Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 november 2009, 11:40   #21
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
nekeer een rondje meegereden met ne garagist om de voituur van mijn madam terug normaal te laten bollen, die viel altijd maar stil als zij ermee reed, ... al de electronische shit losgekoppeld en eens goed alles losgeblazen, daarna niet meer stilgevallen, (zolang ik ermee reed tenminste... )

Na jaren misbruik (te traag en met te weinig toeren rijden, ) was alles goed verstropt geraakt.

Die ECO driving heeft overigens vorig jaar tot hilariche taferelen in de alpen geleid, hollanders die dachten dat ze met 80 per uur in 5` of 6` versnelling een berg op konden rijden, liefst nog met ne caravan achter hun gat...

"lekker goedkoop" jaja ... niet rijden is nog goedkoper...

ge zult zo maar ne gek voor u hebben op nen bergpas. ik heb al passen gedaan die je enkel maar in eerste opgeraakt, en die je ook in eerste terug af moet, anders plakt ge gewoon in den decor, uw remmen gaan gegarandeerd versleten zijn tegen dat ge halfweg zijt. Ge zult maar een ECO driver voor u hebben die hardnekkig probeerd zo snel mogelijk te schakelen...
Half de parking hier in belgique staat vol met ECO-label wagentjes en meneer gaat er "den 'ollander" eens gaan bijsleuren.

Verder moet je natuurlijk niet voor berggeit gaan spelen met een licht en zuinig wagentje. Dat weet elk kind. Net zoals een zware Range Rover not done is om dagelijks aan te schuiven in de stad.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2009, 11:40   #22
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nog trager?
mijn kinderen zijn nu al sneller met hun fiets of te voet, dan ik met mijn auto.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2009, 11:46   #23
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Misschien moeten we binnenkort op onze knieën doorheen de straten schuifelen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2009, 11:46   #24
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Half de parking hier in belgique staat vol met ECO-label wagentjes en meneer gaat er "den 'ollander" eens gaan bijsleuren.

Verder moet je natuurlijk niet voor berggeit gaan spelen met een licht en zuinig wagentje. Dat weet elk kind. Net zoals een zware Range Rover not done is om dagelijks aan te schuiven in de stad.
Den ollander wordt er bijgesleurd omdat het vorig jaar een hot toppic was in holland.

En het gaat hier niet om eco wagentjes, het gaat om de techniek van veel te snel in een hoge versnelling schakelen.

Trouwens waarom zou je met een zuinig wagentje niet boven geraken, minder gewicht om naar boven te sleuren, alleen de versnellingsverhoudingen moeten goed liggen en je moet weten wanneer je moet schakelen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2009, 11:48   #25
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Nog trager?
mijn kinderen zijn nu al sneller met hun fiets of te voet, dan ik met mijn auto.
De korte rit die ik moet doen van t werk naar huis doe ik zo goed als altijd met de fiets, alleen als er geen opstoppingen zijn, wordt ik geklopt door de auto op dat traject (4 km) .
Oud 24 november 2009, 12:08   #26
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dus, de politiek moet de mening van 'de mensen' (zie openingspost) niet volgen ??

En de verdedigers van referenda ? Wat vinden zij ?

(daar is ooit een burgemeester geweest in een Limburgse gemeente die een referendum organizeerde omtrent de maksimumsnelheid op een van zijn wegen. Ja wadde, op voorhand dachten alle automobilisten dat niemand tegen de hoogste snelheid was (90 dacht ik), maar nogal veel huismoeders gingen stemmen en 't was van dadde (70 meen ik)
Die vraag is toch zo hypothetisch ?
ALS ze daardoor het ecologie zouden helpen zijn ze bereid dat te doen.

Goed ik geef u dus de andere mogelijke vragen:

stel dat Mercedes morgen een betaalbare wagen op de markt brengt die 1liter verbruikt aan 150km/u en electrisch door stad kan rijden, bent u bereid die wagen te kopen...

en 100% zegt ja...

Goeie enquete hé
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2009, 12:11   #27
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Heh? You've got to be kidding me.
Yep, had zelfde reactie toen ik die cursus kreeg. Maar het bleek toch zo te zijn. Natuurlijk, als je met een dikke monovolumer rijdt is dat niet zo gemakkelijker, maar een modale moderne gezinswagen (bv type VW passat): no problemo: 50 per uur in vijfde.

Met mijn wagen (ongeveer zelfde klasse) doe ik 70 km in zesde. Verbruik is met 1.3 liter gezakt.
Oud 24 november 2009, 12:14   #28
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nekeer een rondje meegereden met ne garagist om de voituur van mijn madam terug normaal te laten bollen, die viel altijd maar stil als zij ermee reed, ... al de electronische shit losgekoppeld en eens goed alles losgeblazen, daarna niet meer stilgevallen, (zolang ik ermee reed tenminste... )

Na jaren misbruik (te traag en met te weinig toeren rijden, ) was alles goed verstropt geraakt.

Die ECO driving heeft overigens vorig jaar tot hilariche taferelen in de alpen geleid, hollanders die dachten dat ze met 80 per uur in 5` of 6` versnelling een berg op konden rijden, liefst nog met ne caravan achter hun gat...

"lekker goedkoop" jaja ... niet rijden is nog goedkoper...

ge zult zo maar ne gek voor u hebben op nen bergpas. ik heb al passen gedaan die je enkel maar in eerste opgeraakt, en die je ook in eerste terug af moet, anders plakt ge gewoon in den decor, uw remmen gaan gegarandeerd versleten zijn tegen dat ge halfweg zijt. Ge zult maar een ECO driver voor u hebben die hardnekkig probeerd zo snel mogelijk te schakelen...
Tja, je moet weten waar en wanneer, hé.
Alleszins, ECO driving heeft niets te maken met traag rijden, hé. Mij hebben ze geleerd zo snel mogelijk op te trekken maar ook snel mogelijk te schakelen om zo snel mogelijk tot aan mijn hoogste versnelling te geraken.
Het werkt. Meer nog, tijdens de cursus bleken we ALLEMAAL:
1. minder te verbruiken
2. het parcours SNELLER te hebben afgelegd dan 'gewoon'
ALLEMAAL, hé.
Oud 24 november 2009, 12:27   #29
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat hangt af van auto tot auto, het gaat hem over de juiste verhouding van uw versnellingsbak en het toerental van uw motor.

sommige mensen moeten moeite doen om 50 te blijven rijden, zelf als ze geen gas geven, ... het alternatief is lager schakelen en veel toeren maken en dus meer verbruiken en dus meer co2 aanmaken.

Voorbeeldje ik bol 130 en doe met moeit 2500 toeren, mijn turbo is dan zelf nog niet eens aan het draaien. ik verbruik veel minder (zie het aantal mogelijk te rijden km`s zo toenemen... )
Antwoord eens eerlijk: als je op een autostrade in je hoogste versnelling respektievelijk 110, 120 en 130 rijdt, wat zegt je boordkompjoetertje dan dat je verbruikt ?

Ik geef wel toe in omstandigheden waar je juist ietske te traag moet rijden om in die hogere versnelling te mogen ...
vb. bij mij kan ik op gewone wegen niet in 5° blijven aan 70 per uur. 75 per uur zou wel gaan. Met de auto van mijn grote sjef, gaat dat weer wel.

Maar swat, wat ook speelt: een vermindering van het aantal aksidenten met een tiende van een prosent, geeft reeds een enorm grote daling van de ekologische voetafdruk ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2009, 12:29   #30
Johan217
Minister

Johan217's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Mij hebben ze geleerd zo snel mogelijk op te trekken maar ook snel mogelijk te schakelen om zo snel mogelijk tot aan mijn hoogste versnelling te geraken.
Is dat niet standaard in de rijschool?
Oud 24 november 2009, 12:34   #31
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Wat een verrassing, een steekproef georganiseerd door verzekeraar Axa, wijst uit dat de maximumsnelheid naar beneden moet. Komt dat even goed uit: lagere snelheden, minder ongevallen, Axa moet minder uitbetalen en maakt meer winst.

Het gaat hier bovendien om een steekproef die mij weinig representatief lijkt: ocharme 800 ondervraagden. De politiek moet inderdaad de publieke opinie volgen, maar dan wel graag de opinie van een aanzienlijk deel van de bevolking, niet die van 800 mensen.
De logische gang van zaken zou zijn:
minder ongevallen, minder uitbetalen, lagere premies, meer marktaandeel.

Pech natuurlijk dat elke autoverzekeraar zou profiteren van de daling van aksidenten ...

Wat aantoont dat jouw bijdrage maar wat gezever in de marge is.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 24 november 2009, 12:36   #32
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Nog trager?
Waarom pakt gij dan den auto ???

Oh ja, gij zijt minder gehaast dan uw kinderen ...

Oud 24 november 2009, 12:40   #33
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Volgens sommigen hier, blijkt eko-draaiving het volgende te zijn:

liever aan 70 per uur in 6° versnelling door de dorpskern, in weerwil van het tijdelijk oplichtend bord "30 per uur, overstekende schoolkindjes".

Oud 24 november 2009, 12:42   #34
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

20 waar je nu 30 mag
40 waar je nu 50 mag
60 waar je nu 70 mag
80 waar je nu 90 mag
en
110 op de snelweg....

dan kan ik beter een cilinder of drie, vier loskoppelen....
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2009, 12:49   #35
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat hangt af van auto tot auto, het gaat hem over de juiste verhouding van uw versnellingsbak en het toerental van uw motor.

sommige mensen moeten moeite doen om 50 te blijven rijden, zelf als ze geen gas geven, ... het alternatief is lager schakelen en veel toeren maken en dus meer verbruiken en dus meer co2 aanmaken.

Voorbeeldje ik bol 130 en doe met moeit 2500 toeren, mijn turbo is dan zelf nog niet eens aan het draaien. ik verbruik veel minder (zie het aantal mogelijk te rijden km`s zo toenemen... )
maar om minder te verbruiken zou uw turbo beter wel draaien op 2500 toeren.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2009, 12:56   #36
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Nóg trager??? Zijn die zot geworden?
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2009, 13:11   #37
De Prodigy
Provinciaal Statenlid

De Prodigy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Yep, had zelfde reactie toen ik die cursus kreeg. Maar het bleek toch zo te zijn. Natuurlijk, als je met een dikke monovolumer rijdt is dat niet zo gemakkelijker, maar een modale moderne gezinswagen (bv type VW passat): no problemo: 50 per uur in vijfde.

Met mijn wagen (ongeveer zelfde klasse) doe ik 70 km in zesde. Verbruik is met 1.3 liter gezakt.
Ik rij met een clio'ke (75pk/naft/2008) naar mijn werk, wel ..
als ik op de steenweg zit rij ik in 5de versnelling net boven de toegelate 70km/u.
Trager dan 70 in 5de da gaat ni, dan proetelt de motor al met mijn 75pk'ke en moet ik naar 4de schakelen.
Hetzelfde verhaal voor 50km/u wegen in 4de.
De Prodigy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2009, 13:13   #38
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De logische gang van zaken zou zijn:
minder ongevallen, minder uitbetalen, lagere premies, meer marktaandeel.
De realistische gang van zaken is: minder ongevallen, minder uitbetalen, prijsafspraken maken, grotere winsten, hogere dividenden uitkeren.

Citaat:
Wat aantoont dat jouw bijdrage maar wat gezever in de marge is.
Je hebt gelijk, hoor: een studie, uitgevoerd door een betrokken partij, waarbij 800 mensen representatief zouden moeten zijn voor een bevolking van 10 miljoen is natuurlijk geen gezever

Daar dan vervolgens uit concluderen dat de "helft van de Belgen dit wil" en dat de politiek maar moet volgen is tendentieus. Maar van mij mag daar gerust een referendum over gehouden worden. Eens benieuwd hoeveel mensen daarvoor op een zondag uit hun bed gaan komen en of dan nog steeds de helft van de Belgen daarvoor is.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2009, 13:14   #39
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens sommigen hier, blijkt eko-draaiving het volgende te zijn:

liever aan 70 per uur in 6° versnelling door de dorpskern, in weerwil van het tijdelijk oplichtend bord "30 per uur, overstekende schoolkindjes".
ja inderdaad, ecodriving is 70km/u overaal, een en dezelfde optimale snelheid met minimale uitstoot. Gedaan met 30km/u te rijden

Laatst gewijzigd door brother paul : 24 november 2009 om 13:15.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2009, 13:23   #40
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Antwoord eens eerlijk: als je op een autostrade in je hoogste versnelling respektievelijk 110, 120 en 130 rijdt, wat zegt je boordkompjoetertje dan dat je verbruikt ?

Ik geef wel toe in omstandigheden waar je juist ietske te traag moet rijden om in die hogere versnelling te mogen ...
vb. bij mij kan ik op gewone wegen niet in 5° blijven aan 70 per uur. 75 per uur zou wel gaan. Met de auto van mijn grote sjef, gaat dat weer wel.

Maar swat, wat ook speelt: een vermindering van het aantal aksidenten met een tiende van een prosent, geeft reeds een enorm grote daling van de ekologische voetafdruk ...
Ik kijk niet naar hoeveel ik verbruik, ik kijk naar hoeveel km ik nog kan doen met die tank. Ik heb zowiezo al een hoger verbruik dan een normale auto, aangezien ik permanente vierwielaandrijving heb.

die 10 km minder vind ik dat dat iets is waar je zelf over beslist, ik pas mij altijd aan, aan de omstandigheden, Als ik door de sneeuw aan het rijden ben tegen 60 op een autostrade, is dat omdat het echt niet sneller kan,

130 is hier de maximumsnelheid, dus daar blijf ik onder, ze hebben hier nu trajectcontrole. En 130 is een schoon snelheid.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be