![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|
#4041 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#4042 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
allee...doe er nog twee bij! Laatst gewijzigd door kelt : 24 november 2009 om 17:29. |
|
|
|
|
|
|
#4043 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het was mogelijk erg voor de AlGorosaurus,later voor de AlGorobizon en het zou beslist erg zijn voor de Homo Sapiens AlGoriensis toeme toch,zoiets houden wij mensjes niet tegen met ons gekrassel |
|
|
|
|
|
|
#4044 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Ok, laat ons stellen dat de aarde niet opwarmt.
Hoe komt het dan dat de polen smelten? Mss staat het antwoord wel verborgen in dit draadje, maar ik volg de draad al even niet meer. Toch cerieus... Ik geloof wel in de opwarming. Maar ik geloof nog meer dat de zon in een interessante overganfase zit. De zon flipt haar polen zowiezo iedere 11(?) jaar. Ik kan verkeerd zijn. Maar kdenk dat ze nu wel iet speciaal ga doen En waarom denk ik dat? Omdat het al millennia eerder voorspeld is. En alles wat datgene voorspelt heeft, is uitgekomen. ALLES. Ik ben eigenlijk blij in deze motherfuck te zitten, we zitten in een fascinerend tijdperk.
|
|
|
#4045 |
|
Schepen
|
Berekening met Modtran (berekent hoeveel warmtestraling er door CO2 en extra waterdamp wordt tegengehouden).
http://geoflop.uchicago.edu/forecast...tran.orig.html Je begint met 290 ppmv in te vullen en laat het programma berekenen hoeveel W/m2 er door de atmosfeer wordt doorgelaten als je van 70 km hoogte naar beneden zou kijken. Daarna hetzelfde voor 380 ppmv. Dat is een stuk minder. Om dat te compenseren moet je de grondtemperatuur verhogen met 0.35°C (fixed % voor waterdamp) tot 0.52°C (rel. humidity fixed). Dat moet dan de uitgaande stralingsenergie weer hetzelfde maken als met 290 ppmv. Dus weer gelijk met de inkomende zonne-energie. Gezien de werkelijkheid voor waterdamp tussen de twee in zit, zal de temperatuurstijging ergens tussen beide waarden zitten. Dat alles zonder rekening te houden met verdere invloeden... |
|
|
|
|
|
#4046 |
|
|
Als er een belangrijke zeestroming bij de polen stopt dan verwacht ik een versnelte ijstijd want minder beweging in water betekent: kouder.
|
|
|
#4047 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#4048 | |||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#4049 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#4050 | |
|
Schepen
|
Citaat:
Zie het verhaal van Harry hier (de link naar de originele discussie werkt op dit ogenblik niet, overbelast?): http://camirror.wordpress.com/2009/1...-read_me-file/ Laatst gewijzigd door FerdiEgb : 25 november 2009 om 00:02. |
|
|
|
|
|
|
#4051 | |
|
|
Citaat:
http://www.metaseek.nl/search/nl/1/s...+filmrolletjes Als die "onrechtmatig" verkregen berichten/mails op waarheid blijken te berusten dan geloof ik echt niets meer van die kant.
|
|
|
|
#4052 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik woon vlak naast (sommige nu al verdwenen) gledjers die aan een zeer snel tempo aan het verdwijnen zijn (gledjers trouwens die hier sinds mensenheugenis van dit mileniaoude volk dat deze streken bewoond geweest zijn), zoals de grote meerderheid van de gledjers over heel de wereld. Het is zorgwekkend. Vandaag: Greenpeace bij monde van Shailandra Yashwant beschuldigde Obama ervan de klimaatconferentie te willen boycotten. Deze beschuldiging werd geuit tijdens de blokkade van een papierfabriek in Sumatra om de aandacht te vestigen op het verband tussen deforestatie en klimaatsverandering. De door de mens veroorzaakte deforestatie is niets minder als spectaculair te noemen. Woestijnen hebben we gecreeerd waar er voorheen oerwoud was, droogte waar water was, hitte waar koelte was. Dit is niet het soort van mens dat de aarde een lange tijd zal bevolken. Een meer aardevriendelijke levenswijze dringt zich op, waar we samenleven met de natuur in plaats van haar te vernietigen langs de ene kant en haar in reservaatjes stoppen langs de andere kant als magere troost voor een amper bestaande lange termijn verantwoordelijkheidsgevoel. P.S. Degenen die korte termijn voordelen menen te kunnen behalen door de klimaatsverandering te ontkennen zijn machtiger dan degenen die voordelen menen te kunnen halen door de klimaatsverandering te overdrijven. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 25 november 2009 om 16:23. |
|
|
|
|
|
|
#4053 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Ik ga akkoord dat er iets serieus aan de uitstoot van schadelijke stoffen drastisch moeten beperken, voor onze eigen gezondheid. Dat de mens een rol speelt in het smelten van de gletsjers is wel waarschijnlijk, door neerslag van roet (in Groenland is roet gevonden op de gletsjers, afkomstig uit China). Maar de hoofdoorzaak is toch wel de opwarming. Voor de rest ga ik wel met je akkoord wat betreft meer respect voor bossen enz. (ik hou van bossen) maar de ontbossing heeft IMO weinig met klimaatsverandering te zien daar het meeste van de CO2 door in de oceaan levende organismen wordt verwerkt tot O2. Volgens mij is de enige oplossing een afname van de wereldbevolking door geboortebeperking en behalve de Chinezen is daar niemand voor te vinden. Maar daarvoor zullen nog heel wat heilige huisjes (vooral kerken en moskees) moeten sneuvelen voor dat bespreekbaar wordt. Daar zouden ze conferenties over moeten houden ipv. de CO2 uitstoot. Citaat:
|
|
|
|
#4054 | |
|
|
Citaat:
En dan zwijg ik nog over het verlies aan biodiversiteit, en vernoem ik de invloed op de koolstofcyclus niet (en 20% noem ik niet weinig/minimaal).
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
|
|
|
|
|
#4055 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
ALs ik me niet vergis is 20% meer koolstofdioxide ongeveer 80 ppm meer in de atmosfeer, oftewel 0,008%.
|
|
|
|
#4056 |
|
Europees Commissaris
|
Er wordt nog altijd geen graan verbouwd in Groenland, geen druiven in Engeland.
Toen de Vikings landden in New Foundland, noemden ze het Vinland. "Vin" is het Noorse woord voor "wijn". Wijnland. http://en.wikipedia.org/wiki/Vinland
|
|
|
#4057 | |
|
|
Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vinland Grappig: uitspraak is WIENLAND, tamelijk gelijkend op "wijnland" in verscheidene Nederlandse dialecten. Tja, het zal nog even duren voordat de omstreeks toen ingezette koudegolf voldoende afneemt om de grote wijnwouden eindelijk te doen terugkeren; de enige manier voor ons om daaraan mee te helpen is: flink blijven stoken.
|
|
|
|
#4058 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#4059 |
|
Schepen
|
Niet moeilijk dat vooral de kustdialecten (Zeeland, West-Vlaanderen) "Wien" gebruiken, de Noormannen hadden daar vaste voet aan wal tot in Normandië (en delen van Duitsland via de rivieren) toe. Als je in Noorwegen een fles witte wijn bestelt in het West-Vlaams, krijg je die ook netjes aangeboden...
|
|
|
|
|
|
#4060 | |
|
Schepen
|
Citaat:
Dat was allemaal lang voordat CO2 een "probleem" was... Zie: http://www.trussel.com/prehist/news310.htm |
|
|
|
|