Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 november 2009, 03:24   #101
DONG ZHUO
Burgemeester

DONG ZHUO's schermafbeelding

Standaard

HOE ERG KAN HET ZIJN ! OF KAN HET NOG ERGER WORDEN ?

Als nen ouwe seniele malloot met een kroontje in zijn voorbroek nen al even oude seniele sexbok met meer verstand in zijn broek dan onder zijn hersenpan terughaalt uit zijn amoureuze sexvakantie in Venetië om het land te redden... en t'klootjesvolk moet zich hier maar bij neerleggen ???????

in andere landen hadden ze die twee gebrandmerkt als "totaal geschift en mentaal ongeschikt om zelfs nog maar met ne kruiwagen te mogen rijden" en ze alle twee levenslang in de psychiatrie gestoken teneinde het land te behoeden van erger kwaad !

Laatst gewijzigd door DONG ZHUO : 22 november 2009 om 03:25.
DONG ZHUO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2009, 07:25   #102
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Alsof communautaire kwesties enkel draaien om taal of BHV. Wanneer je alle communautaire kwesties uit de discussie zou houden, heb je uiteindelijk niets meer om nog over te praten. In belgique is gewoon �*lles communautair - tot de kleur van de nummerplaten toe.

Zelfs de benoeming van Van Rompuy dreigde communautair te worden.
Oud 22 november 2009, 10:29   #103
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ontmijnen ? Is martens kapitein v.e. mijnenveger?
Er moet NIETS ontmijnd worden. De procedure loopt; laat ze lopen !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2009, 10:52   #104
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
De Belgische minister van Staat Eyskens, had mijns inziens (maarja ik ben maar een Nederlander) een vrij pragmatische opstelling, verbeter die dingen die niet functioneren voor geheel België. Ik vrees inderdaad dat een 'communautaire boks-match' nog minder oplevert eerder blokkades en volgens mij was die ander minister van staat, Willy Claes, in 'De Keien van de Wetstraat (ik vond (afgelopen) vrijdags Pauw&Witteman niet echt boeiend)' het wel mee eens.
U noemt daar twee mensen op die heel hun politiek leven waterdragers zijn geweest voor de franstaligen.

De ene heeft zijn leven lang met de broek op de enkels gelopen om aan de macht te blijven en de andere heeft heel zijn leven zijn orders gekregen van de PS en is even corrupt.

Het is ondermeer door die twee schotelvodden dat we nu volledig vastzitten en op weg zijn naar het einde van Belgie.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2009, 10:59   #105
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
U noemt daar twee mensen op die heel hun politiek leven waterdragers zijn geweest voor de franstaligen.

De ene heeft zijn leven lang met de broek op de enkels gelopen om aan de macht te blijven en de andere heeft heel zijn leven zijn orders gekregen van de PS en is even corrupt.

Het is ondermeer door die twee schotelvodden dat we nu volledig vastzitten en op weg zijn naar het einde van Belgie.
ge kunt niet vastzitten en tegelijkertijd op weg zijn naar....
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2009, 11:01   #106
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
ge kunt niet vastzitten en tegelijkertijd op weg zijn naar....
Sinds wanneer?
Oud 22 november 2009, 11:09   #107
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Sinds wanneer?
sinds altijd
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2009, 11:17   #108
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
sinds altijd
Men kan dus niet in een bewegend voorwerp vastzitten?
Oud 22 november 2009, 12:02   #109
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Een typisch nadeel van etiketjes. Iemand noemt me een liberaal
Dat ben je ook. Je pseudo-aristocratische retoriek kan je verkopersinstincten niet verbergen.

Citaat:
Ik vertrek nochtans van een erg simpel basisprincipe: de regeringsleider van België moet, vooral als hij zich moet buigen over communautaire kwesties, een voldoende sterk draagvlak genieten aan beide kanten van de taalgrens. Hij moet een rechter zijn die boven de partijen staat.
Citaat:
Tegen deze evidente logica het argument van 800.000 kiezers (in Vlaanderen!) inbrengen, getuigt van een minachting jegens Franstaligen, de democratie en zelfs de rechtstaat.
Er is niets evidents aan jouw positie, en met logica heeft het al helemaal niets te maken. Het idee van een "rechter boven de partijen" heeft pas zin als men uitgaat van een Belgicistisch standpunt.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2009, 12:36   #110
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Noem mij er één ?
De abortuswet.

