![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() ![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Burgemeester
|
![]() Bon goed .
Dan komen er toch verkiezingen , zoals in een echte democratie ( en zoals het moet ) ?? Of ben ik verkeerd ?? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() U bent pas in België? Ga rustig liggen en haal effe diep adem... Alles blijft zoals 't was. Democratie is ten zeerste te mijden, toch in dit land.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je bent verkeerd. Ministers worden niet verkozen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Voor de rest hebben die lijntjes just niks implicatie. Het maakt niet uit welke definitie of criteria ge aan die lijntjes wilt toekennen, er zijn altijd lijntjes te trekken die aan exact dezelfde voorwaarden voldoen. Hoe dictators (hier gedefinieerd als alle politici) zich organiseren, is een kwestie van vorm. Een vorm waarbij die lijntjes dikwijls als rechtvaardiging opgevoerd worden, tot op het religieuze na. Maar wat hen dictators maakt, is overal en altijd hetzelfde, ongeacht van die lijntjes. De overgang van grenzen als een puur militair gegeven naar iets dat gelegitimeerd wordt op allerlei filosifisch dubieuze manieren is daarbij een merkwaardige historische evolutie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk niet dat de Turken daar ook zo over denken. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Wat heeft dat er nu mee te maken? Of wil je beweren dat 't parcours dat sinds 2007 is afgelegd perfect normaal is? Dat elke normale democratie op dergelijk frivole manier omspringt met de stem van het kiesvee? Straks gaan we voor de tigste keer een nieuw regeringsprogramma onderhandelen met de partijen aan de tafel. Van deze boer liever geen eieren voor mij!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vraag mij nu gewoon af, of hij weer gaat zeggen: de crisis, we moeten niets doen we hangen af van europa zeker ?
Ik zou zeggen Herman: de crisis, nu zul je moet bewijzen dat uw cursus economie iets waard is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Burgemeester
|
![]() Nee . Ben al 22 jaar "belg" .
Het is ronduit schandalig dat er weer volop wordt onderhandeld achter gesloten deuren voor een nieuwe premier . Als ik sommige reacties lees in kranten ( en nieuwsberichten ) dan vindt iedereen het normaal dat een paar mensen zomaar mogen beslissen wie de nieuwe premier wordt . Leterme die terugkeert is gewoon te zot voor woorden . BHV ligt binnenkort terug op tafel ( of weer een nieuw belangenconflict ) . In 2011 verkiezingen waar weer de zelfste mensen verkozen worden of een paar topmannen die ergens vandaan worden gehaald zonder op een lijst te staan . "Iedereen" vindt dat blijkbaar normaal... Ik ben nu absoluut niet een intelligente persoon op vlak van politiek enzo maar bij mij rinkelt het belletje al langer dan vandaag . Blijkbaar willen de burgers maar niet beseffen dat dit niet kan . |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat er geen verkiezingen moeten komen. Ministers worden namelijk niet verkozen.
Citaat:
Citaat:
Ik zou niet weten waarom. Er verandert niets aan het regeringsprogramma omdat iemand van de regering vervangen wordt door een opvolger.
||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Parlementslid
|
![]() Gefeliciteerd Meneer Van Rompuy! Ik wens hem veel succes!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Banneling
|
![]() Reynders werd uitgeroepen gisteren of verleden week als de derde beste Europese Minister van Financiën na Frankrijk en Duitsland. Tenminste volgens de Britse Financial Times.
Laatst gewijzigd door system : 19 november 2009 om 23:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |