Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 november 2009, 12:52   #101
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Auto’s, begrotingstekorten, koffie, thee, eten, en ga zo maar door : System weet u perfect uit te leggen hoe dat in Nederland precies zit.

Hij weet het allemaal vele malen beter dan de Nederlanders zelve, en wee degenen die ook eens hun mond durven roeren : er wordt geen tegenspraak geduld.

Méér nog : hij geeft zelfs letterlijk aan wat er op zijn onzin mag geantwoord worden.

Wat System hier ongegeneerd als zogenaamde Limburger onophoudelijk aan vervelende betweterigheid meent te moeten spuien, is zowat de slechtste reclame die Limburg voor zichzelf kon bedenken.

Ik heb oprecht medelijden met het nachtegaaltje. Met dergelijk mens in de buurt, zingt het overduidelijk van pure ellende.
Eentje om in te kaderen zou mijn goede vriendin Knuppel gezegd hebben toen ze nog actief was op dit forum.

Je bericht getuigt van een zelden gezien observeringsvermogen, het is werkelijk de nagel op de kop.

Maar ik wil nog iets toevoegen. System heeft ongeveer 20 postings per dag nodig om zijn gram kwijt te raken, waarvan de grote meerderheid betrekking heeft op de zogenaamde Vlaams-Nederlandse tegenstellingen die hij uitvergroot met halve waarheden en volledige leugens. Zijn talrijke reacties vragen natuurlijk tijd en energie, maar dit probleem lost hij op met een doorzichtig truukje : een goed onderbouwd bericht tracht hij te pareren door de zwakste schakel eruit te lichten en alleen d�*�*rop te antwoorden. Op die manier wint hij altijd, denkt hij.

Op zijn kredietzijde moet ik erkennen dat hij in de regel hoffelijk lijkt. Je wordt altijd aangesproken in de archaïsche en totaal achterhaalde U-vorm. Maar ook dat is slechts schijn. Onlangs had één van zijn meelopers het over de "doodskoppen" van de Baarle-werkgroep, wat dat ook mag betekenen, waarop hij enthousiast reageerde. Dan komt de ware System boven : hatelijk en vooringenomen.

Verder heeft hij een nooit geziene aversie tegenover iedere Vlaams-nationalist. Bart De Wever, de voorzitter van de N-VA, wordt gerekend tot één van de beste politici die Vlaanderen rijk is. Hij is ook een uitmuntend debater, vriend en vijand erkennen dit. Niet System of wat dacht je? Hij spreekt steevast over "olijke Bart" op een werkelijk denigrerende wijze, zoals hij spreekt over "onwijze Willem".

Je zou hem altijd kunnen gelijkgeven zoals je suggereert. Misschien de beste manier om hem onderuit te halen. Maar dit ligt niet in mijn natuur, ik kan dit niet. Daarvoor heeft België ons net iets te veel de das omgedaan.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2009, 13:02   #102
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t
Eentje om in te kaderen zou mijn goede vriendin Knuppel gezegd hebben toen ze nog actief was op dit forum.

Je bericht getuigt van een zelden gezien observeringsvermogen, het is werkelijk de nagel op de kop.

Maar ik wil nog iets toevoegen. System heeft ongeveer 20 postings per dag nodig om zijn gram kwijt te raken, waarvan de grote meerderheid betrekking heeft op de zogenaamde Vlaams-Nederlandse tegenstellingen die hij uitvergroot met halve waarheden en volledige leugens. Zijn talrijke reacties vragen natuurlijk tijd en energie, maar dit probleem lost hij op met een doorzichtig truukje : een goed onderbouwd bericht tracht hij te pareren door de zwakste schakel eruit te lichten en alleen d�*�*rop te antwoorden. Op die manier wint hij altijd, denkt hij.

Op zijn kredietzijde moet ik erkennen dat hij in de regel hoffelijk lijkt. Je wordt altijd aangesproken in de archaïsche en totaal achterhaalde U-vorm. Maar ook dat is slechts schijn. Onlangs had één van zijn meelopers het over de "doodskoppen" van de Baarle-werkgroep, wat dat ook mag betekenen, waarop hij enthousiast reageerde. Dan komt de ware System boven : hatelijk en vooringenomen.

Verder heeft hij een nooit geziene aversie tegenover iedere Vlaams-nationalist. Bart De Wever, de voorzitter van de N-VA, wordt gerekend tot één van de beste politici die Vlaanderen rijk is. Hij is ook een uitmuntend debater, vriend en vijand erkennen dit. Niet System of wat dacht je? Hij spreekt steevast over "olijke Bart" op een werkelijk denigrerende wijze, zoals hij spreekt over "onwijze Willem".

Je zou hem altijd kunnen gelijkgeven zoals je suggereert. Misschien de beste manier om hem onderuit te halen. Maar dit ligt niet in mijn natuur, ik kan dit niet. Daarvoor heeft België ons net iets te veel de das omgedaan.
Zéér goed geobserveerd!
Oud 17 november 2009, 13:16   #103
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Ach ,we willen hem ook wel euthanaseren mijn beste,om diezelfde humanitaire redenen....

Laat het maar een daad van barmhartigheid zijn tegenover de rest van de gemeenschap....
Kijk Svennies, dergelijke posting wringt een beetje. Vermoedelijk is dit ironisch bedoeld, hoop ik. Ikzelf zou zoiets overlaten aan de belgicisten, ware meesters op dit domein.

Het is maar een raad hoor, jij beslist uiteindelijk.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2009, 17:46   #104
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
In Nederland zijn veel (niet alle) dingen saai. De huizenbouw is vaak uniform, ze rijden daar al sinds lange tijd met bijna allemaal dezelfde wagens, het eten is er saai en hun bier nog saaier, de Nederlandse mode (voor zover ze dat al hebben) is nietszeggend, de laatste 50 jaar was de politiek saai en gelijklopend tussen de partijen (nu met Fortuin en Wilders was en is dat effe anders, maar dat is maar schijn, want Wilders is in feite ook maar een saaie piet), kortom, alles wordt in Nederland zoveel mogelijk genivelleerd. Naar beneden dan. Voor individualisme is er maar weinig plaats. Nederland voegt zich eigenlijk wat naar het Scandinavisch model. Alles wordt geregeld door de overheid, bureaucratische geneuzel tot en met. En per slot van rekening haalt het allemaal niet veel uit, want Nederland zit ook met een gat in zijn begroting van meer dan 260 miljard €. En dan hebben ze nog aardgas...
Ja ja, u weet er duidelijk alles van.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2009, 18:38   #105
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Ik stel voor dat Belgische nummerplaten voortaan in de vorm van een strikje worden gemaakt.

Als we d�*n geen landgenoten meer kunnen herkennen, zijn we voorgoed verloren, me dunkt.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2009, 18:49   #106
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik stel voor dat Belgische nummerplaten voortaan in de vorm van een strikje worden gemaakt.

Als we d�*n geen landgenoten meer kunnen herkennen, zijn we voorgoed verloren, me dunkt.
het strikje van di corrupto zekers
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2009, 18:50   #107
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
het strikje van di corrupto zekers
Weer bezig Walen af te zeiken ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2009, 18:50   #108
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

... De Nederlanders bleven bij hun kleine wagentjes.
Waarmee ze hun tijd méér dan 'gewoon' ver vooruit waren.

Think smart, drive Smart.

Oud 17 november 2009, 18:56   #109
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarmee ze hun tijd méér dan 'gewoon' ver vooruit waren.

Think smart, drive Smart.
Juist.
En daarom maken ze geen onderscheid wat betreft de "kilometerheffing" tussen kleine zuinige en vette zware onzuinige wagens.

Dat bewijst dat het om incasseren te doen is en niets anders.

Laat ons cito presto dat autowegenvignet invoeren.
Oud 17 november 2009, 18:59   #110
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

...

De Hollanders echter, waren altijd verliefd op kleine wagens. Niet zozeer uit milieu-overwegingen natuurlijk, maar vooral uit zuinigheid en ook door hun natuurlijke voorliefde voor saaiheid.
't Is m.a.w. genetisch bepaald?

Oud 17 november 2009, 19:00   #111
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
't Is m.a.w. genetisch bepaald?
Nope, gierigheids-bepaald.
Oud 17 november 2009, 20:13   #112
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1
Weer bezig Walen af te zeiken ?
Hendrikje, dat hebben we hier geleerd door jouw gezeik op Nederlanders en Vlamingen. Zogezegde "Belgen" zijn daar zeer goed in. Zorg maar dat je daar rond Luik de Maas netjes houdt. Want jullie hebben daar reeds allerlei rotzooi laten in lopen.
Oud 17 november 2009, 20:13   #113
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht

Juiste analyse, Robert.

En tja, voor mij is het wellicht makkelijker om de standpunten en/of plagerijen van fervente belgicisten in een hoekje te gooien : mij raken ze uiteraard niet, vermits ik België niet moet ondergaan. Maar ach, het zijn niet de System’s, Henri1’s etc… van deze wereld die de onherroepelijke evolutie van het Belgisch staatsbestel zullen kunnen omkeren, hoor. Het Belgisch staatssysteem is op termijn onhoudbaar, en dat is er méér en méér aan te zien. Dat sommigen het gewoon niet willen zien, maakt uiteindelijk geen enkel verschil.

Twee bemerkingen terzijde :

1. Ook ik gebruik in het Nederlands steeds de “totaal achterhaalde” U-vorm. Ik hoop dat u het mij (en System) kunt vergeven. Het is bij mijn weten overigens nog altijd de juiste beleefdheidsvorm, dus waarom niet. Bede het stil te houden, maar bij mij komt er nog bij dat het de enige vorm is waarbij ik niet �*l te veel fouten maak in de vervoeging van werkwoorden.

2. U en ik zullen beslist niet de enigen zijn die wel eens terugdenken aan destijds, toen Knuppel hier nog actief was. Voor mij was het trouwens de tijd dat ik op dit forum nog niet openlijk durfde toegeven dat ik een Franse ben : ik dacht dat het voor de wat fervent Vlaamsvoelende forumdeelnemers als een rode lap op een stier zou werken, vandaar dat ik als locatie toen nog “Vlaanderen” aangaf. Toen ik dat leugentje om bestwil uiteindelijk liet varen bleek net het tegenovergestelde : het zijn de belgicisten die er moeite mee hebben, begot ! Soit.

Hoe dan ook was het de tijd dat er, naar mijn mening, nog inhoudelijker discussie werd gevoerd, en er vooral met wat meer wellevendheid met andere forumdeelnemers omgegaan werd. Ik heb niet méér dan een vermoeden waarom onze vriendin Knuppel er wat dit forum betreft destijds de brui aan gaf, maar ik vond het – samen met velen – wel jammer.

Nu, gezien de gedrevenheid die haar kenmerkte zou het mij echt verbazen mocht ze hier inmiddels al lang niet onder een andere naam terug zijn….
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2009, 20:27   #114
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Juist.
En daarom maken ze geen onderscheid wat betreft de "kilometerheffing" tussen kleine zuinige en vette zware onzuinige wagens.

Dat bewijst dat het om incasseren te doen is en niets anders.

Laat ons cito presto dat autowegenvignet invoeren.
Zware en/of onzuinige auto's gaan weldegelijk meer betalen dan kleine en/of zuinige auto's. Mischien kun je je beter in een onderwerp verdiepen voordat je iets roept.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2009, 20:33   #115
Shadowke

Standaard

bij aan het draaien Spinoza?
Oud 17 november 2009, 20:56   #116
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
bij aan het draaien Spinoza?
In welke richting bedoel je?
Oud 17 november 2009, 20:58   #117
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
In welke richting bedoel je?
minder tegen vlaanderen en meer voor nederland-vlaamse staat.
als je ziet hoeveel Vlamingen hier de Nederlanders verdedigt tegen de Belgicisten en flaminganten (Nederlanderhaters)
Oud 17 november 2009, 21:08   #118
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
minder tegen vlaanderen en meer voor nederland-vlaamse staat.
als je ziet hoeveel Vlamingen hier de Nederlanders verdedigt tegen de Belgicisten en flaminganten (Nederlanderhaters)
Volgens mij heb ik jou al eerder proberen duidelijk te maken dat mijn nee tegen een hereniging wordt ingegeven door rationele motieven. Ik zou nooit mijn emotie in de weg laten staan als Nederland er echt beter van zou worden. Hoe misselijk ik soms ook word van de hollanderhaat in Vlaanderen. Maar een samengaan gaat Nederland gewoon te veel geld kost. Vlaanderen wordt sneller grijs dan Nederland, en heeft tegelijkertijd minder maatregelen genomen. Ik ben nog redelijk jong, en heb geen zin om straks ook voor de Vlaamse bejaarden te moeten betalen.
Oud 17 november 2009, 21:15   #119
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Volgens mij heb ik jou al eerder proberen duidelijk te maken dat mijn nee tegen een hereniging wordt ingegeven door rationele motieven. Ik zou nooit mijn emotie in de weg laten staan als Nederland er echt beter van zou worden. Hoe misselijk ik soms ook word van de hollanderhaat in Vlaanderen. Maar een samengaan gaat Nederland gewoon te veel geld kost. Vlaanderen wordt sneller grijs dan Nederland, en heeft tegelijkertijd minder maatregelen genomen. Ik ben nog redelijk jong, en heb geen zin om straks ook voor de Vlaamse bejaarden te moeten betalen.
ik ben ook redelijk jong

ben zelf ook tegen de nederlanderhaat van de vele belgicisten in dit apenland.
een grote mond maar ze maken nog geen 10 % uit van de Vlaamse bevolking.

en de Vlaamse bevolking is zo oud niet meer, er worden steeds meer en meer kinderen geboren in Vlaanderen, niet alleen allochtonen.
ik kan het weten want zowel in mijn familie als op het werk zijn er de laatste tijd veel kinderen bijgekomen of zijn vrouwen zwanger.

dus Nederland zal zo goed als geen geld in Vlaanderen moeten steken.
ook de wegen zijn we aan het vernieuwen, zuivering oppervlaktewater, ...

Laatst gewijzigd door Shadowke : 17 november 2009 om 21:17.
Oud 17 november 2009, 21:26   #120
De Waal
Banneling

Standaard

Citaat:
ik ben ook redelijk jong

ben zelf ook tegen de nederlanderhaat van de vele belgicisten in dit apenland.
een grote mond maar ze maken nog geen 10 % uit van de Vlaamse bevolking.

en de Vlaamse bevolking is zo oud niet meer, er worden steeds meer en meer kinderen geboren in Vlaanderen, niet alleen allochtonen.
ik kan het weten want zowel in mijn familie als op het werk zijn er de laatste tijd veel kinderen bijgekomen of zijn vrouwen zwanger.

dus Nederland zal zo goed als geen geld in Vlaanderen moeten steken.
ook de wegen zijn we aan het vernieuwen, zuivering oppervlaktewater, ...
en die gasbel schaduwke, die gasbel onder vlaanderen, ge weet wel, daar in zeeBrugge
De Waal is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be