Maar ik vermoed al waar u naartoe wil: voor u is elke situatie waarbij er voor een bepaald voorstel een meerderheid is aan de ene en een minderheid is aan de andere kant van de taalgrens "communautair" geladen. Alleen gaat het dan niet meer om zuivere tegenstellingen, maar tegenstellingen die het gevolg zijn van verschillen in demografie, stedelijke ontwikkeling e.d.m. - verschillen die men derhalve evengoed aantreft tussen stedelijke en landelijke provincies.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2009, 12:37   #111
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Leg me eens uit hoe het dan komt dat de vlamingen in de minderheid zijn in de federale regering?????????????????????????????????????????? ?????????????????????????
?????????????????????????????????????????????????? ???????????????????????
?????????????????????????????????????????????????? ??????????????????????
Dat is eenvoudig op te heffen door een extra partij aan boord te trekken. Hier is dus geen sprake van een permanente minderheid die haar minderheidsstatus niet zou kunnen opheffen.
Oud 22 november 2009, 12:39   #112
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Dat doet er niet toe.
De stelling was: "Een minderheid kan in België nooit een meerderheid worden. Welnu, ik stel iets anders vast. Ik stel vast dat een meerderheid een minderheid is en dat een minderheid een meerderheid is.
U verdraait mijn stelling. Ik hoop oprecht dat dat niet uit kwade wil gebeurt. Er zijn minderheden die meerderheden kunnen worden via verkiezingen (of door eenvoudige ingrepen zoals het aan boord trekken van een derde Vlaamse partij) en er zijn minderheden die dat niet kunnen.
Oud 22 november 2009, 12:52   #113
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U verdraait mijn stelling. Ik hoop oprecht dat dat niet uit kwade wil gebeurt. Er zijn minderheden die meerderheden kunnen worden via verkiezingen (of door eenvoudige ingrepen zoals het aan boord trekken van een derde Vlaamse partij) en er zijn minderheden die dat niet kunnen.
Zever !
U spreekt zich uit over een "elite" die tegen de kiezer moet uitleggen waar het op staat ( uw openingspost op deze draad) hoe rijmt u dat aan uw betoog van een minderheid die een meerderheid kan worden......als een "elite" volgens u het allemaal beter weet ?
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2009, 12:55   #114
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
Rest me nog enkel de genuaceerde en eenvoudige vraag te stellen : Wie bepaalt de “elite” ?
Ik geef u volgende “concepten” meer ter info :
De “elite” , mannen, was van mening dat vrouwen geen stemrecht hadden.
De “elite” , in Zuid-Afrika (blank) was van mening dat de zwarten geen stemrecht hadden.
Moet ik verder gaan ?

Ik herhaal nog eens, wie bepaalt de “elite” wie bepaalt de “middelmatigheid” ?
1) U bent ongetwijfeld in staat een onderscheid te maken tussen goed en kwaad, intelligent en dom, wijs en lomp. Het volk kan dus perfect zelf zijn eigen elites aanduiden. Desnoods kan het daar via onderwijs nog verder in getraind worden, niet in het minst door zelfkennis te promoten.

2) Bedrijfsleiders kunnen via sollicitatieprocedures ook met behoorlijk succes inschatten wie het meest geschikt is voor welke taak.

(1) en (2) grijpen in elkaar zoals de keuze van de kiezer voor een partij (belichaamd door een of meerdere boegbeelden) grijpt in de keuze van een partij voor het meest geschikte boegbeeld, de man of vrouw met de beste kaarten om deze of gene ministerfunctie te vervullen, etc. Iemand die geen draagvlak heeft aan de andere kant van de taalgrens, is niet geschikt om het land te leiden. Een eenvoudige stelling waar geen kruid tegen gewassen is.

Citaat:
En dan de kern van de zaak, nietwaar.
Een blinde adoratie voor Leterme is me niet gegeven, hij heeft gewoon de meeste stemmen gehaald met
een programma dat deftig gaat sleutelen aan het concept Belgie, en dat door de Belgische machtstructuur net erg gesmaakt wordt en die dan de walen gebruiken om een Leterme te nekken.
Dat is het probleem beste.

Maar je vond het niet echt nodig om daar op te antwoorden niet ?
Ik wist niet dat er mij zo'n vraag was gesteld...

Ik stel vast dat de Franstaligen geen probleem hadden met Van Rompuy, ofschoon die hetzelfde nastreefde: een staatshervorming en de splitsing van B-H-V. Het is jammer dat hij zijn methode van rustige vastheid niet kan verderzetten. Achter de schermen is zorgvuldig getimmerd aan het herstel van het vertrouwen dat onder Leterme was zoekgeraakt. Er zijn nu twee mogelijkheden: of men maakt gebruik van dat vertrouwen om verdere stappen te zetten, of men helpt het allemaal weer om zeep. Mijn vrees is dat we weg n°2 opgaan.

Citaat:
Nog het volgende : Had ik een blinde adoratie gehad voor Leterme dan had hij 800001 stemmen gehaald .
Er moet geen “bemiddelde “ oplossing komen voor BHV, gewoon de uitspraak van de rechter uitvoeren, en de stemming in de commisie, niet meer niet minder, maar dat is blijkbaar al te veel gevraagd ![/color]
Zoals al uitentreuren aangehaald: er is geen uitspraak van het Grondwettelijk Hof over dé oplossing voor de kwestie B-H-V.
Oud 22 november 2009, 12:59   #115
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DONG ZHUO Bekijk bericht
Als nen ouwe seniele malloot met een kroontje in zijn voorbroek nen al even oude seniele sexbok met meer verstand in zijn broek dan onder zijn hersenpan terughaalt uit zijn amoureuze sexvakantie in Venetië om het land te redden... en t'klootjesvolk moet zich hier maar bij neerleggen ???????
Op basis van uw bijdrage kan het klootjesvolk zich inderdaad maar beter wat nederiger opstellen.

Citaat:
in andere landen hadden ze die twee gebrandmerkt als "totaal geschift en mentaal ongeschikt om zelfs nog maar met ne kruiwagen te mogen rijden" en ze alle twee levenslang in de psychiatrie gestoken teneinde het land te behoeden van erger kwaad !
In Afghanistan, bedoelt u?
Oud 22 november 2009, 13:02   #116
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Iedere staatsman die zich een klein beetje boven de partijen verheft, heeft voor sommige Vlaams-nationalisten al een onbetamelijke toegeving gedaan. Voor deze lieden zijn een aantal elementaire spelregels van de democratie en de rechtstaat ondergeschikt aan partijpolitieke doeleinden. Een zeer gevaarlijke evolutie, en het is nog maar de vraag wie of wat je daar uiteindelijk een dienst mee bewijst.
Oud 22 november 2009, 13:06   #117
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Dat ben je ook. Je pseudo-aristocratische retoriek kan je verkopersinstincten niet verbergen.
Ik leun economisch meer aan bij het postmaterialisme van het vroegere Agalev, maar soit... Ik lig van die etiketjes verder niet van wakker, zolang mij op basis van die etiketjes maar geen standpunten in de mond gelegd worden die ik nooit heb ingenomen.

Citaat:
Er is niets evidents aan jouw positie, en met logica heeft het al helemaal niets te maken. Het idee van een "rechter boven de partijen" heeft pas zin als men uitgaat van een Belgicistisch standpunt.
Of je een democratie organiseert op Vlaams of op Belgisch niveau: dat principe geldt altijd in een representatief stelsel met coalitieregeringen.

Laatst gewijzigd door Den Duisteren Duikboot : 22 november 2009 om 13:11.
Oud 22 november 2009, 13:07   #118
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Ik leun economisch meer aan bij het postmaterialisme van het vroegere Agalex.
Is dat de partij van Asterix?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2009, 13:11   #119
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Is dat de partij van Asterix?
Dit Grote Probleem is inmiddels opgelost. Er is zelfs geen communautaire rel over geweest.
Oud 22 november 2009, 14:25   #120
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of je een democratie organiseert op Vlaams of op Belgisch niveau: dat principe geldt altijd in een representatief stelsel met coalitieregeringen.
Democratie =/ Representatief stelsel.

Maar soit: hier gaat het erom dat het Belgisch niveau als zodanig uitgeblust is en in vraag wordt gesteld. Als er nergens nog een consensus over is, dan kan er ook geen onpartijdige rechter meer zijn. Dan is een beslissing in Schmittiaanse zin nodig.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be