Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 november 2009, 17:39   #21
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ruben Cottenjé Bekijk bericht
Maar als je het gewoon bekijkt als een mensenprobleem. Dan moet de overheid er alles aan doen dat er niet gestigmatiseerd kan worden en er een oplossing komt voor alle HIV-patiënten in ons land. Het verwonderde mij dat men nog niet spreekt over zoveel procent van de franstaligen en zoveel procent der nederlandstaligen...dan zijn we wéér goed bezig.
De waarheid vertellen, in dit geval de juiste cijfers, dat is niet stigmatizeren.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2009, 17:43   #22
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Het is vrij simpel. Als je het risico wil lopen, moet je de gevolgen maar dragen.

Een simpel condoom doet al wonderen om de HIV besmetting te vermijden.

Je kan het vergelijken met roken. Iedereen weet dat het ongezond is, toch blijven mensen roken.

Nu een manier vinden om sex zonder condoom te belasten en de staat vaart er wel bij.
Oud 24 november 2009, 18:20   #23
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ruben Cottenjé Bekijk bericht
Maar als je het gewoon bekijkt als een mensenprobleem. Dan moet de overheid er alles aan doen dat er niet gestigmatiseerd kan worden en er een oplossing komt voor alle HIV-patiënten in ons land. Het verwonderde mij dat men nog niet spreekt over zoveel procent van de franstaligen en zoveel procent der nederlandstaligen...dan zijn we wéér goed bezig.
Als je vaststelt dat verhoudingsgewijs veel meer homoseksuele dan heteroseksuele mannen besmet raken, dan wijst dat erop dat er invloedrijke factoren bestaan die specifiek zijn voor het homoseksuele milieu. Als je die kunt opsporen, kun je een gericht beleid voeren. Dat heeft niets met stigmatisering te maken, maar alles met preventie: homoseksuelen vissen, zoals iemand al aanhaalde, in een kleine vijver, waarin ze dus een verhoogd risico lopen in vergelijking met heteroseksuelen in hun vijver. Die spiraal moeten we doorbreken, in het belang van homoseksuelen zelf.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2009, 18:25   #24
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Die spiraal moeten we doorbreken, in het belang van homoseksuelen zelf.
Ik denk niet dat u veel gehoor gaat vinden in die cirkels.
Oud 24 november 2009, 18:34   #25
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik denk niet dat u veel gehoor gaat vinden in die cirkels.
Je zou ervan versteld staan hoeveel onwetendheid er nog is. Twaalf jaar geleden kreeg ik mijn eerste voorlichting over homoseks van de voorloper van Sensoa (toen nog Het Aidsteam). Ik wist amper wat er allemaal aan praktijken bestond, laat staan wat veilig was en wat niet. Al een geluk dat ik toen nog een ongeplukt madeliefje was...

Sommige groepen worden ook moeilijk bereikt. Homo's die alleen maar contacten hebben via internet bijvoorbeeld, komen alleen maar in contact met informatie als ze er zelf expliciet naar op zoek gaan.

Er kan volgens mij wel degelijk veel verbeteren. Een hardleerse kern van idioten zul je natuurlijk nooit kunnen veranderen.
Oud 24 november 2009, 18:38   #26
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Je zou ervan versteld staan hoeveel onwetendheid er nog is. Twaalf jaar geleden kreeg ik mijn eerste voorlichting over homoseks van de voorloper van Sensoa (toen nog Het Aidsteam). Ik wist amper wat er allemaal aan praktijken bestond, laat staan wat veilig was en wat niet. Al een geluk dat ik toen nog een ongeplukt madeliefje was...

Sommige groepen worden ook moeilijk bereikt. Homo's die alleen maar contacten hebben via internet bijvoorbeeld, komen alleen maar in contact met informatie als ze er zelf expliciet naar op zoek gaan.

Er kan volgens mij wel degelijk veel verbeteren. Een hardleerse kern van idioten zul je natuurlijk nooit kunnen veranderen.
U zegt het.
Oud 24 november 2009, 18:43   #27
Graziëlla
Schepen

Graziëlla's schermafbeelding

Standaard

Dit is een waar schandaal!!!!
Dat zoiets kan en aanvaard wordt, dit is een schande!!! Onze maatschappij is helemaal rot geworden!!!
Er is duidelijk iets grondig mis in de homowereld. De cijfers: 1/20 homo's zijn seropositief tegenover 1/20.000 hetero's.
Dit komt gelijk op : voor 1 seropositieve hetero heeft men 1000 seropositieve homo's.
Of nog meer. Aangezien dat lesbiënnen over het algemeen niet seropositief worden tegenover zowel de heterovrouw als de heteroman, kan men spreken van op 1 seropositieve heteroman heeft men 2000 seropositieve homo's.
Aan de andere kant moeten we ook toegeven: op 1 seropositieve heterovrouw heeft men geen seropositieve lesbiënnen.
De seropositieviteit komt van de mannen, dat is duidelijk! Het is alweer de man die verantwoordelijk is voor de miserie!!!!!
Aangezien er 2000 seropositieve homo's zijn tegneover 1 seropositieve heteroman is het probleem heel erg groot bij de homofielen.
Er moet aan een oplossing gedacht worden. De enige voor de hand liggende en doeltreffende oplossing die ik kan bedenken is een algemeen verbod op homoseks. Op die manier gaat het rap gedaan zijn met de rotte aidsziekte!!!
Oud 24 november 2009, 18:46   #28
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Graziëlla Bekijk bericht
Dit is een waar schandaal!!!!
Dat zoiets kan en aanvaard wordt, dit is een schande!!! Onze maatschappij is helemaal rot geworden!!!
Er is duidelijk iets grondig mis in de homowereld. De cijfers: 1/20 homo's zijn seropositief tegenover 1/20.000 hetero's.
Dit komt gelijk op : voor 1 seropositieve hetero heeft men 1000 seropositieve homo's.
Of nog meer. Aangezien dat lesbiënnen over het algemeen niet seropositief worden tegenover zowel de heterovrouw als de heteroman, kan men spreken van op 1 seropositieve heteroman heeft men 2000 seropositieve homo's.
Aan de andere kant moeten we ook toegeven: op 1 seropositieve heterovrouw heeft men geen seropositieve lesbiënnen.
De seropositieviteit komt van de mannen, dat is duidelijk! Het is alweer de man die verantwoordelijk is voor de miserie!!!!!
Aangezien er 2000 seropositieve homo's zijn tegneover 1 seropositieve heteroman is het probleem heel erg groot bij de homofielen.
Er moet aan een oplossing gedacht worden. De enige voor de hand liggende en doeltreffende oplossing die ik kan bedenken is een algemeen verbod op homoseks. Op die manier gaat het rap gedaan zijn met de rotte aidsziekte!!!
Ik vraag me af waarom zoveel mannen vrouwen niet meer aantrekkelijk vinden tegenwoordig?
Zoveel homo's daar moet toch een reden achter zitten hé?
Oud 24 november 2009, 18:55   #29
Graziëlla
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik vraag me af waarom zoveel mannen vrouwen niet meer aantrekkelijk vinden tegenwoordig?
De verrotting van de maatschappij!! Dat is de reden.
Ik zal even verduidelijken: de Vlaming heeft zijn geloof opgegeven, en daarmee heeft hij al zijn fatsoen en menselijkheid opgegeven.
Nu doet iedereen aan ongebreidelde seks met iedereen, zelfs mannen met mannen. Vroeger was zoiets ondenkbaar. Toen ik jong was bestond dat gewoon niet. Maar nu moet alles kunnen, dus waarom zou het niet kunnen dat mannen het met mannen doen? Ik denk ook dat het tegenwoordig 'cool' is onder het jonge volkje om homo te zijn. De jonge mensen willen zich tegenwoordig onderscheiden van de rest. En dat doen ze door middel van de domste dingen: ze worden gothick, ze worden vegetarisch, ze worden punker, ze worden gabber, ze worden homo, mensen het is niet te geloven, maar het jonge volkje heeft geen identiteit meer. Daarom grijpen ze vast aan subreligiën, in plaats van de enige echte zuivere Rooms Katholieke religie!!
Dat is spijtig. Onze maatschappij is zodanig verrot, ze zal ten onder gaan!
Oud 24 november 2009, 19:00   #30
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toen ik jong was bestond dat gewoon niet.
Hoe oud ben jij dan? 200.000 jaar?

Citaat:
Maar nu moet alles kunnen, dus waarom zou het niet kunnen dat mannen het met mannen doen?
Inderdaad. Waarom niet?

Citaat:
Ik denk ook dat het tegenwoordig 'cool' is onder het jonge volkje om homo te zijn. De jonge mensen willen zich tegenwoordig onderscheiden van de rest. En dat doen ze door middel van de domste dingen: ze worden gothick, ze worden vegetarisch, ze worden punker, ze worden gabber, ze worden homo, mensen het is niet te geloven, maar het jonge volkje heeft geen identiteit meer. Daarom grijpen ze vast aan subreligiën, in plaats van de enige echte zuivere Rooms Katholieke religie!!
Hoe rapper hoe liever! Liefst nog vóór de mensheid de wereld helem�*�*l kapot heeft gekregen. Zo hebben de andere soorten misschien nog wat kans op leven.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2009, 19:01   #31
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zal even verduidelijken: de Vlaming heeft zijn geloof opgegeven, en daarmee heeft hij al zijn fatsoen en menselijkheid opgegeven.
Nu doet iedereen aan ongebreidelde seks met iedereen, zelfs mannen met mannen. Vroeger was zoiets ondenkbaar. Toen ik jong was bestond dat gewoon niet. Maar nu moet alles kunnen, dus waarom zou het niet kunnen dat mannen het met mannen doen? Ik denk ook dat het tegenwoordig 'cool' is onder het jonge volkje om homo te zijn. De jonge mensen willen zich tegenwoordig onderscheiden van de rest. En dat doen ze door middel van de domste dingen: ze worden gothick, ze worden vegetarisch, ze worden punker, ze worden gabber, ze worden homo, mensen het is niet te geloven, maar het jonge volkje heeft geen identiteit meer. Daarom grijpen ze vast aan subreligiën, in plaats van de enige echte zuivere Rooms Katholieke religie!!

Leuk, een gebrek aan vaste waarden kan er wel voor iets tussen zitten ja.

Maar toch zal dat niet het enige zijn.
Oud 24 november 2009, 19:02   #32
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Er zijn ook oude homoseksuelen. Er zijn ook gelovige homoseksuelen. Er zijn ook altijd homoseksuelen geweest.

Identiteitsconstructie is volgens sommige sociologen inderdaad een vrij recent gegeven: wat eens gegeven was, moet nu bijeengeknutseld worden, luidt het dan. Maar seksuele voorkeur lijkt mij toch tamelijk "gegeven". Of hebt u er ooit voor gekozen heteroseksueel te zijn? En zo cool is homoseksueel zijn nu ook weer niet. Ik wéét dat ik cool ben, maar men moet dat niet overdrijven.
Oud 24 november 2009, 19:03   #33
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat Graziëlla een construct en een troll is, weten we, maar ga jij nu ook al aan die hersenloze prietpraat meedoen? Er zijn nu niet meer homoseksuelen dan vroeger. Je ziet ze alleen meer dan vroeger. Ze moeten zich tegenwoordig namelijk niet meer zo verstoppen.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 24 november 2009, 19:04   #34
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Misschien ineens, in de lijn van uw betoog, alle mannen verbieden seks te hebben? Voor de voortplanting is seks per slot van rekening geen must.

Maar ik zie eerlijk gezegd niet in waarom 95% homomannen moeten boeten voor de fouten van die andere 5%.
Oud 24 november 2009, 19:05   #35
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gezond Vlaanderen Bekijk bericht
In alle kranten: 24/11/2009

"1 op 20.000 hetero's hebben HIV, 1 op 20 homo's hebben HIV"

Schrijnende toestanden.Niet voor hetero's maar vooral voor homo's waar de HIV besmettingen drastisch stijgen in ons land! Sensoa maakt wel campagnes qua voorzorgsmaatregelen maar dat heeft geen enkel effect als personen als dieren op mekaar kruipen!
Volgens mij droom jij daarvan, van mensen die als dieren op mekaar kruipen, je minachting voor homo's en seksuele frustratie druipen hier vanaf!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2009, 19:09   #36
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Dat Graziëlla een construct en een troll is, weten we, maar ga jij nu ook al aan die hersenloze prietpraat meedoen? Er zijn nu niet meer homoseksuelen dan vroeger. Je ziet ze alleen meer dan vroeger. Ze moeten zich tegenwoordig namelijk niet meer zo verstoppen.
Dat is moeilijk te controleren hé?
Oud 24 november 2009, 19:09   #37
Graziëlla
Schepen

Standaard

Citaat:
Wat is een construct en een troll?
'Ze moeten zich niet meer verstoppen' Weet dat vroeger alles werd gecontroleerd: iedereen had iedereen in het motje. En als er een homo zou geweest zijn, dan had iedereen dat gezien, en wist iedereen dat. Nu is de maatschappij veel individualistischer, dus makkelijk controleren gaat niet meer met als gevolg dat homo's vandaag veel minder worden opgespoord. Dus eigenlijk zouden vandaag dan veel minder homo's moeten zijn dan vroeger? Als we jouw redenering volgen.
Neen, vroeger bestond dat niet, daarmee uit.
Nu bestaat dat wel, omdat het in de mode is.
Oud 24 november 2009, 19:10   #38
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is moeilijk te controleren hé?
Waarom zou dat moeilijk te controleren zijn?

Citaat:
Oud 24 november 2009, 19:11   #39
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, vroeger bestond dat niet, daarmee uit.
Nu bestaat dat wel, omdat het in de mode is.
Ja, vroeger bestond dat wel. Dat heeft altijd bestaan. En niet alleen hier, maar overal.

Citaat:
Oud 24 november 2009, 19:13   #40
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom zou dat moeilijk te controleren zijn?
Omdat er vroeger bv al geen 1 op 20 aids had om maar iets te zeggen.
Omdat ze zich vroeger verstopten om nog iets te zeggen.

Enfin moeilijk dus.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be