun je je beter in een onderwerp verdiepen voordat je iets roept.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
|
![]() bij aan het draaien Spinoza?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Minister-President
|
![]() Volgens mij heb ik jou al eerder proberen duidelijk te maken dat mijn nee tegen een hereniging wordt ingegeven door rationele motieven. Ik zou nooit mijn emotie in de weg laten staan als Nederland er echt beter van zou worden. Hoe misselijk ik soms ook word van de hollanderhaat in Vlaanderen. Maar een samengaan gaat Nederland gewoon te veel geld kost. Vlaanderen wordt sneller grijs dan Nederland, en heeft tegelijkertijd minder maatregelen genomen. Ik ben nog redelijk jong, en heb geen zin om straks ook voor de Vlaamse bejaarden te moeten betalen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
|
![]() Citaat:
![]() ben zelf ook tegen de nederlanderhaat van de vele belgicisten in dit apenland. een grote mond maar ze maken nog geen 10 % uit van de Vlaamse bevolking. en de Vlaamse bevolking is zo oud niet meer, er worden steeds meer en meer kinderen geboren in Vlaanderen, niet alleen allochtonen. ik kan het weten want zowel in mijn familie als op het werk zijn er de laatste tijd veel kinderen bijgekomen of zijn vrouwen zwanger. dus Nederland zal zo goed als geen geld in Vlaanderen moeten steken. ook de wegen zijn we aan het vernieuwen, zuivering oppervlaktewater, ... Laatst gewijzigd door Shadowke : 17 november 2009 om 21:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |