![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
??????? Heb je mijn eerste posting wel gelezen? Dat heeft niets te maken met dat stuk uit Le Soir! Waarom wordt hier oz koorstachtig rond de pot gedraaid en op de man gespeeld? Geef gewoon toe dat het kartel er is om aan de vetpotten te zitten en niet meer dan dat! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#42 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Kijk bijvoorbeeld eens naar je liberale vrienden... ![]() |
||
![]() |
![]() |
#43 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
edde gij eigenlijk nog iets zitten die voor rede vatbaar is in uw hoofd of hoe zit het?!?! Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik wil je zelfs nog verder op weg helpen, maar ik wil er niet op doordrammen. Voor mij is een degelijk beleid, zonder grote beloftes en door-de-strot-geduwde wetsverandering (kieshervorming, fiscale amnestie, ...) prioritair ! Die visie vind ik wel terug in het vlaams kartel. Vandaar mijn stem! Ik woon niet in de Brusselse rand, maar toch vind ik hun vraag belangrijk om te steunen en repliek op te geven. Nogmaals lijkt het mij voor jou interessant om uit te kijken wat het eventueel verkozen Vlaams kartel zal doen. Ik kan het noch voor jou noch voor mij voorspellen, net zo min als bij andere partijen. Vandaar dat mijn stem zal afhangen van mijn persoonlijk gedacht. Bij jou waarschijnlijk ook. |
|
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Merci ! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#46 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Hoe kun je anders zijn replieken verklaren ![]() |
||
![]() |
![]() |
#47 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#48 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik stem NIET op de CD&V wel op de N-VA. Geen lijststem enkel kopstemmen op de kandidaten van n-va. Dankzij de lijststemmen van de gewoontestemmers op cd&v kunnen mijn 'favorieten' die verdomde 5% omzeilen.
![]() |
#49 |
Burger
|
![]() Aan Jan Hyoens & Co in deze draad.
Ik vermoed dat u niet goed Frans begrijpt, een vaststelling, geen verwijt. Als ik de eerste zinnen lees, die u nota bene zelf gekozen heeft om uw grote gelijk te bewijzen, komt Leterme redelijk radicaal over: " (Leterme)« La NV-A veut progresser de 10 kms, le CD&V de 3 kms ». L’objectif est donc identique, c’est l’allure imprimée pour l’atteindre qui est différente. (Vrije vertaling)Het doel is dus hetzelfde, alleen de wijze om het te bereiken is anders. Quant aux « nouvelles autonomies pour la Flandre » (question du Soir), elles ne sont (Leterme)« Rien d’autre que les résolutions du Parlement flamand » Cela fait déj�* un fameux paquet… ! Au fil de l’entretien relevons qu’en ce qui concerne le chômage, le CD&V demandera plus de compétences pour les Régions et Communautés parce que « la réglementation doit être appliquée de la même manière partout », ce qui signifie qu’elle ne l’est pas aujourd’hui. " De reacties op dit forum van belgicisten bewijzen het. Van het Blok hebben ze minder schrik dan van N-VA. Bedankt om me ervan te overtuigen dat we een goede kans maken dat de CD&V de fouten van de CVP niet meer in die mate zal maken. Ik heb tot nu toe het vraaggesprek met Leterme enkel in 't Pallieterke gelezen, uit tweede hand. Het valt dus in werkelijkheid reuze mee voor Vlaanderen en voor de rest zullen wij, gewone mensen zonder kristallen bol, iedereen moeten beoordelen op zijn daden na de verkiezingen. Mvg, h
#50 |
Burger
|
![]() Tevens bedankt dat u mij, vreemdeling, hielp om hier burger te worden.
![]() MvVg, h
#51 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() jan hyoens
Zeg nu eens wat Leterme verkeerd gezegd heeft ???????? Eens temeer zijn de BLOK-leugens van Jan Hyoens ontkracht Het BLOK is gegrondvest op leugens en bedrog. |
![]() |
![]() |
#52 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een pintentsjeef, klinkt dat? ![]()
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#55 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Graag een antwoord a.u.b. |
|
![]() |
![]() |
#56 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
#57 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Toen de CD&V met De Haene meer en meer bevoegdheden begon te splitsen is die band met hun Waalse tegenhanger verbroken. Nu kan de CD&V zijn eigen beleid uitvoeren zonder verantwoording te moeten afleggen aan hun Waalse partner en kiezers (omdat die niet meer bestaat voor CD&V) |
||
![]() |
![]() |
#58 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() jan,
de fout die gij maakt is dat ge geen verschil maakt tussen de CVP en de CD&V. Nu, deels is dat natuurlijk nog dezelfde partij en zo. Dat weet ik ook wel. Maar een heel groot verschil -en dat is in dit dossier zeker van groot belang - is dat de CD&V geen Waalse tegenhanger meer heeft. De CD&V beseft nu dat ze wel voor Vlaanderen moet gaan wil ze nog toekomst hebben. Vroeger waren ze gebonden aan de PSC, terwijl de banden met CDH een pak minder sterk zijn. Dit is zo gekomen na - als ik me niet vergis - de stemming over Lambermont (verbeter me als ik fout zit). Toen zijn de ogen van de CD&V open gegaan en hebben ze beseft dat de banden met hun Waalse tegenhanger niet veel meer voorstelden.
If there is going to be any peace on earth, it is going to come in the consequence of our people uniting to defeat US imperialism once and for all!!! http://www.faithfreedom.org http://dutch.faithfreedom.org/forum Forumnar Hans1 over de Vlaamse transfers naar Wallonië: "Bovendien komt er niet voldoende economische steun uit het noorden zoals van West- naar Oost-Duitsland." |
![]() |
![]() |
#59 | |
|
![]() Citaat:
Kijk, het is niet omdat de cd&v nu geen banden zou hebben met haar waalse tegenhanger dat ze opeens clean is! De belgicistische vleugel is nog steeds het sterkst met de acw'ers en figuren zoals een Eyskens en Chabert! Dat er nu voor de Vlaamse verkiezingen harde vlaamse taal wordt gesproken klinkt niet echt overtuigend als men tegelijk vanuit de cd&v signalen uitstuurt naar wallonië toe dat men op federaal vlak andere bedoelingen heeft! Zelf op dit forum zit de twijfel bij vele niveanen erin of de cd&v wel betrouwbaar is en is het van "we zien wel na de verkeizingen"! trouwens door mondeling het cordon te verwerpen maar in daden niet maakt het kartel zichzelf vleugellam! Want of ze nu met de VLD of de SPa in de boot stapt, we weten allemaal hoe vlaams deze partijen zijn! Daarom dat er voor echte Vlaams Nationalisten maar twee keuzen opstaan ofwel stemmen ze op het Blok en geven ze een teken naar het belgisch regime dat ze ondanks het proces nog steeds in gevaar is ofwel stemmen ze op een onafhankelijke Vlaams nationale kandidaat; en dat is MR Morel! |
|
![]() |
![]() |
#60 | |
|
![]() [quote="brusselaar"]
Citaat:
Alle staatshervormingen hebben ertoe geleid dat de PS de baas speelt, ook in Vlaanderen. Alle partijen willen nu de SPLITSING ZONDER TE BETALEN. Eerst zien en dan geloven. |
|
![]() |