![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Goede wijn behoeft geen krans ... ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#362 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De kans is zelfs groot dat hij niet eens weet dat NL bestaat (in BE). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#363 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
La France en les Français, maar le français (taal), dus. Adjectieven worden altijd met kleine letter geschreven.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#364 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als die Pool, die Griek of die Argentijn echter slim is (kennis is macht), dan zal hij toch Nederlands leren, de taal van de meeste en beste werkgevers. Grote kans dat zij goed betaald werk krijgen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#365 |
|
![]() Ik bedoel Polen,.. die in hun eigen land naast EN toevallig nog een 3de taal moeten/kunnen kiezen en enkel de keuze hebben tussen FR/NL
|
![]() |
![]() |
![]() |
#366 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#367 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Veel mensen die zich in Brussel vestigen leren eveneens Nederlands. De meesten onder hen weten zéér goed waarom ze dat doen. Er zijn helaas ook een handvol 'bons Belges' die zich in Vlaanderen vestigen en er alles voor over lijken te hebben om toch maar geen Nederlands te moeten leren. Mijn vraag aan u is: moeten 'wij' voor die mensen nog veel geduld opbrengen, en zo ja, waaròm? Moeten 'wij' die mensen nog veel cadeautjes geven, en zo ja, waaròm? U hebt trouwens nog niet geantwoord op de vraag of de Palestijnen Oost-Jeruzalem aan de zionisten moeten afstaan. Gezien de bravoure en de onbeschaamdheid waarmee u hier de meest baarlijke nonsens durft posten, zal ik niet beweren dat het wegens een gebrek aan durf is dat u die vraag onbeantwoord laat.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 18 november 2009 om 13:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#368 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En hoevéél Polen, ... verkeren in die situatie, denkt u?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#369 |
|
![]() Oei, je ligt daar toch niet wakker van; mag ik hopen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#370 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat dacht ik wel, teman djimi. Ik lees sommige postings zo vaak dat mij soms een bepaalde stijl of een consequente eigenaardigheid in de spelling opvalt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#371 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Hier en daar zijn er in het buitenland maar een handvol mensen die Nl leren; maar veel zijn het er niet; net zoals er in BE maar wat enkelingen zijn die Zweeds of Roemeens leren. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#372 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik had geen duidelijk antwoord verwacht, neen.
Ik vraag me nu enkel nog af waaròm u niet wilt antwoorden. Ik heb wel een 'vaag' vermoeden. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#373 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kom tot het besluit dat uw voorbeeld er zo bij de haren is bij gesleurd dat het aan het belachelijke grenst. En dat voorbeeld wordt er met de haren bij gesleurd om toch maar te kunnen vergoelijken dat er in een aantal Vlaamse gemeenten enkele (ik had ook kunnen zeggen 'veel', maar ik ben in een milde bui vandaag) 'bons Belges' wonen die het vertikken de taal van hun regionale overheid en van de meerderheid van hun landgenoten te leren èn te gebruiken. Waarom die mensen dat weigeren zult u ongetwijfeld beter kunnen uitleggen dan ik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#374 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#375 | ||
|
![]() Citaat:
http://www.rnw.nl/nl/nederlands/vide...ren-nederlands Citaat:
Welnu, dat is dus niet waar.
![]() |
![]() |
#376 | |
|
![]() Citaat:
Wat is nu 200 studenten Nl in Polen? Het aantal Polen dat FR zal studeren; zal allicht veel hoger liggen. Wegens het hebben van een Katholieke unief in Polen en daardoor banden met Leuven geniet het NL daar enige prestige. Ik had beter Bulgarije, Hongarije of Oostenrijk gekozen. En... ik vermoed dat er in FRankrijk ook wel 200 studenten NL studeren; wat natuurlijk een klein aantal is. In VL zou 200 studenten een groot getal zijn voor een taal; maar Polen en Frankrijk zijn vele malen groter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#377 | |
|
![]() Citaat:
b) ongetwijfeld zullen meer mensen frans leren, dat is nou eenmaal een grotere taal. Maar u beweerde dat mensen die de keus hebben niet voor NL zouden kiezen. Welnu, dat is dus onjuist. c) Nederlands heeft prestige in Polen vanwege het katholicisme....? ![]() d) had dan BUlgarije, Hongarije of Oostenrijk gekozen. Het was ook maar een voorbeeld dat er wel degelijk mensen zijn die Nederlands kiezen. En intellectueel in staat zijn het te leren natuurlijk. ![]()
![]() |
![]() |
#378 |
Minister-President
|
![]() De Vlaamse beweging wel, inderdaad. De Franstaligen (extreem zowel als gematigd) daarentegen willen er een ééntalig Franstalige stad van maken, zonder rechten voor de andere talen die daar nadrukkelijk aanwezig zijn, en zonder provisie voor haar hoofdstedelijke rol.
Laatst gewijzigd door Nyquist : 19 november 2009 om 10:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#379 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Het Erasmus Taalcentum (ETC) in Jakarta, Indonesië, organiseert Nederlandse taalcursussen voor Indonesische belangstellenden en bijscholingsprogramma's voor docenten Nederlands. Het fungeert tevens als vraagbaak voor iedereen in Indonesië die iets wil weten over (het onderwijs in) het Nederlands in de Indonesische archipel. Het Taalcentrum organiseert het hele jaar door cursussen Nederlands voor het algemene Indonesische publiek. In deze cursussen wordt modern communicatief lesmateriaal gebruikt. Een deel van de lessen wordt gegeven in een computerlaboratorium. Er zijn cursussen op zeven verschillende niveaus. De kwalificaties van deze niveaus zijn afgestemd op het ogenaamde "Common European Framework of Reference for Languages" ofwel het Europees Referentiekader (ERK). Veel van de lessen worden gegeven dagelijks in de namiddag en de avond, en op zaterdag. Het Taalcentrum is in 1981 opgericht en heeft inmiddels aan vele duizenden Indonesiërs Nederlands geleerd. De meeste cursisten zijn nog jong en willen graag Nederlands leren als extra vak naast hun studie in het hoger onderwijs, als extra kwalificatie op de arbeidsmarkt, of als voorbereiding voor een verblijf in Nederland of België. Het Taalcentrum werkt nauw samen met de Vakgroep Nederlands van de Universitas Indonesia, en met verschillende andere universiteiten en cursusinstituten in het land waar Nederlandse lessen worden gegeven. Het Erasmus Taalcentrum is een instituut van de Nederlandse Taalunie (NTU), de Nederlands-Vlaamse-Surinaamse organisatie die de kennis van het Nederlands in de gehele wereld wil bevorderen. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#380 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |