![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Ikzelf hben nog nooit gaan stemmen. Misschien doe ik het wel nooit. Wie er ook verkozen word, het is een circus, een klucht en door hen aan te stellen ben je zelf verantwoordelijk voor al de miserie en heb je geen recht op klagen. En je weet de uitslag al op voorhand. Democratie is er ook niet, vb blokken ze toch indien nodig bvb. Uw stem telt toch niet, is waar het op aan komt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]() door niet te gaan stemmen bent ge ook verantwoordelijk voor de miserie.
nochtans begrijp ik wat ge bedoelt en in het geval van Vlaanderen/België hebt ge m.i. wel een punt.
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je begrijpt pas hoe 'n gelukzak je bent geweest, als je ze kwijtspeelt. Je eigen groot gelijk: als je maar gelukkig bent met deelname aan verkiezingen, als iedereen van jouw gedacht moet zijn, dan ... zijn verkiezingen tijdverlies natuurlijk.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Ja, ook ik ben medeverantwoordelijk voor de miserie daardoor maar ik behoud men eer. Niet dat die wat waard is, maar toch nog iets meer waarde dan te vallen voor valse beloften en aldus belogen en bedrogen te worden. Ze lachen u in uw gezicht uit met uw stem, die als het er op aan komt toch geen waarde heeft. Voor wie je ook stemt, its the same old shit just over again
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiteraard. Of wat dacht u? Dat u een ander soort wezen bent met een andere soort intelligentie?
Kijk, mijn reactie is ingegeven door jouw eigen post: je opent een draad met de vraag "waarom gaan mensen stemmen?", maar je geeft er zelf al maar meteen jouw antwoord op, wat de rest eventueel denkt, vind jij niet eens belangrijk. Einde discussie, einde draad. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Anders zou ik het niet vragen. Wat mij betreft einde draad voor jou is goed. Doeg
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door den ambetantsten : 24 november 2009 om 13:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Stemrecht ben ik altijd al voor geweest. Stemmen is natuurlijk belangrijk, alleen zie ik in dit land, zal het plaatselijk houden, er geen graten in.
Men vraag is eigenlijk: hoe staat ge tegenover al die loze beloftes? Blijft ge bij dezelfde partij of switcht ge? Tot er geen meer overblijft? Wat is de drijfveer? Hoop? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En zij blijven maar lekker doorgaan mee alweer eens 50000 illegalen hier toe te laten,het ocmw die zelfs hier mensen geld heeft terwijl deze hier nog geen kloten hebben uitgestoken,allemaal met mijn en uw geld. Ik ken een jonge gast die hulp was weeste vragen bij het ocmw en deze kwam van een kale reis terug thuis,snap je hem,echt een schande hier. Op mijn werk stemmen al die marokkanen en andere allochtonen allemaal op de sp-a en weet je wat ze zeggen; deze komen op voor de mensen.Ze maken natuurlijk 1 fout en ze weten het maar al te goed,sp-a komt voor hen op,zo is het en niet anders en das de reden waarom ze ervoor stemmen. Hier gaan stemmen is voor de hond zijn kloten en hoevelen gaan er niet gaan stemmen terwijl politiek hen geen bal interesseert en alsook ze er niks vanaf weten?? Ik zie ieder jaar opnieuw mensen zeggen; ik heb op de vld gestemt omdat mijn ouders er voor stemmen,woehahahah,das toch lekker gieren,dat mens stemde voor een partij waar ze niet het minste van weet van waarvoor die partij staat. Ik blijf gaan stemmen omdat ik het beu ben van het laksbeleid hier en het pamperbeleid naar illegalen en noem maar op toe. Das de enige reden of één van de redenen waarom ik ga gaan stemmen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister
|
![]() Waarom gaat +90 percent van de mensen stemmen? Omdat het wettelijk verplicht is tiens!
![]() Langs de andere kant, door niet te gaan stemmen heb je achteraf ook geen recht van klagen meer vind ik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Europees Commissaris
|
![]() George Carlin had daar een merkwaardig standpunt over.
Hij beweerde dat mensen die gaan stemmen zijn, achteraf niet moeten klagen. Want zij waren gaan stemmen en dus verantwoordelijk voor de representatie die ze kregen. Zij die niet waren gaan stemmen, die hadden pas recht van klagen. Hoewel hij de zaken omdraaid, valt er eigelijk wel iets voor te zeggen, voor dat standpunt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Volgens mij klopt dat niet en bovendien lijkt het mij een schending van 't gelijkheidsbeginsel dat wordt bepaald in artikel 10 van de grondwet, namelijk iedereen heeft gelijkelijk recht om te klagen... of zoiets... toch?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En zo moeten de politiekers geen schrik hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een loterij organiseren is de meest objectieve manier om het huidige systeem van kneuterige gezooi met 'belangen' te counteren.
Ook de manier waarop Van Rompuy premier werd is een te overwegen optie. We representeren partijen die programma's aanbieden. Die partijen vullen dan nadien zelf de namen in van de effectieven.
![]() |
#19 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Iemand die gestemd heeft op vld of cd&v moet nu niet komen klagen over bvb de regularisatie van illegalen .
![]() |
![]() |
#20 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() U moet dat niet zien als klagen, eerder als maatschappelijk debat.
|
![]() |
![]() |