Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 november 2009, 15:49   #13321
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akufen Bekijk bericht
Kan je eens een voorbeeld geven van zo'n post waarin geen feiten besproken worden maar geloof?

Zie mijn citaat dat ik al jaren meedraag.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2009, 15:57   #13322
atmosphere
Secretaris-Generaal VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 23.557
Standaard

Ik snap ook wel dat kapingen niet de enige denkbare noodsituaties zijn .

Het gaat mij nu even om die 14 minuten en het reageren op Big Slick
zie voorgaande post
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2009, 18:50   #13323
Akufen
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 26 augustus 2006
Berichten: 2.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht

Zie mijn citaat dat ik al jaren meedraag.
Ja en wat een kanjer van een quote. Het siert u mensen die hun gedacht zeggen te pakken op het feit dat ze hun gedacht zeggen.

Je komt weer sterk uit de hoek!
Akufen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2009, 19:20   #13324
atmosphere
Secretaris-Generaal VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 23.557
Standaard

En weg is de inhoudelijke discussie weer .
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2009, 00:17   #13325
Erwinvds
Gouverneur
 
Erwinvds's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2008
Berichten: 1.377
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
En weg is de inhoudelijke discussie weer .
Toch niet verbaasd hoop ik?
Erwinvds is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2009, 03:03   #13326
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Hij was zelf van de FAA !

Om 8:20 was de rest van de FAA hoe dan ook al volledig op de hoogte want men (meerdere persoenen) had toen al besloten ( na overleg) dat het om een kaping ging .




Niet alleen die ene vent dus.

In de 14 minuten die daar op volgden is de FAA samen met NORAD naar het toestel gaan zoeken
Please hé gast,gaan zoeken naar een vliegtuig dat ze altijd op hun radarscherm hebben....

Of die transponder nu op of aan staan maakt hier niets uit....

Het vliegtuig blijft immers zichtbaar,en een transponder uit vereist alléén maar extra aandacht van die verkeersleider die het vliegtuig onder zijn hoede heeft....

Het valt dus bijzonder extra op....

Wanneer snap jij uiteindelijk eens dat vliegtuigen die zich onttrekken aan de geldende standaardprocedures wat betreft transpondersignalen én radiosignalen hier alléén maar extra aandacht op zich vestigen...

En dan heb ik het nog niet over het feit van de radicale koerswijzingen....

Laatst gewijzigd door Svennies : 20 november 2009 om 03:15.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2009, 12:11   #13327
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

After Flight 11 fails to respond to an instruction from air traffic control to climb to 35,000 feet (see 8:13 a.m. September 11, 2001), the controller handling it, Pete Zalewski, tries to regain contact with the aircraft. Over the following ten minutes, he makes numerous attempts but without success. (Zalewski says he makes 12 attempts; the 9/11 Commission says nine.) He tries reaching the pilot on the emergency frequency. Zalewski later recalls that initially, “I was just thinking that it was, you know, maybe they—pilots weren’t paying attention, or there’s something wrong with the frequency.… And at first it was pretty much, you know, ‘American 11,’ you know, ‘are you paying attention? Are you listening?’ And there was still no response.” He says, “I went back to the previous sector to see if the pilot had accidentally flipped the switch back over on the—on the radio.” But as Zalewski is repeatedly unable to get any response from Flight 11, he recalls, “I even began to get more concerned.” However, Zalewski claims, it is not until he sees the plane’s transponder go off at around 8:21 that he suspects something is “seriously wrong,” and calls his supervisor for assistance (see (8:21 a.m.) September 11, 2001). And it is not until about 8:25 that he realizes for sure that he is dealing with a hijacking (see (8:25 a.m.) September 11, 2001). It is only then that Boston Center starts notifying its chain of command that Flight 11 has been hijacked (see 8:25 a.m. September 11, 2001) 4 minuten dus heeft het geduurd tussen het afzetten van transponder en het verwittigen van de chain of command!
http://www.historycommons.org/timeli..._9/11=dayOf911
__________________
sus antigoon pfff, die Belgische kaart geeft toch enkel wat
sociale en politieke voordelen, maar van onze
roots doen we geen afstand, dit zou verraad
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2009, 14:10   #13328
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akufen Bekijk bericht
Ja en wat een kanjer van een quote. Het siert u mensen die hun gedacht zeggen te pakken op het feit dat ze hun gedacht zeggen.

Je komt weer sterk uit de hoek!
Jij vraagt een vb van iemand die geen feiten gebruikt maar geloof...ik geef jou die maar omdat het je vriendje is past het zoals altijd gewoon niet in je kraampje...
Als je er niet tegen kunt, vraag het dan ook niet é.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2009, 14:11   #13329
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
En weg is de inhoudelijke discussie weer .
Idd, heeft lang geduurd é.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2009, 14:37   #13330
Akufen
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 26 augustus 2006
Berichten: 2.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Jij vraagt een vb van iemand die geen feiten gebruikt maar geloof...ik geef jou die maar omdat het je vriendje is past het zoals altijd gewoon niet in je kraampje...
Als je er niet tegen kunt, vraag het dan ook niet é.
Man toch, die quote had zelfs niets met 9/11 te maken! Maar 't is al goed, uw voorbeeld spreekt boekdelen en meer had ik van u niet verwacht.
Akufen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2009, 14:50   #13331
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akufen Bekijk bericht
Man toch, die quote had zelfs niets met 9/11 te maken! Maar 't is al goed, uw voorbeeld spreekt boekdelen en meer had ik van u niet verwacht.
Zoals ik al zei, het past niet in jou kraampje. Waarom moet het met 9/11 te maken hebben? Daar ging het niet om. Het ging om de blinde anti vs haat.

Het moet van 2 kanten komen...blijkbaar voor jullie maar van 1 kant.
En dus gaan we weer een periode tegemoet zoals ie al jaren aan de gang is.

Leugens, persoonlijke aanvallen, een hoop copy en paste werk,...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.

Laatst gewijzigd door illwill : 20 november 2009 om 14:51.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2009, 16:15   #13332
atmosphere
Secretaris-Generaal VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 23.557
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Please hé gast,gaan zoeken naar een vliegtuig dat ze altijd op hun radarscherm hebben....

Of die transponder nu op of aan staan maakt hier niets uit....

Het vliegtuig blijft immers zichtbaar,en een transponder uit vereist alléén maar extra aandacht van die verkeersleider die het vliegtuig onder zijn hoede heeft....

Het valt dus bijzonder extra op....

Wanneer snap jij uiteindelijk eens dat vliegtuigen die zich onttrekken aan de geldende standaardprocedures wat betreft transpondersignalen én radiosignalen hier alléén maar extra aandacht op zich vestigen...

En dan heb ik het nog niet over het feit van de radicale koerswijzingen....

ff een copy paste, want er speelt toch meer mee dan u denkt :
Citaat:
Without transponder information, aircraft had to be located on the primary radar screen which shows a radar signal from every single aircraft in the air – none of them labelled. In order to identify the hijacked aircraft, Air Traffic Controllers had to first cross-reference all of the aircraft appearing on the secondary radar screen with their correlating reading on the primary screen. AA 77, for example, was only located on the primary radar screen five minutes before it crashed into The Pentagon.
Echter , lang heeft dit helemaal niet geduurd , minuut of 5 pakweg

Citaat:
From the information gathered we can conclude the following facts:
NORAD's area of responsibility is inside the ADIZ
The Hijackings occurred outside the ADIZ
There was no standard procedure for hijackings outside the ADIZ on 9/11
From 1991 to 2001 only one military intercept occurred over CONUS airspace. It took 81 minutes and the aircraft transponder remained on at all times.

In addition, standard FAA procedure for a hijacking is to hand over all details to the FBI; there is no procedure for involving the military in incidents outside the ADIZ. This is primarily because a hijacking inside the USA is a Federal crime rather than a threat to National Security, thus is under the jurisdiction of the FBI. As such there were delays between the first signs of hijacking, and NEADS being notified. This delay is critical. A delay in notification restricts the “window” of time in which NEADS has to execute a successful intercept.
De vertragingen zaten dus vooral daar in en niet zo zeer in problemen van de FAA met identificatie van het toestel .
Die hele discussie over de radar is totaal de verkeerde .
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2009, 16:23   #13333
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

nog ff dit :

If the 8:37 a.m. time is correct, this would mean that air traffic controllers have failed to successfully notify the military until approximately 12 minutes after they became certain that Flight 11 had been hijacked (see (8:25 a.m.) September 11, 2001), 16 minutes after Flight 11’s transponder signal was lost (see (Between 8:13 a.m. and 8:21 a.m.) September 11, 2001), and 24 minutes after the plane’s pilots made their last radio contact

http://www.historycommons.org/timeli...e&startpos=100
__________________
sus antigoon pfff, die Belgische kaart geeft toch enkel wat
sociale en politieke voordelen, maar van onze
roots doen we geen afstand, dit zou verraad
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2009, 16:39   #13334
atmosphere
Secretaris-Generaal VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 23.557
Standaard

Citaat:
Please hé gast,gaan zoeken naar een vliegtuig dat ze altijd op hun radarscherm hebben....

Of die transponder nu op of aan staan maakt hier niets uit....

Het vliegtuig blijft immers zichtbaar,en een transponder uit vereist alléén maar extra aandacht van die verkeersleider die het vliegtuig onder zijn hoede heeft....

Het valt dus bijzonder extra op....
De flightcontroller zag toch ook gelijk dat vlucht 11 z'n transponder uitzette, is toch logisch !
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2009, 16:42   #13335
atmosphere
Secretaris-Generaal VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 23.557
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
nog ff dit :

If the 8:37 a.m. time is correct, this would mean that air traffic controllers have failed to successfully notify the military until approximately 12 minutes after they became certain that Flight 11 had been hijacked (see (8:25 a.m.) September 11, 2001), 16 minutes after Flight 11’s transponder signal was lost (see (Between 8:13 a.m. and 8:21 a.m.) September 11, 2001), and 24 minutes after the plane’s pilots made their last radio contact

http://www.historycommons.org/timeli...e&startpos=100
ok , dat sluit aan bij mijn post daarvoor .

Anderen hier beweren dat de flightcontroller zelf altijd rechtstreeks de military inschakelt wanneer er een vliegtuig transponder off vliegt zonder verder ook maar iets uit te zoeken , maar dat is te kort door de bocht .
Transponder off betekend echter wel een noodsituatie

Laatst gewijzigd door atmosphere : 20 november 2009 om 16:52.
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2009, 16:51   #13336
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Ik vraag waarom men een nieuw onderzoek wil uitvoeren terwijl men de harde bewijzen al beweerd te hebben en dus automatisch ook de waarheid? Als men met deze bewijzen en waarheid nu dus niets doet, of niets kan doen zoals men beweerd...wat heeft een nieuw onderzoek dan voor nut?
Hierop kan geen enkele believer antwoorden?

Om de hypocrisie van de believers even op een rijtje te zetten.

1) Believers beweren al jaren dat ze harde bewijzen hebben en dus de echte waarheid.
2) Ze doen hier al jaren niets mee, buiten het net wat vervuilen.
3) Nu beweren ze er niets mee te kunnen doen door immuniteit ed.
4) Ze willen een nieuw onafhankelijk onderzoek om bewijzen te verkrijgen en de waarheid.
5) Zie punt 1, ze hebben al jaren bewijzen en doen er niets mee of kunnen er niets mee.
6) Wat heeft punt 4 dan voor nut indien je toch bij punt 3 blijft hangen?

Poging 52
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2009, 17:32   #13337
straddle
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 10 maart 2004
Berichten: 6.654
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Poging 52
Ja, als je door iedereen genegeerd wordt, ga je nog lang mogen tellen beste vriend...
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2009, 17:51   #13338
Big Slick
Provinciaal Gedeputeerde
 
Big Slick's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2008
Berichten: 911
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
ok , dat sluit aan bij mijn post daarvoor .

Anderen hier beweren dat de flightcontroller zelf altijd rechtstreeks de military inschakelt wanneer er een vliegtuig transponder off vliegt zonder verder ook maar iets uit te zoeken , maar dat is te kort door de bocht .
Transponder off betekend echter wel een noodsituatie
Neen hoor. De flightcontroller moet niet de military inschakelen, hij moet het FAA hoofdkwartier waarschuwen.
En transponder uit is uiteraard een noodsituatie, net zoals verlies van radiocontact!! Zie de FAA regulations!!
Dus al die zever dat het normaal is dat die gast zomaar even 10 a 15 min de tijd neemt om terug contact te krijgen met het het vliegtuig zonder ook iemand te verwittigen klopt niet.
Big Slick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2009, 19:49   #13339
atmosphere
Secretaris-Generaal VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 23.557
Standaard

Hij heeft het FAA hoofdkwartier ook gewaarschuwd ! Waar haal jij vandaan dat hij gewacht heeft met het waarschuwen ?? en dat hij niemand van de FAA heeft ingelicht toen vlucht 11 niet meer reageerde ?


Citaat:
8:20: The Federal Aviation Administration's Boston Center flight CONTROLLERS decide that Flight 11 has probably been hijacked.
Ze zijn dus voor 8:20 al gewaarschuwd, want er staat controllers , meervoud

Laatst gewijzigd door atmosphere : 20 november 2009 om 19:56.
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2009, 22:58   #13340
atmosphere
Secretaris-Generaal VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 23.557
Standaard

@Svennies:

Denkt u nog steeds dat vlucht 93 uit de lucht geschoten is ?
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be